Aihe: Formula 1 - kausi 2006
1 2 3 4 531 32 33 34 35
Jag
27.01.2006 12:52:41

daahas. Eipä nykyään nämäkään oikein iske. Pienempänä tuli katottua henkeen ja vereen. Nykyään neljältä sunnuntai aamuna herääminen kahtomaan Australian geepeetä ei oo enää yhtään niin houkuttelevaa, kuin ennen.

Alonso tuskin uusii mestaruuttaa. Nico voittaa ja Räkää ketuttaa.

Mielenkiintoista on seurata miten noi uudet säännöt vaikuttaa. Toivottavasti myönteisesti. Eli ettei autot menis enää niinkuin autoradalla. (enemmän erheitä/virheitä)

Olisi myös mukava nähdä, jos kerrankin Mclaren pystyisi tarjoamaan luotettavan auton. Sellaista harvinaisuutta ei ole nähty moneen vuoteen. Nykyyän, kun tuo voiton merkityskin on laskenut, kiitos uuden pisteen laskenta systeemin, voittojen merkitys on vähentynyt. Näinpä luotettavuus korostuu.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Jani The Rock
27.01.2006 17:40:11

... ja mieluiten tönärikone yhdellä nokka-akselilla :o)

Jea! Mitään Twin Cameja ei suvaita, paitsi jos ne on Aurelio Lampredin suunnittelua...
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
JCM
29.01.2006 10:58:03 (muokattu 29.01.2006 10:58:12)

Mielenkiintoista on seurata miten noi uudet säännöt vaikuttaa. Toivottavasti myönteisesti. Eli ettei autot menis enää niinkuin autoradalla. (enemmän erheitä/virheitä)

Mua vi**ttaa se, että nuo säännöt elävät koko ajan niin rajusti, eikä yhtenäistä linjaa löydy. Milloinkahan se päivä koittaa, että kaikki ovat ensinnäkin ajan tasalla noista säännöistä?
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
"..yks ennen sua, hetki vaan!"
Jani The Rock
29.01.2006 11:01:52

Mua vi**ttaa se, että nuo säännöt elävät koko ajan niin rajusti, eikä yhtenäistä linjaa löydy. Milloinkahan se päivä koittaa, että kaikki ovat ensinnäkin ajan tasalla noista säännöistä?

Veikkaanpa ettei se päivä koita ikinä. On siinä niin rajua kissanhännänvetoa joka suuntaan.

Tavallaan hyvin harmillista että F-ykkösistä on tullut isojen autonvalmistajien testauskenttä. Mun nähdäkseni siitä ei oo ollut lajille mitään hyötyä.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Vainhaalee
30.01.2006 15:48:57 (muokattu 30.01.2006 15:50:08)
Tavallaan hyvin harmillista että F-ykkösistä on tullut isojen autonvalmistajien testauskenttä. Mun nähdäkseni siitä ei oo ollut lajille mitään hyötyä.

Totta... Otettaisiin sitten vaikka se indy-henkinen kaikille samat "autot ja moottorit" -käytäntö... Noh...

Toivottavasti ehtii tällä kaudella seuraamaan paremmin, kun viime-kausi meni ihan harakoille...

EDIT: Eniten vituttaa juuri tuo ylhäälläkin kritisoitu pistelaskujärjestelmä...
Det wörks?
waskikaarme
30.01.2006 18:15:33
Totta... Otettaisiin sitten vaikka se indy-henkinen kaikille samat "autot ja moottorit" -käytäntö... Noh...

Toivottavasti ehtii tällä kaudella seuraamaan paremmin, kun viime-kausi meni ihan harakoille..

Eikö noissa F1:ssä nyt pääosassa taida enemmän ollakkin juuri nuo autot ja niiden valmistajat. Nehän on tuollaisia s**tanan kovaa kulkevia kinnereitä, joita jokainen voi sitten omassa matolaatikossaan yrittää jäljentää tyyliin isot rumat mainosteippaukset, iso takasiipi ja isot renkaat ja johan lähtee.. Luulin tosin aikaisemmin, että tuommoinen kuljettajista vouhoottaminen (Mikat, Kimit etc) oli meidän suomalaisten yksinoikeutta, mutta näemmä Espanjassa oli sarjan katsojaluvut nousseet Alonson myötä, joten eivät kai nuo kuljettajat sitten niin sivuroolissa olekaan.

Sääntöuudistuksiin olen toivonut jo pidemmän aikaa kisan kaksisuuntaisuutta, eli käytännössä homma menisi niin että esim. parillisilla sijoilla olevat kuskit kiertävät rataa myötäpäivään ja parittomilla olevat vastapäivään. Lisäksi ratoihin olisi saatava ainakin pari tasa-arvoista risteystä, yksi valoristeys ja kaksi suojatietä jossa kulkijoina olisi vaahtomuovista tai gelatiinista muovattuja ihmishahmoja (humalainen, eläkeläinen, punkkari, humalainen eläkeläinen), jotka siis esikuviensa tavoin ylittäisivät tien eri nopeuksilla.
Aikojen ottaminen siirretään toteutettavaksi työttömillä vanhojen kunnon sekuntikellojen avulla, näin saamme luotua parikymmentä uutta työpaikkaa ja lisäksi tuollaiset naurettavat sekunnin tuhannesosien aikaerot käytännössä poistuvat.
Skull: The existance of flamethrowers says that someone, somewhere, at sometime said "I need to set that thing on fire, but it's too far away."
Juzzu
01.02.2006 09:33:52
Honda tulee kovaa, Räkä ongelmissa. Eipä ollut kovin vaikea arvata.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/01/422202
Tympee Huttunen
01.02.2006 09:51:47
Honda tulee kovaa, Räkä ongelmissa. Eipä ollut kovin vaikea arvata.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/01/422202

Honda on nopea joo. Olisi hienoa, jos Barrichello veisi mestaruuden. On kyllä mielenkiintoista nähdä, kumpi on nopeampi Honda-kuskeista.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
JCM
11.02.2006 23:47:31

Uusi mäkki on aika helvetin hienon näköinen. Saapa nähdä miten kulkee.
Blood Rockers
Kimmo72
12.02.2006 00:08:14
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Jag
12.02.2006 12:08:04

"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
JCM
14.02.2006 22:23:02 (muokattu 14.02.2006 22:23:14)

ihan näpsäkän näköönen.

Toivottavasti yhtä nopea kuin miltä näyttää. Luotettavuus pelottaa.

Mäkki on ollu mun suosikkitalli aina, Benetton ja Williams oli aikoinaan myös kovassa huudossa mulla.
Blood Rockers
Tympee Huttunen
14.02.2006 22:44:13
Toivottavasti yhtä nopea kuin miltä näyttää. Luotettavuus pelottaa.

Mäkki on ollu mun suosikkitalli aina, Benetton ja Williams oli aikoinaan myös kovassa huudossa mulla.

Nätti auto kyllä. Nopeuskin alkaa pikkuhiljaa löytymään. Saa nähdä mitä vielä tulee. Luotettavuus on ollu tosin varsin mclarenmaista.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
Juzzu
15.02.2006 08:37:43
Mäkki on ollu mun suosikkitalli aina

Niin mullakin. The Formula One = Punavalkoinen McLaren Sennan ja Prostin ohjastamina.
Jani The Rock
15.02.2006 10:38:36

Ettei tuo uusi McLaren vaan olis jenkkimiesten termillä "all show & no go".

Jos suosikkitalleista puhutaan, niin Williams, Toyota, Honda ja tietty kaikki ns. pikkutallit.
Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
Kimmo72
15.02.2006 12:21:56
Tyrrel oli joskus mun suosikki kun niillä luki Nokia selässä ja Salo ajoi sillä.
Olin muutenkin enemmän "Salo miehiä" kuin Häkkisen kannattajia. Harmi vaan ettei Salo saanut sitä kunnon tilaisuutta. Poislukien tietenkin se Ferraripesti jolloin sekin GP voitto riistettiin siltä.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Quark
15.02.2006 15:05:45 (muokattu 15.02.2006 15:07:06)
Niin mullakin. The Formula One = Punavalkoinen McLaren Sennan ja Prostin ohjastamina.

Nimenomaan

http://video.google.com/videoplay?d … 4755092649073561&q=ayrton+senna

Tuossa on vielä meininkiä kun on vaihdekepit ja kaikki.
They lock me in the cellar and feed me pins!
hjukke
16.02.2006 01:01:36

Nimenomaan

http://video.google.com/videoplay?d … 4755092649073561&q=ayrton+senna

Tuossa on vielä meininkiä kun on vaihdekepit ja kaikki.

On todellakin meininkiä. Aivan hullua touhua. Noita 80-luvun lopun ja 90-luvun alun pätkiä (silloin töllöstäkin aloin katsomaan) kun on tullut katsottua, niin sliksikumeilla ja voimakkaammalla downforcella roikuttiin kontissa, toinen saattoi päästä nopeasti jarrutuksen jälkeen noin sekunnin päähän eteen, ja tuo ero saatiin taas heti kiinni. Nyt jos ajetaan sekunnin sisälläkin niin ohittaminen on selkeästi vaikeampaa ja tuo aivan vaihdelaatikossa killuminen on ollut historiaa jo viimeiset kymmenen vuotta. Nykyään ajetaan turvallisen välimatkan päässä ja ohitetaan sieltä käsin, jos tulee mahdollisuus, ennen sitä mahdollisuutta haettiin väkisin koko ajan.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
Tympee Huttunen
16.02.2006 08:50:55
Noniin. Nyt näyttää testitulokset jo melko hyvältä:

Valencian F1-testien nopeimmat kierrosajat:
(ajat epävirallisia)
1. Rosberg Williams 1.10,994 94 kierrosta
2. Räikkönen McLaren 1.11,199 16
3. Kovalainen Renault 1.11,362 115
4. Fisichella Renault 1.11,443 83
5. Klien Red Bull 1.11,544 63
6. Webber Williams 1.11,584 33
7. Montoya McLaren 1.12,462 85
8. Albers MF1 1.12,916 64
9. Coulthard Red Bull 1.13,585 14
10. Doornbos Red Bull 1.14,643 44
11. Mondini MF1 1.14,646 84

Huonolta tuossa näyttää Kimin kierrosmäärä. Moottori petti.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)