Aihe: ESP LTD EC-1000w
1
mmakela
14.02.2006 15:22:45
Onko tämä kyseinen kitara ominaisuuksiltaan hyvä? perusteluja?
Tämän kysymyksen ilmoitan koska tilaamani ec-400at oli loppu ja minulle tarjotaan tuommoista, tosin kalliimpi, mutta näyttää melko kohtuulliselta.

Kiitos!
tenkainen
14.02.2006 16:00:20

Onko tämä kyseinen kitara ominaisuuksiltaan hyvä? perusteluja?
Tämän kysymyksen ilmoitan koska tilaamani ec-400at oli loppu ja minulle tarjotaan tuommoista, tosin kalliimpi, mutta näyttää melko kohtuulliselta.

Kiitos!

Haulla hain:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&t=84926&o=0&#p2341254

Kaikki:
http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … -1000&c=15&dest=msg#results
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Sanchez
14.02.2006 16:55:13
Omistan kyseisen mallisen kitaran ja täytyy kyllä sanoa, että on todella laadukas. Mikit (JB ja '59) suorastaan laulavat tai haluessasi kirkuvat ja murisevat. Kaula on juuri passelin kokoinen (ainakin minun kätösiini) ja _todella_ helpposoittoinen.

Vire pitää todella hyvin vireestä riippumatta, ja E-vireestä soittaessa Earvana-satula pitää huolen että intonaatio on kohdillaan myös alemmilla nauhoilla.

Omistan saman hintaluokan kitaroista Ibanez RG1570:n, ja täytyy sanoa että EC-1000 on kirkkaasti ykköskitarani.
pahala
14.02.2006 17:02:08
Tuo EC-400AT on enemmän perinteinen LP. Paksumpi runko ja 22 nauhaa.
8)
Explorer
14.02.2006 18:11:20
Onko tämä kyseinen kitara ominaisuuksiltaan hyvä?

On.

perusteluja?

- kevyt, ja täydellisen hyvässä balanssissa hihnan kanssa soittaessa
- hyvät puut (ainakin yksilössä jonka omistin), kirkas sointi ja hyvä sustain.
- huippuluokan viimeistely ja koristeita riittää (jos niistä tykkää)
- merkkiosat parasta laatua (EMG tai Duncan, Sperzel, Gotoh)
- lukkovirittimet ja tallassa tonepros-ominaisuudet
- earvana-satula
- ohuessa rungossa plussana vielä strato-tyylinen maha-contour
- nopea kaula (heh)
- nauhojen viimeistely huipputasoa

Made in Korea -plakaatti ei tässä kitarassa näy eikä tunnu missään.

Mutta jos LP-tyylistä kitaraa on hakemassa, EC-1000 ei ole sitä kuin etäisesti ulkonäkönsä puolesta. Itse vaihdoin omani Tokain japski-LP:hen koska lopulta halusin LP-ulkonäön lisäksi LP-tatsia (paksu kaula ja paksu runko jne.)

EC-400AT (nimenomaan AT) on huomattavasti enemmän Les Paul kuin EC-1000. Eri kitarat tyystin. Sitten se EC-400 on kuten EC-1000, mutta hieman karsittu malli.
Da Make
15.02.2006 16:22:46
kannattaako kyseiseen ec-1000 kitaraan lisätä niitä kromosia humbuker suojia? kun ajattelin laittaa lisäksi semmoiset.. :)

No eihän ne soundiin vaikuta, jos tykkä ja löytää sopivat niin mikäs siinä estää. Kannattavuudesta en sano mitään. Hyödyt lähes puhtaasti kosmeettiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)