MPU 17.02.2006 12:50:16 | |
---|
Onkohan tuollaista olemassa? Tarkoitus olisi printata vahvistimen etupaneelin tekstit ja liimailla paikoilleen. Etupaneeli on eloksoitua alumiinia enkä haluaisi lakata sitä niinkuin vesisiirtokalvoa käytettäessä täytynee tehdä. Vai miten nuo tekstit kotikonstein tuohon siististi saa? Millään tussilla en käy suhraamaan. Marko |
SaBer 17.02.2006 13:02:32 | |
---|
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Rämppy 17.02.2006 13:15:03 | |
---|
Just eilen näin Helsingin suomalaisessa kirjakaupassa läpinäkyvää printteritarrakalvoa. En sitten malttanut olla sanomatta. |
MPU 17.02.2006 13:21:23 | |
---|
Kiitos. Siis kirjakauppaan. Uraltone myy ei-oota. Marko |
Kumiankka 17.02.2006 17:07:41 | |
---|
Musikding saksanmaalla myös kauppasi tuollaistakin kalvoa. Oli kyllä ärsyttävästi leikelty pieniksi palasiksi A4: pienemmäksi etukäteen. Hakukoneella jotain suomalaisia linkkejä löytyi, mutta niistä ei tiedä ennen kuin kysyy ja varmistaa. Muutama vuosi sitten arvostetun elektroniikkalehden kikkapalstalla oli köyhien lo-tech ratkaisu ko ongelmaan. Niksissä kerrottiin, että jos tulostaa halutun kuvan mustesuihkarilla paperille, ja sen jälkeen laittaa läpinäkyvää "koululaismuovia" päälle ja vähän hankaa, ja sitten varovasti rullaa koululaismuovin irti, niin kuva siirtyy melko hyvin koululaismuoviin. Toimii jossain määrin, riippuu varmaan koululaismuovista ja mustesuihkutulosteesta. |
32788 17.02.2006 22:03:23 | |
---|
Miksei tulostaisi suoraan kontaktimuoviin? Saatanan Kirka! |
SirElwood 17.02.2006 22:05:17 (muokattu 17.02.2006 22:05:34) | |
---|
Miksei tulostaisi suoraan kontaktimuoviin? Ei ainakaan ole mulle koskaan osunut yhteensopivaa kontaktimuovia ja mustetta = ei tartu muste tavalliseen kontaktimuoviin. Laserista en tiedä. En ole kokeillut. |
Kumiankka 17.02.2006 22:48:40 | |
---|
Voisi kuvitella että koululaismuovi sulaa lasertulostimen rumpuun kiinni tai jotain muuta kamalaa tapahtuu. Kannattaa kokeilla koulun, kaverin tai työpaikan tulostimella eikä omalla. Tai ehkä ei kuitenkaan. Joku lasertulostimelle tai kopiokoneelle sopiva tarkoitukseen tehty muovipohja voisi olla kätevä materiaali. Kiertävä kulkukauppias kävi kerran työpaikalla ja jätti näytteeksi läpinäkymättömiä valkoisia tarroja joihin saattoi tulostaa laserilla. Mainoksessa väittivät että tuote kestää jonkin verran hankausta ja kosteutta, ja näinhän se kyllä teki. Emme kuitenkaan ostaneet kun hinta oli rasvainen. Jostain kun löytäisi vanhanaikaisen DYMO vehkeen joka tekee kohokirjaimia... Tuo koululaismuovi-mustesuihkuniksi toimi siten että mustesuihkarilla tehty tuloste jotenkin imeytyi koulukirjamuovin liimapuolelle, varmaankin jotain terveellisiä kemikaaleja on tuossa liimassa sopivassa suhteessa. Melko selvänä näkyi siirtynyt kuvio vaalealla pohjalla, mutta ei nyt niin erittäin hyvin - jäi vaan mieleen että voisi toimia vaikka jos tarvii reikien tekoa varten siirtää kuviota pintaan niin siihen voisi olla hyvä konsti |
Lethal_J 17.02.2006 23:41:04 | |
---|
http://www.topdot.fi/ firma myy vaikka sun minkä moista kalvoa. Itse ostin kitaraa varten valkopohjaista tarrakalvoa ja läpinäkyvää 0,01mm paksua lakattavaa kalvoa. Sieltä kun kysyy niin saa halvahkoon hintaan ja hyvää tavaraa |
okabass 18.02.2006 20:57:33 | |
---|
http://www.topdot.fi/ firma myy vaikka sun minkä moista kalvoa. Itse ostin kitaraa varten valkopohjaista tarrakalvoa ja läpinäkyvää 0,01mm paksua lakattavaa kalvoa. Sieltä kun kysyy niin saa halvahkoon hintaan ja hyvää tavaraa Danke schön! Tuollaista olen etsinyt. |
tarauma 20.02.2006 14:12:16 | |
---|
Muutamia paneeleita olen tehnyt tulostamalla laserilla kalvolle kuvan peilikuvana. Ohut kerros epoksia pintaan ja tulostettu kalvo telataan tähän tulostuspuoli liimapintaa vasten. Huolellisesti tehtynä ihan siistinnäköinen jälki, ja kestää hyvin kulutusta, onhan tuloste kalvon alla. Ilmakuplat pitää saada tarkasti kalvon alta pois. Epäonnistuneen maskin korjaus on tehtävä ennen epoksin kovettumista. Myöhempi korjailu on mahdotonta. TR |
Jostain kun löytäisi vanhanaikaisen DYMO vehkeen joka tekee kohokirjaimia... Jaa, kyllä minä voin luopua tuosta omastani oikein mielelläni 8-) En osannut kuvitellakaan, että joku tuollaista kaipaisi... Sellainen kapeampaa teippiä käyttävä pikkuversio. Tallella jonkun verran sinistä nauhaa. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar |
32788 20.02.2006 22:42:16 | |
---|
Kirka Saatana! |