Aihe: Tik Tak/ Gimmel
1 2 3 4 5
*Ellu*
07.08.2003 18:51:14
Mä oon kyllä kans sitä mieltä, että Gimmel on tuote mutta Tiktak ei. Gimmelhän on valmis paketti alusta loppuun, etittiin vaan tv:n välityksellä sopivat tyypit laulamaan. Mutta kyllähän niittenki on töitä tehtävä. Opetella laulu stemmat ja goreografia sun muut... Tiktak soittaa ite ja sovittaa omia biisejään. Mä oon nähny ne ihan henkilökohtasesti, ja Petra sano että ne sovittelee näitä biisejä ihan itte. Ja jos ootte sattunu kuulemaan ton Gimmelin ekan keikan, jossa ne ei laulanu playbackina, nii se kuulosti ihan järkyttävältä! Mä en lukeude kummankaan bändin kuuntelija joukoon, mutta kyllä toi Tiktak livenä kuulostaa ihan hyvältä.
maelstorm
08.08.2003 10:48:09
eipä siihen sitten paljon vaaditukkaan, että saadan teini-ilmiötuotteelle luotua 'uskottava "bändi"kulissi ja yhtäkkiä kaikki huutavat hallelujaa. Olen syvästi pettynyt arviointikykynne heikkouteen.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
sellisti
08.08.2003 21:54:41
Se on muuten Tiktak, ei Tik Tak. Tätä olen yrittänyt ihmisille tolkuttaa jo vaikka miten kauan...

Miten kauheaa, ettei kansa ole oppinut tuollaista olennaisen tärkeää yleissivistykseen kuuluvaa asiaa, vaikka olet uurastanut valistajana jo pitkään..!! Mihin tämä maailma onkaan menossa.

Tik-tak (!) on kyllä ihan omaa luokkaansa Gimmel-hörhöilijöihin verrattuna.
ICE
09.08.2003 11:04:28
Täällä kaikki näyttää diggaavan Tiktakkia.. nooh, meikäläinen on vahvasti Gimmelin puolella, debyyttialbumi oli yllättävän hyvä kun taas tiktakin albumit on ihan hirveeetä kaasua..

Kumpanenkin on tosin 100% poppihömppää eikä ne ole toistaiseksi varteenotettavia nimiä suomalaiseen epäviralliseen "hall of fameen" (mihin jo Popeda ja Eput kuuluu).

Ainiin, onhan Gimmelissä Jenni -siitä plussaa. ;)
- sideburns forever -
Tellervo
12.08.2003 14:42:13 (muokattu 12.08.2003 14:44:28)
No joo... Mutta eipä tee monet muutkaan tyttöbändit (esim. Nylon Beat) biisejään itse.. Ja ehkäpä vielä tulevaisuudessa kuullaan tyttöjen itse tekemiäkin biisejä...

Tosin en minäkään nyt mikään varsinainen fani ole, mutta mielestäni Petra vaan laulaa aika hyvin...

Eikä Tik Tak kyllä samanlainen tuote ole kuin Gimmel

Allekirjoitan kaikki ylläolevat huomiot.

Niin, miksiköhän ns. tyttöbändit harvemmin tekevät omia biisejään? Haiskahtaa vähän, koska hyviä biisintekijätyttöjä/-naisia kuitenkin on. Minäkin tuossa vastikään surin että yksi sellainen, ystäväni, on muuttanut ulkomaille. Pakko se on vielä joskus koto-Suomeen saada ja alkaa yhteistyöhommiin uudestaan.

Mutta toisaalta jos biisit ovat hyviä ja esittäjät hyviä, eihän sille sitten mitään voi että kokonaisuus toimii. Eli Tik Takia symppaan. Kyllä ihminen saa soittaa bändissä vaikkei osaisikaan säveltää tai sanoittaa. Ja päinvastoin: hyvä että hyville biiseille löytyy esittäjiä!

EDIT: No okei, Tiktakia sitten. Tyhmä nimi joka tapauksessa.
GothicMajKarma
16.08.2003 19:07:36
En pidä kummastakaan tippaakaan.
En pidä tyttöbändi musiikista, mitä TikTak on, enkä pidä tuotekirkuvistakanoista, mitä Gimmel on.
Naureskelin jo PopStarsin aikana että tuosta bändistä tulee joku 10- vuotiaiden pikkulikkojen ja pervojen setien bändi.
Oikeassa olin.
TikTakista ei voi oikeastaan sanoa mitään, koska tuollaista musiikkia tehdään niin paljon, tuntuu ettei mitään muuta osata tehdäkkään.
Varjoissa minä synnyin, varjoissa minä elän, ja varjoissa minä kuolen...
Toveri
16.08.2003 23:47:28

Naureskelin jo PopStarsin aikana että tuosta bändistä tulee joku 10- vuotiaiden pikkulikkojen ja pervojen setien bändi.
Oikeassa olin.

Tämä oli jokseenkin selviö varmaan kaikkien kohdalla.

TikTakista ei voi oikeastaan sanoa mitään, koska tuollaista musiikkia tehdään niin paljon, tuntuu ettei mitään muuta osata tehdäkkään.

Tähän halusin tarttua. Tietenkin sitä herää pieni kiivastus sisällään, kun omaa suosikkia kritisoidaan negatiiviseen sävyyn. Mä en niin montaa bändiä tiedä, joka tekisi "tuollaista" musiikkia. Tiktak on omalaatuinen ilmiö, nuorien ja lahjakkaiden tyttöjen oikea yhtye, jonka potentiaali ei pääse valloilleen kahdella ensimmäisellä, melko tiukan valvonnan alla tehtyjen levyjen sisällössä. Kolmannelta, syksyllä ilmestyvältä levyltä odotan todella paljon, tuottajina ovat hääränneet mm. Gabi Hakanen ja Eskolinin Rake, Antti Lehtinen on ollut neuvonantajana jne. Vaikka albumien teko on vielä ammattilaisvetoista, voi tytöille oikeasti povata ruusuista tulevaisuutta, kunhan uskallus omien ratkaisujen tekemiseen kasvaa ja levy-yhtiö löysää nuoraa.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
MrQ
17.08.2003 16:50:55
No, rokkia ei pidä häpäistä tiktakilla tai gimmelillä. tuotteita ne ovat niin kauan kuin joku muu tekee nmiiden musiikin, ja vielä pitkään sen jälkeen kun ne ovat ensimmäisen oman levyn tehneet niin niilä on tuotteen leima, sanon minä.

toki niillä on ja voi olla hyviä/hauskoja kappaleita, mutta...

phooh. en jaksa. Minä en pidä.
him666
10.09.2003 12:25:46
gimmel on niiiiiiiiiiiiiin perseestä kun voi olla!!!!! voisivat käyttäytyä niinkuin omanikäisensä tulisi...mujjat heiluttaa nahkahameessa persettä pikkutytöille ja pojille...aika säälittävää ja karmeeta musiikkia...

tik tak on ihan jees...:)
Pluto
10.09.2003 12:32:42
Mäpä sainkin synttärilahjaksi Gimmel -penaalin ja -kynän. Kelpaa niiden kanssa mennä yliopiston massaluennoille. Penaalin kun läjäyttää pöydälle niin kyllä porukka hiljenee ja respektiä sataa...
Bonham
10.09.2003 12:35:16
Mäpä sainkin synttärilahjaksi Gimmel -penaalin ja -kynän. Kelpaa niiden kanssa mennä yliopiston massaluennoille. Penaalin kun läjäyttää pöydälle niin kyllä porukka hiljenee ja respektiä sataa...

Niin, kyllä myös minulle kalpaisi Gimmelin tyttöjen penaali:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Brian May jr.
10.09.2003 13:13:07 (muokattu 10.09.2003 16:35:23)
Tik Tak on hyvä bändi. Gimmel on tuote.

Plussaa.

EDIT:en siis kyllä pidä kummastakaan, mutta tiktak noista vaihtoehdoista.
Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Pluto
10.09.2003 13:22:30
Niin, kyllä myös minulle kalpaisi Gimmelin tyttöjen penaali:)

No mutta entäs ana**i?

Öhöhöhöhöhöh. =)
Pluto
10.09.2003 14:12:27
Niin ja kerrotaas vielä teille kaikille jotka olette sitä mieltä että "Gimmel on ihan tyhmä tuote, ne ei oo ansainneet mitään, ne ei osaa mitään, mä en anna niille yhtään rispektii":

Kuvitelkaapa ihan huviksenne, että teillä on joskus lapsia. Niin, pystyttekö edes siihen vai oletteko liian syvällä musiikkimaailman epäkohtien etsimisessä? Jos teidän tyttölapsenne kymmenvuotiaana kuuntelee jotain Gimmeliin rinnastettavaa bändiä, niin alatteko te saarnamaan hänelle kuinka ko. orkesteri ei ole tehnyt työtä ansaitakseen menestystään, ja kuinka heidän musiikkinsa on teennäistä epäpyhää paskaa?

Haloo nyt.
Teijo K.
10.09.2003 14:21:15

Mitäs mieltä olette näistä bändeistä?

Useassa yhteydessä olen kuullut näitä verrattavan toisiinsa..

Hmm

Tiktak- bändi. Bändi= orkesteri jolla on oma laulaja.

Gimmel- lauluyhtye. Ei soittajia, joten se ei voi olla bändi.

Vaikea verrata toisiinsa kun on ihan eri asiasta kyse.
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
KädetönRumpali
10.09.2003 15:04:32
Tässä puhuu nyt taas "asiantuntija", mutta kyllä mun mielestä TikTak:n tytöt osaa oikeesti soittaa. Eikä edes pelkästään niin, vaan kuulemma keikoilla on kunnon meininkiäkin... Ehkä ne tosin vois pistää muutaman vähän improvisoidumman osuudenkin välillä kehiin...

Ja Gimmel... No, onhan ne ihan kelpo laulajia. Suomesta tosin löytyy aika monta parempaakin...
samwyse
10.09.2003 16:20:25

Ja Gimmel... No, onhan ne ihan kelpo laulajia. Suomesta tosin löytyy aika monta parempaakin...

Ainoa joka niistä osaa laulaa kunnolla on se Jenni.
mie
10.09.2003 16:45:56

Tik tak on paska, Gimmel on perseestä.
(siis minun mielestäni)
Reikä se on rinkelissäkin.
sikanaama
10.09.2003 17:40:21
Tik tak on paska, Gimmel on perseestä.
(siis minun mielestäni)

Väärä mielipide! Tik Takin tytöt on hyviä soittaa ja kivoja, Gimmelin tytöt on kivoja.
(Siis minun mielestäni)
"ympäri mennään, yhteen tullaan, maailma on pieni, en tukehdu pullaan"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)