Aihe: treeniä armeijassa
1 2
-olli-
17.02.2006 20:53:32
tämmöstä juttua oon tässä pohtinu: ittellä ois armeija parin vuoden päässä ja kyselisin nyt että tietääkö kukaan noista armeijan treenimahollisuuksista. esim tupliakin on tullu treenattua aktiivisesti n 4 v. yks välivuosi ei varmaankaan tee hyvää:( eli pystyykö siellä mitenkään treenaamaan. ettei tarviis sivariin lähteä:P
wavelength
17.02.2006 20:58:09

Mene soittokuntaan, niin saanet treenata ihan rauhassa.
En tiedä mistä puhun.
Glenfiddich
17.02.2006 21:03:44 (muokattu 17.02.2006 21:07:00)
Yhdyn edelliseen puhujaan (mutta en kirjaimellisesti..:)) mee soittokuntaan jos kunnolla soittaa tahdot, itellä jäi intin aikana reeni aika vähälle, lomilla sitten kahta kauheammin..meillä oli Rovaniemellä ns.soittohuone missä oli suht paskat vehkeet mut ajo just ja just asiansa. Oikeestaan vasta intissä tajusin KUNNOLLA treenauksen arvon, nimittäin tuntui että joka jätkä ympäri Suomea, joka uskaltautui setin taakse, olivat aikas kovia kannuttajia. Tyypeillä oli tuvassa kitarat, miksei siis minullakin kapulat, naputtelet tuvassa nii kyllä tupakaverit tykkää ;) Ei sitä nyt mihinkää sivariin sen takia kannate mennä.
"En tiiä enkä halua oppia!"
-olli-
17.02.2006 21:07:39
toi traditional grippi pitää ilmeisesti hallita jos soittokuntaan aikoo..no ei muutaku sitä sitte treenaamaan.
Kärsänpuolikas
17.02.2006 22:14:24
toi traditional grippi pitää ilmeisesti hallita jos soittokuntaan aikoo..no ei muutaku sitä sitte treenaamaan.
EIpä se kai nykypäivänä jos kaartiin aikoo, ole niin, että pitäisi marssia vain rytkyttää.. Siellähän soitetaan kaikenlaista, tehdään siis synttärikeikkoja yms..
"En kangasta viittaan mittaa"
PeeKoo
18.02.2006 10:09:00
Nykyään ilmeisesti varuskunnissa on aika hyvät mahdollisuudet treenailla mitä kukin haluaa. Omana aikanani 80-luvun lopulla kävi säkä että naapurikomppaniasta löytyi soittohuone jossa oli setti. Samasta porukasta löytyi melkoisen taidokkaat basisti ja kitaristi joiden kanssa sitten soiteltiin vähän fuusionrytkettä=).
Padi kannattaa ottaa messiin mutta voi olla että tupakaverit ei tykkää siitä naputuksesta, varsinkin jos padi sattuu olemaan se Remon malli joka soi yhtä lujaa kuin oikea virveli=).
'En mie tiiä, mie vaan vejän'- Anssi Nykänen
Strumbali
18.02.2006 10:15:44
Meillä oli joku hikinen setti kasarmin auditorion nurkkakaapissa ja sitä pääsi naputtamaan tiettyinä iltoina. Olikohan niin, että piti jollain musakerho nimikkeellä noita iltoja varailla. Se ei kyllä ollut kovin hyödyllistä. Tämä joskus 90-luvun alkupuoliskolla.
ettäjotta
mats petter
20.02.2006 13:56:17
Joka varuskunnaasta löytyy bändikamat ja bändejä. Ole hyvää pataa varusmiestoimikunnan puheenjohtajan kanssa. Ite pääsin aikoinaan taisi olla 1983 Sandiksessa vmtk:n talolle öisin treenaaman vääpelin poikkeusluvalla, kun tirautin pari kyyneltä. (siis omasta silmästäni) Hengaile niiden tiloissa vähinä vapaa-aikoinasi ja tee ittesi tykö. Kysele soittokavereita tuvasta ja ympäriltä. Ilmota olevasi ammattirumpali vaikket olisikaan. Siis lyhyesti: toimi niinkuin siviilissäkin kannattaisi toimia! Intistä voi löytää hyviä soittokavereita.
Järvihirviö
20.02.2006 14:03:46 (muokattu 20.02.2006 14:04:24)
Joka varuskunnaasta löytyy bändikamat ja bändejä.

Olisikin näin hyvä tilanne. Esim. SlRR ei näissä loista.
mats petter
20.02.2006 14:07:30
No jos on kaksi vuotta aika inttiin menoon, voi ehkä selvittää missä vireää bänditoimintaa on, ja pyrkiä sinne.
rm_wispila
20.02.2006 16:06:31
Mene soittokuntaan, niin saanet treenata ihan rauhassa.

Kyllä toi armeijakin näemmä kehittyy; Porilaisten marssia tuplilla... ;)
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
wavelength
20.02.2006 16:26:42

Porilaisten marssia tuplilla... ;)

Onhan bassorummuttelijoilla aina ollut nuija kummassakin kädessä. :)
En tiedä mistä puhun.
Youni
20.02.2006 16:59:50
Onhan bassorummuttelijoilla aina ollut nuija kummassakin kädessä. :)

Niin sarjakuvissa, en mä ainakaan ole käyttänyt marssiessa.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Analuuk
20.02.2006 17:23:23
en mä ainakaan ole käyttänyt marssiessa

Rumpumarssien kuudestoistaosat on mukavampaa soittaa kahdella nuijalla...
Youni
20.02.2006 17:30:28
Rumpumarssien kuudestoistaosat on mukavampaa soittaa kahdella nuijalla...

No sitten en vaan ole soittanut kuudestoistaosia rumpumarsseissa, en ole kuullutkaan, että sellaistakin tehdään.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Analuuk
20.02.2006 18:46:55
Meillä ainakin ekan rumpumarssipätkän viimeinen tahti oli uniksessa pikkurummun kanssa semmosta kuudestoistaosatykytystä voimistuen. Mutta saatoi kyllä olla meidän skappareitten oma sovitus... Anteeksi tämmönen epäolennainen viilaaminen, huono tapa.

Mutta kyllä mulla oli aina kaks nuijaa. Hienomman näköstä kun pyörittää kahta!
Youni
20.02.2006 19:28:29
Meillä ainakin ekan rumpumarssipätkän viimeinen tahti oli uniksessa pikkurummun kanssa semmosta kuudestoistaosatykytystä voimistuen. Mutta saatoi kyllä olla meidän skappareitten oma sovitus... Anteeksi tämmönen epäolennainen viilaaminen, huono tapa.

Mutta kyllä mulla oli aina kaks nuijaa. Hienomman näköstä kun pyörittää kahta!

Juu, no mä olen vähän erilaisilla marsseilla ollut. Esim. Riihimäen joulukadun avajaisissa joskus ja puistokeikalla marssibasson kanssa. Joulukadun avajaisissa soittelin ihan vaan ykköstä ja kolmosta, puistokeikalla humppaa marssirummun kanssa. Ei mitään kummempia rytmikuvioita.
Simbe
20.02.2006 19:53:29
Juu, no mä olen vähän erilaisilla marsseilla ollut. Esim. Riihimäen joulukadun avajaisissa joskus ja puistokeikalla marssibasson kanssa. Joulukadun avajaisissa soittelin ihan vaan ykköstä ja kolmosta, puistokeikalla humppaa marssirummun kanssa. Ei mitään kummempia rytmikuvioita.

Marssibasaroinnin suola on juuri se, että pistää sekaan omiaan ad lib. Usein ja mahdollisimman hölmön kuuloisia juttuja.

Helppo se on soittokunnassakin vain jäädä köllöttelemään pitkille aamu-unille ennen yhteisharjoituksia. Yksityisharjoitteluun soittokoppeja rumpaleille oli kuitenkin rajoitetusti. Parasta on aselajista riippumatta etsiä joku soitteluporukka, minkä kanssa voi sitten vaikka soittaa keikankin jossain sopivassa tilaisuudessa. Tulee treenattua sen myötä ehkä yksinkin enemmän.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass.
markkuliini
20.02.2006 22:29:37

Ainakin Lahdessa varusmiessoittokunnassa vedettiin marsibassarilla melkoista funkkia. Eikä skapparit siihen puuttuneet, kunhan siihen pystyi marssimaan.
www.vasamayhtye.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)