Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Walden - kitarat
1
Riiski
06.03.2006 10:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta Waldenin akustisista teräskielikitaroista? Olisko kannattava ostos?
 
Aki
06.03.2006 12:08:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hintaisekseen tuntuivat oikein hyviltä. Jäi samankaltainen positiivinen fiilis kuin Ibanezin AW-sarjasta. Vertailu tosin oli pelkästään mielikuvien varassa.
 
Riiski
06.03.2006 12:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hintaisekseen tuntuivat oikein hyviltä. Jäi samankaltainen positiivinen fiilis kuin Ibanezin AW-sarjasta. Vertailu tosin oli pelkästään mielikuvien varassa.
 
Positiivinen mielikuva on mullakin. Pitänee mennä kokeileen, kun on aikaa.
 
htm
06.03.2006 13:34:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuommonen Grand Auditorium (olikse G70).
Ostin puolisen vuotta sitten ja oon ollu toooosi tyytyväinen. Muista yksilöistä ei oo kokemusta, mutta ainakin tuo on kuulas soundiltaan ja soittotuntumaltaan istuu ainakin mun käteen ihan täydellisesti. Yllättävän sähkökitaramainen tatsi, hyvä tiluttaa ;)
Ruma ja halvannäkönen plektrasuoja piti ottaa kyllä pois.
 
Materiaalin laadusta täytyy sanoa, että tuo yksilö oli ostettaessa vuoden vanha ja otelauta oli aika kuivan olonen, öljyämällä parani, ei ongelmia sen suhteen. Muuten työn jälki on laadukasta, ei rakoja, halkemia tms törröttimiä.
 
Törkkäsimpä vielä tuohon B-bandin mikrofonin ja esivahvistimen, niin kuuluu keikallakin paremmin...
 
Käy kokeilemassa ja kattelemassa kaupoissa. Kohtuuhintaisia ovat. Hyvä yksilö löytyy varmasti.
 
Kapt. Bratislava
06.03.2006 21:02:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta Waldenin akustisista teräskielikitaroista? Olisko kannattava ostos?
 
Valitsin tossa oppilaalle Waldenin nailonkielisen, hintahaitarin alapäästä. Oli todella asiallinen ja paljon parempi kuin saman hintaluokan Yamahat (hyi hlvtt..) ja muut vaihtoehdot. Jos pitää halvan hintaluokan naikkarikeppeihin koskea niin kyllä kokeilen ainakin Waldenia, toisaalta pieni panostus rahallisesti lisää niin muista merkeistä löytyy jo paljon parempia. Teräskielistä en osaa sanoa, mutta vaikuttaa että ihan ok laatua Waldenilta tulee. Kokeilemalla se selviäisi.
 
Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen
pahala
06.03.2006 21:11:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valitsin tossa oppilaalle Waldenin nailonkielisen, hintahaitarin alapäästä. Oli todella asiallinen ja paljon parempi kuin saman hintaluokan Yamahat (hyi hlvtt..) ja muut vaihtoehdot. Jos pitää halvan hintaluokan naikkarikeppeihin koskea niin kyllä kokeilen ainakin Waldenia, toisaalta pieni panostus rahallisesti lisää niin muista merkeistä löytyy jo paljon parempia.
 
Kertoisitko hieman lisää. Kiinnostaa kun itse olen juuri katsellut edullista naikkaria. Eli mikä Yammussa vikana ja mitä suosittelisit jos sijoittaa hieman enemmän?
 
8)
Riiski
07.03.2006 10:00:25 (muokattu 07.03.2006 12:58:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruma ja halvannäkönen plektrasuoja piti ottaa kyllä pois.
 
Plektrasuojus ei tosiaankaan oo niitä kauneimpia. Kiinnostaa juuri tuo Grand Auditorium-malli. Eikös se koppa sovi paremmin sormipikkaukseen, kuin Dreaghtnaught-malli? Niin on joku viisas sanonut...
 
Kapt. Bratislava
07.03.2006 13:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertoisitko hieman lisää. Kiinnostaa kun itse olen juuri katsellut edullista naikkaria. Eli mikä Yammussa vikana ja mitä suosittelisit jos sijoittaa hieman enemmän?
 
No, se Yamahan C40 kuulosti ihan paskalta kun meni jostain vitosnauhasta eteenpäin soittelemaan, tuntui että ykköskieli ihan tukossa. Kielet eivät soi ja ottavat otelautaan kiinni säristen. Walden tuntui joka suhteessa (no se oli 135e malli se Walden, ei voi paljoa odottaa) helpommalta soittaa. En tiedä, en vain tykännyt sen Jammun soundista enkä tatsista yhtään.
 
Kolmensadan euron hintaluokan naikkareissa Alhambrat alkavat kuulostamaan jo aika hyviltä, pystyy soittamaan koko otelaudan matkalta ja soundi on melkein kuin oikealla kunnon naikkarilla. Siitä jos mennään ylöspäin niin viidellä sadalla saa jo Liikasen halpatuontimalleja (seetrikannella ja samat lens resonancet kuin niissä kalliimmissa merkeissä) jotka tehdään Aasiassa.
 
Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen
htm
09.03.2006 22:53:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En osaa tuosta paremmasta sopivuudesta sormipikkaukseen juurikaan sanoa. Koppa on siis kurvikkaampi kuin dreadnought, ja ehkä hivenen ohuempi. Kuiteskin enemmän klasaria lähempänä tuo muoto, joten jos soittoasento on klassinen, niin istunee paremmin syliin...
 
echo66
12.03.2006 10:52:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin noin vuosi sitten DLX-musiikista tarjouksesta Walden G640 Teräskielisen akustisen. Kun eivät tajunneet myydä mulle kostutinta, niin kitaran puuosat kuivuivat parin kuukauden soittelun jälkeen. Onneksi sain sen takuuseen ja soitinkorjaaja Oesch laittoi sen parempan kuntoon, kuin mitä se oli ostattaessa. Nyt olen kyllä ollut tyytyväinen. Hinta/laatu ihan kohdillaan...
 
Surf pesee kaiken!!! www.surfwipes.net
jarkk0-
27.02.2008 20:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostinpas tosta kans dlx-musicista tollasen 630CE ja ei voi olla muutakun tyytyväinen. Istuu hyvin syliin ja helppo soittoinen tuli jopa tuo kostutin mukana kun ostin eli nykyään siis tulee ihan waldenin kostutin vakiona mukaan ja eipä tuo maksanut kuin 400e. Tiedän vanha aihe mutta eipä ollut toista näiden kitaroiden aihetta
 
Rock'n Roll
Walde
27.02.2008 20:30:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehe : D Ihan tällein offtopicina hieman repesin otsikolle.
 
jarkk0-
27.02.2008 22:56:32 (muokattu 27.02.2008 22:56:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannataisko muuten akustisessa kitarassa pitää aina semmosta kosteuttajaa jossei soita ja voiko sitä pitää ihan silloinki ku kitara on ständis
 
Rock'n Roll
Hipelius
28.02.2008 01:24:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tuollainen Natura-sarjan D710. Hintaisekseen (n. 350e) aivan käsittämättömän hyvä. Komee soundi, ehkä vähän jäykähkö tatsi, mutta siihen tottui nopeasti.
 
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
Laxter
29.02.2008 20:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta Waldenin akustisista teräskielikitaroista? Olisko kannattava ostos?
 
Mulla on toi D550, josta maksoin kassin kanssa 260 €. Ensimmäiseksi kitaraksi tuo on melko jäykkä soitella, mutta hyvä soundi kumoaa tuon haitan. ;)
 
matti_
09.02.2010 22:35:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin lievästi yllätyin tuosta hintalaatusuhteesta..!
 
Tuommoisen ostin --> http://www.waldenguitars.com/CD670.html
 
CD670:n saundi tuon hintaluokan kitaroissa oli omaan korvaan ylivoimaisen lämmin ja voimakas. Kuusikansia olen muutenkin vähän karsastanut, en tiedä mistä johtuu. Tuo seetri sopii ainakin omaan korvaan paljon paremmin. Myös pikaisen äänitystestin tulos oli tosi miellyttävä (siis konkkamikki-kerrostalo -periaatteella).
 
Suosittelen!
 
t_hautakivi
19.12.2011 13:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaan. Ite oon soittanut G630CE:llä vuodesta 2007. Tyytyväinen oon ollut, mikkiä ei ole tosin tullut käytettyä juuri lainkaan. Paikallinen kitararakentaja laittoi tuon säätöihin, jonka jälkeen tatsi parani entisestään. Kuivahan tuokin oli ostettassa, mutta öljyä ja kostutinta on tullut käytettyä. Hyvä ja avoin soundi, ei mitenkään tukkoinen. Nyt odottelen CO2000:sta testiin. Sinällään ei ole nykyisessä valittamista, mitä nyt ulkonäkö ei oikein ole koskaan miellyttänyt silmää lähinnä plektrasuojan ja soololoven takia. Jälkimmäinen kyllä hyödyllinen, ei siinä mitään.
 
Mites nuo orchestra model ja grand auditorium eroavat toisistaan? Onko kopissa eroa vai kaulassa? Tämä jäänyt epäselväksi.
 
http://www.waldenguitars.com/CO2000.html
http://www.waldenguitars.com/CG2010.html
 
Blackstar, Fender, Tokai, Walden
guitarz
09.01.2012 15:06:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t_hautakivi: Nostellaan. Ite oon soittanut G630CE:llä vuodesta 2007. Tyytyväinen oon ollut, mikkiä ei ole tosin tullut käytettyä juuri lainkaan. Paikallinen kitararakentaja laittoi tuon säätöihin, jonka jälkeen tatsi parani entisestään. Kuivahan tuokin oli ostettassa, mutta öljyä ja kostutinta on tullut käytettyä. Hyvä ja avoin soundi, ei mitenkään tukkoinen. Nyt odottelen CO2000:sta testiin. Sinällään ei ole nykyisessä valittamista, mitä nyt ulkonäkö ei oikein ole koskaan miellyttänyt silmää lähinnä plektrasuojan ja soololoven takia. Jälkimmäinen kyllä hyödyllinen, ei siinä mitään.
 
Mites nuo orchestra model ja grand auditorium eroavat toisistaan? Onko kopissa eroa vai kaulassa? Tämä jäänyt epäselväksi.
 
http://www.waldenguitars.com/CO2000.html
http://www.waldenguitars.com/CG2010.html

 
Koppi on hieman erilainen.
 
Basismi on vaarallinen tauti....
Funkånaut
09.01.2012 16:11:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itteltäni löytyy Waldenin D560CE, eli tämmönen http://www.waldenguitars.com/D560CE.html ja onhan tuo kelpo peli. Tosin, Suomen sääolot johtaa siihen, että silloin tällöin pientä huoltoa tarttee tehdä. Eli kaularaudan säätöö. Ja nauhat tarttis hioa, mutta upee ääni siinä on hintaisekseen.
 
Ainakin kuuntelen musiikkia. Sä vaan keskityt mnetissä ulisemiseen ja jonkun middle beerin ryystämiseen. - M4ss3 m/ Kuuntelen tälläistä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «