Aihe: Miksi jotkut bändit erottuvat massasta?
1 2 3
kid ego
14.08.2003 12:05:06
Nuo vaan tahtovat usein olla toisensa poisulkevia pointteja. Kun on tarpeeksi omaperäinen, on liian omaperäinen. Kyllä helpommalla pääsee, jos menee siitä, mitä jo valmiiksi kuunnellaan, valitettavasti.

Mä tarkoitinkin noiden olevan enemmänkin joko-tai kuin sekä-että.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Chemo
14.08.2003 12:23:02

Biisintekoa voi toki opetella ja joskus se onnistuu, mutta mä tarkoitin lähinnä sitä, että on helpompi palakta joku tekemään niitä hyviä biisejä jo valmiiksi hyvännäköiselle pumpulle...

Aa. Niinpä tietysti. Mutta joo, noinhan useinkin toimitaan, erityisesti niiden läpimurto-tyyppisten hankkeiden kanssa.
tee1
14.08.2003 12:26:41

Oman pointin keksiminen on yllättävän vaikeaa, mutta uskoisin myös, että erittäin palkitsevaa. Onko keinoja opetella tai vainuta ta hakea sitä?

10% luovuutta ja 90% työtä ?
Iso-Jaakko
14.08.2003 13:15:41

Minä olen kyllä jauhanut tästä ennenkin mutta populaarimusiikin historiassa on vaikka kuinka paljon esimerkkejä bändeistä ja artisteista joihin levy-yhtiöt eivät ole uskoneet kun ovat olleet niin kummallisia mutta nämä ovat sitten itse uskoneet omaan juttuunsa ja myöhemmin levy-yhtiöt ovat tulleet kerjäämään niitä talliinsa tai teettäneet omat halpakopionsa aiheesta.

Kaikkein tuottavimpia nuo ovat olleet nuo mullistajat mutta niistä on varmaan vaikea nähdä uran alussa että tuleeko niistä myyviä mullistajia vai jäävätkö ne pelkiksi kuriositeeteiksi.
Ronskisti ranttaliks vaan!
Notefix
14.08.2003 13:26:42

Kaikkein tuottavimpia nuo ovat olleet nuo mullistajat.

Niinpä...olet edelläkävijä tai perässähiihtäjä :) Kenellä on kanttia ottaa riskejä. Jokaisessa yhtiössä tehdään riskienhallintatyötä jatkuvasti. Joskus häviää, joskus voittaa. Pääasia että ollaan plussalla, ainakin ensi vuonna.

Aina tulee joku juttu jota kukaan ei ole osannut ennustaa. Sitten se muuttuu mainstreamiksi. Mutta samalla myös monet ennustettavat jutut menee läpi.

Bonhamille: niinkuin Kivi jo sanoi, ei bändit välttämättä tee tuota palapeliduunia. Olen aivan varma että suurin osa "kopiobändeistä" on ihan aitoja omassa jutussaan. Jos diggaa jonkun artistin musaa ja on nuori, niin tottahan toki se usein näkyy ja kuuluu, jopa ihan kiusallisuuteen asti.
Aamuhaamu
14.08.2003 13:50:46 (muokattu 14.08.2003 13:55:57)
ääh, ei näin pitkiä threadeja jaksa edes lukea. oma mielipiteeni on kuitenkin v i s i o. pitää olla joku visio ja yhtä lailla taito toteuttaa se

enkä usko että pystyis mitenkään opettelemaan, kehittämään kyllä. sitä joko on tai - niin kuin valitettavan useassa tapauksessa - ei
JulGubbe
14.08.2003 15:12:08
Ja miten voi päästä radioon jos ei aloita niittämällä jonkinlaista mainetta livebändinä?

öö..

Tiktak?
Gimmel?

Ai niin ja tietysti Leevi and the Leevings, joka ei ole koskaan vetänyt ainuttakaan keikkaa.
Kyllä pukki tietää!
kivi
14.08.2003 15:18:05
öö..

Tiktak?
Gimmel?

Ai niin ja tietysti Leevi and the Leevings, joka ei ole koskaan vetänyt ainuttakaan keikkaa.

Pukki heräs nyt vähän hitaasti. Tuohon kysymykseen vastattiin viimeistään sivu sitten, Leavings tais tulla mainituksi jo aiemmin.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Bonham
15.08.2003 16:25:33
ääh, ei näin pitkiä threadeja jaksa edes lukea. oma mielipiteeni on kuitenkin v i s i o. pitää olla joku visio ja yhtä lailla taito toteuttaa se

enkä usko että pystyis mitenkään opettelemaan, kehittämään kyllä. sitä joko on tai - niin kuin valitettavan useassa tapauksessa - ei

Tähän voisi pyytää hieman tarkennusta; visio mistä?

Omasta musasta? Musiikkibisneksestä? Tulevaisuudesta? Perinteistä? Omista kyvyistä?...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Miikathebest
15.08.2003 17:01:18

Miksikö eruttuvat...
Ei käytetä hoppareita!
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Toveri
16.08.2003 18:56:34

ei kukaan jaksaisi kuunnella tuhatta HIM-kopiota (tunnen muuten yhden tajuttoman paskan HIM-kopiobändin, ei tule koskaan menestymään vaikka bändin jätkät ovat niin kukkoja, että).

Vittu, sehän puuttuiskin, jos paskaa kopioimalla tuottaiskin jotain hyvää.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
maelstorm
16.08.2003 20:36:22
Mutta pitääkö erottua massasta? Ei ainakaan levy-yhtiöiden mielestä näytä siltä.

mä veikkaisin, että levy-yhtiötkin mielellään julkaisisivat myös hieman kulmikkaampaa musiikkia jos sellaista vain joku tekisi.. Tai tottakaihan sitä tehdään, kummallista musiikkia siis, mutta taitaa olla enemmänkin sellaista projektiluontoista hupailua tai sitten jotain musiikkiopistojen pläjäyksiä jotka on jo valmiiksi suunniteltu niin ettei niitä viedä sen pidemmälle kun kerran paikalliseen baariin keikalle samaan aikaan kun siellä on se toinen saman musiikkihautaamon projekti keikalla.

Kuinka monen bändin treenikämpällä olen minäkin ehtinyt käydä jossa vedetään pienessä kännissä sellaista tasapaksua puulaaki bluespohjaista rokkia, jossa soolokitaristi on ehkä musikaalisin henkilö ja hänenkin musikaalisuutensa on visusti keskitetty niihin sooloihin ja laulaja on pahin päällepäsmäri vaikkei silläkään ole mitään mielenkiintoisia ideoita vaan kaikki ovat jotain leikkaa-ja-liimaa-omalta-suosikilta tyyppisiä pastisseja. . .? Olenko nähnyt uusia musiikillisia tuttavuuksia tämän kesän aikana? Olen. Oliko missään mitään potentiaalia tai mielenkiintoista? Ei oikeastaan yhdessäkään, ja jätän ainoan poikkeuksen mainitsematta koska kyseinen orkesteri ei minua kuitenkaan mainosmiehekseen ole palkannut.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)