LordWinter 12.01.2006 19:10:02 | |
---|
Tuli vaan mieleen, kun olen ajatellut ruveta soittamaan tuollaisella, että miten niitä pinchattuja harmonikkeja sitten tehdään kun ei välttämättä saa sitä sormea koskettamaan sitä kieltä? Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk. |
dmntn 12.01.2006 19:34:03 | |
---|
Tuli vaan mieleen, kun olen ajatellut ruveta soittamaan tuollaisella, että miten niitä pinchattuja harmonikkeja sitten tehdään kun ei välttämättä saa sitä sormea koskettamaan sitä kieltä? Vaikiaa seon, mutta. Tossa äskön testailin, niin ainaki niin vinkuu, että laittaa ton etusormen peukun pään ympärille ja yrittää sillä etusormen päällä hipasta niitä kieliä samalla ku peukkuplekulla pikkaa. Toinen konsti oli, että yksinkertasesti yrittää saada kämmensyrjän osumaan kieleen samaan aikahan ku peukkupleku heilahtaa. Ei siis mitä palm mutea, vaan sellanen pieni hipasu. Sweepatessa roiskuu! |
derble 12.01.2006 19:37:33 | |
---|
Toinen konsti oli, että yksinkertasesti yrittää saada kämmensyrjän osumaan kieleen samaan aikahan ku peukkupleku heilahtaa. Ei siis mitä palm mutea, vaan sellanen pieni hipasu. Taikka sitten että jollain muulla sormella kokeilee tätä kikkaa, esim nimettömällä tai keskisormella. Sain kerran vahingossa kun soittelin ihan tavallisella plektralla. :D |
Juniper 12.01.2006 19:53:53 | |
---|
Harmonikki peukkuplekulla tehdään laittamalla etusormi halutulle "solmukohdalle" ja peukulla näpätään kieltä. Eli varsinaista pinchiä ei tehdä, mutta samat äänet saa aikaseksi ja enemmän. |
Jzci 12.01.2006 19:59:53 | |
---|
Harmonikki peukkuplekulla tehdään laittamalla etusormi halutulle "solmukohdalle" ja peukulla näpätään kieltä. Eli varsinaista pinchiä ei tehdä, mutta samat äänet saa aikaseksi ja enemmän. Jos nyt tajusin mitä tarkoitat, niin ei tuolla konstilla kyllä paljoa ujelleta. vrt. Pinch harmonic = SQUIIIIIIIIIIKk "eric johnson tyyliin etusormella" harmonic = Duuuuuuuuuuu Veikkaisinpa ettei tuolla peukku plekulla oikein saa aikaan sellaista oikein räväkkää vinkausta, se kärki kun tulee niin pitkälle ulos. |
Juniper 12.01.2006 20:04:26 | |
---|
Jos nyt tajusin mitä tarkoitat, niin ei tuolla konstilla kyllä paljoa ujelleta. vrt. Pinch harmonic = SQUIIIIIIIIIIKk "eric johnson tyyliin etusormella" harmonic = Duuuuuuuuuuu Veikkaisinpa ettei tuolla peukku plekulla oikein saa aikaan sellaista oikein räväkkää vinkausta, se kärki kun tulee niin pitkälle ulos. Kyllä sillä konstilla saa ihan kunnon ujellustakin aikaseksi. Vaatii vaan reeniä, reeniä, reeniä. Se on vaan kiinni siitä millaisesta solmukohdasta ottaa sen harmonikin. |
ruuvimeisseli 12.01.2006 20:32:06 | |
---|
mun pinch harmonicit on semmosia "bäy bäy"-kuulosia. :/ |
Räbbänä 12.01.2006 20:43:17 | |
---|
Mie en ossaa ollenkaan vaikka kuinka olen treenannu. Olen vain erilainen. Muistakaa lapset! Festareilla kannattaa varoa 1) Satu-setiä 2) Namu-setiä 3) Sentencediä. Jälkimmäinen aiheuttaa vakavan hevimusiikin riippuvuuden. Nuo kaksi ensimmäistä voi siis unohtaa. |
LordWinter 12.01.2006 20:54:39 | |
---|
Nils Lofgren ainakin saa aikamoiset pinchit aikaseks peukkuplekulla. Jätkä on kyl soittanu viimäset neliket vuotta niin ei kai se sitten enää niin kauhian hankalaa voi olla. Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk. |
MasK oF SaNiTY 12.01.2006 21:44:18 | |
---|
Juu ite ylensä tiedän etukäteen että kohta soitan pinchin.. silloin lasken peukaloa vähäsen ja hipaisen sillä.. sitte nostan sormen takaisin mukavalle tasolle.. Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä! |
Tietysti Pauligin 12.01.2006 23:54:30 | |
---|
Juu ite ylensä tiedän etukäteen että kohta soitan pinchin.. silloin lasken peukaloa vähäsen ja hipaisen sillä.. sitte nostan sormen takaisin mukavalle tasolle.. Itse lähinnä muutan käden/etusormen+peukalon asentoa sen verran että vingahtaa halutessa. Molempi parempi. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Mie en ossaa ollenkaan vaikka kuinka olen treenannu. Olen vain erilainen. sama |
Marquiesce 13.01.2006 15:39:34 | |
---|
Toinen konsti oli, että yksinkertasesti yrittää saada kämmensyrjän osumaan kieleen samaan aikahan ku peukkupleku heilahtaa. Ei siis mitä palm mutea, vaan sellanen pieni hipasu. Tällä lailla minä olen saanut hetkellisiä onnistumisen nautintoja. Hajroiteltavaa löytyy siis vielä. Protected. Detective. Electric Eye. |