emee 01.02.2006 18:25:47 | |
---|
Repesin, kun kävin katsomassa Metallican Master of Puppetsin pianosointuja ja menin pianon ääreen. E5, D5, C#5? B5? Auttakaa? Miten nuo oikein soitetaan? |
tenkainen 01.02.2006 18:42:28 | |
---|
Repesin, kun kävin katsomassa Metallican Master of Puppetsin pianosointuja ja menin pianon ääreen. E5, D5, C#5? B5? Auttakaa? Miten nuo oikein soitetaan? Perussävel ja sen kvintti. Esim E ja sen kvintti H. Kitaralla usein myös oktaavi mukaan... "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
baron 01.02.2006 19:18:04 (muokattu 01.02.2006 19:18:31) | |
---|
X5 on nimeltään powerchord/voimasointu, joka ei oikeesti sointu ookaan kun siinä on vain kaksi säveltä, perussävel ja kvintti. Kyllä pianollakin voi sen perussävelen kahdentaa. My name is Baron, Sir Baron. |
wavelength 01.02.2006 20:08:46 | |
---|
Luulin jo erheellisesti, että joku haluaisi soitella ysisointuja pianolla. Ei sittenkään! En tiedä mistä puhun. |
Petrukki 01.02.2006 20:18:26 | |
---|
Lataa Guitar Pro. Erittäin kätevä ohjelma varsnkin sinulle. Siitä näät mikä on esmes E5 keyboardeilla. "pääsiskö teiän komppaajaks, mä on niin paras" -Petrukki, haluaa bändin komppikitaristiksi. "pääsenhän, pääsenhän? jos en, rukutus ei lopu.! |
Jorbagha 02.02.2006 09:16:42 (muokattu 02.02.2006 09:17:03) | |
---|
Metallican Master of Puppetsin pianosointuja ?????!!!!! Metallicaa pianolla? Onko tää taas joku Bad Plus -juttu? Mielenkiintoista, hyvin mielenkiintoista... Oonpa aika körny. |
?????!!!!! Metallicaa pianolla? Onko tää taas joku Bad Plus -juttu? Mielenkiintoista, hyvin mielenkiintoista... Mikäs siinä pianolla soitellessa. Muistuu mieleen, kun jäin nuorena muutamaksi päiväksi yksin mökille, missä oli piano ja joku lappunen, mistä kävi ilmi, mistä koskettimesta mikäkin sävel löytyy. Ikinä en ollut pianoon koskenut, mutta sen lappusen avulla opettelin huvikseni pimputtamaan Enter Sandmanin ja Cemetary Gatesin (joo, miinus soolot...) Miten tämä liittyy mitenkään noihin vitossointuihin? Ei mitenkään. Vastauskin on tullut jo aiemmin. Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään. |
Jorbagha 02.02.2006 10:49:52 | |
---|
Niin no.. Mä luin tuon otsikon ja ajattelin että tässä olis kyse viisisoinnuista, siis viisisävelisistä soinnuista, mutta ne olikin vaan näitä "vitosia". Teoriassa siis "kaksisointuja".. hehe Oonpa aika körny. |
baron 02.02.2006 10:55:07 (muokattu 02.02.2006 10:55:59) | |
---|
Niin no.. Mä luin tuon otsikon ja ajattelin että tässä olis kyse viisisoinnuista, siis viisisävelisistä soinnuista, mutta ne olikin vaan näitä "vitosia". Teoriassa siis "kaksisointuja".. hehe Joo, mäkin olin intoa täynnä kertomaan noonisointujen voicingeista. My name is Baron, Sir Baron. |
Wiitala 03.02.2006 02:28:10 | |
---|
Niin no.. Mä luin tuon otsikon ja ajattelin että tässä olis kyse viisisoinnuista, siis viisisävelisistä soinnuista, mutta ne olikin vaan näitä "vitosia". Teoriassa siis "kaksisointuja".. hehe Alias "intervalleja". : ) "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
Keppis 04.02.2006 19:34:20 | |
---|
Lataa Guitar Pro. Erittäin kätevä ohjelma varsnkin sinulle. Siitä näät mikä on esmes E5 keyboardeilla. Jos olisin eräs nimeltä mainitsematon palstalla henkaileva kitaristi sanoisin, että vittuun kuitar proot ja opettelet miten muodostat minkäkin soinnun teoriassa. Etkä kato joka ikistä säveltä joltain ohjelmalta vaan opettelet millä logiikalla ne menee. Olen kyllä itse paljolti tätä mieltä myös. "Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!"
http://www.mikseri.net/fobia |
doremi 04.02.2006 22:31:40 | |
---|
Jos olisin eräs nimeltä mainitsematon palstalla henkaileva kitaristi sanoisin, että vittuun kuitar proot ja opettelet miten muodostat minkäkin soinnun teoriassa. Etkä kato joka ikistä säveltä joltain ohjelmalta vaan opettelet millä logiikalla ne menee. Olen kyllä itse paljolti tätä mieltä myös. Komppaan 5/4 tahdissa. Muistan kyllä juniorina, kun opettelin virityksen ohella aat, deet, eet ja samalla rämpyttelin koskettimia. Pianolla on niin loogista hakea sointuja tietyllä lainalaisuudellla. KANNATTAA, IHAN OIKEASTI, tietää mitä säveliä sointuun kuuluu ja mitä voi jättää pois, jos on ahdasta tai ei sormet riitä. Puhdasta laskentoa ja aavistus sävelkorvaa. |
Petrukki 04.02.2006 23:28:06 | |
---|
Jos olisin eräs nimeltä mainitsematon palstalla henkaileva kitaristi sanoisin, että vittuun kuitar proot ja opettelet miten muodostat minkäkin soinnun teoriassa. Etkä kato joka ikistä säveltä joltain ohjelmalta vaan opettelet millä logiikalla ne menee. Kitaar Proossa on sellainen hieno keyboard-kuva, joka näyttää kitaran soinut pianolla, myös vitossoinnut. Helpompi lähteä siitä - säästyy aikaa ja vaivaa. Ja kyllä, olen samaa mieltä kanssasi! Komppaus ei lopu! |
baron 05.02.2006 00:04:06 | |
---|
Komppaan 5/4 tahdissa. Muistan kyllä juniorina, kun opettelin virityksen ohella aat, deet, eet ja samalla rämpyttelin koskettimia. Pianolla on niin loogista hakea sointuja tietyllä lainalaisuudellla. KANNATTAA, IHAN OIKEASTI, tietää mitä säveliä sointuun kuuluu ja mitä voi jättää pois, jos on ahdasta tai ei sormet riitä. Puhdasta laskentoa ja aavistus sävelkorvaa. Kaks tapaa: 1. Tieto 2. Korva Paras kun nuo molemmat yhdistää. My name is Baron, Sir Baron. |