Aihe: Ongelmia Epiphonen kanssa
1
Fjouza
09.02.2006 23:49:56
Yo.

Omista Epiphone Les paulin ja nyt alkaa kismittää. Mulla on ollut se jo melkein 10vuotta omistuksessa ja se on ollut todella hyvä. Aika omaa laatua oleva yksilö. Nyt ongelma on kuitenkin sellainen, että muutama kieli särisee. Olen kokeillut säätää tallaa ja se on auttanut hieman, mutta kielet ovat silloin liian korkealla ja on nihkeämpää soittaa. Olen myös yrittänyt säätää kaulaa ilman tuloksia. Missä voi olla vika? Olisiko uusien nauhojen vaihto paikalla? Voiko ongelma olla pelkässä kaulan säädössä? Menee hessu ihan just.
pekurides
09.02.2006 23:55:46

hio nauhat.
semmosella isolla puukonteroitus hiomakivellä onnistuu(just otelaudan levyinen), pyöristämiseen oma viila.
Ei niin paha homma mitä eka luulee:)
...ja vaihda gotohin talla menee suoraan tappeihin!
Fjouza
10.02.2006 00:05:49
Löytyykö netistä kenties kuvitetut ohjeet tuosta hiomisesta vai osaako porukka vääntää mulle rautalangasta? En millään haluais pistää nauhoja €ituiks sen vuoksi etten vaan osaa kunnolla. Joudun tekemään saman tempun toden näköisesti akkari skittani kanssa koska ylä e kieli n.10fretistä eteenpäin ihan 14frettiin ei soi kunnolla. Ilmeisesti hiomis juttu taas? Alkaa hessua helpottamaan...
kimurantti1
10.02.2006 00:12:03
Jos kitara on ollut noinkin kauan ilman että nauhoja on kertaakaan hiottu, niin veikkaisin sen oleva 95% varmuudella syy särinään. Jos et tiedä miten nauhojen hionta tehdään, niin suosittelen teettämään ammattilaisella. Tiedän mitä se on, koska olen sen itse opetellut. Se on yksi niitä mukamas-helppoja hommia. Hionnan ei kovin paljoa pitäisi maksaa.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Fjouza
10.02.2006 00:17:27
Se soitinkorjaaja on varmasti kaikista paras vaihtoehto. Olishan se hiominen hyvä taito oppia joskus, mutta en ole valmis uhraamaan yhtään hyvää kitaraa siihen. Kiitos järjen äänestä.

Osaatteko suositella hyviä/hinta/laatu korjaus paikkoja?
Aki
10.02.2006 03:12:19

Se soitinkorjaaja on varmasti kaikista paras vaihtoehto.

On, ehdottomasti, jos nauhat hiontaa kaipaa. Vilkaise kuitenkin vielä Kitaran säätäminen faq:ista kaularaudansäätöohjeet. Ei maksa mitään kokeilla (jos on tolkku mukana), ja saattaa kovasti helpottaa. Jos vaiva on vain ala- tai ylänauhoilla, kaularauta on se kaivattu taikasana. Suomen ilmastossa laatusoittimenkin kaularautaa saattaa joutua säätämään kahdesti vuodessa.

Osaatteko suositella hyviä/hinta/laatu korjaus paikkoja?

Paljolti asuinseuturiippuvaista. Pk-seudulla suosimme Kristian Oeschia ja Erkki Tolsaa.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)