Yksinäinen rumpali 12.03.2006 12:57:45 | |
---|
Miten te oikeen treenaatte rumpuja tavoitteena tietenkin tulla parhaaksi kepittäjäksi maailmassa ;) Elikkä rudimentteja,bändin kanssa,musan kanssa (sama asia?) jotenkin silti tuntuu että näillä ei vielä kehity tarpeeksi?Mikä minulta on vielä jäänyt huomaamatta?Improvisaatio!Miten sitä voi kehittää?Mä olen aina vaan yrittäny sit vääntää omia juttuja biisin päälle ja bänditreeneissä rohkeasti jotain omaa niinhän sitä oppii?Elikkä rumpujen soiton treenaaminen pähkinänkuoressa: .. (jatkakaa..) Elämästä ei selvitä hengissä! |
Deino 12.03.2006 12:58:49 | |
---|
Soitan, nyt rupesin menemään Stick Cotrollia läpi. Siinä se. Deino vaan. |
Yksinäinen rumpali 12.03.2006 13:17:44 | |
---|
Mä olen huomannut että sellaset 4-5s pituiset tahkomiset missä vedetään vuorotahtia niin nopeasti kuin lähtee.Siis maximi kapasiteetilla.Tekee älyttömän hyvää.Joku 2-3x pienellä palutuksella...Tätä voi verrata melkein urheiluun esim.pyöräilyssä vedetään mopon peesissä kipeitä kierroksia yli 200kier./min saadaan sitä skaalaa nostettua. Elämästä ei selvitä hengissä! |
Speedy 12.03.2006 13:18:48 | |
---|
Miten te oikeen treenaatte rumpuja Lyhyesti: -lämmittely -tekniikka harj. -motoriikka/independence harj. -komppeja klikin kanssa ja ilman -sooloa/vapaata fiilistelyä -levyjen mukana eri tyylejä Koko homma noin 3-5 tuntia vaihdellen noin 3-5 kertaa viikossa riippuen miten on treenejä bändin kanssa tai keikkoja... Olen miettiny jos jaksais aloittaa pitämään jotain treeni päiväkirjaa.. Vois olla ideaa vaikka jonkin laiseksi FAQiksi, johon kaikki halukkaat voisi laittaa omia päiväkirjojaan..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Buusteri 12.03.2006 13:26:23 | |
---|
Lyhyesti: -lämmittely -tekniikka harj. -motoriikka/independence harj. -komppeja klikin kanssa ja ilman -sooloa/vapaata fiilistelyä -levyjen mukana eri tyylejä Tämä on aika oktetti. tsääs |
ddrum54 12.03.2006 13:31:01 | |
---|
Kerran viikossa kellon säätöä n. puoli tuntia. Bändin kanssa alkulämmittelynä kahvia ja tupakkaa, yleistä paskanjauhantaa ja elämän tarkoituksen pohtimista. Sitten soittoa. 2`n 4 |
KoRn88. 12.03.2006 13:36:39 | |
---|
Lyhyesti: -lämmittely -tekniikka harj. -motoriikka/independence harj. -komppeja klikin kanssa ja ilman -sooloa/vapaata fiilistelyä -levyjen mukana eri tyylejä Koko homma noin 3-5 tuntia vaihdellen noin 3-5 kertaa viikossa riippuen miten on treenejä bändin kanssa tai keikkoja... Olen miettiny jos jaksais aloittaa pitämään jotain treeni päiväkirjaa.. Vois olla ideaa vaikka jonkin laiseksi FAQiksi, johon kaikki halukkaat voisi laittaa omia päiväkirjojaan..=I Tuota treenikirjaa voin kyllä suositella. Kohta olen vuoden sellaista pitänyt ja varmasti olen kehittynyt eniten juurikin tämän viimeisen vuoden aikana. Helpottaa treenaamista huomattavasti, kun näkee paperilta onko eri reenit keskenään "tasapainossa". Melkeinpä samoja osa-alueita reenaan, mitä sinäkin. Lisäksi sitten soittelen joka päivä myös bändini biisit klikin kanssa läpi. |
hybrid 12.03.2006 13:48:15 | |
---|
Mun tekniikkatreenit on viimeisen viiden vuoden ajan olleet seuraavat: single stroke double stroke neljä perusparadidlevariaatiota (ovoo vovv, ovvo voov, ovoo vovv, ovov vovo) kolmen ja neljän iskun sarjat (ooo vvv, oooo vvvv) Kaikkia myös sufflena, vasuliidinä, ympäri settiä, jaloilla tai miten nyt mieleen juolahtaa. Aloitetaan temmolla 70 ja kymmenen tahdin jälkeen nostetaan tempoa. Siinä on riittävät työkalut sellaiseen musiikkiin, mitä haluan soittaa. Helvetti on täynnä amatöörimuusikkoja. - George Bernard Shaw |
kymmenen tahdin jälkeen nostetaan tempoa. Siinä on riittävät työkalut sellaiseen musiikkiin, mitä haluan soittaa. Suosittelen soittamaan esim. 12 tahtia.. Koska 10 ei ole "musiikillisesti" mitenkään perusteltu.. 12 taas on yleisempää sointukiertoa.. Tämä siksi että kauan soitat kymmentä tahtia niin saattaa jäädä ns. päälle, eli ajattelet luonnostaan kaiken 10 tahtiin.. Paras tilannehan on että ei tartte laskea tahteja vaan ne tulee luonnostaan juuri bändin kanssa biisejä soittaessa.. Toinen on että soitat esim. minuutin kutakin, itse ainakin teen tuolleen.. tai kaks minuuttia.. Komppeja soittaessa nostan sen useinviiteen minuuttiin.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
wavelength 12.03.2006 14:23:16 | |
---|
Päivittäin tämmöistä kapulatekniikkaa: - Single stroke roll - Double stroke roll & käännös (OVVO OVVO) - Buzz roll, tai kuten Leppäsen Leevi sanoi kirjassaan, surinapärinä :-) - Paradiddle & käännökset - Neljän ja kahdeksan lyönnin sarjat yhdellä kädellä - Flamit ja Dragit Setin kanssa soitan päivittäin jazzia, rokkia, bluesia ja lattaria -- komppeja, fillejä ja sooloja kunkin tyylin mukaan. Eri tempoja ja eri fiiliksiä. Lisäksi ohjelmaani kuuluu tiettyjä aiheita, joiden vääntämiseen keskityn hieman enemmän, ja aiheet vaihtelevat viikon-parin välein. Tällä hetkellä yritän saada haitsua tottelemaan jazz-komppauksessa. En tiedä mistä puhun. |
hybrid 12.03.2006 14:37:19 | |
---|
Paras tilannehan on että ei tartte laskea tahteja vaan ne tulee luonnostaan juuri bändin kanssa biisejä soittaessa.. Mul on sen verta huono muisti, että joudun kumminkin laskemaan ne tahdit. Että samapa tuo... Helvetti on täynnä amatöörimuusikkoja. - George Bernard Shaw |
VRock 12.03.2006 15:52:09 | |
---|
Ei hitto mun pitäis saada joku ammattilainen viereen näyttämään miten mikäkin rudimentti menee.. Niin perseestä alkaa ite jostain paperilta treenaamaan kun ei oo mitään hajua. Ja täälläpäin ei tietenkään ole opettajiakaan. No joku perus paradiddle nyt menee ja single ja douplestroket mutta siihen se sitten jääkin. "And you can have my deodorant..!" |
moderndrummer88 12.03.2006 15:53:10 | |
---|
Ei hitto mun pitäis saada joku ammattilainen viereen näyttämään miten mikäkin rudimentti menee.. Niin perseestä alkaa ite jostain paperilta treenaamaan kun ei oo mitään hajua. Ja täälläpäin ei tietenkään ole opettajiakaan. No joku perus paradiddle nyt menee ja single ja douplestroket mutta siihen se sitten jääkin. onko sulla edes nuotteja niistä 26:sta perusparadidlestä? powertreblebassvolume |
VRock 12.03.2006 16:00:00 | |
---|
onko sulla edes nuotteja niistä 26:sta perusparadidlestä? jaha... tuosson tuo vic firthin sivuilta haettu rudimentsequence1. Ja single paradiddle on vissiin mitä tarkotin perusparadiddlenä "And you can have my deodorant..!" |
wavelength 12.03.2006 16:02:21 | |
---|
Tuosson tuo vic firthin sivuilta haettu rudimentsequence1. No mitäs hittoa. Siellähän selitetään juurta jaksain kukin rudimentti. Suurimmasta osasta taitaa olla videokin, ja kaikista äänisample. En tiedä mistä puhun. |
VRock 12.03.2006 16:07:41 | |
---|
No mitäs hittoa. Siellähän selitetään juurta jaksain kukin rudimentti. Suurimmasta osasta taitaa olla videokin, ja kaikista äänisample. gprs:llä en taida paljoa hakea... Ja ei nuo nuotit minulle paljoa kerro :EE "And you can have my deodorant..!" |
moderndrummer88 12.03.2006 16:09:30 | |
---|
powertreblebassvolume |
VRock 12.03.2006 16:14:26 | |
---|
Mitä nuo "pikkunuotit" on tuolla välissä? "And you can have my deodorant..!" |
Jupi57 12.03.2006 16:44:58 (muokattu 12.03.2006 16:47:02) | |
---|
Mitä nuo "pikkunuotit" on tuolla välissä? Etuheleitä! Ne tulee soittaa matalasta matalaan (parin tuuman korkeudelta kalvosta). Näistä kuulee rumpalin "käsialan". Jotkut soittavat niin lähelle päänuottia kuin pystyvät ja toiset vapaammiin. Ei kuitenkaan padam vaan flam, kuin kaksi rumpalia soittaisi yhtäaikaa. Siitä huolimatta: " Ei kipata" |
KoRn88. 12.03.2006 16:59:02 | |
---|
Ruffin ja Flamin kun reenaa kunnolla haltuun, niin alkaa monet nuista 26:sta rudimentista aukeamaan helpommin. Varsinkin nuilla ruffeilla värkätään monissa nuissa rudimenteissa. Ja siellä Vic Firthin sivuillahan on tosiaan saatavilla niitä ääninäytteitä jokaisesta, että niitä kannattaa kuunnella jos ei muuten ala rudimentit selviämään. |