Aihe: Kitara, Podxt, tietokone.
1 2
bubi
04.08.2003 11:17:23 (muokattu 04.08.2003 11:21:01)
Mulla on tällä hetkellä käytössä tällainen setuppi:
Kitara->PodXT ->soundblaster peruskortti->Tietokone.

Tarkoitus olis parantaa äänenlaatua äänittäessä kotioloissa. Joten kitara on mikä on (seymour Duncan mikit), PodXT on parasta mitä kotioloihin saa. Mutta äänikortti onkin sitten se heikoin lenkki. Eli mitä äänikorttia suosittelisitte, kun olis tarkoitus nauhoitella oikeastaan vain kitaraa. Paraneeko nauhoitettu soundi huomattavasti, paremmalla äänikortilla????

Ajattelin laittaa vielä DI-boxin ja EQ:n kitaran, PodXT:n ja tietokoneen väliin parantamaan soundia. DI-boxi kuulemma auttaa hivenen soundiin ja EQ:lla saa säädettyä sitten monipuolisemmin.
Ostan Digitech Whammy-pedaalin, 7-alueinen EQ(Boss,ibanez,danelectro)
jPekka
04.08.2003 11:28:11

Ajattelin laittaa vielä DI-boxin ja EQ:n kitaran, PodXT:n ja tietokoneen väliin parantamaan soundia. DI-boxi kuulemma auttaa hivenen soundiin ja EQ:lla saa säädettyä sitten monipuolisemmin.

Eikös tuossa Podissa ole jo itsessään aika hyvät eq-mahdollisuudet? Ja eikös se ole jo itsessään aika pitkälti DI-boksikin?

Podissa varmaankin on digitaalinen (S/PDIF) ulostulo, joten minusta ehkä järkevin soundinparannusinvestointi olisi S/PDIF-sisääntulolla varustettu äänikortti. Tai mahdollisesti muuten vain parempi äänikortti, jolloin signaalin käyminen välillä analogisena ei niin haittaa.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
bubi
04.08.2003 12:44:07
Podissa varmaankin on digitaalinen (S/PDIF) ulostulo, joten minusta ehkä järkevin soundinparannusinvestointi olisi S/PDIF-sisääntulolla varustettu äänikortti. Tai mahdollisesti muuten vain parempi äänikortti, jolloin signaalin käyminen välillä analogisena ei niin haittaa.
.

Muistaakseni PRO- mallissa vasta on se spdif-ulostulo. Niin, ehdotelkaa nyt sitä äänikorttia kitaralle...
Daunt
04.08.2003 15:28:43
PODxt:ssä ääni kulkee digitaalisena USB:n kautta. USB-väylä varmaan löytynee koneesta?
qfleax
04.08.2003 19:48:51
PODxt:ssä ääni kulkee digitaalisena USB:n kautta. USB-väylä varmaan löytynee koneesta?

Näin juuri. Ilman muuta USB:llä. Voitko kertoa kokemuksia tuosta PODxt:stä erityisesti USB nauhoituskäytössä (ja miksei muutenkin)? Olen nimittäin aikeissa hommata sitä. Ja onhan se reamping aika kuningas ominaisuus siinä.
Daunt
04.08.2003 21:25:27
Voitko kertoa kokemuksia tuosta PODxt:stä erityisesti USB nauhoituskäytössä (ja miksei muutenkin)?

En omista kyseistä laitetta vaikka mieli kyllä tekisi. Kaksi kertaa olen testannut ja hankkiminen oli jo todella lähellä. Erityisen vakuuttunut olin Spinal Puppet -mallinnuksesta. Tosin kyseessä ei taida olla mallinnus, koska se on Line6:n oma luomus.
qfleax
04.08.2003 21:47:12
En omista kyseistä laitetta vaikka mieli kyllä tekisi. Kaksi kertaa olen testannut ja hankkiminen oli jo todella lähellä. Erityisen vakuuttunut olin Spinal Puppet -mallinnuksesta. Tosin kyseessä ei taida olla mallinnus, koska se on Line6:n oma luomus.

Ok, vastasin vähän typerästi :) Tarkoitus oli nimenomaan pyytää Bubilta kommentteja tuosta, kun saa homman pelaamaan. Mutta kokemuksia PODxt:stä otetaan muiltakin erittäin mielellään vastaan.
Kivivuori
05.08.2003 09:27:23
Näin juuri. Ilman muuta USB:llä. Voitko kertoa kokemuksia tuosta PODxt:stä erityisesti USB nauhoituskäytössä (ja miksei muutenkin)? Olen nimittäin aikeissa hommata sitä. Ja onhan se reamping aika kuningas ominaisuus siinä.

En omista laitetta, mutta voisin arvailla, että USB:n kautta nauhottaminen veisi koneelta tehoja jos vielä olis nauhoitus vermeinä jotakin raskaita ohjelmia kuten Cubase SX jne. Paitsi jos on Tykkikone(giga muistii tai enenmmän ja prossuki vähintään 2 giganen tai isompi) niin huolta ei varmaan ole.
Kokemusta on vain noista muista USB laitteista ja jotkut niistä kyllä on tehosyöppöjä.

Hyvä puoli siinä on tosiaan tuo, että saa singnaalin kulkemaan koneelle USB:n kautta eli digitaalisesti, jolloin sen pitäisi olla häiriötön tai melko häiriötön
Muzik Rules!
Jucciz
05.08.2003 09:47:46
Suosittelen äänikortiksi vaikkapa Terratec EWX 24/96 -vehjettä. Sillä olen itse nauhoitellut kitaroita ja headroomia on kyllä riittävästi. Paljon enemmän häiriötä tulee jo muista kohdista signaaliketjua.

Joitain testipätkiä: http://peavey.mine.nu/mp3/kitara/
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
bubi
07.08.2003 14:30:43 (muokattu 07.08.2003 14:34:23)

pari päivää kateissa, olin rakentamas Rhapsody in Rock:ssa lavaa.. vetivät kyllä pianisti Robert Wells johdolla rankan smoke on the water coveroinin...

Nauhoituskokemusta on jonkin verran ja kyllä toi spinal puppets on melkein paras mallinnus tohon heviin... tuntuu et ne tekis vähän "oikeista"´vahvistinmallinnuksista huonompia kuin omista keksityistä vahvistimista heh =)

Kyllä se taitaa olla niin, että jäljittely on huomattavasti vaikeampaa kuin keksiä oma hyvä soundi (Recto vs. Spinal puppets). ei oo sellainen sinnepäin maku soundissa..

Mulla ei ole USB-porttia, kun on niin vanha kone... (hävettää myöntää mut en tarvi nopeaa/uutta, kun en pelaile..panostetaan mieluimmin näihin soittovehkeisiin..) PodXTsta olen vetänyt stereopiuhan soundblaster-peruskortin Line IN:iin ja sit nauhoitellut cakewalkilla kitarakanavia päällekkäin...

Puhtaat on kyllä huomattavasti paremmat kun peruspodissa. hyvä cleani + laadukkaat efektit + hyvät kaiut = Metallica - My friend of misery.. se cleani kitarakohta 4 minuutin kohdalla. kuullostaa aivan samalta (jopa parempi =) ...pikkuisen lisäsäätöä niin menee Onet, puppetsit ym. missä on cleneja kohtia.. Säröt menee puppets ja recto-mallinnukselta.. Nauhoitus siis ihan OK jälkeä, mutta kai sitä jollain sais lisää laatua soundiin.. vaikka tällä äänikortilla

Hyvää SLAYER- soundia saa JCM800/JPM Preamp + tubescreamer - mallinnusyhdistelmällä. hyvillä kaiuillakin saa vaikka vähän stadionmaisuutta mukaan soundiin.. jos haluaa vaikka soitella jonkun live-levyn mukana..

Mulla oli ennen POD2.3 ja kyllä taytyy myöntää, että tuli uutta intoa soittoon..mielestäni vanhassa PODissa soldano paremmin mallinnettu. voin olla väärässäkin..tai voi olla että oon huonosti säädelly sitä mallinusta =) Eri parametrejä on miljoona, kyllä siinä pää pyörälle menee välistä... on kumma jos et saa mieleisestä soundia ulos..

Loppujen lopuksi parempaa pöytätyökalua kotioloihin et maailmasta tällä hetkellä saa

EDIT: TERRATEC - EWX 24/96
139.00 EUR (saako halvemmalla jostain???)

antaa tulla muita hyviä hinta/laatu suhteeltaan.....
Daunt
07.08.2003 15:27:53
ST Audio DSP24 Value on hyvä ja edullinen (103 e). S/PDIF ja MIDI-liitännät puuttuu, mutta ne saa tarvittaessa, kun hommaa bracketin (40 e). Hinnat on Verkkokauppa.com:sta.
qfleax
07.08.2003 15:32:03
Kiinnostaisi vielä tietää millaiset kevyesti ja lämpimästi säröytyvät soundit (eli lähes clean, mutta ei kuitenkaan) tuossa on? Bubi taitaa olla enemmän hevi miehiä, mutta aattelimpa kysästä silti.

Paljon muuten maksoit Podxt:stä? Täytys jostain ostaa se mistä halvimmalla saa (tm) :)
bubi
08.08.2003 10:44:43
Kiinnostaisi vielä tietää millaiset kevyesti ja lämpimästi säröytyvät soundit (eli lähes clean, mutta ei kuitenkaan) tuossa on? Bubi taitaa olla enemmän hevi miehiä, mutta aattelimpa kysästä silti.

Paljon muuten maksoit Podxt:stä? Täytys jostain ostaa se mistä halvimmalla saa (tm) :)

jokaisesta clean vahvistinmallinuksesta saat cleanilta kevyelle rutulle DRIVE nappulaa säätämällä, eli PODXT reagoi aivan samalla tavalla kuin vahvistin. useat mallinnukset toimivat tällä tavalla, testasin vielä sen eilen illalla kun näin kysymyksesi, mielestäni hyvät soundit blues-osastollekkin ja en mä pelkkä hevimies oo..heh =) Foo figters ja hendrix ym. on soittolistalla.. tuli vain otettua esille metallica ja slayeriä. kumminkin 2 kovinta hevialalla..etc. SLAEYRin riffit..niihin ei kyllästy koskaan.

ostin koneen www.stpaulssound.fi hintaa taisi olla postikulujen kanssa 450 €, 439€ koneen hinta. halvemmalla tuskin saat mstään.. tutkin asian kuukausi sitten aika tarkkaan, jos ei nyt jossain muualla sattumalta ole supertarjousta..
PIM
08.08.2003 12:13:39
ostin koneen www.stpaulssound.fi hintaa taisi olla postikulujen kanssa 450 €, 439€ koneen hinta. halvemmalla tuskin saat mstään.. tutkin asian kuukausi sitten aika tarkkaan, jos ei nyt jossain muualla sattumalta ole supertarjousta..

Ainakin toissaviikolla Porin Sound Cityssä PodXT:stä pyydettiin 399e.
Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari, eiku enää yks puoliakustinen, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa
bubi
08.08.2003 12:23:19
Ainakin toissaviikolla Porin Sound Cityssä PodXT:stä pyydettiin 399e.

Tarkennan, että tutkin netin kautta hintoja, sound cityllä ei ilmeisesti ole nettisivuja.. tuolta minäkin olisin ostanut, jos olisin tiennyt. Tässä taas hyvä esimerkki siitä, kuinka tärkeät nettisivut tänä päivänä on..
qfleax
14.08.2003 18:19:07 (muokattu 14.08.2003 18:48:29)
Aijai. Kyllä kuulosti hyvältä kieltämättä, kun kävin eilen testaamassa sitä. Yksi asia jäi vaan vähän epäselväksi. Onko siinä todella neljä (4) kpl muistipaikkoja joihin voi tallentaa omat asetukset. Siis vaan 4!?

Myyjä ei myöskään osannut sanoa, että pitääkö PODxt:stä valita jostakin kitaran mikkityyppi. Tälläinen valinta on ainakin joissain multiefektivermeissä.
bubi
14.08.2003 23:31:59 (muokattu 14.08.2003 23:36:16)
16x4=64 , eli kyllä tallennustilaa on!!! =), 16a-d vaan on jätetty käyttäjälle "vapaaksi" alueeksi. kyllä niitten muitten päälle saa sitten kopioida omia sovelluksia..

Erityistä mikkivalitsinta kitaran suhteen ei tietääkseni oo. Jos se ei nyt aivan multa ohi ole menny tässä selatessa konetta läpi... =) mutta ei se mielestäni tarvikkaan, kyllä niitä valmiita ja omia presettejä voi ja "joutuu" muokata itselle/kitaralle sopiviksi, ja tässä koneessa niitä työkaluja löytyy siihen..heh

tilasin just rocktron replitonen, tossa se makaa nurkassa ja podxt käytössä. hyvä värkki , mutta ei tualla oikein kotioloissa voi soitella.. =) pitää muuten kokeilla liittää PODXT -> 2x12 Replitoneen..hmm.. mielenkiintoista soundia luvassa...
qfleax
15.08.2003 13:10:34 (muokattu 15.08.2003 16:43:35)
16x4=64 , eli kyllä tallennustilaa on!!! =), 16a-d vaan on jätetty käyttäjälle "vapaaksi" alueeksi. kyllä niitten muitten päälle saa sitten kopioida omia sovelluksia..

Joo. Tuo hämäsi minut, kun en tottunut PODisti ole. Ajattelinkin vähän, että pakko noiden valmisasetusten päälle on päästä tallentamaan. Neljä olisi jo aika vähän. Säätömahdollisuudet tosiaan olivat aika vakuuttavat.
qfleax
15.08.2003 16:30:47 (muokattu 15.08.2003 16:31:22)
Kyllä mäkin sorruin tilaamaan tuon:)
Muuten Bubi, tsekkailin tuota ohjekirjaa ja lueskelin netistä: Tuo PODxt toimii käytännössä simppelinä äänikorttina, jos on USB liitäntä. Voit esim. soittaessa äänittää tietokoneelle cleania signaalia ja kuulet silti prosessoidun signaalin.

Ja PeteH:lle erityiskiitos vinkistä. Säästyi rahaa kivasti:) .. 540e paikallisessa musiikki liikkeessä "tiukka hinta".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)