Aihe: Vinkkiä printterin hankintaan
1 2
Timo JM
07.03.2006 16:39:15

Vanha Canon BJC-4200 sanoi työsuhteensa irti ja nyt on sitten löydettävä joku uusi printteri sen tilalle.

Mielessä on ollut lähinnä joku vähän tilaa vievä edullinen m/v laser. Onko kenelläkään heittää joistakin malleista suosituksia tai varoituksia?
...siis mun mielestä.
Starlia
07.03.2006 16:43:39 (muokattu 07.03.2006 16:45:27)
Mä hain Gigantista Samsung ML-1610 m/v laserin. Suhteellisen vähän tilaa vievä, hyvä jälki, ja edullinen (80e). Itselle sopivan tasoinen laite, kun tulostukset ovat yleensä esseitä tms tekstipainoitteisia papereita.

Tuossa tarkemmin:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2786
cubasisti
07.03.2006 16:50:41
Onko siinä paljon miettimistä? Nykyään saa laassertulostimen alta satasella, joten jos sillä tekee edes jotain järkevää, niin sehän oli hintansa väärti.

MBNetin hintaseuranta kertoo oikean hinnan
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26221

Värilaserinkin saa jo alta kolmellasadalla
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26236
Deadline tekee mestarin.
Timo JM
07.03.2006 17:00:25

Kuinkas hyvin laser muuten suoriutuu m/v kuvan tulostuksesta suhteessa mustesuihkuihin?
...siis mun mielestä.
cubasisti
07.03.2006 17:07:59 (muokattu 07.03.2006 17:09:48)
Ei niillä ainakaan mitään valokuvan näköistä jälkeä saa, siis sellaisia kiiltäviä kauniita sävyjä. Tarkka, nopea ja halpa, mutta ei kaunis.

Edit: vertasin siis näihin huippuhienoihin "valokuvatulostimiin", jotka kalliille paperille saavat aikaan hyvinkin oikean valokuvan näköisiä juttuja.

Mutta kyllä laserilla sellaista sanomalehtityylistä kuvaa printtailee. Laser on kuin valokopiokone.
Deadline tekee mestarin.
Aki
07.03.2006 17:21:24

On tää, silloin kun meidän perheeseen ostettiin ensimmäinen tulostin, 150dpi oli huippulaatua, ja sitä sai tarjouksesta jo 3000mk:lla! Nyt maksatte 80€ tuliteristä laasereistanne... Voi kuulkaa kun silloin kun minä olin nuori!

Niin, laser, ehdottomasti. Musteruikkailu on sellaista pieremistä aina.
Klezberg
07.03.2006 17:47:01

Ostin tuossa HP 1020 laserin, hiukan alle satasen maksaa. Pieni ja kevyt, mutta mustetulostimien jälkeen tuntuu tosi nopealta. Tyytyväinen olen ollut. Värilasereitakin harkitsin, mutta ne tuntuu kaikki painavat noin 30 kiloa, enkä halua yhtään ylimääräistä niin painavaa värkkiä.
Der bester fidler fun ale poikers iz Yankl der tsimbler.
jPekka
07.03.2006 19:37:35

Nykyäänhän itse kirjoittimet myydään alle omakustannushinnan, ja rahat kerätään sitten värikaseteissa ja kuluvissa osissa.

Kannattaa siis katsoa, että kirjoittimen mukana tulee täysi värikasetti eikä mitään vähemmän tulostavaa, kuten monissa halvemmissa. Kasetti saattaa hyvinkin maksaa satasen tai yli. Kaikkia malleja ei edes saa täytettyä uusiksi.

Itse hommasin (kun sain apurahan) tuossa vähän vajaa vuosi sitten Samsung CLP-550N -värikirjoittimen, joka on pelannut vallan mainiosti. Olen tulostellut kaikenlaista, erinäisten softien manuaalit mukaan lukien, mutta toistaiseksi ei värikasetteja ole vielä tarvinnut vaihtaa. No, mustaa olen kerran ravistellut...
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Timo JM
07.03.2006 19:46:44 (muokattu 07.03.2006 23:20:40)

Kannattaa siis katsoa, että kirjoittimen mukana tulee täysi värikasetti eikä mitään vähemmän tulostavaa, kuten monissa halvemmissa. Kasetti saattaa hyvinkin maksaa satasen tai yli. Kaikkia malleja ei edes saa täytettyä uusiksi.

Okei, kiitokset ehdotuksista. Valinta täytyy ilmeisesti tehdä Samsung ML-1610 ja HP LaserJet 1020 välillä. Kuinkas sitten on noiden värisäiliöiden kanssa. Onko teille tullut täysi säiliö koneen mukana ja oletteko ottaneet selvää uuden säiliön hinnasta?
...siis mun mielestä.
Starlia
07.03.2006 20:03:41 (muokattu 07.03.2006 20:04:53)
Okei, kiitokset ehdotuksista. Valinta täytyy ilmeisesti tehdä Samsung ML-1610 ja HP LaserJet 1020 välillä. Kuinkas sitten on noiden värisäiliöiden kanssa. Onko teille tullut täysi säiliö koneen mukana ja oletteko ottaneet selvää uuden säiliön hinnasta?

Samsungin mukana tulevalle kasetille väittävät ~1000 sivun tulostusta. Uusi kasetti (~2500 sivua) maksaa sitten jotain 60e tietämillä, mutta ainakin omalla tahdilla menee vielä pikkasen aikaa kunnes tuon ekan saa tyhjäksi, kun tulostelee keskimäärin pari sivua viikossa.
Timo JM
07.03.2006 23:20:15

Mitä prkl!

Onko tosiaan niin, että näiden vehkeiden mukana ei tule sitä USB piuhaa millä laite kytketään tietokoneeseen, vaan siitä joutuu erikseen maksamaan vielä n.10€ lisää? Jo on aikoihin eletty! Satasen printterin hinta nouseekin yhtäkkiä kymmenellä prosentilla.

Yksi vaihtoehto näyttäisi muuten olevan vielä CANON LBP3000. Mahtaako kukaan tuntea tätä laitetta?
...siis mun mielestä.
Aki
08.03.2006 00:26:29

Satasen printterin hinta nouseekin yhtäkkiä kymmenellä prosentilla.

Itke nyt sitten tollasesta kun vielä ihan äsken kippo paskaa makso 600€!!

CANON LBP3000

Mulla on ton esi-isä LBP-810. En yhtään tiedä onko mitään yhteistä, mutta käytettynä ostettu omani on pelannut vallan mainiosti ja tulostuslaatu on skarppia kuin sika pienenä. Käytettynä ostetun printterin oikeiden ajurien löytyminen ei tapahtunut itsestään, mutta muita ongelmia ei ole ollut. Pidän muutenkin Canonia turvallisena valintana useiden omien sekä tuttujeni kokemusten perusteella.

Mun kirjootuksista ei taida olla kenellekään hyötyä tänään.
Timo JM
08.03.2006 01:21:56

Itke nyt sitten tollasesta kun vielä ihan äsken kippo paskaa makso 600€!!

Tää on periaatekysymys. Kohta myydään videoita ja stereoitakin bulkkina ilman tarvittavia johtoja. Sitäpaitsi 10€ = 60mk mikä ei suinkaan ollut täysin mitätön raha vielä muutama vuosi takaperin.
...siis mun mielestä.
Starlia
08.03.2006 07:55:17
Onko tosiaan niin, että näiden vehkeiden mukana ei tule sitä USB piuhaa

Ainakin mulla tuli mukaan... Eiköhän kaikissa ole.
Timo JM
08.03.2006 08:33:09 (muokattu 08.03.2006 08:40:13)

Ainakin mulla tuli mukaan... Eiköhän kaikissa ole.

Ainakin Gigantin sivuilta saa sellaisen käsityksen, että USB kaapeli täytyy ostaa erikseen.

Samsung:
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER … e_text%2c%20prodtypes_vartypes_text

HP:
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER … e_text%2c%20prodtypes_vartypes_text

Myös muiden myyjien sivuilta sai saman käsityksen vastaavanlaisella ilmoittelulla. Esimerkiksi tässä kehoitetaan ostamaan piuhan lisäksi värisäiliökin:

Canon:
http://www.pixmania.com/fi/fi/10335 … shot-lbp-aiii-print.html?srcid=1157
...siis mun mielestä.
jackball
08.03.2006 08:57:33
Onko kenelläkään kokemusta niistä tulostimista, jotka tulostaa myös cd:n etikettejä? Mikähän olisi hyvä kohtuuhintainen tulostin, jolla saa suht hyvän tulostusjäljen myös cd:lle?

Ja eikös jotkut firmat tarjoa palveluna mustekasetin täyttöpalvelua, jolla voi säästää pitkän pennosen tulostuskustannuksissa?
jPekka
08.03.2006 10:16:50

Ja eikös jotkut firmat tarjoa palveluna mustekasetin täyttöpalvelua, jolla voi säästää pitkän pennosen tulostuskustannuksissa?

Juu, mm. www.mustekasetti.com ja www.variainekauppa.fi täyttävät ja myyvät täyttövehkeitä. Edelliseen näytti tulleen täyttösetti myös Samsungin CLP-sarjaan, ennen ei ollut.

Mustesuihkareiden värikasettien kotitäytöstä on tuttavapiirissä kahdenlaista kokemusta. Itse onnistuin ihan hyvin oman halpa-Canonin kanssa, mutta joidenkin muiden valmistajien vehkeiden kanssa syntyi vain tolkutonta sotkua. Itsellänikään tulostusjälki ei ollut ihan yhtä hyvää kuin orkkiskasetilla, käyttökelpoista kyllä.

Lasereita en ole vielä kokeillut.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
jPekka
08.03.2006 10:20:47 (muokattu 08.03.2006 10:21:26)

Hups, tuplat, sorry.
Micolo
08.03.2006 12:31:52

Sekin kannattaa muistaa että ns kalliimmissa kaseteissa on tulostuspää yleensä integroituna mustesäiliöön, eli mustesäiliötä vaihtaessa vaihtuu myös tulostuspää.
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)