Aihe: Sepultura..
1 2 3 4 5 6 728 29 30 31 32
cldron
27.11.2005 19:57:25
Ei.... Roots oli se huipentuma, ja yksi parhaimmista metallilevyistä koskaan.

juurikin näin
Parempi Matti kukkarossa kuin Jorma vetskarin välissä
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
Twist
24.03.2006 22:05:45
Anteeksi nosto, jos kettää ny häirittee...

Kävinpä tänään ostamassa Chaos A.D. ja Beneath the Remains (remastered). On kyllä pakko myöntää että on kovia lättyjä. Tuossa jälkimmäisessä levyssä on kyllä jotenkin tuota Slayerin vaikutusta, vai olenko väärässä? Ja varmasti myös yksi legendaarisimmista biiseistä Refuse/Resist, aivan loistavaa "shittiä".
"Joo, ei, ei, joo, joo, KOVAA, KOVAA!! ei, ei... KOVAA!" Kuin Uusipaavalniemi konsanaan. Taitaa tulla pesää joka ilta.
KTR
24.03.2006 22:09:57
Tuossa jälkimmäisessä levyssä on kyllä jotenkin tuota Slayerin vaikutusta, vai olenko väärässä?

Mun mielestä Beneath the Remainsilla kuuluu lähinnä Sepulturan oma soundi. Aluksihan levy vaikutti vain käsittämättömältä riffikokoelmalta, mutta pikkuhiljaa se biisien nerokkuus sieltä alkoi tulla esiin. Yksi suosikki thrash-levyistäni. Se tuku-tuku-komppi vaan kuulostaa niin hyvältä. Riffit groovaa. Tämmöstä sen pitääkin olla.
Twist
24.03.2006 22:11:22
Mun mielestä Beneath the Remainsilla kuuluu lähinnä Sepulturan oma soundi. Aluksihan levy vaikutti vain käsittämättömältä riffikokoelmalta, mutta pikkuhiljaa se biisien nerokkuus sieltä alkoi tulla esiin. Yksi suosikki thrash-levyistäni. Se tuku-tuku-komppi vaan kuulostaa niin hyvältä. Riffit groovaa. Tämmöstä sen pitääkin olla.

Enköhän mä tässä sitä kohtapuoliin rupea huomaamaan ku kuunnellu koko illan.
"Joo, ei, ei, joo, joo, KOVAA, KOVAA!! ei, ei... KOVAA!" Kuin Uusipaavalniemi konsanaan. Taitaa tulla pesää joka ilta.
mathias
25.03.2006 01:57:56
Anteeksi nosto, jos kettää ny häirittee...

Kävinpä tänään ostamassa Chaos A.D. ja Beneath the Remains (remastered). On kyllä pakko myöntää että on kovia lättyjä. Tuossa jälkimmäisessä levyssä on kyllä jotenkin tuota Slayerin vaikutusta, vai olenko väärässä? Ja varmasti myös yksi legendaarisimmista biiseistä Refuse/Resist, aivan loistavaa "shittiä".

Loistavia levyjä kummatkin. Vielä kun hankit Arisen, niin omistat Sepulturan kovimman levyn.
moottorisaha
25.03.2006 03:39:28 (muokattu 25.03.2006 03:40:12)

Jotenkin helvetin vetelältä kuulostaa tuo Beneath The Remains. Jotenkin soundit ja soitto ovat todella lässähtäneitä. Roots on tietysti ehdottomasti paras. Kunnon fättiä ja rankkaa jynkytystä, ja perkussiot rulettavat kybällä.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
mathias
25.03.2006 04:00:08
Jotenkin helvetin vetelältä kuulostaa tuo Beneath The Remains. Jotenkin soundit ja soitto ovat todella lässähtäneitä.

Lässähtäneitä? Et voi olla tosissasi.
Heissi
25.03.2006 04:28:07
Loistavia levyjä kummatkin. Vielä kun hankit Arisen, niin omistat Sepulturan kovimman levyn.

Juuri näin. BTR on sinällään helvetin hyvää settiä, mutta Arise on jotenkin täydellinen välimuoto vanhan ja uuden* Sepen välillä painottuen toki vanhaan (*Rootsin jälkeistä en laske mukaan siis ollenkaan). Arisehan on aivan täyttä timangia. Ja on se Chaos AD:kin bitun hyvä, siitä ei pääse mihinkään.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
pahala
25.03.2006 04:35:57
Arise on paras. Selkeesti, ei siitä pääse mihinkään.
8)
moottorisaha
25.03.2006 04:57:30 (muokattu 25.03.2006 04:58:08)

Lässähtäneitä? Et voi olla tosissasi.

Kyllä olen. Jotenkin onton kuuloista se meininki.

Minkäköhän ihmeen takia kitaratkin ovat noin helvetin hiljaisella ja ohueksi miksatut.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Heissi
25.03.2006 05:28:30

Minkäköhän ihmeen takia kitaratkin ovat noin helvetin hiljaisella ja ohueksi miksatut.

Jätkä on ihan pihalla.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
mathias
25.03.2006 05:58:56

Mielipiteitä on monia, mutta tätä en ymmärrä.
KTR
25.03.2006 11:08:41

Minun mielestä monet 80-luvun rässilevyt kuulostavat "ohuilta" nykypäivän soundeihin verrattuna, mutta kyllä niihin aina kuuntelemalla sitten tottuu. Seppojen BTR ei kuulosta minun mielestä yhtään aikalaisiaan ohuemmalta. Eihän ne kitarat nyt varsinaisesti jytise, mutta ei niiden tarvitsekaan.
ville198
25.03.2006 12:05:39
Ittelleni on aika uus tuttavuus toi (Klassinen) sepultura, eka levy mikä kuuntelin oli roots ja se oli ihan jees, ei mitään rässiä mut kyl sitä jonkun limp bizkitin tai jonkun muun nu härpättimen sijasta kuunteli. Vasta viime aikoina on tutustunu tohon vanhaan sepulturaan ja olen tyytyväinen että tutustuin!
Noi ekat levyt on kyl totaalista rautaa musiikkinsa puolesta ei voi muuta sanoo.
Tuotanto on vaan aika heikkoa, mut meitsi kuunteleekin todella huonoilla tietokoneen näytössä olevilla kajareilla ni ei paljoo haittaa.
Uudessa sepossa eli rootsista eteenpäin on paljon parempi tuotanto mut musiikissa ei oo sitä "jotakin" ollenkaan. Eli ei oo maxia.
Tuntuu jotenkin et sit ku pändit saa "todella hyvän" tuottajan ja studion nii jutusta katoaa se jokin :P näin on käyny mielestäni aika monelle pändille esim metallica, testament ja megadeth.
Seppo_Howitzer
25.03.2006 12:23:52
Schizophrenia on helposti Sepulturan paras levy. Beneath on hyvä kakkonen, mutta muista levyistä en sano mitään. Arisella oli 3 ekaa kappaletta parhautta, mutta sitten alettiin toistamaan itseään.
MV
25.03.2006 12:36:52
Jotenkin helvetin vetelältä kuulostaa tuo Beneath The Remains. Jotenkin soundit ja soitto ovat todella lässähtäneitä.

Nyt on kyllä jo aiheellista kysyä, että mitä vittua??!

:D
"I've killed two people since midnight, i have not slept for over 24 hours, so maybe you should be a little more afraid of me than you are right now." -Jack Bauer
moottorisaha
25.03.2006 13:46:11 (muokattu 25.03.2006 13:49:03)

No kun vertailee Rootsiin noita Beneathin biisejä, niin huomaa kyllä että jumalauta mikä ero. Rootsin biisit jyräävät ja jytisevät ihan saatanan rankasti, mutta Beneathilla se meininki on helvetin kihisevää ja ohutta ja lässähtänyttä. Kuuntelee vaikka jonkun Hungryn. Onhan niissä riffeissä ideaa, mutta toteutus kusee pahasti. Kuulostaa siltä kuin biisi pysyisi juuri ja juuri kasassa, sekä lisäksi soundit ovat aivan hanurista.

EDIT: Laulukin on näköjään helvetisti huonompaa kuin muistinkaan, ja edelleen ihmettelen että miksi nuo kitarat ovat aivan helvetin hiljaisella oleva kihinäraita vaan?

Huhhuh, kun kuuntelee noiden kihinäbiisien perään vaikkapa Ratamahattan. Tärisee ja jyrää niin saatanasti. :)
ps3t
25.03.2006 14:05:37

Voi kauhistus sentään että jonkun mielestä saundit kuulostaa lässähtäneiltä tai kitarat ohuilta. Täällä ollaan jo tappamassa miestä. Onhan saundiero aikamoinen verrattuna em.rootsiin(ilmestymisillä 7 vuoden ero) enkä yhtään ihmettele kommenttia ja olen osittain samaa mieltä siitä ettei saundit ole parhaat mahdolliset. Levyn biisit ovat rautaa.
Teknisyys on perseestä.
Ben_D
25.03.2006 15:14:53

Soundit ovat Beneath The Remainsilla sen ajan tasoa, mutta levy on meikäläisen top-5:ssa. Niskat kipeenä kun lyö kiekon lautaselle.
Fierce...Speedmetal Helsinki...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)