Aihe: http://sanoeikopiosuojaukselle.no-ip.org/ -nimilista
1 2 3 4 5
sampsa007
18.01.2006 18:10:50

Mul on Sonyn polttava cd-soitin ja siinä ei toimi kopiosuojatut levyt.
ravensoul
19.01.2006 01:39:19
nykyisellään on aivan käsittämätöntä. Tämä on samaa tavallisen musiikinkuluttajan kiusaamista, jota tässä kopiointikysymyksessä on harjoitettu jo vuosikymmeniä. Joskus sitä kyseenalaistaa näin toimivien tahojen järkevyyden kokonaan: tekijänoikeudellista hyvää asiaa markkinoidaan kuluttajalle kusemalla tätä silmään. Ei kovin viisasta levy-yhtiöiden ja musiikintekijän tuottavimpaa kuluttajaryhmää kohtaan, vai onko?

Juuri näin. Ei sitä pysty terveellä järjellä käsittämään, että levy-yhtiöt, joiden luulisi tietävän tekniikastakin jotain, tekevät näin järjettömiä asioita.. Huoh, kun asia on niin, että ainoa kopiosuojattu äänitallenne on sellainen, joka ei soi eli jota ei voi kuunnella. Piste. Jos levy soi, sen voi ja sitä tullaan kopioimaan. Kyllähän minä sen idioottimaisuuden ymmärrän Karpeloilta ja muilta, jotka olivat tuotakin lakia sorvaamassa, mutta sellaisilta, jotka tietävät jotain jostain, en voi sitä sulattaa. Vai liekö sitten tuosta maan lapioimisesta omien jalkojen alta tullut oikein kilpaurheilua?
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27 :'-)
Luojan kiitos, olen ateisti!
joelr
19.01.2006 19:05:31
Onko muuten kopiosuojatuista ”cd-levyistä” vähenetty se parinkymmenen sentin kasettimaksu? Ja mikä on kuluttajan oikeusturva, kun hän ei kykene tekemään Suomen lain sallimaa musiikin kopioimista yksityiseen käyttöön?

Joutuuko tavallisista musiikkilevyistä maksamaan kasettimaksua? Kuvittelisin, että vain tyhjistä tallennukseen tarkoitetuista medioista veloitettaisiin hyvitysmaksua (tämä ainakin olisi loogista). Miten on asian laita?

Nimilistasta: En usko, että tälläisellä netissä kerättävällä nimilistalla on kovinkaan suurta vaikutusta. Kirjallinen addressi allekirjoituksineen voisi ehkä toimiakin.
fish
19.01.2006 21:28:13
Joutuuko tavallisista musiikkilevyistä maksamaan kasettimaksua? Kuvittelisin, että vain tyhjistä tallennukseen tarkoitetuista medioista veloitettaisiin hyvitysmaksua (tämä ainakin olisi loogista). Miten on asian laita?

huonosti ajattelin / muotoilin, joo. idea oli se, että jos kopiosuojauksen myötä cd-levyn kopiointi on käytännössä laitonta (suojauksen kierron vuoksi), miksi tyhjässä cd-levyssä tulisi olla tuo kasettimaksu?

mitä itse listaan tulee, niin enpä ole missään parempaakaan ideaa nähnyt. varmasti ei mitään tapahdu, jos nostaa kyynisesti kädet pystyyn heti, kun epäilee yksilön mahdollisuuksia vaikuttaa asioiden kulkuun.
parasta ennen / bäst före: 26 05 2007
rso
11.03.2006 15:47:45
Listassa on jo lähes 10 000 asian puolestapuhuvan henkilön nimi. Nyt kaikki viimeisetkin saman henkiset voisivat kirjoittaa nimensä listaan niin saadaan lista eteenpäin.
hörhö
11.03.2006 16:41:39

Eipä paljon koske minua kun vain tietokoneella kuuntelen musiikkia.
Ja ei - en suinkaan ole murtanut ensimmäistäkään suojausta. Eivät vain tunnu Macissa toimivan moiset suojat.

Jotkut suojaustyypi kuulemma toimivat myös macissa niin, ettei levy toimi ollenkaan.
"Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900)
Tympee Huttunen
11.03.2006 18:22:49
En allekirjoita. Olen ehdottomasti toimimattoman ja epäkäytännöllisen "suojauksen" puolella. Nyt, kun kuluttajan oikeuksia loukataan alkaa polemiikki, mutta levy-yhtiöiden puolella ei ole kukaan.

Missä on sanoeilevyjenimuttamiselle.no-ip.org?

Kyllä muakin vituttaa, että levyt eivät kunnolla toimi, mutta syy ei ole levy-yhtiöiden, vaan niiden jotka levyjä netistä koko ajan hakevat. Kyllä minä tiedän, että pilkka osuu täysin väärään nilkkaan, kun rangaistaan levyjen_ostajia. Minusta on ihan hyvä, että on saatu jotenkin kissa pöydälle ja asiasta keskustellaan. Miten se muuten olisi onnistunut? Tässä on hieman sama kuin tv-luvassa: Kun toinen ei maksa, niin toinen maksaa enemmän. Tässä tapauksessa se "maksu" on epäkäytännöllinen levy. Ongelmaa ei olisi, jos musiikkia ei netissä niin paljon liikkuisi. Äänitteiden myynti oli viime vuonnakin laskenut jenkeissä 10%.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
rso
11.03.2006 19:20:35
En allekirjoita. Olen ehdottomasti toimimattoman ja epäkäytännöllisen "suojauksen" puolella. Nyt, kun kuluttajan oikeuksia loukataan alkaa polemiikki, mutta levy-yhtiöiden puolella ei ole kukaan.

Missä on sanoeilevyjenimuttamiselle.no-ip.org?

Sano ei kopiosuojaukselle -kampanja ei kehota ketään imuttamaan netistä musiikkinsa. Kopiosuojauksen vastustaminen ja laittoman imutuksen puolesta liputtaminen eivät liity toisiinsa eivätkä ole vastakohtia toisillensa.

Kyllä muakin vituttaa, että levyt eivät kunnolla toimi, mutta syy ei ole levy-yhtiöiden, vaan niiden jotka levyjä netistä koko ajan hakevat. Kyllä minä tiedän, että pilkka osuu täysin väärään nilkkaan, kun rangaistaan levyjen_ostajia.

Niin. Se ei ole tyhmä joka myy vaan se joka maksaa. Eli kuluttajilla on täysi oikeus närätä ja ilmaista mielipiteensä kopiosuojauksista jos he tuntevat että ne haittaavat ja polkevat heidän oikeuksiaan. Heillä on täysi oikeus boikotoida ja olla ostamatta tällaisia tuotteita.

Jos levy-yhtiöiden puolelle ei saada riittävästi tukea, voidaan katsoa peiliin ja kysyä mistä moinen johtuu. Monet pitävät levyteollisuutta harvinaisen ahneena ja röyhkeänä.

Ja huom! Minä olen myös pitkän linjan muusikko.
Tympee Huttunen
12.03.2006 14:48:56 (muokattu 12.03.2006 15:00:06)
Sano ei kopiosuojaukselle -kampanja ei kehota ketään imuttamaan netistä musiikkinsa. Kopiosuojauksen vastustaminen ja laittoman imutuksen puolesta liputtaminen eivät liity toisiinsa eivätkä ole vastakohtia toisillensa.

Liittyväthän nuo aika saumattomasti toisiinsa. Kopiosuojaukset on tehty heikentämään levyjen jakelua netissä. Kopiosuojaus ei ole levy-yhtiön syytä, vaan seuraus levyjen imuttelemisesta. E: Luin hieman hätäisesti tekstisi. Kopiosuojauksen vastustaminen ei todellakaan kehota imuttamaan musiikkia tms.

Estääkö tai vähentääkö kopiosuojaus levyjen jakoa netissä? Ei ollenkaan, mutta se aiheuttaa sentään keskustelua asian tiimoilta.

Ja tosiaan, en minäkään osta kopiosuojattuja levyjä (enää). Minulla ei henkilökohtaisesi ole yhtään rahaa kiinni, jos ihmiset levyjä nappailevat netistä. Lähinnä olen tyytyväinen, jos joku joskus jotain musaani sieltä hakisi:D Ärsyttää vain se, että pitää näiden imuttelijoiden takia pitää levyt syynätä, että onko niissä kopiosuojaus vai ei. Eli tämän pienen kuluttajan päässä syyttävä sormi todellakin osoittaa siihen imuttelijaan.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
Feggy
13.03.2006 11:24:37

Kopiosuojauksilla voi olla joillekin bändeille yllättäviä seuraamuksia:

THE SMALL VICTORIES THAT COUNT

THE (INTERNATIONAL) NOISE CONSPIRACY & THE FBI LOGO

Sometimes things just don't go like you planned them. I guess we didn't really stop to think that we could become THAT band; the band that signs to a major label and all of a sudden there are all kinds of complications. In our case it started with our newest record being delayed in its release by about a year and a half. Labels wanted to be with other labels, lawyers wanted to talk to lawyers, money wanted to exchange hands, contracts wanted to be negotiated in a seemingly endless way that left us in limbo, having absolutely no idea what was going to happen to the one thing we really cared about in all of this; our record.

Fast forward about a year. We finally find out that everything is settled, everyone is happy, and things are moving along in the way they were supposed to previous to the holdup. Of course this was a great relief for us, and all the frustration we'd felt due to not knowing was gone. Until we got the suggested changes for the artwork, that is.

FBI ANTI-PIRACY WARNING Unauthorized copying is punishable under federal law

The above deterrent was to be printed onto the back of the record in a size that was considerably larger than the label's own logo. Of course there were several reasons why we couldn't let this happen, and a few of them could be listed like this:

- This was something that we were supposed to just accept. There was no debate about this until we created it ourselves.
- This was a complete infringement on the aesthetics of the record, and the aesthetics of the band itself. The art very much becomes a part of the concept, and there are enough people that have opinions on how we visually present ourselves without the need for FBI involvement.
- The fact that we are an anti-capitalist rock group that very much supports the idea of filesharing as a viable way of spreading ideas and entertainment outside of the reaches of our current economy would have been completely undermined by having the logo of one of the world's biggest institutions for popular control on the back of our album cover.

I don't think anyone really expected us to fight this, because it seems that most artists are happy enough to have a record deal that they feel they can't afford to rub anyone the wrong way. Obviously some people were aware of our politics when they went into the game of working with us, so the suggestions for suitable compromises started coming in. Throwing ideas back and forth we finally saw an option that, while it might not have been the most ideal of solutions, offered us a chance to at least have our say about this. We would be granted a disclaimer, printed right next to the FBI logo, saying that we did NOT agree with it being there and where to find further information as to why. This way the fact that we didn't agree could be seen right alongside something that a lot of people have taken for granted, and we saw that as an opportunity. Funny enough it seems that someone else saw that too, and the next day we found out that our record was to be released, sans FBI logo.

So our disclaimer never made it out into the public eye, but not because there isn't anything left to question. We're writing this right now, outside of it's original intent, as a way of trying to inspire and encourage others to take back the creative control of their work and to realize that many compromises don't have to be made. Not letting the FBI onto our records is a way to begin regaining something that was entirely ours to begin with.

Let them know that we won't allow these violations of our artistic integrity any longer. And tell them that The (International) Noise Conspiracy sent you.
Shake some action.
Ronsto
13.03.2006 12:51:33

Tuota...Kannattaako tuohon nyt sit laittaa nimi, vai ei?
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
sn
13.03.2006 12:53:52
Tuskinpa sillä on mitään merkitystä.
"If carrots got you drunk, rabbits would be fucked up" - Mitch Hedberg
Ronsto
13.03.2006 13:00:52

Tuskinpa sillä on mitään merkitystä.

Sitä minä vähän ajattelinkin. Jätän sitten levyt vaan ostamatta :) Tosin tuskin sekään mitään auttaa. Ellei sit oikeen suurella joukkiolla jätetä ostamatta.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)