aikavaikea 09.03.2006 11:31:47 (muokattu 09.03.2006 12:22:42) | |
---|
Vaikka kuinka taidokkaita luomuksia silmien edessä on käynytkin vuosien varrella, niin edelleen paras ja rakkain on Hannu Mäkelän "Hevonen joka hukkasi silmälasinsa". Esimakua täältä: http://hannumakela.com/index.php?mo … mp;PAGE_id=15&MMN_position=22:6 E: Sain ko. teoksen joululahjaksi isältäni vuonna 1977 ja se on edelleen tallessa sekä kunnossa :-). What's the ugliest part of your body? |
author 09.03.2006 12:10:23 | |
---|
|
konehes 09.03.2006 12:31:28 | |
---|
J.R.R Tolkien: Hobitti Pidin tästä enemmän kuin Sormusten herrasta. Lapsekkaampi, leikkisämpi, ei missään vaiheessa pitkäveteinen. Tätä lukiessa ikään kuin palasi lapsuuteen taas. Hermann Hesse: Narkissos ja Kultasuu Viimeksi lukemani kirja. Sai miettimään aika tavalla omaa elämää ja asioiden priorisointia. Runollista, Soljuvaa ja kaunista tekstiä. Teki mieli vaihtaa auto hevoseen ja lähteä etsimään kaukomaita metsäin takaa. Charles Baudelaire: Pariisin Ikävä Tästä huomaa, että maailma ja ihmiset eivät ole muuttuneet lainkaan sitten Baudelairen päivien. Daniil Harms: Sattumia Silkkaa neroutta. Oivallisia teoksia olen lukenut myös Orwellilta, Röyhkältä, Pablo Nerudalta, Lovecraftilta, Väinö Linnalta ja vaikka keneltä. cherub with heavy metal machine |
Tinmo 10.03.2006 11:42:24 | |
---|
Jack Kerouac - Matkalla Tämä on kyllä oiva, pidin myös Dharmapummeista. "I’d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy." -T. Waits |
Strutsi 10.03.2006 13:23:14 | |
---|
Kertokaas että mikä on mielestänne paras Kurt Vonnegutin kirja? Itse olen vain teurastamo viitosen lukenut, mutta se oli kyllä aika mainio. In the Bible, Jesus turned water into wine. But then Chuck Norris turned that wine into beer. |
aksiom 10.03.2006 14:34:22 | |
---|
Hermann Hesse: Arosusi. Tätä ei vielä ole mainittu. Omalla kohdallani mullistava tapaus. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
tigrushka 10.03.2006 15:06:14 | |
---|
Hermann Hesse: Arosusi. Tätä ei vielä ole mainittu. Omalla kohdallani mullistava tapaus. Joo-o, tämä oli kyllä melkoinen jysäri kun luin sen lukiolaistyttönä. Demianista pidin myös hyvin paljon. I got stripes ^..^ |
tigrushka 10.03.2006 15:07:12 | |
---|
Daniil Harms: Sattumia Silkkaa neroutta. On! Hämmentävää hämmentämistä. I got stripes ^..^ |
texjazz 10.03.2006 15:18:01 | |
---|
Pasternak - Tohtori Zivago. Valintoja, ulkopuolisuutta ja historiaa. Surullisilla talonmiehillä on melankolia |
author 10.03.2006 17:14:51 | |
---|
Kertokaas että mikä on mielestänne paras Kurt Vonnegutin kirja? Neljä kirjaa olen Vonnegutilta lukenut ja Mestarien Aamiainen on ehdoton lemppari niistä. Titaanin Seireenit on myös hyvä. |
-Cale 10.03.2006 21:06:33 | |
---|
Yksi Lensi Yli Käenpesän |
Nazareth 11.03.2006 04:19:39 | |
---|
Alistair MacLean - Kotkat Kuuntelevat Heikki Turunen - Simpauttaja On se muuten ilmoja pidelly. IMIK #27 AKKK#6 |
Vihreä Varis : Keltaisen vyön arvoitus. Se oli pakko lukee joskus ala-asteella kirjaesitelmää varten. Muita en ole tainnut lukea. Jakso. |
Hohhoijaa 12.03.2006 18:57:40 | |
---|
Sen täytyy olla Stanislaw Lem - Futurologinen kongressi Kirjan jäljiltä olin pitkään aivan sekaisin. Hieno ja monipuolinen teos, ei voi muuta sanoa. Harrastaisit mielummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
Milkop 13.03.2006 09:59:27 | |
---|
Hermann Hesse: Arosusi. Tämä on hyvä, komppaan. Aika hämmentävä kirja. |
sunny 13.03.2006 10:26:45 | |
---|
Henri Charriére: Papillon Gabriel García Márquez:´Sadan vuoden yksinäisyys The only one who could ever reach me was the Bacardi Breezer -man. |
J.Ahonen 13.03.2006 16:28:51 | |
---|
Waltari - Sinuhe Dumas - Monte criston kreivi (Hyllyssä painos 1891 vuodelta!) Hugo - Kurjat Loe - Supernaiivi Simmons - Hyperion Tolkien - Hobitti Tossa kovia, varmasti jäi jotain oleellista pois. Yksi koukuttavimmista kirjoista on Da vinci koodi, tarina hyvä, kertominen ei, henkilöhahmot pinnallisia. |
salmivaara 13.03.2006 19:01:13 | |
---|
Vihreä Varis : Keltaisen vyön arvoitus. Se oli pakko lukee joskus ala-asteella kirjaesitelmää varten. Muita en ole tainnut lukea. Onneksi olkoon. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Osmo 14.03.2006 12:22:45 (muokattu 14.03.2006 12:23:16) | |
---|
William Nicholsonin Toisten Maassa teki kyllä vaikutuksen. Syvällistä pohdiskelua, ja juonikin hämmästyttävä ja ihastuttava. Pitää ottaa uusintalukuun kohta päättyvän Henning Mankellin Leopardin Silmän jälkeen, jossa myös tunnelma jollain painostavalla tavalla kohdallaan. Ei perinteistä Mankellia, mikä on mielestäni hyvä asia. Suosittelen kumpaakin teosta vilpittömästi kenelle hyvänsä! Saavat ajattelemaan. Pixies. |
sellisti 15.03.2006 23:16:18 | |
---|
Jo mainitsemani Väinö Linnan Täällä pohjantähden alla -trilogian lisäksi täytyy mainita unohtumattomina lukukokemuksina myös alkuperäiskielellä luetut John Steinbeckin Of Mice And Men sekä Stephen Kingin The Langoliers. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |