BigPapa 11.02.2006 15:09:05 | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
blyysi 11.02.2006 15:58:53 | |
---|
I ain't nothin' but a player |
BigPapa 13.02.2006 13:56:42 (muokattu 13.02.2006 14:08:42) | |
---|
BigPapa 22.02.2006 17:46:23 | |
---|
BigPapa 13.03.2006 11:03:03 (muokattu 13.03.2006 11:07:02) | |
---|
Artist 13.03.2006 12:39:17 | |
---|
Niin mitä on blues...joku haikaili bluesin määritelmää...kertokaas mikä on bluesia ja samantien sitten että mitä on blues. Tämä keskustelu on ollut varsin mielenkiintoista luettavaa, eikä aina ole tiennyt kuinka huvittunut pitäisi olla. Onko kenellekään tullut mieleen, että se blues on subjektiivinen asia, jota ei pystytä objektiivisesti määrittelemään? Ts. se mikä on sinulle bluesia ei minulle sitä välttämättä ole, ja päinvastoin. Miksi edes yrittää keksiä mitään yleispätevää määritelmää, kun se ei ole mahdollista, vaikka kuinka yrittäisi olla genrepoliisi ja elitisti? Tämä vaan mun kaksi centtiä. Jatkakaahan toki. "Dance like no one is watching. Sing like no one
is listening. Love like you've never been hurt." |
Mika Antero 13.03.2006 15:03:17 | |
---|
Onko kenellekään tullut mieleen, että se blues on subjektiivinen asia, jota ei pystytä objektiivisesti määrittelemään? Just sitähän tuolla -vähän toisin sanoin tosin- ensimmäiset kolme sivua selitettiin. |
BigPapa 19.03.2006 12:53:59 (muokattu 19.03.2006 13:11:45) | |
---|
joukov 24.03.2006 23:51:27 | |
---|
Pitäisikö muka BB korottaa toiseen potenssiin, että saataisiin EC? Hehe ja haha. Eiköhän kaava ole ennemminkin BB = (EC + n + Eric Johnson)*(EC + n + EJ) ja n ei sisällä Gary Moorea, joka vain rippaa rahat itselleen heavysoundisilla blueslainoilla/kopioilla ilman tunnetta. ; ) My two cents... |
BigPapa 25.03.2006 14:00:09 | |
---|
Pitäisikö muka BB korottaa toiseen potenssiin, että saataisiin EC? Hehe ja haha. Eiköhän kaava ole ennemminkin BB = (EC + n + Eric Johnson)*(EC + n + EJ) ja n ei sisällä Gary Moorea, joka vain rippaa rahat itselleen heavysoundisilla blueslainoilla/kopioilla ilman tunnetta. ; ) My two cents... Mistäs tiedät millainen on Gary Mooren tunne?Ja mitä svidduu Eric Johnson tässä tekee?Avarakatseisuutta alkemiaan hiukan. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Makkari 26.03.2006 00:42:54 (muokattu 26.03.2006 00:47:36) | |
---|
Blues on tanssimusiikkia. Blues on countrya ja blues on rock 'n' rollia, country ja rock 'n' roll ovat bluesia ja blues on bluesia... Se on selvää että Blues ei ole Gary Moore, mutta ehkäpä Gary Moore voisi olla bluesia? Mulla ei ole oikeen käsitystä koko tyypistä. Yhden levyn (Scars) olen kirjastosta lainannut, ja kuolettavan tylsä levy on. No häntä olen jokatapauksessa menossa katsomaan, saas nähdä marssinko ulos kesken keikan vai ihastunko häneen ja rupean täällä julistamaan bluesin olevan yhtä kuin Gary Moore. Mutta olikos sitten vaikkapa Led Zeppelin bändi joka vain rippaa rahat itselleen heavysoundisilla blueslainoilla/kopioilla ilman tunnetta.? Mitäs mieltä jengi on? I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
Mika Antero 26.03.2006 08:15:03 | |
---|
Mitäs mieltä jengi on? Led Zeppelin oli innovatiivinen bluespohjainen rockbändi, joka teki hyvin aikaa kestänyttä musiikkia. Valitettavasti osaltaan myös jatkoi musiikkimaailmassa niin perin tuttua "valkoinen vie mustan rahat" -perinnettä. |
Zeppelin oli oikein hyvä poikabändi. Senhän takia eivät kuulemma edes harkitse uutta tulemista, kun eivät ole mitään poikasia enää. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
BigPapa 26.03.2006 16:16:28 | |
---|
Blues on tanssimusiikkia. Blues on countrya ja blues on rock 'n' rollia, country ja rock 'n' roll ovat bluesia ja blues on bluesia... Se on selvää että Blues ei ole Gary Moore, mutta ehkäpä Gary Moore voisi olla bluesia? Mulla ei ole oikeen käsitystä koko tyypistä. Yhden levyn (Scars) olen kirjastosta lainannut, ja kuolettavan tylsä levy on. No häntä olen jokatapauksessa menossa katsomaan, saas nähdä marssinko ulos kesken keikan vai ihastunko häneen ja rupean täällä julistamaan bluesin olevan yhtä kuin Gary Moore. Mutta olikos sitten vaikkapa Led Zeppelin bändi ? Mitäs mieltä jengi on? Still Got The Blues kuunteluun sitten ja vaikka BBM eli Bruce,Baker,Moore.Ei Corridoors Of Powerkaan huono ole vaikka eihän näitä levyjä tosi bluesjampat kuuntele.Ite en oo niin bluesahdettu ettenkö voisikin kuunnella.Ei millään pahalla eikä viekkaudella vaan ihan musiikin puolesta...; / Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
BigPapa 29.03.2006 09:37:21 (muokattu 29.03.2006 10:04:26) | |
---|
Ostin juuri Claptonin Me And Mr.Johnson CD:n.Mites on onko se bluesia.Avausraita ainakin mun korvaan on.Helevetin hyvän kuullosta runttausta.Ompas bottnea levyllä....voi prkl...uskomaton....tää on hieno levy. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Manicci 01.04.2006 02:05:11 | |
---|
Ostin juuri Claptonin Me And Mr.Johnson CD:n.Mites on onko se bluesia.Avausraita ainakin mun korvaan on.Helevetin hyvän kuullosta runttausta.Ompas bottnea levyllä....voi prkl...uskomaton....tää on hieno levy. Juuri tuo levy on bluesia. Myöskin Claptonin From The Cradle on bluesia. Ja mä kun vedän iha fiiliksissä nytkin C:stä, nii se vasta onkin bluesia. Strato ja putkimarsu- muita ei tueta. |
MadMatt 01.04.2006 08:52:15 | |
---|
Postiluukusta putosi eilen J.B Lenoir Vietnam blues levy. Iso mies vetää korkeelta ja kovaa. Tää on kyllä blues |
BigPapa 03.04.2006 15:47:03 | |
---|
Alanpa taas kuunella tota Cläbää.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Juzpe 03.04.2006 19:53:12 | |
---|
Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: It's the pain you can't live with, and that woman you can't live without "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP
"Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni |
blyysi 05.04.2006 13:33:22 | |
---|
Nyt kuuntelussa "The traveling record man" -kokoelma etelän bluesia 50-luvun alusta. Howlin Wolfia, Lil' Son Jacksonia, Joe Hill Lousia jne. Potkii, bluesinta mitä on taas vähään aikaan kuullut, Jah! I ain't nothin' but a player |