BenGlenton 09.03.2006 11:12:15 | |
---|
Tuostahan voisi värkätä impulssin noita konvoluutiokaikuja varten. Saisi sitten vähän turkua soundiin :) www.supremecourtband.fi |
lurkki 09.03.2006 12:02:43 | |
---|
Päivän Peili @ YleRadio1 tulee juttua ja soundireferenssejä juuri alkaneessa lähetyksessä. "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
mr.bungle 10.03.2006 15:34:08 | |
---|
Tommonen EMT:n kaiku olisi myynnissä tällä hetkellä Ranskan Funky Junkissa... hintaa olisi about 12000 euroa (veroton hinta tietysti). Pitääpä kysellä yhdeltä Ylellä hommissa olevalta kaverilta tuon mainitun huhun todenperäisyyttä. Hoho. Pari reverbiä just koodanneena (okei, apinoineena) naurattaa noi digivermeiden vintagehinnat. Liki samoja algoritmejä niissä kaikissa on, vähän eri tavoin parametroituina. bassolla hanuriin |
JPQ 10.03.2006 18:55:27 | |
---|
Hoho. Pari reverbiä just koodanneena (okei, apinoineena) naurattaa noi digivermeiden vintagehinnat. Liki samoja algoritmejä niissä kaikissa on, vähän eri tavoin parametroituina. Sinä et huomioi D/A ja A/D muuntimien merkitystä soundiin ja tälläisen minua naurattaa myös se ettei digitaali mukamas voi olla koskaan niin hienoa kuin analooginen. Mun kantani on molemmista parhaat puolet. PS. mihin reverbit koodasit ? |
JPQ 10.03.2006 18:56:17 | |
---|
Toi on muuten ihan todellisuutta, ainakin täällä meillä päin Helsingin Kannelmäessä. Ei tossa (kummallisen näköisessä) kirkossa mitään kelloja ole. Kilkutus tulee kuulema jostain kovaäänisistä. Olisikohan subbarista jatkoapua? :) PS. en tiedä miten alas kirkonkellot menee parhaimillaan. |
Timo JM 10.03.2006 19:18:33 (muokattu 10.03.2006 19:19:54) | |
---|
Hoho. Pari reverbiä just koodanneena (okei, apinoineena) naurattaa noi digivermeiden vintagehinnat. Liki samoja algoritmejä niissä kaikissa on, vähän eri tavoin parametroituina. Mä olen kyllä taipuvainen täsmälleen samanlaiseen ajatteluun. Ei ne vanhemmat lehikoisetkaan mitään ihme purkkeja olleet vaikka paljon suitsutusta saivatkin osakseen. ...siis mun mielestä. |
Fletch 10.03.2006 20:50:51 | |
---|
Mä olen kyllä taipuvainen täsmälleen samanlaiseen ajatteluun. Ei ne vanhemmat lehikoisetkaan mitään ihme purkkeja olleet vaikka paljon suitsutusta saivatkin osakseen. Mutta sen verran kalliita, ettei juuri muilla kuin ylellä oo ollut varaa niitä hankkia. TV-studioista löytyy vieläkin noita Lexiconin wanhoja top-of-the-line malleja. Puffy shirt wearing, dragon slaying, classical metal playing, Olde English font using, curly headed, scallopped Strat playing, donut eatin shredders are a dime a dozen. |
cubasisti 10.03.2006 21:54:44 | |
---|
vähän eri tavoin parametroituina. Niin mutta sä et osaakaan vääntää niitä parametreja niin kuin Lexiconin jätkät... Deadline tekee mestarin. |
Timo JM 10.03.2006 21:56:06 | |
---|
Mutta sen verran kalliita, ettei juuri muilla kuin ylellä oo ollut varaa niitä hankkia. TV-studioista löytyy vieläkin noita Lexiconin wanhoja top-of-the-line malleja. Näinhän se menee. Yksi tapa saada arvostusta on hinnan määrittely. Hyvä esimerkki on vaikka noi Wavesin tuotteet. ...siis mun mielestä. |
PL 10.03.2006 22:04:40 | |
---|
Mä olen kyllä taipuvainen täsmälleen samanlaiseen ajatteluun. Ei ne vanhemmat lehikoisetkaan mitään ihme purkkeja olleet vaikka paljon suitsutusta saivatkin osakseen. Algoritmeistä en tiedä, mutta elektroniikka oli melkoinen taidonnäyte ja esim. 224:n korjaaminen aika mielenkiintoista. |
cubasisti 10.03.2006 22:36:45 | |
---|
Näinhän se menee. Yksi tapa saada arvostusta on hinnan määrittely. Hyvä esimerkki on vaikka noi Wavesin tuotteet. Niin mutta Waves on "industry standard". Plugarien viiskasi. Deadline tekee mestarin. |
Timo JM 10.03.2006 23:06:46 (muokattu 10.03.2006 23:08:41) | |
---|
Niin mutta Waves on "industry standard". Plugarien viiskasi. Tää on se ikuisuuskysymys. Tarkoittaako moinen status kuitenkaan sitä, että hinta on suoraan suhteessa laatuun? Musta tuntuu, että jokainen joka on saanut verrata Wavesin tuotteita suhteessa vastaaviin selvästi edullisempiin (tai jopa ilmaisiin) vaihtoehtoihin ei voi kuin ihmetellä noita hintoja. Waveseissa ei tietenkään ole mitään vikaa. Hinta vain tökkii. ...siis mun mielestä. |
mr.bungle 11.03.2006 09:56:15 | |
---|
Sinä et huomioi D/A ja A/D muuntimien merkitystä soundiin ja tälläisen minua naurattaa myös se ettei digitaali mukamas voi olla koskaan niin hienoa kuin analooginen. Mun kantani on molemmista parhaat puolet. PS. mihin reverbit koodasit ? Omaan Java-pohjaiseen softasynaan. Pistän siitä myöhemmin läppää soitinrakennus-alueelle. Kyseessä on tracker-tyylinen sekvensseri, jolla ohjataan n kanavaa perussoftasynia (tai oikeastaan samplereita). Porkkanana samaa biisiä voi muokata samaan aikaan usea tekijä. bassolla hanuriin |
JPQ 13.03.2006 01:01:18 | |
---|
Omaan Java-pohjaiseen softasynaan. Pistän siitä myöhemmin läppää soitinrakennus-alueelle. Kyseessä on tracker-tyylinen sekvensseri, jolla ohjataan n kanavaa perussoftasynia (tai oikeastaan samplereita). Porkkanana samaa biisiä voi muokata samaan aikaan usea tekijä. Erittäin mielenkiintoinen idea ja toivotaan että edes jotenkin kelvollisia algorytmejä edes idoeinti käyttöön. |
kivi 13.03.2006 09:53:49 | |
---|
Erittäin mielenkiintoinen idea ja toivotaan että edes jotenkin kelvollisia algorytmejä edes idoeinti käyttöön. Vau! Hieno uudissana. Algorytmi vois olla vaikka mikä. Sen sijaan idoeinti on ehkä kauempaa haettu. Se voisi olla vastentahtoisuutta vesiklosetin käyttöön, olihan ensimmäinen asia minkä opin lukemaan se klassinen WC-pytyn sisäpintaan painettu IDO-59 :-) |
StJerky 13.03.2006 12:49:34 (muokattu 13.03.2006 12:50:58) | |
---|
Sen sijaan idoeinti on ehkä kauempaa haettu. Se voisi olla vastentahtoisuutta vesiklosetin käyttöön, olihan ensimmäinen asia minkä opin lukemaan se klassinen WC-pytyn sisäpintaan painettu IDO-59 :-) Jostakin syystä tässä yhteydessä tuosta tuli mieleen vessanpyttykaiku. Muistan jonkun vanhan elokuvan Orson Wellesin "Maailmojen Sota" kuunnelmasta, jossa tekivät ääniefektejä avaamalla lasipurkin kantta vessanpytyssä. Minkähän merkkisessä pytyssä on paras kaiku? IDO-59 on kyllä standardi ;-) "Tämä soundi on muuten hyvä, mutta idoei sitä vähän..." Kuka tekee VST-pluginnin IDO-59:stä? |
cubasisti 13.03.2006 12:57:31 | |
---|
Onkohan siitä malli IDO-69? Jostain syystä kuulostaa hauskalta lausuttuna. Mutta tokihan vessanpytyn impulssivasteen voi samplata. Ei se sen kummempaa plugaria tarvitse. Deadline tekee mestarin. |
PL 13.03.2006 13:03:44 | |
---|
Plugariin parametreiksi se kuinka syvällä pytyssä pää on ja mitä on ruukun pohjalla, eilinen pizza vai kunnon sontajöllikkä. |
Onkohan siitä malli IDO-69? Jostain syystä kuulostaa hauskalta lausuttuna. Mutta tokihan vessanpytyn impulssivasteen voi samplata. Ei se sen kummempaa plugaria tarvitse. Ainakin IDO-70 ja IDO-82 on olemassa (mutta niiden soundi ei ole yhtä hyvä). Taidan kuitenkin tehdä oikeasta pytystä kaikukammion. Olen nykyään aika tietokonevastainen musahommissani... Reenikämpän vierestä löytyy IDO-59... Olennainen osa soundin kannaltahan on se pohjalla lilluva vesi. Kaiku on "wet". |
Mohla 13.03.2006 13:36:45 | |
---|
Plugariin parametreiksi se kuinka syvällä pytyssä pää on ja mitä on ruukun pohjalla, eilinen pizza vai kunnon sontajöllikkä. Eikö myös vedenpinnan korkeus vaikuta soundiin? Ja kuinka paljon säiliössä on vettä? Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |