harpist 23.01.2006 02:29:02 | |
---|
Kuvitteellinen tilanne .. Sinun pitäisi esitellä bluesia henkilölle, jonka "kiinnostus on juuri heräämässä" kyseiseen musiikkilajiin - minkä biisin esittelisit ? Kaivaisitko historiallisia äänitteitä , valitsisitko tietyn tyylisuunnan , ratkaisisiko esittäjä , olisiko tallenne kenties tätä päivää , pitäisikö melodian olla tarttuva , biisin vetävä.. ? Siis minkä biisin valitsisit "bluesin lähettilääksi" - ja perustelut valinnallesi ? " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
reijoteppo 23.01.2006 09:18:05 | |
---|
Little Walter Jacobs - You Better Watch Yourself |
Lilli 23.01.2006 13:01:58 | |
---|
Creamin 'Crossroads' tietysti...! ... ei vaine, kyllä se ehkä se perustekele, 'Dust My Broom'. 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
Eskimo 23.01.2006 14:29:32 (muokattu 23.01.2006 14:52:35) | |
---|
Näyttäisin videolta Son Housen Death Letterin. Sama pätkä joka sai meikäläisen sekaisin. Jos blues on tunne, niin tämä on bluesia parhaimmillaan. |
Feggy 23.01.2006 14:45:58 | |
---|
Tässä on helppo töpätä. Siispä varmaan Lightning Hopkinsia. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
pliksu 23.01.2006 15:41:21 | |
---|
Eka kosketus bluusiin oli varmaan joskus 5-7 vuotiaana kun katoin veljen videoilta Blues Brothersin. Siitä lähtien Taj Mahalin She Caught the Katy ollut semmonen lämpimiä fiiliksiä sytyttävä biisi. Liittyneekö tapahtuneeseen, mutta mielestäni kyseessä on silti vieläkin yksi parhaista "blues" biiseistä. Enköhän minä sen pläjäyttäisi. Siitä tulee hyvä fiilis ja varmasti palo hankkia lisää bluusia on taattu. Life won't wait |
Wahi 23.01.2006 15:47:10 | |
---|
Brittibluusiin kääntyisin varmaakin, eli Claptonin version Hideawaysta tai Crossroads. Tai sitten ihan vaan joku BB:n kappale. Shine on You crazy Diamond! |
texjazz 23.01.2006 16:17:39 | |
---|
John Lee Hookerin Boom Boom repii heti mukaansa. Surullisilla talonmiehillä on melankolia |
Shuffle and Boogie 23.01.2006 18:58:34 | |
---|
Muddy Waters (I'm Your) Hoochie Coochie Man tai Mannish Boy |
Sergei Fallinen 23.01.2006 19:25:00 | |
---|
Minä paljoa bluesista tiedä, mutta tämä voisi olla sopiva: Little Walter Jacobs - You Better Watch Yourself |
M-Juhana 23.01.2006 21:44:27 | |
---|
Tässä on helppo töpätä. Siispä varmaan Lightning Hopkinsia.: Mojo Hand ! RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
JC 23.01.2006 21:47:10 | |
---|
Pehmeä lasku bluesin maailmaan: Fleetwood Mac 'Need Your Love So Bad'. |
Mr. Wolf 23.01.2006 21:48:56 | |
---|
Hound dog Tayloria soittaisin. Oppispahan, että blues ei aina ole sitä woke up this morning osastoa. (vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole). Paul Butterfieldkin voisi käydä tähän tarkoitukseen, mutta ehdottamasti ehkä kuitenkin Hound dogia. |
M-Juhana 23.01.2006 21:50:55 | |
---|
Hound dog Tayloria soittaisin. Oppispahan, että blues ei aina ole sitä woke up this morning osastoa. (vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole). Paul Butterfieldkin voisi käydä tähän tarkoitukseen, mutta ehdottamasti ehkä kuitenkin Hound dogia. Juu, Hound Dogilta Dust My Broom !! :-) RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
juhakki 23.01.2006 22:00:19 | |
---|
Muddy Waters - Mannish Boy, itselle tuli ainakin aikamoinen WTF-olo ku tämän kuulin eika kerran. Raakaa meininkiä "keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin" |
pliksu 23.01.2006 22:29:46 (muokattu 23.01.2006 22:29:56) | |
---|
Muddy Waters - Mannish Boy, itselle tuli ainakin aikamoinen WTF-olo ku tämän kuulin eika kerran. Raakaa meininkiä Justiin katoin DVD:ltä Last Waltzin kun Mutaiset Vedet veti tämän. Kai siinä jotain on. Vielä en sitä käsitä, mutta ehkä joskus. Olen vielä B, O chile, Y. Life won't wait |
Capu 24.01.2006 02:42:03 (muokattu 24.01.2006 04:22:35) | |
---|
Ray Charles - Georgia e. Kauneis pluesi mitä tierän. |
Riippuu ihan ihmisestä ja hänen musiikillisesta taustastaan. Kerran tuotin jazzia, klassista ja rockia (suunnilleen tuossa järjestyksessä) kuunnelleelle ystävättärelleni elämyksen soittamalla John Lee Hookerin ja Van Morrisonin duettoversion "I Cover the Waterfrontista". Joka onkin tavattoman kaunis tulkinta myös minun mielestäni. Rosoisempaa rockia kuunnellut saattaisi tosiaan ilahtua Hound Dog Taylorista, Elmore Jamesista tai Muddy Watersista. Jazzin harrastajaa voisin yrittää lähestyä Big Joe Williamsin tai T-Bone Walkerin kautta. Hiphop-mieliselle John Lee Hookerin jutut olisivat ehdotonta kamaa - "orgaanista sämpläystä", kuten Charles Shaar Murray totesi miehen elämäkerrassa. Kullekin taustansa mukaan. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar |
Feggy 24.01.2006 09:22:11 | |
---|
: Mojo Hand ! Just! "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
Teijo K. 24.01.2006 11:35:11 | |
---|
Riippuu ihan ihmisestä ja hänen musiikillisesta taustastaan. Kerran tuotin jazzia, klassista ja rockia (suunnilleen tuossa järjestyksessä) kuunnelleelle ystävättärelleni elämyksen soittamalla John Lee Hookerin ja Van Morrisonin duettoversion "I Cover the Waterfrontista". Joka onkin tavattoman kaunis tulkinta myös minun mielestäni. Rosoisempaa rockia kuunnellut saattaisi tosiaan ilahtua Hound Dog Taylorista, Elmore Jamesista tai Muddy Watersista. Jazzin harrastajaa voisin yrittää lähestyä Big Joe Williamsin tai T-Bone Walkerin kautta. Hiphop-mieliselle John Lee Hookerin jutut olisivat ehdotonta kamaa - "orgaanista sämpläystä", kuten Charles Shaar Murray totesi miehen elämäkerrassa. Kullekin taustansa mukaan. Tuota mieltä olen kanssa, pitää lähteä siitä millaista musiikkia henkilö on tottunut kuuntelemaan ja lähteä siitä suunnasta sitten etsimään sopivaa. Pätee ihan kaiken musiikin kanssa. Munsta. |