Itselläni on kokemusta ainoastaan UAD-1:stä (Projekt Pak LA-2A-kompressorilla ja Plate 140 -levykaiulla täydennettynä). Moniraitaympäristönä olen käyttänyt n-Track Studiota, stereo- ja moniraitaeditointia noiden efektien kanssa on tehty myös Adobe Auditionilla.
Olen noiden efektien laatuun perin tyytyväinen. Tekevät sen mitä pitääkin. Sinuiksi en ole päässyt Realverb Pro:n kanssa (käyttöliittymä jotenkin hankala) enkä Nigel-kitaravahvistin simun kanssa. Jälkimmäinen ei simuloi vahvistinta kovinkaan hyvin, mutta sen mainioita efektiosioita voi käyttää erikseen.
Prosessorikuormitus riippuu aika paljon nimenomaisista efekteistä. Ensimmäisenä täyttyy UAD-1:n kapasiteetti siinä vaiheessa kun systeemissä on itse koneen CPU:n puolesta vielä hyvinkin tilaa muille efekteille. Freeze tietysti auttaa asiaa myös UAD-efektien suhteen. Toisaalta käytän paljon noiden tarkkojen ja raskaiden "rekonstruktioefektien" sijaan reaaliaikaiseen prosessointiin CS-1 -channelstripin osia, jotka ovat äänenlaadullisesti erinomaisia, mutta vievät paljon vähemmän UAD-1: prosessointitehoa.
Jonkinlaista kuvaa yhtä aikaa toimivien plugarien määrästä saa sivun
http://www.uaudio.com/support/software/UAD-1/charts.html taulukoista.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar