Aihe: Ongelmia Epiphonen kanssa
1
pekurides
09.02.2006 23:55:46

hio nauhat.
semmosella isolla puukonteroitus hiomakivellä onnistuu(just otelaudan levyinen), pyöristämiseen oma viila.
Ei niin paha homma mitä eka luulee:)
...ja vaihda gotohin talla menee suoraan tappeihin!
Fjouza
10.02.2006 00:05:49
Löytyykö netistä kenties kuvitetut ohjeet tuosta hiomisesta vai osaako porukka vääntää mulle rautalangasta? En millään haluais pistää nauhoja €ituiks sen vuoksi etten vaan osaa kunnolla. Joudun tekemään saman tempun toden näköisesti akkari skittani kanssa koska ylä e kieli n.10fretistä eteenpäin ihan 14frettiin ei soi kunnolla. Ilmeisesti hiomis juttu taas? Alkaa hessua helpottamaan...
superfly
10.02.2006 00:08:44
Nyt kuulostaa aika huolestuttavalta. Jos ei tiedä mitä on tekemässä niin kannattaa ehdottomasti turvautua ammattilaisen apuun, tuossa on aika hyvät nahkut turmella soitin aika huonoon kuntoon. Siis soitappa soitinkorjaajalle tai -rakentajalle. Näin minä teen. Ei tuo työ tulisi edes maksamaan kovin paljoa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
kimurantti1
10.02.2006 00:12:03
Jos kitara on ollut noinkin kauan ilman että nauhoja on kertaakaan hiottu, niin veikkaisin sen oleva 95% varmuudella syy särinään. Jos et tiedä miten nauhojen hionta tehdään, niin suosittelen teettämään ammattilaisella. Tiedän mitä se on, koska olen sen itse opetellut. Se on yksi niitä mukamas-helppoja hommia. Hionnan ei kovin paljoa pitäisi maksaa.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Fjouza
10.02.2006 00:17:27
Se soitinkorjaaja on varmasti kaikista paras vaihtoehto. Olishan se hiominen hyvä taito oppia joskus, mutta en ole valmis uhraamaan yhtään hyvää kitaraa siihen. Kiitos järjen äänestä.

Osaatteko suositella hyviä/hinta/laatu korjaus paikkoja?
Aki
10.02.2006 03:12:19

Se soitinkorjaaja on varmasti kaikista paras vaihtoehto.

On, ehdottomasti, jos nauhat hiontaa kaipaa. Vilkaise kuitenkin vielä Kitaran säätäminen faq:ista kaularaudansäätöohjeet. Ei maksa mitään kokeilla (jos on tolkku mukana), ja saattaa kovasti helpottaa. Jos vaiva on vain ala- tai ylänauhoilla, kaularauta on se kaivattu taikasana. Suomen ilmastossa laatusoittimenkin kaularautaa saattaa joutua säätämään kahdesti vuodessa.

Osaatteko suositella hyviä/hinta/laatu korjaus paikkoja?

Paljolti asuinseuturiippuvaista. Pk-seudulla suosimme Kristian Oeschia ja Erkki Tolsaa.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)