Aihe: Ibanez RG SZ etc. laatu
1
terry
14.02.2006 20:04:39
Mulla on jonkin verran kokemusta SZ520- ja SZ320 - malleista. Molemmat ovat hintaansa nähden erinomaisia. Ja näin ovat tykänneet myös ammattilaiset, jotka ovat niitä meillä soittaneet. Hinta-laatusuhde on hyvä. Epiphoneen en osaa verrata (kuvittelisin olevan samaa tasoa) mutta standard- sarjan Squiereita parempia ovat taatusti. Tällä hetkellä käytän SZ320-sarjalaista ja se käy käpälään, soi hyvin, on loistavasti viimeistelty, kauniskin. Suosittelen. Mikit ovat sitten makuasia, joten vaihtamaan niitä jos tarvetta siihen on.
LaXu
14.02.2006 20:18:39
Perushyvää laatua, enimmäkseen mahdolliset virheet yleensä löytyvät maalipinnasta, voi olla esim. vähän väriä reunalistan päällä tai muuta sellaista.
Aki
15.02.2006 01:17:52

Epin kitarat on pääosin mallivalintojensa takia tuntuneet mun käteen ja korvaan parhaimmillaankin mitäänsanomattomalta. SZ:n kaltaista kitaraa harva muu tekee, joten en näe oikein vertailukohtaa etenkään Epin ja muiden saman hintaluokan valmistajien kanssa.

Laajasta vintagerepertuaarista johtuen mulla on SZ520 myynnissä. Signaturelinkissä lisätietoa.
charvette
15.02.2006 09:05:43
Tarkoitin lähinnä laatua, enkä välttämättä pelkästään otsikon malleja. Kauikoidän kitaroitahan on tarjolla paljon, eri merkkejä ja hinnat alhaalla. Ja harkitsen sähkökitaran ostamista (soitan pääsiallisesti fingerstyleä orkesteri- ja akustisilla kitaroilla) ja mietin irtautumista perinteisestä fender/gibson linjasta.
Aki
15.02.2006 10:33:51

mietin irtautumista perinteisestä fender/gibson linjasta.

Disklaimeri, nämä on kaikki makuasioita jne. Oon lähes joka vuosi yllättynyt siitä, miten paljon uudistuksia Ibanez tuo mallistoonsa. Gibsonilla viimeisin merkittävä muutos oli yhteen malliin mikkipuolitusten lisääminen, Fenderillä FMT teleä ennen ei pitkään aikaan tapahtunut juuri mitään, vaikka toki Stratoa saa nykyään miljoonalla eri väriyhdistelmällä.

Pelkästään tämä innovatiivisuus Ibanezilla saa isot pisteet minulta. Eri kokoisia ja skaalaisia kauloja, eri runkomuotoja, täysin erityylisiä kitaroita, ja kaikissa hintaluokissa. Sen lisäksi 99% malleista on hintaluokassaan poikkeuksellisen laadukkaita/hyväsoundisia/hienoja soittimia. Kuten jäsenkuvauksestani näkee, pidän Ibanezia laatumerkkinä kautta aikojen.

Itse uskallan varauksetta suositella mitä tahansa Ibanezin mallia. Toki, Giolla ei ammattimuusikot pärjää, mutta hintaluokassaan Giotkin on erittäin päteviä valintoja.

Käsittääkseni Ibanezin halpa hinta on omanlaisen tuotantotaktiikan ansiota. Levytukku tekee käsittääkseni vuosittain ennakkotilauksen malleista joita ei ole vielä tehty, ja Ibanez pistää koneet laulamaan vasta sitten kun tietää montako kitaraa maailmalla myydään. Kysyntää seuraillessa päätetään tuodaanko uudesta mallista eri hintaisia ja erivärisiä versioita malistoon. Juuri näin kävi SZ520:sen kanssa nelisen vuotta sitten, nyt se on erittäin laaja mallisto halpiksista Prestigeen.

Toisin sanoen, perinteisellä tuotantotaktiikalla SZ520 saattaisi maksaa tuplat nykyisestä, silloinkin se olisi mielestäni hyvä kilpailija saman hintaluokan soittimissa.

Kaipaisin '95 Blazeria tai samantyylistä mallistoon, Iballa kun ei nyt oikein ole Stratolle (eikä Telelle) haastajaa. Tuo Blazer oli yksi parhaita Stratoja mitä olen kokeillut.
Gramer
15.02.2006 10:39:07
Pienenä off-topicina kyselisin miten hyvin Ibanez valmistaa vasurimalleja ja pääseekö niitä Suomenmaalla jossain testailemaan?
Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa...
Aki
15.02.2006 10:56:09

Pienenä off-topicina kyselisin miten hyvin Ibanez valmistaa vasurimalleja ja pääseekö niitä Suomenmaalla jossain testailemaan?

Hyvin. Ibanez.comissa esitelty tarkemmin mistä malleista löytyy vasurit. SZ520:sesta on näkynyt vasuria niin Levytukussa, Aron Soittimessa, kuin Espoon Musiikissakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)