Jucciz 29.01.2006 19:02:58 (muokattu 29.01.2006 19:03:58) | |
---|
Kenenkään muun kommentit joka threadissa ei aloita vittuiluryöppyä, niin ei se vika varmasti ole ihan koko aikaa muissa ihmisissä. Ai jos mun ja kiven keskenään samanlaisiin teksteihin suhtaudutaan eri tavalla? Luepa lause uudelleen. :) LP ei floikan asennuksen jälkeen ole enää teknisesti (saati esteettisesti) LP, vaan lähinnä LP:n muotoinen floikkakitara. Toisaalta, jos sellaista ollaan vailla niin mikäs siinä. Eihän se muilta ole pois. Jälleenmyyntiarvon ja monen muun asian kanssa voi kyllä olla niin ja näin... 2) tiedä mitään. *hymähdys* :) |
Twinkle 29.01.2006 19:11:26 | |
---|
Hmm, toivottavasti pointti nyt upposi joka tapauksessa, tässä kuitenkin tullut luettua tätä foorumia ja etenkin tätä palstaa hieman yli vuosi säännöllisesti, edellä ollut teksti nyt ei välttämättä viittaa tähän ketjuun. Toisaalta, mitä muuta saattaa odottaa jos lähdetään liikkeelle oletuksesta että "minun kommenttini saavat aikaan hirvittävän vittuluryöpyn" niin mitä tässä loppujen lopuksi haetaankaan? |
hollstro 29.01.2006 19:12:43 | |
---|
mötleyn keikalla tuli nähtyä ihan oikea gibsoni floikalla. voi veljet! Joo, ja tyttären Mötikkä-DVD:llä näkyi olevan Pre CBS Strato joka oli modifioitu samalla tavalla. 80-luvulla sekin rötös oli varmaan jo tehty. Muuten olen samaa mieltä perinneporukan kanssa homman järkevyydestä. Miksi pilata hyvä kitara? Mut jos sellaisen haluaa niin kyllähän sen voi teettää. Ensin kaupasta Lessukka ja siten käsiin kitaranikkari joka hoitaa asennuksen, joka ei ole ihan pieni homma. Huonoon keppiin Floikkaa ei kannata laittaa, koska ei se kitara siitä parane mutta huonossa kepissä koko työ menee hukkaan. Työn sekä osien vaikutus hintaan on hankittaessa melkoinen. Myydessä taas vaikutus on juuri päinvastainen. |
Les Fender 29.01.2006 19:18:50 | |
---|
Saa, siksipä etten paljoo jaksais viritellä ja ainaskin tua miun keppi pysyy kuukausia vireessä, vaikkapa onkin lisenssi floikalla... Taasen ilman lukkoi on saanu olla koko ajan virittelemäs... Pitäisköhän pianoonkin laittaa floikka niin pysyis sekin kauemmin vireessä... Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Barska 29.01.2006 19:27:52 | |
---|
Eipä kai niitä lespauleja tai niiden kopiota floikalla taida olla muita kuin mainitut... Se Custom Soundsin punainen Gibsonin raiskaus oli muuten Kahlerilla, ei floikalla... (joo, nusnus, myönnän..). Tokain sellaisen foikalla ja emgillä ladatun lp-custom johdannaisen olin joskus ostaa, kun oli halpa ja en keksinyt mitään järkevää perustetta miksi kukaan sellaisen alunperin oli rakentanut... Selväähän tuollaisesta olisi pitänyt ottaa. No ottamatta jäi, kun joku ehti sen ostaa nenäni edestä, ehkä hyväkin... Mut jos lp-tyyppinen floikalla hakusessa, niin tuollaista Tokaita floikalla etsimään vaan, ne kun ei tosiaan mitään hittituotteita kai ole kaupaks kai menemään, hinnatkin kohtuullisia... "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
Joo, ja tyttären Mötikkä-DVD:llä näkyi olevan Pre CBS Strato joka oli modifioitu samalla tavalla. 80-luvulla sekin rötös oli varmaan jo tehty. Heh, synkkinä 80-lukuisina aikoina tapahtui kauheita, tai tosiaan ainakin tuollaista... Olikohan Brad Gillis kun muisteli ekaa flokkaansa jossakin, oli -59 les paulin vaihtanut päittäin floikkaan, sen asennukseen ja nauha duuniin -62 stratoonsa... Siis tupla tuho, yhdellä floikalla. Hiukan ko. urho itsekin epäili jälkeenpäin, ettei tainnut ihan fiksuimpia vetoja tuo olla... Noo, Mötiköiden lisäksi kasari vuosina ainakin Cinderellan tyyppi poseerasi ihan Giban mainoksissakin Lp:iden kanssa, missä floikat... Olihan niitä muitakin... Oi aikoja, oi tapoja... "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
ravensoul 29.01.2006 19:48:27 | |
---|
siksipä etten paljoo jaksais viritellä EieieieieieEI, ei floikkaa lespaan, jos syy on pelkästään vireenpitävyys. Sit tulee itku, kun huomaat et ei se vehjas ainakaan LP:lta kuulosta.. 1) Satula ja tallapalat kuntoon 2) opettelet laittaan kielet viritappeihin kunnolla tai vaihdat lukkovirittimet. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 :'-) Luojan kiitos, olen ateisti! |
fox 29.01.2006 19:57:18 | |
---|
Noo, Mötiköiden lisäksi kasari vuosina ainakin Cinderellan tyyppi poseerasi ihan Giban mainoksissakin Lp:iden kanssa, missä floikat... Olihan niitä muitakin... Oi aikoja, oi tapoja... Kuitenkin kaikitenkin väittäsin, että olivat Kahler Flyerit ne vibravatkuttimet.. Tai jos ei Flyerit niin jotku Kahlerit kumminkin..noissa Eddien kitaroissa on siin Customissa Kahleri, Stankussa floikka. Kyllähän juuri 80-luvulla noita tuhmuuksia tehtiin paljon, ja moneen vintage-kepukkaan juur. Kahler on siitä mukavampi, ettei tarvi mennä rungon läpi, kun se on top-load veivikone. Giballa suosittiin muutenkin noita Kahlerin veivejä... Itse, jos ei oo tosiaan veiville tarvetta, laittasin vaikka lukkovirittimet ja TP-6 hienovirityspyrstön (tai Schallerin vastaavan) LesPaan, jos taas pikkusen tekee mieli kampeilla, niin Duesenbergin tai Schallerin Les Tremin.. Mutta, jos haluu omaansa ehdottomasti sen floikan, niin ei ku pylväsporakone ujeltamaan, ja jyrsin sauhuumaan! Ei tuu kyllä "best of both worlds" -keppiä siitä.
|
Barska 29.01.2006 22:19:38 | |
---|
Kuitenkin kaikitenkin väittäsin, että olivat Kahler Flyerit ne vibravatkuttimet.. Tai jos ei Flyerit niin jotku Kahlerit kumminkin... Piti ihan kaivaa vanhoja... Ja muuten ihan totta. Kahlerin flyerit on niissä... -keles... Vasta kun pääsin ihan itse viisastelemasta, että siin custom shopin virityksessä oli kahleri, eikä floikka... No, lukkovibra yleensäkin LP:ssä... Kaaheeta kahtella. "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
Barska 29.01.2006 22:25:16 (muokattu 29.01.2006 22:26:34) | |
---|
Nin muuten. Mulla yhressä jaskassa on just tuollaineen Kahleeri, munsta paaljon mainettaan ja floikkaa paree keksintö on. Kivempi vievata, parempi tatsi näet ja soundaakin paremmalta minusta, kun ei tee reikää lankkuun ja jotenkin niinku... (mutua, kun en samaan keppiin oo ensin tuota ja sit floikkaa laittanut). Vireenkin pitää. Eikä säätömahdollisuudet lopu kesken. Edit: joo nukkumaan menoaika. kun TAAS ei osaa. "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
fox 29.01.2006 22:35:39 | |
---|
Nin muuten. Mulla yhressä jaskassa on just tuollaineen Kahleeri, munsta paaljon mainettaan ja floikkaa paree keksintö on. Just näin on.. ZR on myöskin oivallinen, jos vibravatkutintarve on. Ehdottomasti tutustumisen arvonen veivi, tuo Kahler... |
p130 30.01.2006 08:34:55 | |
---|
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
kivi 30.01.2006 09:48:17 | |
---|
Se on kumma homma kun mies itsekin tietää että kommentit aloittaa aina vittuiluryöpyn, niin mikä ihme siinä on että a) pitää avautua joka threadissa jostakin? b) jos kerran pitää avautua, niin voisi trimmata sitä tyyliä jolla asiansa ilmaisee? Hep, hep, hep! Täällä on muutama kaveri, jotka saavat vittuilua osakseen vaikka kuinka puhuisivat asiaa. Esimerkiksi vaikka Jucciz ja Gypsy, joilla molemmilla on selkeä ja perusteltu näkemys mitä kitarapuolen asioihin tulee, ja tuovat sen myös esiin. Se, että kavereilla on myös selkeä ja vahva näkemys esimerkiksi uskonasioista tai hallusinogeeneistä, eihän sen tarvi säteillä kitarapuolelle, eihän? Vai onko niin, että se respect on ansaittava ihan joka alueella, siitä koskaan lipsumatta? Jos niin on, niin ihmettelen että mun pisteet on edelleen niin korkealla, vaikka a) en ole suuri metallimusiikin ystävä ja b) hyväksyn homoliitot - molemmat asioita, joiden saman logiikan mukaan pitäisi vaikuttaa mun uskottavuuteeni musiikintekijänä ja -soittajana. ;-) Ja tämän sanottuani lisään: No niin, Jukkis, älä provoa. :-D |
jPekka 30.01.2006 10:02:23 | |
---|
Kyllähän juuri 80-luvulla noita tuhmuuksia tehtiin paljon, ja moneen vintage-kepukkaan juur. Kahler on siitä mukavampi, ettei tarvi mennä rungon läpi, kun se on top-load veivikone. Hmmm, vieläköhän Robbie Robertsonilla on siinä pronssatussa Last Waltz -stratossaan Washburnin Wonderbar, jonka se siihen 80-luvulla laittoi? "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar |
Juzzu 30.01.2006 10:10:07 | |
---|
LP ei vireen pitämisen takia Floikkaa tarvitse - Les Paulihan pitää muutenkin vireen niin *elvetin hyvin. Sen sijaan kaupan päälle saa paljon ikäviä ominaisuuksia, joista kammottavimmalta LP:ssa vaikuttaa mm. se että bendatessa muiden kielten vire laskee floikan noustessa. Siis mitä ihmettä enää sellaisella Lespalla tekee?!?!? ...Soundiasiat sitten vielä erikseen. Jos LP ei pidä virettä, niin silloin pitää katsoa itseään peiliin (tai kitaraa satulaan). |
HS 30.01.2006 11:10:54 | |
---|
Terve Mitä Floydi-kitaroihin tulee, niin kyllä niissäkin on valtavia eroja akustisessa soinnissa. Ei se Floidi automaattisesti kaikkea sointia tapa. Loistava akustinen sointi oli mm. Socialiten Ibanezissa, jota Miitissä joskus testasin. Muutoin olen sitä mieltä ettei floydi kuuluu LP:iin, mutta jos joku tykkää niin menköön ;) http://www.bananas.com/multimedia/articles/FullImage/73.jpg |
mhaarala 30.01.2006 11:19:50 (muokattu 30.01.2006 11:22:15) | |
---|
Kertokaapas muuten tyhmälle, mikä siitä Kahlerista tekee jollain tavalla "poliittisesti korrektin" tallaratkaisun? Eihän floikan ja kahlerin ulkonäössä niin hirveän suurta eroa ole. Vai onko tässä nyt joku sellainen että kun floikkaa yleensä pidetään hevimiesten työkaluna niin sitä kuuluu dissata pelkästään sen takia, siinä missä Kahler on harvinaisuutensa takia jollain tavalla "påp" ja "vintage" ja siksi paljon hyväksyttävämpi ratkaisu? Edelleen en jaksa ymmärtää miten yksi hemmetin talla voi saada aikaan niin ison viharyöpyn... enkä minä nyt tiedä onko tuokaan ihan mahdottoman kamalan näköinen LP-tyyliseksi kitaraksi... http://www.juhaseila.com/Petra/slides/Jk20040602_233452.htmlHymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Juzzu 30.01.2006 11:54:07 | |
---|
enkä minä nyt tiedä onko tuokaan ihan mahdottoman kamalan näköinen LP-tyyliseksi kitaraksi... Ei mua ainakaan floikassa se ulkonäkö haittaa, vaan ne ominaisuudet ja tuntuma. |
fox 30.01.2006 12:03:22 | |
---|
Kertokaapas muuten tyhmälle, mikä siitä Kahlerista tekee jollain tavalla "poliittisesti korrektin" tallaratkaisun? Eihän floikan ja kahlerin ulkonäössä niin hirveän suurta eroa ole. Enhän mä ainakaan ole mistään "korrektiudesta", poliittisesta tai muustakaan, puhunu.. ;) Ihan vaan asentajan ominaisuudessa kertoilin, tuolla ylempänä, että koskapa ne on kaks täysin erilaista tallaratkaisua, näennäisestä ulkonäkö-yhdenmukaisuudestaan huolimatta, se Kahler on huomattavasti helpompi laittaa paksurunkoiseen umpipuu-kitaraan jälkiasennuksena. Sen lisäksi se on, sillä vähäisellä kokemuksella, joka mulla on veivillisistä kitaroista, minun mielestäni jopa huoltoystävällisempi ja toimintavarma. Puuttuu nuo veitset, jotka niissä vähän-heikompilaatuisissa lisenssifloikissa tuppaavat vireen palautumista haittailemaan. Jos jälkiasentaa floikan LP:iin, joutuu siitä rungosta ottamaan melkoisen siivun puuta myös takakannen puolelta jousipesän takia. |
Lancelot 30.01.2006 12:26:10 | |
---|
Paskat se floikka mitään soundia syö. Esim. oma rg soi akustisesti vähintään yhtä hyvin kuin Epin Lp. Molemmat mahonki runkoisia. Kyllä niillä floikilla soittaa muutkin kuin hevimiehet, mm. Mark Knopfler |