Aihe: Ebay.de
1 2
Mäci
23.02.2006 09:24:31
Tästä on ollut puhetta aiemminkin,mutta kertokaas tietämättömälle,kuinka tuolta jotain ostetaan?Kun ei ole tuo saksan kieli hallussa.Tai ostaminen kai on helppoa,
mutta maksaminen?Kun ei ole luottokorttia,niin mitä muita maksutapoja käyttävät?
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
Lego
23.02.2006 09:35:54
http://www.ebay.com/ englanti varmaan taittuu? Samat säännöt ne taitaa koskea tuollakin.
oiva tumpeloinen
23.02.2006 09:42:38
Maksutavat riippuu myyjästä. Toiset lähettävät tavarat postiennakollakin, kun taas suurin osa haluaa rahan tilisiirtona tai Pay Pal:lla. Pay Pal tosin taitaa tarvita luottokortin...
tommi_899
23.02.2006 09:43:24 (muokattu 23.02.2006 09:43:49)

fox
23.02.2006 10:12:24

Maksutavat riippuu myyjästä. Toiset lähettävät tavarat postiennakollakin, kun taas suurin osa haluaa rahan tilisiirtona tai Pay Pal:lla. Pay Pal tosin taitaa tarvita luottokortin...

Saksalaisten kanssa paljon asioineena olen huomannu, että melkein 90 prossaa pitää ainoona maksutapana "überweisungia" eli tilisiirtoa. Eihän siinä mitään, EU-alueella helppoa. Kuluja tulee vaan pankista riippuen kymppi-pari. PayPal olis kuluton, mutta tosiaan tilin avaukseen tarvitsee luottokortin. Postiennakkomaksuja harva hyväksyy..
Kannattaa ehdottomasti mailitella, kysyä ja sopia. Saksaa ei oo välttämätöntä osata, englannilla pärjää. Tai pääasiahan tässä on se toki, että tulee ymmärretyksi, ei mikään kielioppi/sanakoe/essee..
Jenkkilän väkien kanssa pelatessa ehdoton on PayPal, siellä on tuo pankki-jutska vähän erilaista. Western Unionin siirto onnistuu myös, mutta on vähän hintavaa.
PayPalilla on lisäksi aikas hyvä "ohari-suoja" eli jos joudut huiputetuksi, korvaavat menetetyt eurot he, tiettyyn rajaan asti.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
kede
23.02.2006 10:56:03
Kuluja tulee vaan pankista riippuen kymppi-pari.

Ööh, ei kyllä mulla ainakaan oo tullut (kai..) kun olen rahaa Saksaan siirtänyt.
ReBeat
23.02.2006 11:03:54

IBAN ja SWIFT/BIC koodien kanssa Osuuspankillakin kulut sisältyy nykyään kuukausimaksuun. Ennen taisi olla jotain 16 senttiä per lasku. Ilman noita koodeja ulkomaanmaksut on kyllä kalliita.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Mäci
23.02.2006 11:08:46
Näyttäisi paypalin mainoksen korttilistassa olevan VISA ELECTRON.Sellainen löytyy,
mutta hyväksyvätkö todella?
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
fox
23.02.2006 11:37:03

Ööh, ei kyllä mulla ainakaan oo tullut (kai..) kun olen rahaa Saksaan siirtänyt.

Pankista riippuen.. ;) Ja toki kandee olla IBAN/SWIFT nummerot.. ;)
Eipä tosiaan kovin paljoa ole euro-alueen sisällä.
Torniojaws
23.02.2006 12:00:47 (muokattu 23.02.2006 12:04:58)

PayPal olis kuluton, mutta tosiaan tilin avaukseen tarvitsee luottokortin. Postiennakkomaksuja harva hyväksyy..

(..)

PayPalilla on lisäksi aikas hyvä "ohari-suoja" eli jos joudut huiputetuksi, korvaavat menetetyt eurot he, tiettyyn rajaan asti.

Itse asiassa PayPalia ei voi hyvällä tahdolla suositella vihollisellekaan.

http://www.paypalsucks.com

Käykääpä tuolla lukemassa niistä *TUHANSISTA* huijauksista ja kusetuksista joita itse PayPal tekee (ei käyttäjät).

Homma menee esim. näin:

Ostat jotain tavaraa ja maksat PayPalilla. Myyjä sanoo lähettävänsä tavaran ja heti kun on saanut maksun, nostaa rahat tililtä ja ilmoittaa väärinkäytöstä PayPalille (ilman syytä) = PayPal lyö *pankkitilin* lukkoon sinulta. Tuon kanssa ovat tahot taistelleet jopa vuosia, ilman että ovat koskaan saaneet pankkitiliään takaisin (mukanalukien rahoja siellä).

Vaikka tuossa itse käyttäjäkin kusettaa, niin PayPal se vasta vihonviimeisen kusetuksen tekee.

Tämä on myös hauska kohta heidän käyttösäännöissään:
1. According to PayPal accepting their ToS (Terms of Service) in effect means you waive your rights to credit card consumer protection laws if you want to use their service, and that you may not issue a chargeback for unauthorized use of your credit card and PayPal account, or if you do, then they have the right to limit your account. Is this legal? We don't know. But it's how Paypal operates.

Eli luovutat PayPalille KAIKKI oikeudet sinun luottokorttiin. Pankin ja Suomen lailla ei ole enää mitään oikeuksia PayPalin ottamaan sinun tiliisi.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
fox
23.02.2006 12:07:10

Itse asiassa PayPalia ei voi hyvällä tahdolla suositella vihollisellekaan.

Käyttäjähän tuon huijauksen tekee.. En mä sanonu että se riskitön olis, mutta mun mielestä hyvä. Onhan aina olemassa vaikka mitä mahdollisuuksia, ihmisten välisissä kaupoissa. Jo muinaiset roomalaiset totes että "caveat emptor" eli ostaja varokoon!!
PIM
23.02.2006 12:08:13
Pankista riippuen.. ;) Ja toki kandee olla IBAN/SWIFT nummerot.. ;)
Eipä tosiaan kovin paljoa ole euro-alueen sisällä.

Ei riipu pankista vaan nimenomaan siitä, että onko kyseessä ns. EU-maksu, joka ei saa maksaa asiakkaalle sen enempää kuin normaalihintainen tilisiirto samassa maassa. EU-maksu taas vaatii noi IBAN/SWIFT koodit jotta rahat ohjautuu "käsin koskematta" oikeaan kohteeseen.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Jebe-
23.02.2006 12:11:31
EU-alueella helppoa. Kuluja tulee vaan pankista riippuen kymppi-pari

Nordealla ainakin on mun ymmärtääkseni EU:n sisäinen tilisiirto ilmainen.
Pari kertaa oon maksellut eikä oo kuluja tullut.
En sitten muista pankeista tiedä.
PIM
23.02.2006 12:22:08
Eli luovutat PayPalille KAIKKI oikeudet sinun luottokorttiin. Pankin ja Suomen lailla ei ole enää mitään oikeuksia PayPalin ottamaan sinun tiliisi.

No jo on tulkinta. Ei niillä mitään oikeutta sun tiliisi tai korttiisi ole sen enempää kuin sillä varsinaisella myyjällä olisi jos hän suoraan laskuttaisi korttiasi. Ilmeisesti kääntäjällä meni sekaisin pankkitili ja paypal tili koska käsittääkseni tuossa sanotaan että jos teet valituksen PayPalilla on oikeus rajoittaa sinun PayPal tilin käyttöäsi. Useimmat kai kuitenkin käyttävät PayPalia pelkästään maksamiseen joten tuolla ei nyt luulisi olevan suurta käytännön merkitystä. Eikä tuo siteeraamasi kohta näytä edes olevan itse PayPalin käsialaa vaan PayPalSucksin tulkinta PayPalin käyttäjäsopimuksesta ja jonka paikkansapitävyyttä en nyt tässä jaksa alkaa selvitteleen.
PIM
23.02.2006 12:25:55
Nordealla ainakin on mun ymmärtääkseni EU:n sisäinen tilisiirto ilmainen.
Pari kertaa oon maksellut eikä oo kuluja tullut.
En sitten muista pankeista tiedä.

Täältä nyt kaikki lukemaan mitä EU-maksusta pitää tietää niin saadaa loppu tälle arvuuttelulle ja disinformaatiotulvalle.

http://domino.sampo.fi/external/sbd … ta-3a1d91cd2a1301eec2256f6a00577cd6

Ja niitä uusavuttomia varten, jotka eivät jostain syystä osu sillä kursorilla tuohon linkkiin niin tässä sama inline versiona.

"Mikä on EU-maksu?

Edullisimmin maksun ulkomaille voi tehdä ns. EU-maksuna. EU-maksusta veloitetaan vastaavan kotimaan tilisiirron hinta, mikäli maksu täyttää EU-maksun tunnusmerkit, jolloin se on käsiteltävissä täysin automaattisesti.
Maksu on EU-maksu, kun seuraavat edellytykset täyttyvät:

kyseessä on EU-maasta*, Islannista, Norjasta tai Liechtensteinista toiseen EU-maahan, Islantiin, Norjaan tai Liechtensteiniin maksettava maksu
maksu on euromääräinen
maksun suuruus on enintään 50.000 euroa
saajan tilinumero on ilmoitettu IBAN-muodossa (International Bank Account Number)
saajan pankin BIC/SWIFT-koodi on annettu maksun tiedoissa
maksaja ja saaja maksavat omat kulunsa.
Pikamääräys ei ole mahdollinen EU-maksussa

Voit tehdä EU-maksun verkkopankissa valitsemalla vasemmasta valikosta Maksut ulkomaille ja aukeavalta sivulta "Jatka EU-maksuun".

*) EU-maita ovat: Belgia, Espanja, Hollanti, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Kypros, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Suomi, Tanska, Tsekki, Unkari ja Viro.
"
Torniojaws
23.02.2006 12:34:47 (muokattu 23.02.2006 13:08:18)

No jo on tulkinta. Ei niillä mitään oikeutta sun tiliisi tai korttiisi ole sen enempää kuin sillä varsinaisella myyjällä olisi jos hän suoraan laskuttaisi korttiasi. Ilmeisesti kääntäjällä meni sekaisin pankkitili ja paypal tili koska käsittääkseni tuossa sanotaan että jos teet valituksen PayPalilla on oikeus rajoittaa sinun PayPal tilin käyttöäsi. Useimmat kai kuitenkin käyttävät PayPalia pelkästään maksamiseen joten tuolla ei nyt luulisi olevan suurta käytännön merkitystä. Eikä tuo siteeraamasi kohta näytä edes olevan itse PayPalin käsialaa vaan PayPalSucksin tulkinta PayPalin käyttäjäsopimuksesta ja jonka paikkansapitävyyttä en nyt tässä jaksa alkaa selvitteleen.

http://www.paypalsucks.com/forums/

Käyppä tuolla lukemassa oikeita tapahtumia. Se on nimenomaan se pankkitili, ei PayPal-tili. Puoli vuotta pitää maksajan odottaa ennen kuin saa rahansa takaisin, jos on huijarin kanssa kaupustellut. Rahansaaja taas ei saa koskaan rahojaan takaisin (työntekijöiden mukaan tuo lisätään suoraan firman tuloihin), mikäli on tehnyt kauppoja huijarin kanssa.

http://www.paypalsucks.com/forums/showforum.php?fid=3

Tuolla varsinkin löytyy parhaimmat.

Tässä entisen työntekijän kommentit firman politiikasta:

http://www.paypalsucks.com/forums/s … ?fid=6&tid=1529&old_block=0

Ko. työntekijän ohje PayPalin käyttäjille (tiivistelmäkäännös alla):

So, If you STILL want to use PP- here are a few tips for merchants to avoid being taken by them. But really; from a moral and ethical point of view- would any decent person want to be in a position of supporting this ongoing Ponzi scheme- even if it COULD be guarenteed that you, personally wouldn't be ripped off by it?

1. Give PP only ONE account to access, then make sure that the monies are cleaned out the moment deposited funds become available- and transferred to an account that PP can't touch.

1) Anna PayPalille vain yksi (pankki)tili käyttöön, josta nostat/siirrät rahat heti kun saat ne.

2. After somebody has paid you through PP, NEVER do business with that individual a SECOND time- at least not through Pay Pal. This is a huge red flag to them, since scammers who get hold of a good credit card number but don't know the spending limit will "hammer" it through the same PP account several times until it's maxed . Don't forget- they're looking for ANY remote justification for siezing your money- since under the "terms and conditions" you agreed that this was OK with you.

2) Kun olet tehnyt kauppaa henkilön kanssa, älä koskaan tee kauppoja saman henkilön kanssa toista kertaa. Varastetun kortin käyttäjät eivät tiedä kortin rajaa, joten ne "vasaroi" samalla PP-tilillä niin kauan kuin voivat, kunnes kortti on rajalla. PP myös etsii kaikkia mahdollisia keinoja lukita tilisi ja viedä rahasi, ja sinä hyväksyit ko. toiminnan kun hyväksyit PayPalin käyttöehdot.

3. Never, ever, do business with anybody from Asia or Africa. ESPECIALLY Nigeria. With PP "security", you're venturing onto slippery ice even if you deal with a bona-fide American with an African or Asian sounding name. No kidding. I don't mean to sound like a racist here- but that's simply the way it is: an automatic "guilty until proven innocent" red flag.

3) Älä ikinä tee kauppoja kenenkään aasialaisen tai afrikkalaisen kanssa. Varsinkaan Nigerialaisen.

4. If you ARE frozen, accept the reality that this isn't some mistake that can be corrected by an e-mail or phone call to a nice customer service person; you've been SCREWED, and it's NO accident or misunderstanding. This company is now your enemy and is probably not inclined to do anything to help you, unless you're one of those unfrozen for "show" purposed as described above- but I'll bet they don't even account for 2%. So don't waste your time with "customer-no-service" e-mails and phone calls.

4) Jos tilisi on jäädytetty, olet kusessa. Se ei ole virhe, jonka voi korjauttaa sähköpostin tai soiton kautta: PayPalilla ei ole mitään syytä auttaa sinua, eivätkä he sitä tee.

Yes, most of the contact numbers listed on this site are accurate and the people listed are real employees- but believe me; they generally have NO power to say anything but "NO." If you've been frozen, your "case" goes to a special group within "customer service" who's entire mission statement could be summed up as "we've got the money, we're going to keep the money, so explain this to the customer in any plausible fashion- as long as the final answer remains ''we get to keep the money'." Also, these folks will oftern be extremely rude to you- which is all part of the plan; you weren't really supposed to call them in the first place, and they don't want you to even THINK about calling back. Those repeated requests for copies of drivers licences and so forth are simply a ruse and a stall tactic. Believe me... they KNOW who you are, and this information does NOT keep getting misplaced.

Kaikki puhelinnumerot ja henkilöt ovat oikeita, mutta heillä ei ole mitään valtaa muuhun kuin kieltäytymiseen. Kun tili on lukittu, sinun "tapaus" menee erikoisryhmään, jonka työntekijät selvittävät sinulle mahdollisimman epäselvästi ja hienosti miksi tili on lukittu, kunhan loppuvastaus on "me pidämme rahat".

They're wearing you down, and it usually works. By the THIRD request for you to gather and send the same information, they most people will simply give up and say "it's not worth it." Don't threaten to sue or waste your money having a lawyer send PP a threatening letter, 'cause it dosen't work. People who SAY "I'm gonna sue" DON'T 99.9% of the time, and PP knows this. What DOES work is to hire an attorney and actually FILE SUIT. When they're hit with requests for discovery and are faced with having to send executives to depositions and so forth- most of the time your case will be "re-investigated". You'll then be cleared and your money will be returned. If that dosen't fix it, then, for some reason Pay-Pay must really, really feel that you ARE scamming. Most people simply won't go this far, since hiring an attorney, filing suit and so forth actually exceeds what PP has taken from you- and believe me, they DO know this.

Viivyttelevät vain, ja usein ihmiset luovuttavat kolmannella yrityksellä. Jotkut uhkaavat lakitoimilla, mutta PP ei välitä, koska tietävät että lakimiehen palkkaaminen ja syytteen nostaminen maksaa enemmän kuin rahat jotka sinulta vietiin.

Tässä hauskin pala ostajien kannalta:

For buyers the answer is real simple: NEVER use PP under any circumstances. Ever.

You simply have NO control over who has access to your information, and your bank wouldn't touch some of these PP people with a ten-foot pole. Want to use a credit card to pay for an auction item but don't want to get double and fraudently billed? Go down to the bank, use that same credit card to buy a cashiers check, then mail it to the seller. You have the exact same protection doing business that way as you do through Pay Pal, but you avoid the numerous risks of involving yourself with them- which, of course, go WAY beyond having to eat a thousand dollar loss because some guy didn't send your merchandise.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
PIM
23.02.2006 14:33:37
Ihan näin välihuomautuksena, että suomalaisia pankkitilejä ei voi käyttää Paypalin kanssa. Homma toimii luottokorttipohjalta täällä. Olen itse käyttänyt useasti pikkusummien siirtoon ilman ongelmia.

Aivan, pirunko väliä sillä on mitä amerikassa tapahtuu jos sama ei päde täällä. Hyvin ja näppärästi on mullakin toiminu kun olen sillä muutaman satasenkin maksuja lähetellyt ja nopeudessa voittaa pankkisiirrot.
goose
23.02.2006 14:57:54
EU:n sisällä tilisiirto on maksuton, mutta paypal veloittaa n.3% siirtosummasta. Itse olen käyttänyt aina tilisiirtoa ja toimii hyvin. Toki molemmissa tapauksissa on riskinsä jos asioi tuntemattomien kanssa.
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
LaXu
23.02.2006 15:33:23
Tilisiirtoa minä olen käyttänyt, no problems so far.

Tuota eBayta kannattaa käyttää eBay.comin kautta. Laittaa hakuun "located in Germany" valinnaksi niin löytyy sakemannien eBayssa olevat kamat. Kuvaukset on edelleen Saksaksi tietysti, mutta kaikki muu on Englanniksi, eli maksutavat ym. Kuvausten kääntämiseen voi käyttää vaikka Altavistan Babelfishia. Tulee vähän outoa kieltä, mutta kyllä siitä pääasiat ymmärtää.

Olen useampaan otteeseen lähettänyt eBaylle viestiä että laittaisivat jonkun "located in Europe" valinnan, mutta eipä taida mokomia kiinnostaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)