sulosointu 22.02.2006 16:58:27 | |
---|
Hei! Sattuko kukaan muu kattomaan tänään Ylen K-rappua. Kyseisessä ohjelmassa haastateltiin viittomakielellä räppäävää kuuroa Singmarkia eli Marko Vuoriheimoa. Mielenkiintoinen haastattelu. Musiikki ei tunne rajoja! Mahtavaa! Ooh, das Wunderbaum! |
Kimmo72 23.02.2006 00:04:59 | |
---|
Neljä ruusua kerkes eka. Niillä on Valuva taivas videolla viitomakielistä tulkintaa. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
NHR 23.02.2006 00:24:18 | |
---|
Kyseisessä ohjelmassa haastateltiin viittomakielellä räppäävää kuuroa Singmarkia eli Marko Vuoriheimoa. Mä oon luullu, että kaikki räppärit vetää viittomakielellä. Mutta tämä siis pelkästään huitoo, eikä puhu ääneen, vai? "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
Janus 23.02.2006 06:21:51 | |
---|
Neljä ruusua kerkes eka. Niillä on Valuva taivas videolla viitomakielistä tulkintaa. Itseasiassa Studio Julmahuvi kerkes eka. "Kuurojen palvelut monipuolistuvat - viittomakielinen karaoketulkki löytyy nykyisin jo useasta lähibaarista." |
mie 23.02.2006 12:27:15 | |
---|
Neljä ruusua kerkes eka. Niillä on Valuva taivas videolla viitomakielistä tulkintaa. Ja Pearl Jamin Touring Band 2000 live DVD:llä Given To Fly -biisin aikana joku nainen seisoo lavan vieressä ja viittoo biisin sanoja. |
XBreed 23.02.2006 15:34:16 | |
---|
"Attention! Present arms!" |
jPekka 23.02.2006 18:15:00 | |
---|
Itseasiassa Studio Julmahuvi kerkes eka. Itse asiassa 70-luvun hyväntekeväisyysmusiikkiohjelma "Toivotaan, Toivotaan" kerkesi eka. Niillä oli haasteita tulkkaamassa viittomatulkki, joka sitten joskus esitti todella komean tulkinnan "Feelings"-biisistä. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar |
Umpihullu 24.02.2006 10:30:37 | |
---|
Miten viitomakielellä lauletaan jazzia? Pitäskö tehdä viittomakielisille oma musiikkikanava (radiossa toimiva)? Paranoid ois kiva kuulla sormipeleillä soitettavan. Lauloiko Jimi Hendrix biiseissään toisella kädellään, kun teki niitä jänniä väristysliikkeitä soittaessaan vain yhdellä kädellä? Oliko hän jo aikaansa edellä ja viestitti yleisölle asioita joita vain viitomakielen taitajat ymmärsivät? Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa! |
Ronsto 24.02.2006 11:54:13 | |
---|
Mä oon luullu, että kaikki räppärit vetää viittomakielellä. Mutta tämä siis pelkästään huitoo, eikä puhu ääneen, vai? Hahaha :D + Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi |
Sammo 25.02.2006 12:08:59 | |
---|
Itse asiassa 70-luvun hyväntekeväisyysmusiikkiohjelma "Toivotaan, Toivotaan" kerkesi eka. Niillä oli haasteita tulkkaamassa viittomatulkki, joka sitten joskus esitti todella komean tulkinnan "Feelings"-biisistä. Muistan myös 90-luvun alussa tulleen jonkun Olli Ahvenlahden ja studio-orkesterin ohjelman jossa oli tapana että Marjo Rein (joka taasen lukee nykyään YLEn uutisia) viittoi ohessa viimeisen kappaleen. Muistan olleeni hieman Marjo Reiniin ihastunut. Heh. "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
Loony 25.02.2006 12:25:48 | |
---|
Pikku G:n videossaki räpätään viittomakielellä! www.marbleframe.com |
Wiitala 02.03.2006 15:17:56 | |
---|
Muistan kun kerran oltiin keikalla jossain kuulovammaisten tapahtumassa etno-poppoollamme. Lavan reunalla seisoi tietenkin viittomakielen tulkki, mutta hänelläkin meni vähän sormi suuhun kreikankielisen 7/8-biisin aikana. Ei meinannut pokka pitää, kun tulkki vaan levitteli käsiään... Mutta oikeasti viittomakieli on hemmetin mielenkiintoista. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
Lord of the strings 02.03.2006 16:38:09 | |
---|
Kokeilkaa joskus laittaa viittomakielisten uutisten päälle soimaan räppiä. Hassua. "Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser |
ravensoul 02.03.2006 17:23:05 | |
---|
Ihan sivukysymyksenä, mitenkäs viitotaan nuotin vierestä? "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 Luojan kiitos, olen ateisti! |
kyuss 02.03.2006 18:16:58 | |
---|
Ihan sivukysymyksenä, mitenkäs viitotaan nuotin vierestä? Mitenkäs viitotaan nuotissa? |
Toveri 02.03.2006 18:42:40 (muokattu 02.03.2006 18:52:33) | |
---|
Deaftones: Songs in ASL Minor Sitte levy kopiosuojataan ja sitä ei voi käyttää tietsikassa eikä dvd-soittimessa/vastaavassa! Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho |
Minä katsoin joku aika sitten dokumentin kuurojen kuorosta, jotka laulaa viittomakielellä. Ihan jännä ajatus sinänsä Ristiriitaisuus on hyvästä |
Anttichrist 08.03.2006 11:19:49 | |
---|
Muutama vuosi sitten oli tarkoitus pistää pystyyn viittomakielistä black metallia soittava yhtye. Jossain mulla pitäs olla videopätkä, jossa on eka kappale. Laitan jonnekin jakoon, jos löydän. Tosin rajallisen viittomakielentaitoni takia hieman lyhyehköksi jäi ja sanatkin aika itseään toistavat (kennelimerkki, sormella ranteen sahausta, irvistelyä, kennlimerkki, kennelimerkki ja 6 sormea pystyssä 3 kertaa lopuksi), mutta eikös yritys ole tärkeintä? =) |