Kassu 24.02.2006 15:06:22 | |
---|
En näe vaikeuksia asiassa. Ei se ole yhtä toimiva kuitenkaan. :D Ei vaan talon suunnitteluvirhe tietysti. Eipä. Se siinä on, kun en ole normaalikäyttäjä. En osaa ajatella asiaa vähemmän tietokoneista tietävän näkökulmasta. Mutta eihän tässä haetakaan massalle pätevintä käyttöjärjestelmää vaan kukin itselleen? Tässä kinataan yleisesti. Olen edelleen sitä mieltä että tollainen säätäminen ja väsääminen on perseestä. Uskon, että vaikka sun Windowsis toiminee ihan mukiinmenevästi. Mac toimii vähintään yhtä hyvin ilman että teet sille mitään purkkaviritelmiä. |
kojones 24.02.2006 15:32:26 | |
---|
Mac toimii vähintään yhtä hyvin ilman että teet sille mitään purkkaviritelmiä. Jeejee! Ilman että teet yhtään mitään. |
Mark-Ken 24.02.2006 16:03:22 | |
---|
Ei se ole yhtä toimiva kuitenkaan. :D Ei sen tarvitsekaan olla kun ohjelmat osaavat niputtaa lataukset yhteen ikkunaan. ;) Eipä. Ni. Tässä kinataan yleisesti. Olen edelleen sitä mieltä että tollainen säätäminen ja väsääminen on perseestä. Uskon, että vaikka sun Windowsis toiminee ihan mukiinmenevästi. Mac toimii vähintään yhtä hyvin ilman että teet sille mitään purkkaviritelmiä. Mjoo, no kiinnostais tietää miten hyvin mäkissä toimii pelit. :) Eikä nyt mitään kovin erikoista ole tälle asennukselle tullut tehtyä edes. Aikalailla normaali XP. Samalla tavalla joutuu asentamaan liudan ohjelmia Macciin kuin Windowsiinkin. (Kubuntu) Linuxiin toki vähemmän tässäkin asiassa, kun mukana tulee asiasoftat. |
Kassu 24.02.2006 16:09:19 | |
---|
Mjoo, no kiinnostais tietää miten hyvin mäkissä toimii pelit. :) Eikä nyt mitään kovin erikoista ole tälle asennukselle tullut tehtyä edes. Aikalailla normaali XP. Samalla tavalla joutuu asentamaan liudan ohjelmia Macciin kuin Windowsiinkin. (Kubuntu) Linuxiin toki vähemmän tässäkin asiassa, kun mukana tulee asiasoftat. Pah, tuleehan Macinkin mukana todella kattava softavalioima. Mm: -Quicktime -iTunes -Mail -Safari -iPhoto -iCal -Osoitekirja -iLife jossa Garageband, iMovie jne.. -iChat -iSync -Appleworks |
Mark-Ken 24.02.2006 16:19:47 | |
---|
Pah, tuleehan Macinkin mukana todella kattava softavalioima. Mm: -Quicktime Videoita ei edes näe fullscreeninä perusversiossa. Vähän niinkuin poistaisi soittimesta stop-napin tai vastaavaa. -iTunes Huono formaattituki. -Mail Tämä on ihan jees. -Safari Prefer Firefox. -iPhoto -iCal -Osoitekirja -iLife jossa Garageband, iMovie jne.. -iChat -iSync -Appleworks Noihin ei oo kyllä tullu ees tutustuttua. :| |
Kassu 24.02.2006 16:22:47 | |
---|
Videoita ei edes näe fullscreeninä perusversiossa. Vähän niinkuin poistaisi soittimesta stop-napin tai vastaavaa. Totta, tältä osin perseestä. Mutta tarpeellinen netissä videoiden katseluun, esimerkiksi. Huono formaattituki. Mielestäni kyllä täysin riittävä. Esim. AAC-koodaus on hyvä. Tämä on ihan jees. Oho! Prefer Firefox. Kyllä itsekin pääasiallisesti käytän Operaa, mutta ei Safari silti sysipaska ole. Oletko huomannut, on siinäkin alasivumahdollisuus ja rullasta saa aukeamaan linkin taustalle jne.. Noihin ei oo kyllä tullu ees tutustuttua. :| :-D |
Mark-Ken 24.02.2006 16:27:38 | |
---|
Kyllä itsekin pääasiallisesti käytän Operaa, mutta ei Safari silti sysipaska ole. Oletko huomannut, on siinäkin alasivumahdollisuus ja rullasta saa aukeamaan linkin taustalle jne.. Adblockausta tossa ei taida olla? |
Kassu 24.02.2006 16:31:39 | |
---|
Adblockausta tossa ei taida olla? Joku ponnahdusikkunaesto ainakin oli. |
Hirvi 25.02.2006 03:20:29 | |
---|
Prefer Firefox. Firefox käynnistyy vitun hitaasti. Tähän asti Safari on ollut paras. Svengaan kuin hirvi! |
Mark-Ken 25.02.2006 13:15:34 | |
---|
Firefox käynnistyy vitun hitaasti. Eipä ole moista ongelmaa omassa koneessa eikä siskon iBookissakaan. Turhan rankka yleistys. |
Kassu 25.02.2006 13:28:07 | |
---|
Miten muuten windows-läppäreissä tuo unitoiminto toimii? Itse lyön kannen kiinni koneesta ja koneen reppuun. Avaan kannen, kone herää sekunnissa. Täysi akku kuulemma kestää n. 3 kuukautta unitilassa. Toimiiko windowsläppäri näin? |
tommi_899 25.02.2006 13:29:51 | |
---|
Miten muuten windows-läppäreissä tuo unitoiminto toimii? Itse lyön kannen kiinni koneesta ja koneen reppuun. Avaan kannen, kone herää sekunnissa. Täysi akku kuulemma kestää n. 3 kuukautta unitilassa. Toimiiko windowsläppäri näin? Ei tämä asus ainakaan, mutta eiköhän tuonkin saisi jotenkin säädettyä? en ole varma kyllä. |
Mark-Ken 25.02.2006 14:14:36 | |
---|
Miten muuten windows-läppäreissä tuo unitoiminto toimii? Itse lyön kannen kiinni koneesta ja koneen reppuun. Avaan kannen, kone herää sekunnissa. Täysi akku kuulemma kestää n. 3 kuukautta unitilassa. Toimiiko windowsläppäri näin? Oisko hibernate-tila tjsp., kun on vastaava. Eli ei mikään Mac-only -hienous. 8) |
Kassu 26.02.2006 00:44:52 | |
---|
Oisko hibernate-tila tjsp., kun on vastaava. Eli ei mikään Mac-only -hienous. 8) Oon kuullut, että toi hibernate ei oikein pelaa yhtä jouhevasti? |
Mark-Ken 26.02.2006 13:53:33 | |
---|
Oon kuullut, että toi hibernate ei oikein pelaa yhtä jouhevasti? Mäkkifoorumiltako kuulit? :| |
Kassu 26.02.2006 16:25:02 | |
---|
Mäkkifoorumiltako kuulit? :| ei sillä väliä mistä, kerro miten se toimii tietämättömälle. |
ei sillä väliä mistä. Hehee, gotcha... En oo vieläkään saanu mäkkiä ostettua. |
masterhat 26.02.2006 17:59:03 | |
---|
Hei miten kannettavaan voi vaihtaa äänikortin, tai onko olemassa äänikortteja jotka voi jotenkin yhdistää kannettavaan. olen hautonut pitkään ostavani kannettavan, mut en kauheesti ymmärrä tietokoneista ja pulmaksi muodostuukin äänikortti. siis onko niihin mahdollista kytkeä tai vaihtaa mieleistä korttia, niin mitä sellaisia kortteja on? kiitos jo etukäteen |
Fortune 26.02.2006 18:31:13 | |
---|
Hei miten kannettavaan voi vaihtaa äänikortin, tai onko olemassa äänikortteja jotka voi jotenkin yhdistää kannettavaan. olen hautonut pitkään ostavani kannettavan, mut en kauheesti ymmärrä tietokoneista ja pulmaksi muodostuukin äänikortti. siis onko niihin mahdollista kytkeä tai vaihtaa mieleistä korttia, niin mitä sellaisia kortteja on? kiitos jo etukäteen Väärä ketju varmaan, mutta usb- tai firewire-väylään liitettäviä audiobokseja on olemassa kyllä äänen ulos ja sisään viemiseen. |
jPekka 26.02.2006 19:01:08 | |
---|
Väärä ketju varmaan, mutta usb- tai firewire-väylään liitettäviä audiobokseja on olemassa kyllä äänen ulos ja sisään viemiseen. Samoin PC Card -väylään (joka näissä mäkkärikannettavissakin edelleen lienee). Esmes itselläni oleva EMU 1616, johon ehkä on tulossa mäkkäridriveritkin. (Ainakin Emun download-sivuille on ilmestynyt mäkkärivalikko, vaikka sieltä ei mitään ladattavaa vielä olekaan.) "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar |