Unto 13.02.2006 20:50:06 | |
---|
Olin viime vuonna Black Sabbath´in ja jokin aika sitten Deep Purple´n konsertissa. Yhteistä Steve Morse´lle ja Tony Iommi´lle näyttää olevan se, että molempien vahvistin- ja kaiutinlaitteisto on todella valtava. Iommi´lla näytti olevan Marshall-seinä sekä takanaan että vasemmalla puolella sivulla. Tony näytti jatkuvasti liikkuvan niiden välillä, ikään kuin etsien ”sweet spot´ia”. Morse´lla laskin olevan takanaan ainakin 6 kappaletta Engl-kaappeja, joista tosin vain pari oli mikitetty. Itse soittelen kerrostalokämpässäni POD´illa ja aina silloin tällöin parinkymmenen watin putkivahvistimellani - jos sopiva soittopaikka löytyy. Mutta joskus haluaisin kokeilla, millaista olisi soittaa todella isosti eli tuollaisten valtavien stäkkien edessä? Te isot pojat, jotka olette joskus tai ehkäpä useammankin kerran kokeneet tuommoisen soittotilanteen, kertokaapa millaiselta se tuntuu? Äänenpaine pannee lahkeet vipattamaan ja tuntuu varmaankin rintalastassa ja munaskuissa asti? Millaisissa desibelitasoissa liikutaan? Miten toimii oman soittonne / bändinne soiton monitorointi käytettäessä perinteisiä edessä olevia monitorikaappeja tai toisaalta sitten nykyään yhä enemmän käytettyjä in-ear-systeemejä? Kuinka paljon ääntä tulee soittajan korviin suoraan kaiuttimista? Onko feedback´in kanssa ongelmia/onko helpompi käyttää feedbacki´ia luovalla tavalla? Miten hoidetaan kaappien mikitykset? Asian tiimoilta lienee löydettävissä lukuisa määrä erilaisia kysymyksiä ja aspekteja? Avatkaa sanainen arkkkunne! Unto |
Guitar Hero 13.02.2006 20:53:28 | |
---|
Olin viime vuonna Black Sabbath´in ja jokin aika sitten Deep Purple´n konsertissa. kysymyksiä ja aspekteja? noilla jätkillähän on oikeesti ton valemarsuseinämän takana joku line6:n 112 combo tai skeba suoraan podin kautta pa:ssa :-) image is everything.. "Jumalaut mä oon out" |
Vilhelmus 13.02.2006 21:01:37 | |
---|
Tavallisesti vain murto-osa kaapeista on kytketty. Itse soitan keikoilla lähes poikkeuksetta fullstackilla - ja silti vain toinen kaapeista on kytketty.. Nyt on keltanen teema. Onpas pirtsakka. Heti alko tekee pilua ja appelsiinia mieli.
- ICE |
Tinmo 13.02.2006 21:05:41 | |
---|
Viilataan nyt pilkkuja vielä sen verran, että vain ne Laney-kaapit oli Iommin reviiriä. Geezerillä toinen pinorivi. "I’d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy." -T. Waits |
Joo. Se hirvee kaappipino on lähinnä show elementti. Mietis muuten sitä mikä olis oikeesti muusikon desibelitilanne jos ne kaikki huutaisi siinä kybällä. |
monotone 13.02.2006 21:09:43 | |
---|
Äänenpaine pannee lahkeet vipattamaan ja tuntuu varmaankin rintalastassa ja munaskuissa asti? Millaisissa desibelitasoissa liikutaan? Ei kai se nyt suoraan voluumitasoon vaikuta miten monta stackia siellä lavalla on - onhan niissä ne volumenappulat niissäkin. Morsen tapauksessa lavalta löytyy ainakin kolme vahvistinta - yksi dry ja kaksi efektoitua vahvistinta, jotka SM kytkee volumespedulla annostellen tarvittaessa käyttöön. Eli jos kaikki on fullstackeja, löytyy lavalta vähintään 6 pöminää. Morsehan ainakin tapasi laittaa yläkaapit kyljelleen saadakseen paremman levityksen soundiin lavalle. Eli monitorointia tavallaan sekin. All I ask from anyone is that they ask nothing from me. |