Aihe: Baritonikepukka valmis
1
sartzan
19.02.2006 17:40:04
Nonnis, omassa kuvassa on. Perhepotretissa se on se oikeanpuolimmainen. Vasemmalla puolella nököttää edellinen ja sitä myötä ensimmäinen ponnistukseni soitinnikkaroinnin saralla, elikkäs nauhaton jasso. Kuva ei ole paras mahdollinen, huonosti valaistu opiskelijayksiö..

Mutta tämä uusi tulokas sitten. Skaala lienee 28 5/8" ja kaula vaahteraa. Otelauta on ebenpuuta, joskaan ei ihan ykköslaatua, vaan siinä on "läskiä", joka ei kyllä omaa silmääni haittaa. Runko on leppää, ja kansi on hinkutettu (se on kupera! Vaikka se ei kuvassa parhaalla mahdollisella tavalla näy) loimukoivusta. Kaulasta tuli paksuhko, kuten jassossakin, mutta omissa hyppysissäni tuo ei tunnu häiritsevältä.

Mikit on DiMarzion (täältä torilta löysin, kiitos vain myyjälle!), Air Norton kaulassa ja tallassa Steve's Special. En ole kunnon vehkeillä päässyt kepukkaa kokeilemaan vielä, mutta akustisesti peli soi mukavasti ja omalla kuppaisella 15 wattisella halpiskombollanikin kapistus soi nätimmin kuin halpis-stratoni. En olisi uskonut että mikään kuulostaa sillä combolla edes siedettävältä.. Mikkien kaverina on lisäksi volume, push-pull-tone, ja 3-asentoinen kytkin, eli mikit ovat puolitettavissa ja haluttu mikki luonnollisesti valittavissa.

Virityskoneisto on Gotohin, mutta muiden osien merkki onkin sitten arvoitus. Eli lähinnä tallan: SP-elektroniikan "gibson-tyylinen" talla on kyseessä, valmistajaa ei mainittu. Ans kattoo kuinka toimii. Satula on hirveä. Siis sitä elikkoa, hirveydestä en vielä tiedä.

Lähtökohta hommalle oli saada kokeilla tehdä kuperakantinen, kaulakulmallinen ja "möreämpi" kitara, vailla sen kummempaa syytä, kokeilunhalusta ehkä. Piirustuksia ei ollut, ainoastaan netistä tulostettu postimerkin kokoinen kuva bodyn mallista. Hieman prs-vaikutteinen ulkomuodoltaan, mutta kaulan kiinnitys on erilainen (pultti), kuten varmaan moni muukin juttu. Ja aikamoista sähellystähän homma sitten paikkapaikoin olikin, kaksi askelta eteen ja yksi taakse oli tahti. Toisaalta, projektissa tuli vastaan sen verran mutkia, että tuntui opettavaiselta, mikä on vain hyvä asia. Loppujen lopuksi kuitenkin tärkeimmät asiat tuntuvat olevan suht kohdillaan, eli kielet oikealla puolen runkoa ja kaula suorassa..
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
sarkjan
19.02.2006 18:47:04
Muisti pätkii paloittain, mutta tämä oli ilmeisesti se baritoniprojekti mihin noi DiMarziot aikanaan meni..?
Joka tapauksessa kitara näyttää varsin tyylikkäältä kaikin puolin ja varmaan soundipuoli toimii myös.
Siispä onnittelut kitaran valmistumisen johdosta!
Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone
sartzan
19.02.2006 19:08:03
Muisti pätkii paloittain, mutta tämä oli ilmeisesti se baritoniprojekti mihin noi DiMarziot aikanaan meni..?
Joka tapauksessa kitara näyttää varsin tyylikkäältä kaikin puolin ja varmaan soundipuoli toimii myös.
Siispä onnittelut kitaran valmistumisen johdosta!

Kiitos! Juu, sinultahan mikit taisin ostaa, en enää muistanut käyttäjätunnustasi. Menikin tovi kaavailemaani pitempään ostoshetkestä, ennenkuin sain mikit lopulta kiinni projektiin... Mutta tyytyväinen olen, kelpo mikit sain.:)
Hannu H.
21.02.2006 00:57:51

Iha näppärän näkönen peli.
Kansa vaatii parempia kuvia kannesta!! =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Juzzu
21.02.2006 08:00:08
Kun ainakin tekstin perusteella mentiin välillä askelia sinne sun tänne suuntaan, mutta lopputulos näyttää varsin oivalliselta. Värityskin näyttää oikein hyvältä.

..Mutta me halutaan parempia kuvia!
Ei muuta kuin digikamera laulamaan ja kuvia vaikka tänne
http://imageshack.us/
Campylobacter
21.02.2006 08:35:08
Nättihän siitä tuli.
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
T.Urmio
21.02.2006 20:38:23
Hyvännäkönen, onnittelut siitä.
No ei se mun vika oo
sartzan
21.02.2006 20:57:56 (muokattu 21.02.2006 23:19:59)
..Mutta me halutaan parempia kuvia!
Ei muuta kuin digikamera laulamaan ja kuvia vaikka tänne
http://imageshack.us/

Ehkä olen tyhmä tänään (ja muutenkin), tai sitten tuo imageshack oli paikkapaikoin oikeasti vähän outo paikka. Mutta sain kuin sainkin tuupattua sinne muutaman kuvan.

http://img439.imageshack.us/gal.php?g=64xd.jpg

Toimispa linkki, mulla toimii ainaki.

En ole digikameran onnellinen omistaja, joten tasaisesti en ole työstöstä kuvia saanut otettua. Ainoastaan silloin tällöin kun kameran on jostain saanut lainaan. Mutta lopputuotteesta on tuolla joku vähän parempikin kuva.

dit: huomasin juuri, että sain jotenkin toikkaroitua kuvat tuonne galleriaan kahteen kertaan. Pähkäilen miten tuo fiksataan joskus paremmalla ajalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)