Tindrum 12.02.2006 22:13:03 | |
---|
Okei, kaikki asiaan perehtyneet kertovat hyvää tästä Kumun Sideholesta, ehjä etukalvo tuo lisää "mehukkuutta" saundiin ja näyttää hyvälle. Kaipa se tuo noita samoja etuja muunkin merkkisiin patoihin. Kuinka paljon esim. paksumpirunkoiseen (kuin Kumu) basuunaan, en tiedä. Oletko tehnyt tai tekemässä / teettämässä? kerro mielipiteesi, itse olen kallistumassa tekemiseen. Jos sinulla on kokemuksia saundin muuttumisesta, laita ihmeessä tekstiä. Esim. vaihtuiko kalvot, soittotatsi, volyymi jne. m©
Olipa sitten niin tai näin, mutta näin on. |
Niskamies 12.02.2006 22:16:51 | |
---|
HeavyMachinery teki omaan PDP:nsä sideholen, hän varmaan valaisee asiasta. More is more. |
HeavyMachinery 12.02.2006 22:18:52 | |
---|
HeavyMachinery teki omaan PDP:nsä sideholen, hän varmaan valaisee asiasta. Jonka omistaa nykyään Aegis... On etunsa eritoten jos kyseessä on pieni basari niin kuin 20" Jos tykkää ehjästä etukalvosta niin ehdoton, sillä saa sen tatsin ja silti mikittäminen on helppoa. Mitenkään maatakääntävästi se ei vaikuta perus soundiin.... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Jaska 12.02.2006 22:22:33 | |
---|
Ite tein Thundereihin. Soundista en osaa sanoa, mutta ei paukuta takasin ja ehjä etukalvo näyttää paremmalta. |
wavelength 12.02.2006 22:27:48 | |
---|
Entinen opettajani teetti Premieriinsä SivuReiän, ja oli lopputulokseen ilmeisen tyytyväinen. En tiedä mistä puhun. |
Tindrum 12.02.2006 22:37:31 | |
---|
Okei, hyvä. Olen suunnitellut työvaiheita seuraavasti, laittakaa kommenttia jos on parempia kikkoja. 1. Basuunasta pesät irti tulevan holen kohdalta (tilaa jyrsimelle ja sapluunan kiinnitystä varten) 2. Aloitusreikä runkoon myöhempää jyrsimistä varten 3. Vannesahalla paksusta MDF-levystä ohjaimilla kaareva levy, joka istuu 22" basarin sisään (siis oikea kaarevuus). Levy on siis sapluuna johon teen oikeankokoisen reiän (esim. 5"). MDF on helppoa työstää virheettömäksi ympyräksi. 4. Levy basarin sisään ja ruuveilla kiinni lugien rei'istä 5. Maalarinteippi tulevan reijän reunoille (estämään maalin lohkeilua) 6. Yläjyrsimen pohjalevyyn kaksi pehmustettua palikkaa (nämä pitävät jyrsimen oikeassa kulmassa (90°) jyrsinnän ajan) 7. Jyrsintä ohjainkaralla varustetulla terällä 8. Viimeistely käsin hiekkapaperilla 9. Vahaa tai öljyä holen reunoihin ja kiilloitus 10. Ihailua m©
Olipa sitten niin tai näin, mutta näin on. |
Jaska 12.02.2006 22:44:14 | |
---|
Okei, hyvä. Olen suunnitellut työvaiheita seuraavasti, laittakaa kommenttia jos on parempia kikkoja. Kalvot pois, sellasella poran isommanreijän tekijällä (se, missä on ne säädettävät piikit, en muista nimeä) reikä, hiukan hiomapaperia, kalvot takas, ihailua. Näin mä tein :D Tosin, mulla on nuo Thunderit, niitten kanssa täytyy olla vähän varovaisempi ni sulla riittää varmaan joku hiukan yksinkertasempi juttu. Jätä vaikka kalvot paikalleen ja jollain pistosahalla sit sahaat sen reijän. |
hollmi-5 12.02.2006 23:02:23 | |
---|
se, missä on ne säädettävät piikit, en muista nimeä Ei sillä. Se on tarkoitettu karkeampaan työstöön. Reikäsaha on parempi. Jos todella saa vastapuolelle jotakin tukea, niin silloin repeilykin vähenee. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Jaska 12.02.2006 23:04:40 | |
---|
Ei sillä. Se on tarkoitettu karkeampaan työstöön. Reikäsaha on parempi. Jos todella saa vastapuolelle jotakin tukea, niin silloin repeilykin vähenee. No tuo on onneks ainoa setti, millä tuun koskaan tekemään ton kaltasia kokeiluja. |
welho 12.02.2006 23:56:35 | |
---|
Okei, kaikki asiaan perehtyneet kertovat hyvää tästä Kumun Sideholesta, ehjä etukalvo tuo lisää "mehukkuutta" saundiin ja näyttää hyvälle. Kaipa se tuo noita samoja etuja muunkin merkkisiin patoihin. Kuinka paljon esim. paksumpirunkoiseen (kuin Kumu) basuunaan, en tiedä. Oletko tehnyt tai tekemässä / teettämässä? kerro mielipiteesi, itse olen kallistumassa tekemiseen. Jos sinulla on kokemuksia saundin muuttumisesta, laita ihmeessä tekstiä. Esim. vaihtuiko kalvot, soittotatsi, volyymi jne. Mulla on tuollanen Kumu Sideholella ja oon kyllä ollut tyytyväinen.. Varsinkin studiossa on tuosta ehjästä etukalvosta saatu kelpo soundia.. Ja tietysti akustisesti.. Mikittäminen on myös helppoa ja ei tarvi "pelätä" että joku potkii mikkiständiä jonka seurauksena etukalvo repee... Tatsi tuossa sivureijässä on tuollaisen umpinaisen ja reikäisen kalvon välimaastosta Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! |
Magiz 13.02.2006 00:08:48 | |
---|
jos veisi basarin vaikka kumulle, ja sanois että haluis siihen sideholen, ni mitäs ne sieltä sanois mulle? Whatever happens, happens. |
HeavyMachinery 13.02.2006 08:26:23 | |
---|
Okei, hyvä. Olen suunnitellut työvaiheita seuraavasti, laittakaa kommenttia jos on parempia kikkoja. 1. Basuunasta pesät irti tulevan holen kohdalta (tilaa jyrsimelle ja sapluunan kiinnitystä varten) 2. Aloitusreikä runkoon myöhempää jyrsimistä varten 3. Vannesahalla paksusta MDF-levystä ohjaimilla kaareva levy, joka istuu 22" basarin sisään (siis oikea kaarevuus). Levy on siis sapluuna johon teen oikeankokoisen reiän (esim. 5"). MDF on helppoa työstää virheettömäksi ympyräksi. 4. Levy basarin sisään ja ruuveilla kiinni lugien rei'istä 5. Maalarinteippi tulevan reijän reunoille (estämään maalin lohkeilua) 6. Yläjyrsimen pohjalevyyn kaksi pehmustettua palikkaa (nämä pitävät jyrsimen oikeassa kulmassa (90°) jyrsinnän ajan) 7. Jyrsintä ohjainkaralla varustetulla terällä 8. Viimeistely käsin hiekkapaperilla 9. Vahaa tai öljyä holen reunoihin ja kiilloitus 10. Ihailua Liian vaikeaa....... Reikäsaha ja sillä vaan niin minä tein...... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
starclassic 13.02.2006 10:36:02 (muokattu 13.02.2006 10:36:28) | |
---|
Hmm... Tämähän voisi olla ihan positiivinen juttu tuohon mun Stage Custom 20" bassariin. Tosin oon sen verran kädetön tommosissa hommissa että pitäis jollekin muulle antaa hommaksi... E: Vapaaehtoiset ilmoittautukaa. :) Zook - Root Canal Recovery |
Tuosta mikityksen helppoudesta, tähän mennessä joka äänittäjä/miksaaja on kironnut mikkiä reiästä tunkiessaan :) Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
K.Suninen 13.02.2006 17:24:53 | |
---|
Okei, hyvä. Olen suunnitellut työvaiheita seuraavasti, laittakaa kommenttia jos on parempia kikkoja. Vie basari Kumu-Pekan käsittelyyn. :) En perusta Wecklistä |
markkuliini 13.02.2006 20:05:24 | |
---|
Tuosta mikityksen helppoudesta, tähän mennessä joka äänittäjä/miksaaja on kironnut mikkiä reiästä tunkiessaan :) Outoa...kukaan ei ole kiroillu mun sideholen kanssa. Suurin osa ollu ihan fiiliksiissä. Onko ne ollu ammattilaisia ne sun äänittäjät/miksaajat?? www.vasamayhtye.com |
Kosminen 13.02.2006 20:59:54 | |
---|
No meitsillä on kyllä keikoilla kunnia laittaa se mikki ite sinne basariin, ja sehän käy varsin näpsäkästi. Tiedä sitte onko Aegiksella varsin pieni reikä (hömm) tai iso mikki. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
Peace 13.02.2006 21:05:57 | |
---|
Tuosta mikityksen helppoudesta, tähän mennessä joka äänittäjä/miksaaja on kironnut mikkiä reiästä tunkiessaan :) Veli on miksaaja ja kun kerran kysyin, että kannattaako duunata sideholea basariin sano että ei kannata.Äänestä tulee paska. Mielummin hankkii reiällisen etukalvon. kyllä |
markkuliini 13.02.2006 21:10:53 | |
---|
Veli on miksaaja ja kun kerran kysyin, että kannattaako duunata sideholea basariin sano että ei kannata.Äänestä tulee paska. Mielummin hankkii reiällisen etukalvon. Just. Mun sisko muuten tykkää Kauniista ja rohkeista. www.vasamayhtye.com |
Ozagon 13.02.2006 21:29:22 (muokattu 13.02.2006 21:29:36) | |
---|
Mun veli sano että Mike Portnoy on parempi ku joku Larssi. Kuka se Larssi on? :S |