Aihe: Keskustelua AC/DC:stä
1 2 3 4 540 41 42 43 44122 123 124 125 126
pahala
13.02.2006 02:03:43 (muokattu 13.02.2006 02:04:11)
Tulossa ollaan! Minut tunnistaa valkoseista "Legends Never Die! - Bon Scott Forever!"-paidasta, tulkaa ihmeessä juttelemaan.

Pidetään mielessä. Miten olet suunnitellut viikonlopun? Meinaatko viihtyä koko lauantaipäivän 17 tuntia paikan päällä Teatrialla? Onko jotain yösijaa tiedossa vai?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itselläni suunnitelmat ovat sitä luokkaa auki että lippu löytyy ja kyyti Ouluun lienee tiedossa, mutta siitä eteen päin täytyy suunnitella vasta paikan päällä. :D

Mutta on muuten mahtava homma että tuo Live Wiren tulo varmistui ja vielä Highway to Hellin vetävät! Huh. Tulee jo kylmät väreet pelkästä ajatuksesta että pääsee erään kaikkien aikojen kovimmista- ja meikäläisen suosikkilevyistä todistamaan kokonaisuudessaan livenä, noin kovan bändin vetämänä.
8)
sus
13.02.2006 12:36:23
Olisihan tää mielenkiintonen mutta yösija uupuu sekä myös kyyti ouluun.
tuo on verbaalista kultaa
aikavaikea
16.02.2006 07:49:49
Radio Perämeressä haastateltiin juuri Mama & The Brakemen -yhtyeen jäsenistöä. He heittävät tuolla Oulun maratonissa Powerage-levyn. Suosittelen tsekkaamaan keikan, siinä on vokaaleissa nainen jolla on sitä munaa. Soittivat sitten haastiksen päätteeksi tässä paikallisradiossamme (YLE) aamun avaukseksi Dirty Eyes -biisin :-).
Angus
16.02.2006 08:18:28

Radio Perämeressä haastateltiin juuri Mama & The Brakemen -yhtyeen jäsenistöä. He heittävät tuolla Oulun maratonissa Powerage-levyn. Suosittelen tsekkaamaan keikan, siinä on vokaaleissa nainen jolla on sitä munaa. Soittivat sitten haastiksen päätteeksi tässä paikallisradiossamme (YLE) aamun avaukseksi Dirty Eyes -biisin :-).

Oho! Aikamoinen valinta, loistavaa. Toivottavasti bändi tosiaan on niin kova kuin kirjoituksesi perusteella päättelen, on meinaan aikamoinen levy soitettavana, ei todellakaan ole helppo homma.
Rock 'N' Roll!
pahala
20.02.2006 15:36:01
Maratooni takana ja hengissä ollaan. Joten kuten. Suurin osa bändeistä oli loistavia. Hauskaa ainakin oli. Kohokohtina meikäläiselle ehkä Bedrock joka soitti Dirty Deedsin, sekä se nahkakissa joka lauloi Poweragen. Toimi hyvin. Mutta eiköhän se illan paras ollut kiistämättä jenkkilän Live Wire joka veti Highway to Hellin. Kyllä rokkasi. Jos en olisi ollut eturivissä niin tuskin olisin aidosta erottanut.
Muisti pätkii mutta ainakin paita jäi muistoksi. Ja joku mainoskortti Live Wireltä, olin kuulemma puhunut jonkun bändin jäsenen kanssa illan aikana. Olisi mielenkiintoista tietää mitä.

Eli olen se kaveri joka tarjosi sulle Angus sen kaljan. Muistaakseni. ;)

Ja terveisiä Angus-asuiselle Ilpolle jos sattuu menemään tätä kautta perille. Törmättiin vissiin vielä UDOn keikalla sunnuntaina.
8)
Velli
20.02.2006 16:46:24
Olivatko bändit tehneet paljon omia versioita biiseistä vai vetivätkö alkuperäisiä kunnioittaen?
sellisti
20.02.2006 23:19:13
Muisti pätkii mutta ainakin paita jäi muistoksi. Ja joku mainoskortti Live Wireltä, olin kuulemma puhunut jonkun bändin jäsenen kanssa illan aikana. Olisi mielenkiintoista tietää mitä.

Hoho. Eiks tollasesta historiallisesta tapahtumasta olis kiva muistaa päällisin puolin kaikki?

Laittakaas paikalla olleet tunnelmakuvauksia. Harmittaa varmaan koko loppuvuoden kun en itse päässyt paikalle.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
pahala
20.02.2006 23:40:35
Hoho. Eiks tollasesta historiallisesta tapahtumasta olis kiva muistaa päällisin puolin kaikki?

No aivan varmasti, mutta yliannostus rokkausta ja edellisenä yönä aliannostus unta ei ole muistin kannalta kovinkaan hyvä yhdistelmä. Kai siinä 16 tuntia sitä tykitystä tuli, että meinaisitko että tuollaisesta ite muistaisit kaiken? Puhumattakaan että noin pitkää tapahtumaa olisi kuivin suin jaksanut. ;)
Niska ainakin on kipeenä...

Oikeastaan kaikki Bonin aikaisten levyjen esittäjät taisivat olla todella hyviä. Paitsi sen ekan bändin rokkikukkolaulaja nahkapukuineen ei osannut biisien laulumelodioita...
8)
pahala
20.02.2006 23:46:29
Olivatko bändit tehneet paljon omia versioita biiseistä vai vetivätkö alkuperäisiä kunnioittaen?

Mielestäni soundeja lukuunottamatta menivät periaatteessa aika lailla yhteen alkuperäisten kans. Eli esimerkiksi Poweragen esittäjällä oli naislaulaja, Blow up your videon esitti joku metallipumppu, ja oli muuten aika huono. Odotin tuota ihan mielenkiinnolla mutta hetken päästä häivyin eturivistä baarin puolelle kun ei niistä biiseistä saanut mitään selvää.
Niin ja soitilassoittokunta soitti aamupäivällä Back in blackin ja mikäs se toinen biisi oli? Jotain roots ja torvimeininkiä oli vissiin Flick of the switch/Fly on the wall akselilla mutta itse katsoin järkevimmäksi käydä syömässä noiden levyjen aikana.
8)
sellisti
20.02.2006 23:51:17
Kai siinä 16 tuntia sitä tykitystä tuli, että meinaisitko että tuollaisesta ite muistaisit kaiken?

En välttämättä kaikkia yksityiskohtia, mutta jos et muista mitä oot puhunu ja kenen kanssa niin ihmettelen että ite bändeistä muistit noinkin paljon..! =)
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
pahala
20.02.2006 23:56:10 (muokattu 21.02.2006 00:01:09)
En välttämättä kaikkia yksityiskohtia, mutta jos et muista mitä oot puhunu ja kenen kanssa niin ihmettelen että ite bändeistä muistit noinkin paljon..! =)

Bonin ajan bändit meni päivällä niin ne tuli nähtyä suht selvänä. Siihen Live Wiren kaveriin törmäilin kai joskus yöllä.
Blow up your video jäi kai mieleen kun se oli niin huono. :)
Tai ehkä siitä joku tykkäskin, mutta en ole sitä levyä koskaan juuri kuunnellut ja oli ne soundit aivan mössöä.
8)
Angus
21.02.2006 00:44:34

Kirjoitellaanpas jotain juttua sitten.

Saavuin paikalle noin 10.30, jätin takkia narikkaan juuri kun Live Wire aloitti soundcheckissä soittamaan Live Wirea, puoliksi ehdin nähdäkin sen ja vetivät kyllä vitun hyvin. Samaan aikaan saapui paikalle tuo Angukseksi pukeutunut kaveri, joka olikin niitä harvoja tyyppejä ketkä mun havaintojen mukaan oli paikalla koko tapahtuman ajan.

High Voltagen soittanut bändi, The Skreppers, oli loppujen lopuksi kohtalaisen huono. Ei oikein tuntunut irtoavan kunnolla, vaikkei nyt mikään aivan luokattoman huono ollutkaan.

Dirty Deeds Done Dirt Cheapin soittanut Bedrock räjäyttikin heti pankin. Aivan mahtavasti vetivät aivan jokaisen kappaleen, erityisesti mieleen jäivät mahtavat vedot Ride On:sta (paljon plussaa kappaletta ennen kohotetusta aamukaljasta Bonille) ja Ain't No Fun:sta. Laulaja veti loistavasti, ei voi muuta kuin kehua koko esitystä.

Let There Be Rockin soittikin sitten jo "vanha tuttavuus" Dirty Deeds Indeed (edellisenä Bonin muistopäivänä, vaikka nyt tosin olikin päivän liian aikaisin tämä tapahtuma, kävin katsomassa heitä Jyväskylässä). Jätkät vetivät jälleen vitun hyvin, ja tietysti runsaasti plussaa CIB:n soittamisesta. Siltikin täytyy rehellisyyden nimissä sanoa, että Bedrock taitaa mennä illan parhaissa esiintyjissä DDI:n edelle, sen verran loistavasti vetivät.

Poweragen soitti Mama & The Brakemen, josta loppujen lopuksi ei oikeastaan ole oikein mitään sanottavaa. Tuntui siltä, että laulajalle nämä biisit eivät merkitse syvemmin, eikä hän niihin oikein laulunsa kanssa tuntunut pääsevän sisään. Samoin myös lavaliikkuminen oli hyvin tylsää. Toinen kitaristi mokasi ainakin Riff Raffin intron hyvin pahasti, mutta näytti kuitenkin siltä, että ko. kitaristi olisi bändin ainoa jäsen joka AC/DC:tä olisi aiemminkin kuunnellut. Hyvin pintaa hipaiseva esitys levystä, jonka suurin osa kovista faneista nostavat korkeimmalle AC/DC:n alttarilla. Olisi todellakin voinut vetää paljon paremmin, ihan kohtalaisesti vetivät.

Highway To Hellin soittikin sitten tämä Jenkeistä tullut Live Wire. Sanotaan simppelisti: täydellistä. Tässä vaiheessa yleisöäkin rupesi olemaan kunnolla paikalla ja meininki oli katossa. Bändin Angus oli kyllä aivan mahtava. Kaikki ne liikkeet, ilmeet jne. Täydellistä. Huomattuani show:n alussa, että "Angus" veti langattomalla systeemillä, olin 100% varma, että jossain vaiheessa "Angus" tulee soittamaan soolon yleisön sekaan yksin tai "Bonin" harteilla. Kyllähän näin sitten kävikin. Täydellinen show.

... jatkan juttua huomenna.

Mutta tosiaan koko Maratoonin tuli paikalla oltua, lukuunottamatta kokonaan missattua FOTW-levyä, koska olihan se pakko jossakin vaiheessa käydä syömässä, että jaksoi loppuun saakka.

Missä vaiheessa muuten Pahala lähdit paikalta? :D
Se oli jo siinä Who Made Who:n tiimoilla kun rupesit sammumaan minuutin välein :D.
Kiitti vaan kaljasta. Oli helvetin hauskaa.
Rock 'N' Roll!
Velli
21.02.2006 11:45:11
Miltä vaikutti ´74 Jailbreakin vetänyt Morley?
pahala
21.02.2006 13:33:57
Missä vaiheessa muuten Pahala lähdit paikalta? :D
Se oli jo siinä Who Made Who:n tiimoilla kun rupesit sammumaan minuutin välein :D.
Kiitti vaan kaljasta. Oli helvetin hauskaa.

Ööheh, tuota. En varsinaisesti lähtenyt missään vaiheessa... vaan minut lähetettiin. Kävi hieman nolosti siinä joskus Ballbreakerin tai Stiff upper lipin aikana. Muistaakseni Stiff upperin aikana, koska muistan raahanneeni sen Anguksen torkkumasta pöydästä mukanani eturiviin kuuntelemaan viimeinen levy läpi. :D
Hetken päästä siitä, jos huomasit niin järkkäri nappasi kädestä kiinni kun horjuin siinä eturivissä ja tuota... no niin. Voit varmaan arvata.

Minkäslaisessa kunnossa se Angus-asuinen kaveri oli viimeisten levyjen jälkeen? Sehän kantoi sitä kaljaa eturiviin ihan kiitettävää tahtia heti aamusta alkaen.
Raahauduin muuten sunnuntaina vielä UDOn keikalle samoilla tulilla. Siellähän se hoippuroi taas. Mutta ei ollut enää shortseja jalassa. :D
Kalevassa oli juttua tapahtumasta ja kuva tuosta kaverista.

Tuliko tuon Stiff upperin jälkeen vielä jotakin? Helvetti kun harmittaa näin jälkeen päin ajatellen, vaikka hauskaa olikin. Olisi voinut ottaa hieman rauhallisemmin. Rahaakin meni käsittämättömiä määriä. No tulihan siinä rokkia sen edestä.
8)
timus
21.02.2006 15:24:32
Minkäslaisessa kunnossa se Angus-asuinen kaveri oli viimeisten levyjen jälkeen? Sehän kantoi sitä kaljaa eturiviin ihan kiitettävää tahtia heti aamusta alkaen.
Raahauduin muuten sunnuntaina vielä UDOn keikalle samoilla tulilla. Siellähän se hoippuroi taas. Mutta ei ollut enää shortseja jalassa. :D
Kalevassa oli juttua tapahtumasta ja kuva tuosta kaverista.

Angus-mies humalassa, ai jai tyylirikko, kun itse esikuvakin on absolutisti :-)
Hello Cleveland!
Topah
22.02.2006 05:52:40

Tulipas edellispäivänä käytyä Bon Scottin haudalla täällä Perthin kupeessa Fremantlessa. Suunnittelevat oikein kunnon pronssipatsasta miehestä Fremantleen.
I play more best than you!
pahala
25.02.2006 20:17:07 (muokattu 25.02.2006 20:17:36)
Niin, tuliko maratonilla Stiff Upper Lipin jälkeen vielä jotakin vai päättyikö ilta musiikin puolesta siihen?

Hemmetti viikko jo tuosta. Piru kun masentaa ajatella että tuo on nyt ohi. Oli se sen verran hieno tapahtuma että tekisi mieli kokea uudestaan. No toivottavasti Teatrialla tulevaisuudessakin järjestetään bändimaratoneja kuten huhujen mukaan on suunniteltu. Joku 10 tuntinen Metallica päivä olis just täydellinen. AC/DC:n kohdalla päivä venyi jo hieman liian pitkäksi.
8)
Goodfellas
02.03.2006 11:34:55
Nostetaanpa tämä nyt taas ylös, kun ei uusia huhuja ole kuulunut vähään aikaan. Itse kun en ole DC:tä nähnyt vielä livenä niin olisi kiva kulla kommentteja niiltä, jotka olivat esim. SUL-kiertueen keikoilla täällä päin. Stadion/ Hartwall, kumpi oli parempi paikka bändin keikalle ym. Itse olen sitä mieltä, että olisi kiva nähdä yhtye soittamassa isolla areenalla pimenevässä kesäillassa...
Peace sells...but who`s buying?
rheinone
02.03.2006 20:58:58
Itse kun en ole DC:tä nähnyt vielä livenä niin olisi kiva kulla kommentteja niiltä, jotka olivat esim. SUL-kiertueen keikoilla täällä päin. Stadion/ Hartwall, kumpi oli parempi paikka bändin keikalle ym. Itse olen sitä mieltä, että olisi kiva nähdä yhtye soittamassa isolla areenalla pimenevässä kesäillassa...

Vanha jäähalli olis parempi.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)