Aihe: Creedence Woodstockissa?
1 2
belarusman
11.03.2006 00:48:31

No niinno! Pitikö Creedencen esiintyä Woodstockissa vai ei/ ja tai oliko se siellä? Kun mun muistini mukaan sen nimi oli jossain julisteessa tai jossain! Eihän noissa filmeissä ole näkyny mitään siihen viittavaa?! Ja semmonenkin muistikuva ( tosin hatara) mulla on että siinä leffassa ois ollu kohta, jossa kuuluttaja kuuluttaa John Fogertyä ottamaan yhteyttä johonkin/joihinki ihmisiin..emmä tiedä onko hulluus vaiko dementia mikä mua vaivaa. mutta kysyisin tiettäkö kukaan paremmin??
Crossroads calling...
Jytäurpo
11.03.2006 01:56:24
No niinno! Pitikö Creedencen esiintyä Woodstockissa vai ei/ ja tai oliko se siellä? Kun mun muistini mukaan sen nimi oli jossain julisteessa tai jossain! Eihän noissa filmeissä ole näkyny mitään siihen viittavaa?! Ja semmonenkin muistikuva ( tosin hatara) mulla on että siinä leffassa ois ollu kohta, jossa kuuluttaja kuuluttaa John Fogertyä ottamaan yhteyttä johonkin/joihinki ihmisiin..emmä tiedä onko hulluus vaiko dementia mikä mua vaivaa. mutta kysyisin tiettäkö kukaan paremmin??

Olihan ne siellä, Fogerty vaan on kieltänyt kaiken materiaalin julkaisun.
"I got dust on my needle, my lady only want cds" -The International Danelectro Boozing Society Of Finland- Member #2.
jPekka
11.03.2006 09:16:25

Olihan ne siellä, Fogerty vaan on kieltänyt kaiken materiaalin julkaisun.

Ja kuuleman mukaan kielto siksi, että bändi soitti todella huonon keikan.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Pasi-69
11.03.2006 10:32:48
Uudessa UNCUT -lehdessä juttua CCR:stä. Siinä sanottiin, että juuri tohon Woodstockin aikaan Creedence oli suositumpi kuin Rolarit ja Beatles ja oli festareitten tokaksi kallein esiintyjä. Jimi tietty ykkönen.
Mika K
11.03.2006 11:50:44
http://www.youtube.com/watch?v=4lYd … ch=creedence%20clearwater%20revival

Linkissä kuvaa ja ääntä CCR:n Woodstockin keikalta. Tai niin tuossa ainakin sanotaan...
Makkari
11.03.2006 13:49:30 (muokattu 11.03.2006 13:52:24)

Ja soittivat kuulemma yöllä, kun kaikki nukkuivat tai olivat tajuttomina. ;)
Fogertyhan ei (yleisesti tunnetuista syistä) ole muutenkaan ollut kovin innokas julkaisemaan sitä Creedence-materiaalia, tosin nyt hän on takaisin Fantasylla, eli tiedä vaikka sieltä jotaan kivaa yhtäkkiä tulisikin...

Uudessa UNCUT -lehdessä juttua CCR:stä. Siinä sanottiin, että juuri tohon Woodstockin aikaan Creedence oli suositumpi kuin Rolarit ja Beatles ja oli festareitten tokaksi kallein esiintyjä. Jimi tietty ykkönen.

Niin, siihen aikaan niin Stones kuin Piitleskin keskittyi lähinnä siihen hörhöilyyn.
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Marlowe
11.03.2006 14:24:16

Näinhän se taisi mennä. Creedencen lisäksi the Grateful Deadin setti taisi olla aika heikkotasoinen, eikä sitäkään sitten nähty Wadleighin konserttifilmissä (eikä ilmeisesti muissakaan Woodstock-taltioinnissa).

Niin, siihen aikaan niin Stones kuin Piitleskin keskittyi lähinnä siihen hörhöilyyn.

No jaa. Loppuvuodesta 1969 ilmestyivät Stonesin "Let It Bleed" ja Beatlesin "Abbey Road", joten sepä siitä hörhöilyyn keskittymisestä. = )
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Makkari
11.03.2006 21:12:18 (muokattu 11.03.2006 22:23:33)
No jaa. Loppuvuodesta 1969 ilmestyivät Stonesin "Let It Bleed" ja Beatlesin "Abbey Road", joten sepä siitä hörhöilyyn keskittymisestä. = )

Nojoo, onhan se tosiaan niin ettei Abbey Roadia hirveämpää levyä tarvitse hakea Revolveria kauempaa. ;) Grateful Dead oli todennäköisesti pilvessä tai jotaan. Ei ihme että soittivat huonosti.
Ensimmäisellä kerralla kun kuuntelin Abbey Roadia niin meinasi lentää kirjastolevy seinään muutamaan kertaan.
Kohta tulee varmaan joku väittämään että tässä ois kyse makuasioista! Pah!
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Marlowe
12.03.2006 03:03:25
Olin aikaisemmin väärässä. Creedence Clearwater Revivalin osuutta "Kaustisilla" on sittenkin taltioitu levylle. Komealla "Woodstock : Three Days Peace, Love and Music" - boksilla kuullaan kappaleet "Commotion", "Green River", "99 1/2 (Just Won't Do" ja I Put a Spell on You".

CCR soitti Grateful Deadin jälkeen, ja sen jälkeen lauteille kiipesi pankin komeasti räjäyttänyt the Who.

Grateful Dead oli todennäköisesti pilvessä tai jotaan. Ei ihme että soittivat huonosti.

Grateful Deadin olivat tosiaan aika pahasti pöllyissä (mikä tulee varmasti yllätyksenä kaikille yhtyeeseen tutustuneille). Jerry Garcian sanotaan matkanneen helikopterilla Woodstockiin, ja ns. "friikahtaneen" siitä kaikesta Yasgurin farmille kertyneestä ihmispaljoudesta.

Grateful Deadin sanotaan soittaneen erään kaikkien aikojen heikoimmista seteistään Woodstockissa, mikä johtui osittain epäonnisista sääolosuhteista.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Roberto
12.03.2006 11:22:49

Nojoo, onhan se tosiaan niin ettei Abbey Roadia hirveämpää levyä tarvitse hakea Revolveria kauempaa. ;) Grateful Dead oli todennäköisesti pilvessä tai jotaan. Ei ihme että soittivat huonosti.
Ensimmäisellä kerralla kun kuuntelin Abbey Roadia niin meinasi lentää kirjastolevy seinään muutamaan kertaan.

Nyt alkaa taas kerran olemaan maakuntakertoimet suht kohdillaan.
BigPapa
12.03.2006 11:40:47 (muokattu 12.03.2006 11:41:15)

Joo ei...kyse ei ole makuasiosta vaan siitä, että et ole oikeassa....; /
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Makkari
12.03.2006 13:08:55 (muokattu 12.03.2006 13:11:05)
Olin aikaisemmin väärässä. Creedence Clearwater Revivalin osuutta "Kaustisilla" on sittenkin taltioitu levylle. Komealla "Woodstock : Three Days Peace, Love and Music" - boksilla kuullaan kappaleet "Commotion", "Green River", "99 1/2 (Just Won't Do" ja I Put a Spell on You".

Nuo ovat kyllä kaikki jotaan bootlegejä (niitähän tietenkin on), tai ainakaan Fogerty ei ole noiden julkaisuun suotunut. Toinen asia sitten on että Fantasy ei pahemmin Fogertyn toiveista piitannut. En kuitenkaan usko että Fantasylla Woodstock-nauhoihin on/oli oikeuksiakaan. Joka tapauksessa surkeita bootleg-levyjä lienee reiluhkosti liikkeellä, vaikken ole sellaista omiin käsiini vielä saanut (kuten en sitä Hoodootakaan).

Joo ei...kyse ei ole makuasiosta vaan siitä, että et ole oikeassa....; /

Hehheh, no jokatapauksessa Bayou Country, Green River ja Willy & The Poorboys ovat kaikki tätä Abbey Roadia laadukkaampia levyjä. :)
BigPapa
12.03.2006 13:17:46 (muokattu 12.03.2006 13:18:21)

Hehheh, no jokatapauksessa Bayou Country, Green River ja Willy & The Poorboys ovat kaikki tätä Abbey Roadia laadukkaampia levyjä.

Ehkä unessas...kaikki ne on omalla tavallaan helvetin laadukkaita,varsinkin Abbey Road...
Marlowe
12.03.2006 18:31:22
Nuo ovat kyllä kaikki jotaan bootlegejä (niitähän tietenkin on), tai ainakaan Fogerty ei ole noiden julkaisuun suotunut. Toinen asia sitten on että Fantasy ei pahemmin Fogertyn toiveista piitannut. En kuitenkaan usko että Fantasylla Woodstock-nauhoihin on/oli oikeuksiakaan.

Kyseessä ei ole bootleg, vaan ihan virallinen Atlanticin boksi, joka julkaistiin festivaalin 25-vuotisjuhlien kunniaksi. All Music Guidesta löytyy tuollaista tietoa:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:hr6cmpef9f1o

Levyn äänitykset ovat ihan hyvätasoisia.

Hehheh, no jokatapauksessa Bayou Country, Green River ja Willy & The Poorboys ovat kaikki tätä Abbey Roadia laadukkaampia levyjä.

Kaikki neljä ovat oikein hyviä levyjä.
rlo
14.03.2006 10:20:16

Olen ihmetellyt miksi ylipäätään siinä leffassa artistien annetaan soittaa vaan yhden tai muutaman biisin. Esim. Henrix ja Santana. Olisi ollut hienoa kuulla enemmänkin näitä legendoja 70-luvun hengessä ja kyllä ne siellä varmasti vetivät ainakin tunnin keikan per bändi.

Olisivat voineet jättää vähemmälle ne mutakekkerit ym. huumehörhöjen haastattelut.

90-luvun woodstockissa on sitten ihan eri meininki, yleisöäkin on kiva katsella kun tytöt eivät tunteneet käsitettä biginien yläosa..huh..on siinä meininkiä mutta musa on siinä tärkeintä.
Less Is More
BigPapa
14.03.2006 20:57:01

Esimerkiksi Hendrixin keikka taisi olla aika heikko tätä jostaan syystä niin legendaariseksi noussutta numeroa lukuun ottamatta.

Ei ollut heikko.
Makkari
14.03.2006 21:03:26
Ei ollut heikko.

Ne pätkät jotka minä olen kuullut niin eivät ainakaan ole lähelläkään sitä tasoa kuin Experience parhaimmillaan, mutta samapa kai se.
Wahi
14.03.2006 21:40:34
Ne pätkät jotka minä olen kuullut niin eivät ainakaan ole lähelläkään sitä tasoa kuin Experience parhaimmillaan, mutta samapa kai se.

No onhan tuo ymmärrettävää, eikös pojat olleet valvoneet edellisen yön...? Ei tuo minunkaan mielestä parhaimpia ole, puutuu se Hendrixille tyypillinen "show". Kova kuitenkin. Tykkään enemmän Experience -kokoonpanosta.
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen...
Marlowe
15.03.2006 00:26:22
Jaa-a... Siinä tapauksessa mun sankariani on kai huijattu. Täytyy tässä yrittää etsiä vähän taustatietoa tuosta. Ja sitten pitäisi jostakin tuo boksi hankkia.

Lieneekö huijattu? En oikein usko, sillä tuskinpa Atlanticin kaltainen firma olisi lähtenyt leikkimään tulella ja kokeilemaan kepillä jäätä, mikäli julkaisuoikeudet eivät olisi kunnossa. Jos kuitenkin joku tietää taustatarinaa noiden neljän raidan julkaisulle, niin antaa palaa. Boksi on hyvä hankinta, mutta lienee loppuunmyyty. Suosittelen kysymään kirjastosta, sieltä omankin aikanaan nauhoitin.

Esimerkiksi Hendrixin keikka taisi olla aika heikko tätä jostaan syystä niin legendaariseksi noussutta numeroa lukuun ottamatta. Ilmeisesti on niin että kaikki esiintyjät on haluttu näyttää, ja silloin on ymmärrettävää ettei keneltäkään tullut mitään tunnin settiä.

... tai ainakin on haluttu näyttää mahdollisimman monta esiintyjää. Olen osittain samaa mieltä tuosta Hendrixin setistä, paljon parempiakin vetoja on mieheltä kuultu. Lisäksi sanotaan, että melkoinen osa yleisöstä oli ehtinyt jo vaihtaa maisemaa kun Jimi soitteli lauteilla sähköistä "Tähtilippuaan".

Olen ihmetellyt miksi ylipäätään siinä leffassa artistien annetaan soittaa vaan yhden tai muutaman biisin. Esim. Henrix ja Santana. Olisi ollut hienoa kuulla enemmänkin näitä legendoja 70-luvun hengessä ja kyllä ne siellä varmasti vetivät ainakin tunnin keikan per bändi.

Jos joku on kiinnostunut Woodstockin settilistoista, niin tuolta löytyy ihan kivasti informaatiota:

http://home.columbus.rr.com/woodstock1969/set_lists.html

Ja 1960-luvun hengessähän siellä soiteltiin...

Olisivat voineet jättää vähemmälle ne mutakekkerit ym. huumehörhöjen haastattelut... 90-luvun woodstockissa on sitten ihan eri meininki, yleisöäkin on kiva katsella kun tytöt eivät tunteneet käsitettä biginien yläosa..

En nyt tiedä, mielenkiintoista ajankuvaa nekin ovat. Ja onhan niissä mutakekkereissä mukana paljaita yläosiakin, jos ne kerran 90-luvun versiosta jäivät mieleen ; )
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)