CybErzi 06.02.2006 08:24:15 | |
---|
Moi! Olisi tarkoitus läpsytellä sähkörumpuja kotona silloin tällöin, ei mitenkään vakavalla pohjalla. Olisiko kellään vinkkejä että millainen sähkörumpusetti kannattaisi hommata? Onko Thomannilla myynnissä olevat Millenium-setit mistään kotoisin? Vai onko Yamahan tai Rolandin setit parempia? |
moderndrummer88 06.02.2006 09:19:52 | |
---|
Onko Thomannilla myynnissä olevat Millenium-setit mistään kotoisin? ei. Vai onko Yamahan tai Rolandin setit parempia? paljon.
mod. huom. ei näin |
Peicco 06.02.2006 09:46:21 | |
---|
...ei mitenkään vakavalla pohjalla. Onko Thomannilla myynnissä olevat Millenium-setit mistään kotoisin? Vai onko Yamahan tai Rolandin setit parempia? On ne milleniumitkin jostain kotoisin. Ei niitä voi oikeen verrata kuitenkaan Rolandin ja Yammun tuotteisiin. Hintaluokkakin kun on ihan eri. Budjetoi hankinta tarkkaan ja kysy sitten vinkkejä uudestaan. Harkitse käytettyä settiä ja tingi härskisti. Äläkä osta halvinta modulia. |
hanipai 06.02.2006 10:11:19 (muokattu 06.02.2006 10:11:34) | |
---|
Harkitse käytettyä settiä ja tingi härskisti. Äläkä osta halvinta modulia. Roland TD-3 on kyllä ihan hyvä, vaikka halpa aivo onkin. Setti siis TD3KV I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
II "One day I realized I was spending far too |
Peicco 06.02.2006 17:40:25 | |
---|
Roland TD-3 on kyllä ihan hyvä, vaikka halpa aivo onkin. Setti siis TD3KV Tollasen kun löytää käytettynä ja saa vielä hinnan alas, lienee maino ekaksi setiksi. Noista kumipannuista ei vaan saa millään tuunattua mesh-head -pannuja... Mutta se nyt ei kaikille ole mikään lisäarvo. |
Hulfok 06.02.2006 17:43:44 | |
---|
Vaikken asiasta tiedä, mut kannattaa kans kattoa, jos löydät rolandin td6(kv?) Käytettynä. Se on astetta parempi ja siinä on mesh-head virveli. |
hanipai 06.02.2006 21:08:02 | |
---|
Vaikken asiasta tiedä, mut kannattaa kans kattoa, jos löydät rolandin td6(kv?) Käytettynä. Se on astetta parempi ja siinä on mesh-head virveli. Niin on Td3KV:ssäkin Meshhead virveli. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Hulfok 06.02.2006 21:52:15 | |
---|
Niin on Td3KV:ssäkin Meshhead virveli. Onko... Aijaa:/ |
CybErzi 07.02.2006 08:14:11 | |
---|
Heps! Ja kiitoksia vinkeistä. Se Rolandin TD-3KV vaikuttaa ihan riittävältä, näin aluksi. Pitänee katsoa että jos löytyisi käytettynä... Minä hommasin kuukausi sitten Yamahan DD35:n, jota 4v-juniori on takonut innolla. Varmaan innostuu myös isommastakin rumpusetistä. Jos vain ylettää lyömään padeille ;-) |
TheImp 07.02.2006 11:10:37 | |
---|
Onko... Aijaa:/ kolmosen ja kutosen erona on nykään vain moduli. Muuten ihan samat padit ja räkki. The Gods made heavymetal |
hanipai 07.02.2006 14:15:54 (muokattu 07.02.2006 14:16:50) | |
---|
kolmosen ja kutosen erona on nykään vain moduli. Muuten ihan samat padit ja räkki. Td6V moduulissa on enmän sälää, mutta TD-3:ssa on käytetty TD-20:sen soundeja. Eli vähän soundeja, mutta hyviä. Mulla kun oli vanha TD6, niin käytin siitä muutamaa settiä. Jos vaan soittaa haluaa, niin TD3 riittää kyllä. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Mite mulla on semmone mielikuva et oon nähny td3 missä on kumipädi... No en rupee väittelee asiantuntioiden kanssa:) |
hanipai 07.02.2006 15:44:02 | |
---|
Mite mulla on semmone mielikuva et oon nähny td3 missä on kumipädi... No en rupee väittelee asiantuntioiden kanssa:) Niin yks meshhead ja loput kumisia. Meshhead vain TD3KV:ssä. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Hulfok 07.02.2006 15:46:26 | |
---|
Niin yks meshhead ja loput kumisia. Meshhead vain TD3KV:ssä. Siis niinkö kumisen virvelin... Ääh iha sama.. Nyt oon hiljaa:/ |
LumPus 07.02.2006 15:48:30 | |
---|
Siis niinkö kumisen virvelin... Ääh iha sama.. Nyt oon hiljaa:/ TD-3K=kumipädi virveli, kaks tomia TD-3KV=kolme kumitomia ja meshvirveli. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
DigiDrummer 08.02.2006 03:13:17 | |
---|
Pieni stoori rumpujen vaihdosta, tähän samaan aiheeseen: Mulla oli ekana settinä TD6-KV ja olin todella tyytyväinen. Soundikittejä on todella enemmän kuin paljon ja aivojen käyttö ja säätely on yksinkertaisen loogista. Nälkä kasvaa syödessä, joten päätin siirtyä askelta ylemmäksi. Kuukausi sitten kannoin kotiin uuden TD12-sarjan setin. Täytyy myöntää, että kun taustalla on vasta reilu vuosi rumputreeniä ja sekin kaikki digiversiolla, niin olihan vaikea tottua uuteen settiin. Setissähän on kaikki MESH-kalvollisia, haitsu matkii aitoa liikkuvaa lautasta (ja vaatii osaamista säätöjen osalta - mitä minulla ei vieläkään ole) ja sen jalustakin on akustisesta setistä modattu versio, joka tulee kasata itse setin mukana tulevilla "digikamoilla" kasaan. Tottumista vaati myös pädien kanttien "aidot" korotukset, joita ei vanhoissa pädeissä ollut juuri lainkaan = kanttilyöntejä järjestään (meni hermo). Hankaluuksia aiheutti myös se tosiasia, että TD-12 aivoissa kittejä on yli puolet vähemmän ja ne entiset suosikit, ei sitten täsmänneet näiden uusien kanssa yhteen millään. Toinen hankaluus oli telineen koon ja sen myötä pädien setupin muutos, joka todellakin aiheutti harmaita hiuksia alussa. En meinannut millään saada settiä sopivaan asentoon. Totesinpa tuossa heikkona hetkenä tutulle muusikkokaverille, että taitaa mennä setti samantien myyntiin, kun en saa siitä läheskään sitä irti mitä entisestä. No, kuten aina, harjoitus ja kärsivällisyys palkitaan. Reilu viikko sitten paneuduin asiaan ihan kunnolla, mäyräkoira viereen, tarpeeksi tupakkia pöydälle ja luin ohjekirjat kertaalleen läpi ajatuksella. Sitten vaan säätelee settiä oman maun mukaiseksi. TD-12 kehittyneet ominaisuudet tulivat nopeasti esille, kun haeskelin itselle sopivaa kittiä säätämällä kaikkea mahdollista pädin materiaalista, syvyyteen, kalvomatskuun jne. TD-12 pyörivän "liukukytkimen" avulla noiden settien testaus ja muuttaminen on todella helppoa. Ammattiaivon ominaisuudet tulivat näin selkeästi esille ja tajusin, että kyseessä on todellakin aivan eri aivoyksikkö tuhansine säätöineen kuin vanha TD-6 siitä huolimatta, ettei kittejä ole "kuin" 50 valittavana. Suurimmat edut tulevat esille ilmeisesti kuitenkin vasta tositoimissa eli keikkaympäristössä. Helposti liukukytkimellä säädettävät pädien äänitasot sekä tuo mainittu pyörivä säädin helpottavat ja nopeuttavat käyttöä kiireessä. Tärkeä asia näin viimeiseksi jota en ensin tajunnut oli se, että MESH kalvollisena, kaikki pädit tulee säätää tarkasti ennen kuin alkaa soittelee. Tuntuma parani sitä mukaan kun asiaan paneuduin ja ilman mitään kokemusta akustisten rumpujen kalvosäädöistä olen mielestäni saanut setin soimaan halutulla tavalla. Eli loppujen lopuksi kärsivällisyys palkittiin ja voin ilolla todeta, että en vaihtaisi tätä settiä edes huonona päivänä enää vanhaan. Drummerworldin videokirjastosta kun hain funkyrumpu komppeja ja latasin menemään, niin alkohan toimimaan, ilman sitä mäyräkoiraakin nääs.... ;-) |
Peicco 08.02.2006 09:03:17 | |
---|
Onneksi olkoon. Taidat olla ensimmäisiä ns. digirumpusukupolvea eli näitä joiden ensikosketus rumpalointiin on tapahtunut sähkörumpujen kautta ja sille radalle on myös jääty tietoisesti tai tiedostamatta. Niistä kumiräpylöistä tosiaan kun siirtyy perinteisen akustisen rummun malliseen verkkokalvolla ja aidolla rumpuvanteella varustettuun padiin, saattaa ne kantit tulla yllätyksenä. Muuten tuota kommenttiasi ei oikein ymmärtäisikään. Mutta totuus on se, että tulevaisuudessa yhä enenevissä määrin tullaan rumpalipiireissä näkemään valintoja joissa tietoisesti hankitaan sähkösetit koti-, treeni- sekä keikkakäytöön. Akustiselle setille ei nähdä tarvetta etenkin kuin ensikosketus on saatu sähkösetin kautta. Se on vähän sama juttu kuin veneilyssä; automatiikalla varustetulla moottorijahdilla veneilyharrastukseen hurahtanut pääsee ainakin alkuun helpommalla, mutta perinteisessä purjehtimisessa on oma viehätyksensä. Kukaan ei kuitenkaan voi sanoa kumpi on se oikea tapa ylittää isot tai pienet vedet. Ja täytyyhän aina, oli mistä tahansa modulista kyse, perehtyä sen säätömahdollisuuksiin manuaalin kautta, ja huolella. Mun mielestä TD6:ssa ei ole loppujen lopuksi yhtäkään riittävän hyvää valmissettiä, itse ne on sielläkin puolella rakennettava. Valitettavasti kutosessa on myös kovin rajallinen määrä kunnollisia soundeja. Kaikenlaista kummallista täyte-efektiä on sitten liikaakin. Eniten mua siinä riepoo kuitenkin laitteen käyttöliittymä. Kaikki muutokset on turhan hitaita toteuttaa. TD-12 aivona kiinnostaa itseänikin, mutta siihen on vielä matkaa. |
DigiDrummer 12.02.2006 14:29:13 | |
---|
Mulla lähtökohtana oli kouluaikojen bändi jonka kanssa tahkottiin kolme vuotta. Itse olin laulajana ja kun joku oli poissa sain/jouduin täydentämään kokoonpanoa. Yleisesti rummut kiinnosti kaikkia, eikä siihen aikaan mitään sähkösettejä ollut, joten akustisilla koulun vehkeillä vedettiin. Rumpuihin tuli siis siinä vaiheessa ensikosketus ja onhan niitä hakattu senkin jälkeen satunnaisesti aina kun on päässyt jonkun kaverin kamoihin kiinni. Mutta ei noita soittokertoja ole varmaan ennen tämän setin hankkimista akustisilla kuin satunnaisesti, joten perusteista lähdettiin. En lähde jatkamaan akustisen/sähkörummun välistä väittelyä. Itse kuitenkin luulen ymmärtäväni kummankin setin ominaisuudet, hyvät ja huonot. Sähkösetissä arvostan hiljaisuutta, monipuolista efekti- ja äänimaailmaa sekä pientä kokoa ja kasattavuutta. Perinteisissä taas soittotuntumaa ja ääntä. Hankin myös Rolandin PM-1 vahvistimen, mutta ei se nyt jotain klubikeikkaa kummempaa varmasti palvele. Onkohan kokemusta, minkälaista äänentoistolaitteistoa nämä sähkösetit kaipailee, jos keikalle uskaltas joskus lähteä? Monihan on lisännyt näköjään kuvien perusteella sähkösettiin perinteisiä lautasia ja/tai bassarin, mutta onko se välttämätöntä - joku osaavampi kertokoon. Itse käytän treenamiseen Phonicin mikseriä, johon tuon PC:ltä MP3 biisejä ja TD-12:sta. Asetan tasot kohdalleen ja hienosäädän aivoista. Mainitsit ettei tehtaan setit kiinnosta, vaan omatekoisesti saa parempaa jälkeä aikaiseksi. Tiedätkö, pystyykö noita settejä jotenkin tallentamaan ja siirtämään toiseen aivoon tai saamaan jostain netistä valmiina? Settien tekeminen, tai lähinnä kaiken tuon informaation ymmärtäminen on aika työlästä näin aloittelijana, joten olen toistaiseksi tyytynyt muuttamaan vain yhtä omaa settiä sen mukaan kun tulee tarpeita muutella. Rush / Neil Peart soundit löysin kyllä TD-6:sta mielestäni, mutta TD-12:ssa en niitä ole saanut taiottua toistaiseksi esille. |
Jarski61 29.08.2006 14:47:42 | |
---|
Onko jollain tietoa / kokemusta molemmista seuraavista s-rumpusatseista: ROLAND TD-6KW YAMAHA DTXPLORER III SPECIAL EDITION Tulisi seuraavaan käyttöön: lapselle rummunsoiton harjoitteluun, sekä myös itselle (=vanha ukko) jammailuun (muu musiikki mp3-soittimesta tai stereoista) kerrostalossa lähinnä kuulokkeilla. Luultavasti keikkakäyttöä ei tule. Kumpaan te sijoittaisitte rahanne? Paketit ovat aika lailla samassa hintaluokassa. Voitte antaa myös vinkkejä mistä ko. paketteja saa edullisimmin. Kiitoksia etukäteen!!! |
wavelength 29.08.2006 14:53:52 | |
---|
Roland on varma valinta. |