Aihe: II-asteen musiikin koulutus (Pori)
1
Anonymous-jazz
12.03.2006 21:55:15

Ihan pakko promota kun kerran itse opiskelen tällä hetkellä ensimmäistä vuotta Porin Palmgren konservatoriolla musiikkiteknologiaa. Että jos joku on hakemassa tänä keväänä Maaliskuun aikana jonnekin toisen asteen musiikkilinjalle (muusikko tai musiikkiteknologia) niin hyvä vaihtoehto on myös Pori. Kun tänne kaupungin maineen ja välimatkojen takia ei kovin moni edes hae ollenkaan.

Koulussa on n. 50 opiskelijaa joista n. kolmasosa klassisia opiskelijoita. Klassisen ja kevyenmusiikin opiskelijoilla ei ole mitään raja-aitoja sosiaalisesti. Koulun suuri etu muihin oppilaitoksiin on se että sillä on käytössään magneettiavaimet millä on pääsy koulun tiloihin opiskelijoilla 24/7.

Tällä hetkellä maikkoina toimii mm.

Jarkko Hakala - kosketinsoittimet
Jouni Hokkanen - kontra ja sähköbasso
Tarja Viita-Aho - pop/jazzlaulu
Tuomo Orrenmaa - sähkökitara, yhtyeet
Ilkka Poijärvi - musiikin hahmotus, kosketinsoittimet
Tomi Salesvuo - rummut
Pekka Tyni - kosketinsoittimet, transkriptio, yhtyeet
Seppo Tyni - sähkökitara, basso
Juha Unkila - saksofoni, big band, työssäoppimisen ohjaaja

Musiikkiteknologian osalta koulusta löytyy tasokas studio jossa on PRO TOOLS ympäristössä toimiva laitteisto.

Hakuaika on Maaliskuussa 2006.

Opiskelijasuuntautumisvaihtoehdot: muusikon ja musiikkiteknologian koulutus.

Opinnoissa voi suuntautua klassiseen tai rytmimusiikkiin tai laaja-alaisesti molempiin.

Palmgren konservatorion yhteystiedot: http://www.pori.fi/palmgren
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :)
wavelength
13.03.2006 10:26:47

Minkälaista ikäluokkaa tuossa II-asteen koulutuksessa on? Onko 26-vuotias liian vanha?

Aloitin syksyllä opiskelut II asteen koulutuksessa, ja meidän vuosikurssin vanhin on 28-vuotias basisti. Keski-ikä taitaa olla jossain parinkymmenen paremmalla puolella, mutta onpa siellä muutamia alle 18-vuotiaitakin. Vielä kuitenkin ehtii.
En tiedä mistä puhun.
probe
13.03.2006 10:31:34
Aloitin syksyllä opiskelut II asteen koulutuksessa, ja meidän vuosikurssin vanhin on 28-vuotias basisti. Keski-ikä taitaa olla jossain parinkymmenen paremmalla puolella, mutta onpa siellä muutamia alle 18-vuotiaitakin. Vielä kuitenkin ehtii.

Jep, kiitoksia tiedosta. En tänä keväänä aio hakea koska lähden ulkomaille vuodeksi mutta ensi keväänä sitä voisi kokeilla onneansa.
fifi
13.03.2006 15:42:40

Kuriositeetin vuoksi: mitä jos on opiskellut itselleen 2. asteen muusikon tutkinnon jossain muualla, ja pyrkii sitten musiikkiteknologiaa opiskelemaan Palmgreniin? Saako hyvitystä edellisestä tutkinnosta, vai pitääkö kaikki uusia? Olettaen, että tämä kyseinen tutkinto olisi tuore.
Anonymous-jazz
13.03.2006 22:14:37 (muokattu 13.03.2006 22:15:18)

Kuriositeetin vuoksi: mitä jos on opiskellut itselleen 2. asteen muusikon tutkinnon jossain muualla, ja pyrkii sitten musiikkiteknologiaa opiskelemaan Palmgreniin? Saako hyvitystä edellisestä tutkinnosta, vai pitääkö kaikki uusia? Olettaen, että tämä kyseinen tutkinto olisi tuore.

Kyllähän noitakin löytyy... Eräs kaverin toinen frendi oli juuri pari vuotta sitten hankkinut toisen asteen paperit musiikkiteknologian puolelta ja haki sitten II-asteen muusikon linjalle ja on nyt ns. opiskelemassa samaa toisen asteen tutkintoa mutta eri tutkintoa ja löytyy myös niitäkin jotka ovat puolivalmiita insinöörejä Ammattikorkeasta ja tulevat silti tämmöisiin kouluihin.
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :)
Jani The Rock
13.03.2006 22:31:41

Ihan pakko promota kun kerran itse opiskelen tällä hetkellä ensimmäistä vuotta Porin Palmgren konservatoriolla musiikkiteknologiaa. Että jos joku on hakemassa tänä keväänä Maaliskuun aikana jonnekin toisen asteen musiikkilinjalle (muusikko tai musiikkiteknologia) niin hyvä vaihtoehto on myös Pori. Kun tänne kaupungin maineen ja välimatkojen takia ei kovin moni edes hae ollenkaan.

Mikäs vika Porin maineessa on? Johan mä muutin sieltä veke monta vuotta sitten.

Hyvä mesta toi Palmgreeni, ollu paljon frendejä siellä.
Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
konehes
14.03.2006 20:33:50 (muokattu 14.03.2006 20:36:14)
Kannattaa ehdottomasti tarkastaa myös Orimattila-instituutin musiikkiteknologian linja. Toisen asteen koulu, mutta keski-ikä on ehkä siinä 25 vuoden paikkeilla. Todella hyvät tilat ja opetus. Opettajina mm. seuraavat alan rautaiset ammattilaiset: Martti Salminen (musiikin teoria & historia), Olli Kykkänen (äänitys) ja Tipi Tuovinen (Sovitus, äänikuva ym.)

Kotisivuilta löytyy kaikenlaista tietoa. On laitelistat ja paljon kuvia.

www.oi.phkk.fi/muste
cherub with heavy metal machine
Jkob
14.03.2006 20:38:19
Mikäs vika Porin maineessa on? Johan mä muutin sieltä veke monta vuotta sitten.

Pori on ihan ok paikka, porilaiset taasen ovat vähän eh.. mielenkiintoisia. Ja puhuvat perin kummallisesti. Tämäkin vain pienenä kuriositeettina
Kui ei võta kala, siis võtab kalamees.
Anonymous-jazz
15.03.2006 20:19:25

Pori on ihan ok paikka, porilaiset taasen ovat vähän eh.. mielenkiintoisia. Ja puhuvat perin kummallisesti. Tämäkin vain pienenä kuriositeettina

HOHO ei oo vielä muhun tarttuneet nämä "Tota noinniin ja tosa täsä murteet".
leroysmith
15.03.2006 21:36:45
jos tonne poriin pyrkisi musiikkiteknologi linjalle niin pitääkö siellä olla joku opistossa hommattu 3/3 teoria?
"The second day is always better than first" -billy joe armstrong
Novis_3
16.03.2006 12:24:33
jos tonne poriin pyrkisi musiikkiteknologi linjalle niin pitääkö siellä olla joku opistossa hommattu 3/3 teoria?

Kylähän siitä hyötyä on, mutta ei käsittääkseni pakollinen.. Poijärvi muistaakseni (kuten kaikki muutkin 2.asteen teoriat) lähtevät ihan perusteista kertaamaan.

Vieläkös se Priit Raik siellä klasari-puolella hihhuloi..? :)

Palmgrenin jazz-osaston piharakennuksen tilathan remontoitiin samantien kun minä lähdin sieltä n. 4 vuotta sitten. En oo siellä sen jälkeen käyny, mutta veikkaan, että ihan ok mestat tullu..?!
Pygmyweb - Pygmy Gorillas plays the music of Frank Zappa
Johann Onn
16.03.2006 22:28:21
...pitääkö siellä olla joku opistossa hommattu 3/3 teoria?

http://www.pori.fi/palmgren/ammatillinen.html

"Koulutukseen pääsyn edellytykset
• perusopetuksen (peruskoulun) oppimäärä
• musiikkioppilaitoksen perustason oppimäärä (3/3-taso)
• hyväksytty pääsykoe, joka mittaa hakijan musiikillisia taitoja ja soveltuvuutta alalle"

Noin siellä lukee. Tiedä sitten mitä se "3/3-taso" tossa ihan tarkkaan tarkoittaa.
Jkob
17.03.2006 14:36:06
HOHO ei oo vielä muhun tarttuneet nämä "Tota noinniin ja tosa täsä murteet".

Juuh.. ja "lähr ny jo menee, voi **tu mikkihiiri". herenekeitto, kahavikuppi.
Kui ei võta kala, siis võtab kalamees.
fifi
17.03.2006 16:03:37

Kyllähän noitakin löytyy... Eräs kaverin toinen frendi oli juuri pari vuotta sitten hankkinut toisen asteen paperit musiikkiteknologian puolelta ja haki sitten II-asteen muusikon linjalle ja on nyt ns. opiskelemassa samaa toisen asteen tutkintoa mutta eri tutkintoa ja löytyy myös niitäkin jotka ovat puolivalmiita insinöörejä Ammattikorkeasta ja tulevat silti tämmöisiin kouluihin.

Niin siis alkuperäinen kysymyksenasetteluni ehkä hiukan hämmensi, joten koetan uudestaan... Eli siis onko sinulla tietoa, että jos on ne II asteen muusikon paperit jo, ja haluaa musiikkiteknologin paperit, pitääkö koko koulutus suorittaa alusta lähtien uudestaan, vai saako edellisiä opintoja hyväksiluettua, esim. teoriaopintojen yms. yleisten aineiden kohdalla?
Jani The Rock
17.03.2006 16:52:24

Juuh.. ja "lähr ny jo menee, voi **tu mikkihiiri". herenekeitto, kahavikuppi.

Noni! Ny rupee kuulostaa kotosalt. Hyvi sää verät!
Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
tapsali
17.03.2006 19:35:22
Vieläkös se Priit Raik siellä klasari-puolella hihhuloi..? :)

Jep, täällä se vieläkin hihhuloi!!

Palmgrenin jazz-osaston piharakennuksen tilathan remontoitiin samantien kun minä lähdin sieltä n. 4 vuotta sitten. En oo siellä sen jälkeen käyny, mutta veikkaan, että ihan ok mestat tullu..?!

Se on nykyään ihan ok kun oppilaskunta on viimeisen vuoden aikana yrittänyt tehdä siitä siedettävämmän, mutta ei se vieläkään mikään hyvä ole. Muutama luokka on kunnostettu mut kokonaisuus on edelleen melko karu. Ainakin äänieristys kusee ihan totaalisesti. Sitä ei kuitenkaan kannata säikähtää jos päättää pistäytyä pääsykokeessa. Se on kuitenkin melkoisen rock uskottavan näköinen paikka

Kouluhan ei juurikaan siihen panosta koska uuden rakennuksen pitäis tulla lähivuosina ja vanha pistetään maantasalle.

Tämähän ei tietenkään vaikuta siihen olennaisimpaan eli opetukseen joka on ihan yhtä pätevää kuin muissakin toisen asteen laitoksissa.
Tähänkö mun pitäis keksiä jotain fiksua sanottavaa? En mä keksi mitään, mä olen vaan tyhmä kitaristi!
tapsali
17.03.2006 19:40:50
Niin siis alkuperäinen kysymyksenasetteluni ehkä hiukan hämmensi, joten koetan uudestaan... Eli siis onko sinulla tietoa, että jos on ne II asteen muusikon paperit jo, ja haluaa musiikkiteknologin paperit, pitääkö koko koulutus suorittaa alusta lähtien uudestaan, vai saako edellisiä opintoja hyväksiluettua, esim. teoriaopintojen yms. yleisten aineiden kohdalla?

Kyllä uskon ettää tuo onnistuu. Eihän siinä olis mitään järkeä että joku joutuis istumaan esim. teoria tunneilla vaikka on ne jo suorittanut. Ja yleiset aineet saa takuuvarmasti hyväksiluetuksi jos sulla on jo joku II-asteen tutkinto takana.

Tietenkin varmat vastaukset saa kun ottaa yhteyttä esim opinto-ohjaaja Juha Järviseen.
Tähänkö mun pitäis keksiä jotain fiksua sanottavaa? En mä keksi mitään, mä olen vaan tyhmä kitaristi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)