Aihe: Basari - tuo ainanen murheenkryynini
1 2 3 4 5 6 7
Groovi
25.02.2006 02:01:31
En lukenut koko viestiketjua, mutta kuuntelin näytteet. Vikoja on kaksi, ja ne ovat järjestyksessä 1. soittaja, ja 2. viritys.

Tuollaisella koputtelulla ei ikinä saa mitään soundia aikaiseksi. Ei tuollaista voi edes miksata, kun ei ole edes mitään dynamiikkaa olemassa. Rumpuja kuitenkin tulee lyödä tarvittavan "lujaa" jotta saadaan se ominais-soundi edes ylipäätään esille. On täysin rumpalin asia miettiä miten biisi rakennetaan, ja jätetäänkö nuija lyönnin jälkeen kalvoon vai ei.

Noissa näytteissä kuitenkin ensisijainen ongelma on se, että sinne pitää saada kulkeva ja tanakka biitti alle, että ylipäänsä kannattaa soundeihin edes puuttua.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Lennu
25.02.2006 11:44:54

Voitaskohan tehdä niin, että me, jotka ei olla rumpaleita, niin ostetaan suosiolla sähkörummut? Niillä voi siinä dynamiikassa jopa kusettaa (gruuvihan siitä ei mihkään parane)
Roberto
25.02.2006 11:46:20

Voitaskohan tehdä niin, että me, jotka ei olla rumpaleita, niin ostetaan suosiolla sähkörummut? Niillä voi siinä dynamiikassa jopa kusettaa (gruuvihan siitä ei mihkään parane)

Hehe... ostakaa rumpukoneet...
Mikael
25.02.2006 12:14:22

vidu. just kun sain mpc:n myytyä...
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
kivi
25.02.2006 12:18:28

Eikä kyllä parane mikään muukaan. :-(

Jos niitä rumpuja haluaa soittaa, niin opettelee ensiks, ja jos ei opi, niin pyytää rumpalin apuun aina kun tarvitaan oikeita pönttöjä.

Sampleja nyt laukoo ja rumpukonetta ohjelmoi itsekin.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Lennu
25.02.2006 13:06:37

Sillä ei saa samanlaista (tuskan)hikeä.
Roberto
25.02.2006 13:18:48

Sillä ei saa samanlaista (tuskan)hikeä.

Saa sillä... semmosta jöötiä se outputti tarjoaa.
Lennu
25.02.2006 13:30:34

Saa sillä... semmosta jöötiä se outputti tarjoaa.

Hyvin totta. Ehkä mä kuitenkin pestaan Joken edelleenkin noihin rumpsutushommiin ;)
Roberto
25.02.2006 13:44:52

Hyvin totta. Ehkä mä kuitenkin pestaan Joken edelleenkin noihin rumpsutushommiin ;)

Halvin vaihtoehto ainakin edellämainituista :)
Timo JM
25.02.2006 14:11:29 (muokattu 25.02.2006 14:14:03)

Miditykset on persiistä, luupit rokkaa! Soundit on kohdallaan, eikä tarvitse itkeä grooven perään.

Nykyään on saatavilla jo aivan mielettömiä moniraita paketteja missä ei vaihtoehdot ja variaatiot lopu heti ensimmäisen biisin jälkeen. Lisäksi niitä on olleet takomassa parhaaseen A-ryhmään kuuluvat hemmot eikä mitkään harrastelijapuuhastelijat.

Mä säälin teitä rumpalit ;-)
...siis mun mielestä.
passe
25.02.2006 14:15:50
Miditykset on persiistä, luupit rokkaa! Soundit on kohdallaan, eikä tarvitse itkeä grooven perään.

Nykyään on saatavilla jo aivan mielettömiä moniraita paketteja missä ei vaihtoehdot ja variaatiot lopu heti ensimmäisen biisin jälkeen. Lisäksi niitä on olleet takomassa parhaaseen A-ryhmään kuuluvat hemmot eikä mitkään harrastelijapuuhastelijat.

Mä säälin teitä rumpalit ;-)

No mutta perhana! Tässähän menee kohta jo yhtä huonosti kuin kitaristeilla...
jPekka
25.02.2006 14:40:20

Paitsi silloin kun tulee mieleen että "tää ois aivan hervottoman hyvä groove, jos rumpali löis joka toisessa tahdissa haikan sijaan riden kupuun ja jos bassarin sais erotettua omalle raidalle niin että muun voi kaiuttaa ja sitä ei".

Maku- ja tottumusasioitahan nämä, mutta itse en ole koskaan oppinut tulemaan looppien kanssa. Liikaa kompromisseja, kun midillä voi tehdä mitä tahansa. Your mileage may wary 8-)
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar
Timo JM
25.02.2006 14:55:38

No mutta perhana! Tässähän menee kohta jo yhtä huonosti kuin kitaristeilla.

Pöh, tolla kommentilla ei ole todellisuuspohjaa. Rumpaleita on riistetty jo ensimmäisen rytmikoneen keksimisen jälkeen. Sen sijaan mikään virtuaalikitaristi ei toimi elävästi.

Paitsi silloin kun tulee mieleen että "tää ois aivan hervottoman hyvä groove, jos rumpali löis joka toisessa tahdissa haikan sijaan riden kupuun ja jos bassarin sais erotettua omalle raidalle niin että muun voi kaiuttaa ja sitä ei".

Toi on kaikki mahdollista moniraita rex failien kanssa.

Liikaa kompromisseja, kun midillä voi tehdä mitä tahansa.

Toki molemmissa on etunsa ja puutteensa. Ei luupit tietenkään ole mikään oikotie onneen, mutta kyllä ghostien teko midittämällä on aika syvältä.
...siis mun mielestä.
Timo JM
25.02.2006 15:27:32

En nyt haluaisi olla mikään mainosmies, mutta tässä on aika hyvä esimerkki siitä missä tänä päivänä mennään rumpuluuppien osalta:

http://www.drumsondemand.com/multitrack.html

Sivun alalaidassa on hyvä "Interactive Flash Audition" josta pääsee ottamaan pienet tyypit. Ja jos tämän valmistajan soundit tuntuvat liian prosessoiduilta, niin markkinoilta löytyy muitakin vaihtareita.
...siis mun mielestä.
Lennu
25.02.2006 16:07:32

Pöh, tolla kommentilla ei ole todellisuuspohjaa. Rumpaleita on riistetty jo ensimmäisen rytmikoneen keksimisen jälkeen. Sen sijaan mikään virtuaalikitaristi ei toimi elävästi.

Ei pidä ihan paikkansa. Tiedän maakunnissa montakin OMB-artistia, jotka soittaa todella tyylikkäästi kiippareilla kitaraa. Ja bassoa. Ja rumpuja. Ja laulua. Sit ne myös pukeutuu joskus hassusti. Kuinka moni kitaristi tekee niin? Monellako kitaristilla tulee rummut kitarasta? Nii! Hä?
Pieni rumpalipoika
25.02.2006 16:15:17

Lennu, mä rakastan sua ja sun ajatusmaailmaa, se kun vastaa omaani.Hoho.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Roberto
25.02.2006 16:29:43

Paskoja Rumpaleita on riistetty jo ensimmäisen rytmikoneen keksimisen jälkeen. Sen sijaan mikään virtuaalimikään ei toimi elävästi.
Raimo
25.02.2006 16:54:37

Paskoja Rumpaleita on riistetty jo ensimmäisen rytmikoneen keksimisen jälkeen. Sen sijaan mikään virtuaalimikään ei toimi elävästi.

Amen.
Blah.
Mikael
25.02.2006 18:00:01 (muokattu 25.02.2006 18:04:41)

Hoho!

Just tulin äänityspuuhista ja ihan hyvän bassarisoundin sain vaikka itse soitinkin. Demppipaska pois rummun sisältä, runpu vireeseen, MD421 siihen etukalvon reiän huulille, C4000b 20cm rummun eteen keskelle ja varoiks e604 sinne etupuolelle 5cm nuijan ja kalvon treffipaikasta. Tosin ambiensseina olleet kaksi nauhamikkiä olivat jo niin jees, ettei noita muita mikkejä tossa viisussa juuri tulla kaipaamaan...
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)