Hannu H. 19.02.2006 12:38:12 | |
---|
Ois aika jees, jos ees kaikki osallistujat äänestäis.. |
Ois aika jees, jos ees kaikki osallistujat äänestäis.. Eihän täältä puutu kuin inflamesin ääni.
Long = progressive = good
Kissapuhelinta ennakkotilauksessa! Tsekkaa inffot jäsenkuvauksesta. |
Hannu H. 19.02.2006 13:11:54 | |
---|
Eihän täältä puutu kuin inflamesin ääni. Juu samaa laskeskelin sen jälkeen, ko olin menny taas möläytteleen. Jotenkin oli parit nimet lipsahtanu ohi ku kattelin.. Sunnuntaiaamun jumitusta. |
inflames 19.02.2006 13:31:31 | |
---|
Älkääs hötkyilkö, kyllähän tässä vielä ehtii... 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell
Romantikkoitkijä #8 |
inflames 19.02.2006 16:31:41 (muokattu 19.02.2006 16:40:25) | |
---|
No niin. Ensinnäkin kiitos kaikille jotka rohkenivat osallistua. Kiitos myös rakentavasta palautteesta, ehkä sitä uskaltaa toistekin osallistua :) Kukas minä olen ketään arvostelemaan, mutta tässä tulee. Koitin keksiä jokaisesta jotakin rakentavaa sanottavaa. Lyhyesti : Ehjästä biisistä pisteeni saa Hannu H. ========= Laveammin: Aerodactev ------------- Monivivahteinen kokonaisuus, jonka sovituksessa oli selvästi nähty vaivaa. Hauska tarina ja hauskat sanat. Eriyisesti suvantokohta, jossa kertojan ääni tulee esiin, oli hauska ja yllättävä. Genressään täysin toimiva biisi, mutta itse henk. koht. mielsin tämän enemmän perusbiisintekokilpailuksi, jossa formaatti on paljon rajoittavampi ja siten tavallaan myös haastavampi. Ehdottomasti yksi pistekandidaateista. Tuli kuunneltua useampikin kerta putkeen. Hannu H. -------- Ehjä kokonaisuus. Ihan oikea biisi jolla oli selvä biisimuoto. Tällaisen luontevan kuuloisen kokonaisuuden aikaansaaminen vaatii aivan erityistä taitoa, jota arvostan kovasti. Tämä korostuu erityisesti kun käytettävissä oleva aika on näinkin lyhyt kuin tässä oli, eli se 3 ja puoli minuuttia. Pianobreikki oli tylikäs, mutta harmillisen lyhyt. Sovitusta olisi voinut hioa hiemman monivivahteisemmaksi, esim. jatkamalla pianobreikin teemaa. Kitarasoolollehan oli kuitenkin raivattu tilaa. Kitarasoolo sinänsä kyllä oli ihan tyylikäs. Pistekandidaatti siis tämäkin. Lennu ------ Hauska ja mielenkiintoinen muusiikintekotapa. Kuuntelijalle haastava. Aika erikoista, mutta elämä on. Kuitenkin, ottaen huomioon, kuinka paljon muut olivat nähneet vaivaa biisinteossa, en voi antaa tälle pistettä. NHR ---- Kisan toinen selvä ehjä kokonaisuus tämäkin. En lukenut sanoja ja kuuntelemalla laulu jäi tässä sovituksessa vähän jalkoihin. Mahdollisesti hauskakin tarina meni siis ehkä vähän hukkaan ainakin minun tapauksessani. Säkeistöjen sointukierto oli tarttuva, hauska ja toimi hyvin koukkuna. Olisin kuitenkin toivonut vielä jotain koukkua tähän lisäksi. Tällaisena tämä alkoi jo hieman puuduttamaan parinkin kuuntelukerran jälkeen tasaisuudessaan. Ehkä hieman hämy omaan makuuni. Shagriml --------- Tämän sanat luin, sillä kuuntelemalla en saanut niistä kerta kaikkiaan mitään selvää. Sanoitus rytmityksineen ja riimittelyineen oli varsin nokkelaa, mutta aihepiiri ei kertakaikkiaan lämmittänyt. Sovitus oli aika minimaalinen, eikä koukkuja tai tarttumapintaa juurikaan jäänyt. Sinänsä sointukierto oli aika tarttuva, mutta ei yksinään riitä kantamaan koko biisiä. Ehkä tämä olisi toiminut paremmin akustisena ja puhtaalla laululla? Secondarymind ------------- Hyvät saundit. Mukavaa leijuntaa ja kiva tarina. Hauska idea pistää kitara seilaamaan eestaas pitkin stereokuvaa. Biisin elementeistä oli sovittamisella saatu paljon eri vivahteita irti. Olisin kuitenkin kaivannut vielä jotain C-osaa tai kertsiä tai jotain, joka olisi luonut selkeän kontrastin muuhun biisiin. Kertsi jos olisi ollut, niin tämä olisi saanut pisteeni ehdottomasti. EDIT: Hups, Johann Onnin kommentti putosi pois: Hyviä riffejä. Jonkun liidisoittimen tai melodian olisin kuitenkin tähän päälle vähintään kaivannut laulun puuttuessa. Nyt tuntui, että tämä jäi ehkä vähän enemmän tuonne riffiskaba osastolle ja biisi koostui toisensa perään liimatuista kitarariffeistä ilman selkeää kokonaisuutta. Loppupuolen espanjalaistyylinen sointukulku oli tarttuva ja siinä oli vähän melodianpoikastakin Ehkä sen olisi voinut nostaa kantavampaan osaan. olisi toiminut hyvin tunnistettavana ja tarttuvana koukkuna. 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell
Romantikkoitkijä #8 |
secondarymind 20.02.2006 14:17:49 (muokattu 20.02.2006 16:00:51) | |
---|
Noniin. Lopetetaanpas tää äänestys sitten tähän. Äänet jakaantuivat seuraavanlaisesti:
1. secondarymind 6+4=10 2. Aerodactev 6+4=10 2. Hannu H. 6+3=9 4. Johan Onn 6+2=8 4. NHR 6+2=8 6. inflames 6+1=7 7. Lennu 3+1=4 8. shagrilm 3+0=3
Tasaista näytti olevan, ja voittajia tuli kaksi. Voittajathan olivat siis secondarymind, eli minä ihte ja Aerodactev. Kiitoksia osallistumisista, äänistä ja kaikista kommenteista. Pistänkö uuden skaban pystyyn vai haluaako joku toinen tehdä sen? En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Aerodactev 20.02.2006 14:29:37 (muokattu 20.02.2006 15:13:21) | |
---|
Pistänkö uuden skaban pystyyn vai haluaako joku toinen tehdä sen? Minun puolestani voit vaikka pistää, tosin noita muutoksia voisi miettiä (ainakin pisteytyssysteemiä). Oli kyllä tiukka kamppailu ja hyviä biisejä kaikki tyynni. Kiitos osallistujille ja äänestäjille. EDIT: Heetkonen! Minäkin sain 4 ääntä: Tapani L, Lapio, Hannu H., Pelsi Mitenkäs nyt sitten? Seuraavaan skabaan vois kyllä laittaa säännöksi että ehdokkaat ilmaistaan tarpeeksi selkeästi viestin alussa ja löpinät jätetään loppuun, että pisteidenlasku olisi helpompaa.
shagriml 20.02.2006 14:32:41 | |
---|
Uus skaba ois kyl jees. Tällä kertaa mielummin vaikka englantia suosien jos passaa. Suomi kun ei lyriikkakielenä nii paljoo itteen sytytä... Jotain muutaki erilaista vois keksii mut se olkoon nyt sen tehtävä joka sen skaban väsää... |
Lennu 20.02.2006 15:36:19 | |
---|
Mä luovutan seitsemännen paikkani suosiolla Shagrimlille. Ihan siitä syystä, että siihen oli nähty enemmän vaivaa ja tuo mun "tuotos" syntyi ihan silkasta turhautumisesta. Seuraavaan teen sitten ihan oikean kappaleen, uutta vaan. Englanti vois olla ihan jees kielenä välillä. |
shagriml 20.02.2006 15:50:11 | |
---|
Mä luovutan seitsemännen paikkani suosiolla Shagrimlille. Ihan siitä syystä, että siihen oli nähty enemmän vaivaa ja tuo mun "tuotos" syntyi ihan silkasta turhautumisesta. Seuraavaan teen sitten ihan oikean kappaleen, uutta vaan. Englanti vois olla ihan jees kielenä välillä. Emmä nähny tota omaa teostani varten pahemmin vaivaa :D Sanat vedin ihan hatusta pariin minuuttiin, painoin lelusyntikasta rumpukoneen päälle ja soittelin & ördäsin uunin lämpeemistä odotellen. Mietin just et seuraavaan skabaan jos jaksais ja innostuis tekee jotai vähä kunnollisempaa. |
secondarymind 20.02.2006 15:58:50 (muokattu 20.02.2006 15:59:55) | |
---|
Minun puolestani voit vaikka pistää, tosin noita muutoksia voisi miettiä (ainakin pisteytyssysteemiä). Oli kyllä tiukka kamppailu ja hyviä biisejä kaikki tyynni. Kiitos osallistujille ja äänestäjille. EDIT: Heetkonen! Minäkin sain 4 ääntä: Tapani L, Lapio, Hannu H., Pelsi Mitenkäs nyt sitten? Seuraavaan skabaan vois kyllä laittaa säännöksi että ehdokkaat ilmaistaan tarpeeksi selkeästi viestin alussa ja löpinät jätetään loppuun, että pisteidenlasku olisi helpompaa. Tsorge. Korjasin. Mun puolestani voit alottaa seuraavan skaban, mikäli sulla on aikaa. Oisko seuraavat sääntöuudistukset hyvät? -Äänestyksessä pisteytetään kolme parasta. Eli parhaalle 3p, toiselle 2p ja kolmannelle 1p. -Skabailijoita ei ilmoiteta etukäteen vaan ilmottautumiset laitetaan pikaviestitse skaban vetäjälle. Äänestyksessä näkyy pelkät linkit numerojärjestyksessä ja vasta äänestyksen jälkeen ilmoitetaan, kuka on minkäkin biisin väsännyt. (Taisi olla Juhanin ehdotus ja musta ihan kokeilemisen arvoinen ajatus. Tosin emmä kyllä tiedä, mitä hyötyä tästä varsinaisesti on.:) EDIT: Nii joo. Mustakin vois olla englanniks seuraavaks, jos jotain sana-/lausepakotteita tulee. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Aerodactev 20.02.2006 16:02:26 (muokattu 20.02.2006 16:04:46) | |
---|
Tosin emmä kyllä tiedä, mitä hyötyä tästä varsinaisesti on.:)
Varmaan se, että kilpailijat eivät ota vaikutteita muista kisabiiseistä (tosin itse en ainakaan kuunnellut yhtään biisiä ennen äänestystä) ja toisaalta että äänestetään biisiä eikä henkilöä - tosin kun kyseessä ei ole instrumentaaliskaba niin lauluäänistä tai soundeista kyllä jatkossa oppii tunnistamaan tekijän. Paitsi tietenkin jos sallitaan ulkopuolisten avustajien käyttäminen. Multa ei kyllä liikene vielä ainakaan inspiraatiota skaban aloittamiseen, eli jos ehdit ensin niin...
shagriml 20.02.2006 16:50:48 | |
---|
-Äänestyksessä pisteytetään kolme parasta. Eli parhaalle 3p, toiselle 2p ja kolmannelle 1p. Ei mitään järkeä. Mitä niillä pisteillä tekee ? Ei tässä jaella jätkille hyvää mieltä eikä kerätä pisteitä world cuppia varten vaan etsitään yhtä ainoata parasta biisiä ja siten yksi ääni riittää.... |
ravensoul 20.02.2006 17:17:28 | |
---|
Onhan järkeä. Nytkin näkyy menneen tosi tasaisesti nuot pisteet, kun äänestäjiä on melko vähän. Useamman biisin pisteyttämisellä saa aikaan selvemmät erot pisteissä ja äänestäjän kannaltakin hyvä, kun ei tarvi väen vängällä sitä yhtä ainoaa sieltä valita. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 Luojan kiitos, olen ateisti! |
Hannu H. 20.02.2006 19:50:24 | |
---|
Onnea voittajille! Joo kolmelle parhaalle pisteet. Oli nytkin hirveä arpominen et kelle sen yhen pinnan antaa.. |
NHR 20.02.2006 23:27:12 (muokattu 20.02.2006 23:33:15) | |
---|
Onnea voittajille! Juu! Ei tässä jaella jätkille hyvää mieltä eikä kerätä pisteitä world cuppia varten vaan etsitään yhtä ainoata parasta biisiä ja siten yksi ääni riittää.... Oon kyllä ihan eri mieltä. Mun ei ainakaan ollut helppo valita pisteen saajaa omasta kärkikolmikostani, vaikka yhtä lailla arpomiseksi se kolmen pistesijankin jakaminen olisi ehkä mennyt. Ja hyvän mielen jakelusta sen verran, että sehän näissä kisoissa kai aika pitkälti just on ideana. Eipä taida näitten kisojen kautta pahemmin levydiilejä tms. kellekään avautua. Ja yleisöäkin on pirun vähän, nytkin tuli ääniä yhteensä lähes puolet enemmän ku oli osallistujia... joten pienessä piirissähän tässä näköjään taas istuskellaan vieruskavereitten kikkeleitä runkkaillen... siis noin niinkuin vertauskuvallisesti sanottuna... ;) E: Äänien kokonaismäärä olikin näköjään vielä pienempi kuin kuvittelin, joten korjailin edellistä steitmenttiä vähän. "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
Hannu H. 21.02.2006 00:14:32 | |
---|
Ja yleisöäkin on pirun vähän, nytkin tuli ääniä yhteensä lähes puolet enemmän ku oli osallistujia... joten pienessä piirissähän tässä näköjään taas istuskellaan vieruskavereitten kikkeleitä runkkaillen... siis noin niinkuin vertauskuvallisesti sanottuna... ;) Pitäskö ens kerralla vähän olevinaas mainostaa tätä jossain? Itse kisaa ja sitten äänestystä? |
rlo 21.02.2006 08:18:51 (muokattu 21.02.2006 08:19:48) | |
---|
Pitäskö ens kerralla vähän olevinaas mainostaa tätä jossain? Itse kisaa ja sitten äänestystä? Kannattaa pitää pienimuotoisena, niitä isoja kisoja on ihan liikaa. Niin ja onnittelut secondarymindille, minäkin taisin äänestää sinua. Less Is More |
NHR 21.02.2006 18:53:18 (muokattu 21.02.2006 18:56:17) | |
---|
Kannattaa pitää pienimuotoisena, niitä isoja kisoja on ihan liikaa. No joo, toisaalta: kuka muka jaksaisi edes kuunnella kymmeniä biisejä läpi saati sitten vielä valikoida niistä mielestään parhaan/parhaat... ;) Kiitokset muuten vielä Aerolle, että otti tosta mun "Kertasinko"-biisistä sen "varmuuskopion" ja laittoi toimivan linkin taakse, kun tuo mun kotisivu GayCityssä nyt on mitä on. Just tämän takia olis ehkä jatkossa hyvä, että valmiit biisit lähetettäs kisan vetäjälle, joka sitten laittaisi kaikki kerralla esille jonnekin omalle sivulleen, tai vaikka sitten sinne mikseriin. Tai siis ainakin munsta ois paree niin... "Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu." |
Hannu H. 23.02.2006 20:27:33 | |
---|
No millos pukkaa uutta? |