Aihe: Paras lukemasi kirja
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lonnie
23.01.2006 16:40:35
Ken Folletin taivaan pilarit oli loistava.
En minä halua oppia soittamaan soitinta. Megaman #011 Walkin´-man THV #22
Milkop
23.01.2006 17:02:38

Nyt tulee äkkiiä kaksi mieleen eli Charles Bukowskin Postitoimisto ja Mihail Bulgakovin Saatana Saapuu Moskovaan. Kummatkin aivan mielettömän loistavia kirjoja.
Keimo
23.01.2006 17:09:14
Carlos Ruiz Zafon: Tuulen Varjo.
THV - Klubi #14
Jani The Rock
23.01.2006 17:55:44

Carlos Ruiz Zafon: Tuulen Varjo.

*nyökyttelee hyväksyvästi*
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
ydinaukio
23.01.2006 18:28:34
William Diehl - Ei armoa (Primal fear)
Aivan ylivoimainen.
...And Justice For All
23.01.2006 18:31:12
Iron Maiden - Run To The Hills
Metallica - Metallica
Lemmy - elämäkerta
Paul McCartney - Eilinen
Stephen King - Hohto
Napoleon roikottaa figuuria bussin ikkunasta, saa pihvistä naamaansa, heittää jonkun vaalipinssin ja juoksee pakoon!
Sävis
23.01.2006 18:42:51
Täällä onkin jo lueteltu monia omia suosikkejani, siis mm.
Pirkko Saisio - Punainen erokirja
Milan Kundera - Olemisen sietämätön keveys
Gabriel García Márquez - Sadan vuoden yksinäisyys
Daniil Harms - Sattumia
Erlend Loe - Supernaiivi
Umberto Eco - Ruusun nimi

Tähän täytyy lisätä vielä ainakin
Arundhati Roy - Joutavuuksien jumala
"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
"Sävis on semmoinen kiva pätkä." -Juoppohurtta
"Sävis on semmonen, jolla on IHQ ruskia tukka." -JCM
Musica Nova 2006
sellisti
23.01.2006 21:40:12 (muokattu 23.01.2006 21:42:47)
Paras lukemani kirja on Väinö Linnan Täällä pohjantähden alla. Historiallinen kirja joka kertoo pienestä hämäläisestä kylästä jonka elämää seurataan aina 1800-luvin lopulta aina 1950-luvulle asti. Kirja on loistavasti kirjoitettu ja varsinkin dialogi on todella todenmukaista. Henkilö hahmot ovat eläviä ja uskottavia.

Lue tämä kirja.

Tämä trilogia on myös minun selkeä suosikkini. Harva kirja - jos yksikään - on tempaissut mukaansa niin kuin tämä. Aina kun ei tätä lukenut, mietti vaan että mitähän siinä seuraavaks tapahtuu ja oli hirvee hinku jatkamaan lukemista. Mahtavia henkilökuvia ja paljon Suomen historiaa. Tunnenpa jopa erään ihmisen, joka sanoi että hänestä tuli sdp:n kannattaja tämän kirjan luettuaan; kuvaahan se osaltaan sosialidemokraattisen aatteen syntyä Suomessa.

Suosittelen jokaiselle, myös heille jotka kuvittelevat inhoavansa kaunokirjallisuutta. Koko trilogiassa on sivuja yli 1500, mutta silti harmittaa kun se loppuu. Ajattelin itse asiassa just yks päivä, että pitäis lukee se uudestaan.
Musiikki ei ole se mikä soi. Musiikki on sitä miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi. -Leif Segerstam
Hiku
23.01.2006 21:56:55
Agatha Christien 10 piientä neekeripoikaa. Ylivoimaisesti paras, jonka oon lukenu.
Boutros Boutros Ghali!
Juuso.
24.01.2006 19:22:08
Erlend Loe - Supernaiivi
Saman kirjailijan "L" on myös lukemisen arvoinen kirja.

P.D.James - Totuus ja toiveet
Patricia Cornwell - Mustalla merkitty
I wish you a broken heart and a happy new year.
Definhel
24.01.2006 20:22:31 (muokattu 24.01.2006 20:22:52)
James Clavellin Shôgun, Tai-Pan ja Kuningasrotta.

Hienoja historiallisia romaaneja Aasian maista.
kiriminni
24.01.2006 21:13:36
Agatha Christien 10 pientä neekeripoikaa. Ylivoimaisesti paras, jonka oon lukenu.
Se on todellakin paras tämän kirjailijan opuksista.
Nicky Cruz-Juokse poika juokse.
King-Kosketus
King-Jumalten tekstinkäsittelylaite(novelli)
Lukemattomat muut...
larina
30.01.2006 09:41:26
Oih, näitähän löytyy. No listataan vaikka muutama ihan satavarma teos:

- John King - Human Punk, Vapaus on suuri vankila (kertoo muutamasta punkkarista 1970-luvun Englannissa, loppujen lopuksi tylsästä aiheesta saatu tosi kiinnostava ja ajatuksia herättävä kirja)
- Per Nilsson - Seitsemäntoista (hipahtava, ei mikään ylipaksu, romaani, joka myös kertoo 70-luvusta, mutta "hiukan" eri näkökulmasta. koko kirja tapahtuu yhdessä huoneessa ja siinä on vähintäänkin mielenkiintoinen idea)
- Seita Parkkola ja Niina Repo - Jalostamo (kertoo kahdeksasta nuoresta ja seitsemästä kuolemansynnistä. nuoret kaapataan rahtlaivalle, jossa heistä halutaan jalostaa kunnon kansalaisia. ihania oivalluksia henkilö galleriassa)

äh, onhan näitä...
Strutsi
30.01.2006 10:43:57
Joskus luin Kurt Vonnegutin teurastomo 5. Aika mainio oli. Pitää ensi kesänä lisää Vonneguttia hamstrata.
It's a non-stop disco Bet you it's Nabisco, Bet you didn't know.
arancia
30.01.2006 12:54:07
Joskus luin Kurt Vonnegutin teurastomo 5. Aika mainio oli.

Tämän unohdin mainita lempikirjoissani.
Pitkäaikainen haaveeni on pukeutua gorilla-asuun.
Jenka
30.01.2006 14:44:08

Chuck Palahniukin Tukehtuminen kannattaa ehdottomasti lukea. Jos nyt yhtään sietää humoristista satiiria, vähän absurdia meininkiä. Antaa kyllä paljon ajattelemisen aihettakin. Kaikki nämä tekevät omasta mielestäni tästä kirjasta oikein hyvän.
"Ei ole mikään pieni taito nukkuminen: onhan välttämätöntä valvoa sitä varten koko päivä"
Tietysti Pauligin
31.01.2006 12:25:22 (muokattu 31.01.2006 12:27:27)
Milan Kunderalla on varsin asiallisia opuksia. Tällä hetkellä luettavana J.M. Coetzeen Nuoruus, ihan luettava hänkin.

Taas tuo Ray Lorigan Kameleontti oli ihan ok, ehkä liiankin anarkistinen kyllä makuuni. Paikoitellen toimivia, paikoitellen lähes ärsyttäviä kohtia.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
anttipi
31.01.2006 12:36:56 (muokattu 31.01.2006 12:41:28)

Olen tässä lueskelllut Robert Aickmanin "Collected Strange Stories" -opusta, johon on koottu kaikki miehen lyhytkertomukset.

Täytyy sanoa, että tämän vähän tunnetun, jo edesmenneen, brittikirjailijan tyyli iskee kyllä kympillä. Tämä on vähän kuin David Lynchiä parhaimmillaan, kirjallisessa muodossa: tulkintoja on monenlaisia eikä mitään anneta valmiiksi pureskeltuna. Aickmanilla on ilahduttavan omintakeinen tyyli, joka on älyllinen olematta kuitenkaan raskassoutuinen tai tekotaiteellinen.

Olen muutenkin viime aikoina innostunut "hillityn tyylikkäästä" kauhukirjallisuudesta, jossa tärkeämpää on vihjaileva tyyli ja hitaasti kasvava tunnelma kuin verellä mässäily, juonenkäänteillä kikkailu tai loppuratkaisut, joissa kaikki mysteerit selviävät. En jaksa Stephen Kingiä - oli kuinka "guru" tahansa. Paremmin maistuu vaikkapa Algernon Blackwood tai Ramsey Campbell.

Neil Gaiman, American Gods.

Tämä ei jostain syystä napannut sitten yhtään, ampui "fantastisuudessaan" yli minun makumieltymysteni. Lopetin kesken. :/
"Log From Blammo!"
arancia
31.01.2006 13:33:54
Taas tuo Ray Lorigan Kameleontti oli ihan ok, ehkä liiankin anarkistinen kyllä makuuni. Paikoitellen toimivia, paikoitellen lähes ärsyttäviä kohtia.

Minä en pitänyt Kameleontista erityisesti. Tokio ei välitä meistä enää taas on minusta erittäin hyvä.
Pitkäaikainen haaveeni on pukeutua gorilla-asuun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)