Aihe: Onko hyvää vaihtoehtoa sähköpostiohjelma Outlook Expressille?
1
Timo JM
07.02.2006 10:20:25 (muokattu 07.02.2006 10:21:59)

Outlook Expressissä on turvallisuusriskinsä, mutta muuten sitä on mukava käyttää. Paitsi, että liitteiden poistaminen ei onnistu vastaanotetuista viesteistä enää myöhemmin.

Osaisiko joku suositella jotain ilmaista sähköpostiohjelmaa mikä täyttäisi seuraavat vaatimukset:

1. Suomenkielinen
2. Helppokäyttöinen
3. Liitteiden poisto onnistuu vanhoista viesteistä

(Myös vanhojen postien tuominen Outlook Expressistä olisi mukava lisäominaisuus.)
...siis mun mielestä.
jPekka
07.02.2006 10:38:44

Osaisiko joku suositella jotain ilmaista sähköpostiohjelmaa mikä täyttäisi seuraavat vaatimukset:

Ainakin Mozilla Thunderbird täyttää nuo kaikki.
http://www.mozilla-europe.org/fi/products/thunderbird/
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar
kivi
07.02.2006 11:00:23
Ainakin Mozilla Thunderbird täyttää nuo kaikki.
http://www.mozilla-europe.org/fi/products/thunderbird/

Jep, Mozilla Thunderbirdistä en ole itse löytänyt muuta vikaa, kuin että osoitteiden käsittely tekstitiedostona ei toimi - eli että esimerkiksi kaikkien ryhmäpostituksen osoitteiden maalaaminen ja copypasteaminen tekstitiedostoksi yhdellä kertaa ei onnistu, vaan osoitteet pitää kopioida yksi kerrallaan.

Tähänkin varmaan joku tietää ratkaisun.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
CryptoFib
07.02.2006 11:40:14
Taitaa olla turha ehotella selainpohjasia sähköposteja? Siitä huolimatta sanosin, että Gmail:sta (kuukkelin postiloora) en ole toistaseksi löytäny mitään moitittavaa. 3gt postilaatikko ja kaikki toimii suht. nopeasti.
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
kivi
07.02.2006 12:30:38
Taitaa olla turha ehotella selainpohjasia sähköposteja?

Jep, mä myös käsitin, että tässä haetaan pop-protokollan mukaisia postiohjelmia. Toki, jos imap-protokolla toimii, niin mikä jottei.

Onko muuten Gmailissa viestin kokorajoitusta? Yleensähän ei imap-protokollassa kai mee läpi yli 2 megatavun tiedostot, vaikka sama posti ja palveluntarjoaja ne pop'pina hyväksyisi, ainakin mitä olen havainnut.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
-Q-
07.02.2006 12:43:25 (muokattu 07.02.2006 12:46:38)
Jep, mä myös käsitin, että tässä haetaan pop-protokollan mukaisia postiohjelmia. Toki, jos imap-protokolla toimii, niin mikä jottei.

Onko muuten Gmailissa viestin kokorajoitusta? Yleensähän ei imap-protokollassa kai mee läpi yli 2 megatavun tiedostot, vaikka sama posti ja palveluntarjoaja ne pop'pina hyväksyisi, ainakin mitä olen havainnut.

Gmailia voi muuten käyttää myös tavan spostiohjelmalla POP-protokollalla. Tosin sitä spostiohjelmaa kun haettiin niin tämä ei niin kauhean oleellinen tieto ole.. :)

Eikä tuo IMAP tietääkseni mitään rajaa aseta tiedostojen koolle, mutta tietysti saman palvelimen eri prokollilla voi olla muutenvaan eri kokorajat. Epähuomiossa kenties. IMAP on kaikinpuolin parempi protokolla, varsinkin jos käyttää samaa postilaatikkoa usemmalta koneelta kuten allekirjoittanut

Thunderbirdille ääni täältäkin.

E: Gmailin liitetiedoston kokoraja on normaali 10 megaa
Khimil
08.02.2006 02:34:12

Suosittelen Opera-selainohjelmaa. Saat erinomaisen selaimen, hakkaa Firefoxinkin 600-0, IE:stä puhumattakaan. Selaimeen on integroitu kätevä ja toimiva sähköpostiohjelma (POP ja IMAP) ja kaikkea muuta kivaa, kuten IRC-client. Joku päivä integroivat siihen vielä kahvinkeittimenkin.
"I could catch a monkey - if I was starving I could. Id make poison darts out of the poison off deadly frogs. One milligram of that poison can kill a monkey. Or a man. Prick yourself, youll be dead within a day. Or longer. Different frogs, different time
Fortune
08.02.2006 11:13:09
Suosittelen Opera-selainohjelmaa. Saat erinomaisen selaimen, hakkaa Firefoxinkin 600-0, IE:stä puhumattakaan. Selaimeen on integroitu kätevä ja toimiva sähköpostiohjelma (POP ja IMAP) ja kaikkea muuta kivaa, kuten IRC-client. Joku päivä integroivat siihen vielä kahvinkeittimenkin.

Ja tästä seuraa raskas ohjelma. Firefox+Thunderbird on siitä kiva, että sen saa pitää niin kevyenä kuin haluaa eikä siihen tarvitse asentaa kaikkea turhaa paskaa pakolla.
Look behind you, a three-necked guitar! Tilaa Muusikoiden.net -paita!
humppahanuristi
08.02.2006 14:35:32

Ja tästä seuraa raskas ohjelma. Firefox+Thunderbird on siitä kiva, että sen saa pitää niin kevyenä kuin haluaa eikä siihen tarvitse asentaa kaikkea turhaa paskaa pakolla.

En tiedä teoriasta miten tilanne on mutta käytännössä tuo Opera pyörii minunkin vanhalla koneella aivan vaivattomasti. Firefoxista luovuin kokonaan. Opera on pikkaisen pitemmällä, joissain ominaisuuksissa.
Ilonpilaaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)