![]() 12.01.2006 23:04:20 | |
---|---|
Oliskohan ollut Maxvin by Pearl setti. Käytettynä ja musta tietysti :) jälkeenpäin ostettiin 10" tomi, ja erimerkkinen,tottakai. Sitten joku ns.parempi setti monta vuotta, merkistä ei varmuutta. Emmääossaa......... | |
![]() 12.01.2006 23:04:41 (muokattu 12.01.2006 23:04:48) | |
Thunderit 302:silla --> premier artist paiste signatureilla yms. --> Pearl MMX ja masterwork symbaalit Missä on vitsipalsta!!!!! | |
![]() 12.01.2006 23:06:28 | |
mun ekat rummut oli Rolandin td-6 sähkörummut, jotkai vaihtui sittemmin, kun akustisen soiton mahdollistava treenikämppä saatiin, Eli tohon nykyseen pdp settiin, joka näkyy omasta kuvastanikin, oon ollu tyytyväinen, vai aina välillä teksisi mieli jotain PRO-settiä, mutta oon ainaki toistaseksi pysynyt vielä housuissani..**maybe some day.. roisto PERKELEE!!! | |
![]() 12.01.2006 23:16:56 | |
Eka ja edelleen käytössä oleva settini on pienikokoinen Remon setti kolmella tomilla + Pearl Export -lattiatomi. Seuraava settini hamassa tulevaisuudessa on oleva Kumua. En tiedä mistä puhun. | |
![]() 12.01.2006 23:18:54 | |
Ensimmäinen settini oli huippulaadukas RMIF 22/12/13/16, 14" snare ja symbaaleina ensin merkittömät prässiläpyskät, myöhemmin 302 14" ja 16" crash ja 505 18" crash. Seuraava kioski oli Pearl World Series 22/13/14/18 ja Mayan 14" snare. Myöhemmin Taman Superstar 14/6 snare. Pelteinä 502 14" hh (yllättävän hyvät), Paiste Alpha 10" splash 16" ja 18" Power Crash ja 20" china sekä Zildjian A 21" rock ride julmetulla keyholella. Myöhemmin setissä kävi Paiste Signature 20" flatride ja sen jälkeen nykyinen Zildjian A platinium 20" ping ride. HH vaihtui Paiste Signature 14" Heavyyn. while(true) {play(metal);} | |
![]() 12.01.2006 23:59:08 | |
Joskus 8-v mulla oli lainassa jotkut ties mitkä halpikset, joita sitten muutaman viikon soittelin. Ei kauheesti muistikuvaa niistä. Sitten oli lainassa siinä 14-vuotiaana "Ringo-setti" ja joitain halpoja symbaaleja isän kaverilta. Vuoden oli ne lainassa, kunnes ostin tuon Premierin treenissettini. Vieläkään en tiedä mallia, kait se on APK tai XPK:). Ostin tuplapedaalit. Vielä puoli vuotta mentiin lainapelleillä, kunnes ostin uudet crashit (16" alpha power- ja 16" 802) ja riden Alpha 20" Full. Haitsut lainassa. Sitten vietiin lainasetti pois symbaaleineen, niin piti äkkiä ostaa haitsut. Taloudellisista syistä tuli 302:(. Siinä sitten kasvattelin settiä parilla tomilla ja muutamalla symbaalilla, kunnes ostin nuo SBX:t ja uudet symbaalit. Munletti on mulletti | |
![]() 12.01.2006 23:59:16 | |
Jaa historiikkiä? Täs: http://www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/setit/mustasetti.html Eri tyylikkäitä kuvia ja kaikkee. | |
![]() 13.01.2006 00:19:42 | |
Ekat rummut oli "merkitön", silver sparkle, käytetty perussetti kolmella tomilla ja virvelissä oli badge, jossa oli (muistaakseni) puolalaiselta kuulostava nimi. Haikat ja komppipelti joitain kaameita mutkallepieksettyjä kolisijoita. Yksi juttu rummuista muistuu mieleen: Niissä oli samanlaiset kiristinruuvit kuin Sonoreissa. Ettei vaaaaan...no ei kai. Toinen setti oli Pearl Export, musta lastulevysetti, ja taisin saada kinuttua äidin hankkimaan jonkun oikean pellinkin. Ainakin Paisteen 400-sarjan haikat ja Rude 1000 crash+komppari muistuu mieleen. Kolmas setti Pearl Word Series, johon vähän ajan päästä hankin BLX:n 10" tomin lisämausteeksi. Peltejä vaihtelin pikkuhiljaa parempiin. Zildjianit alkoivat tulla mukaan A ja K -sarjoilla. ...nii, ja Z:n haikat. Neljäs oli sitten Premierin Signia, jossa Sonorin Sonorlite-piccolovirveli. (Hyvä peli muuten!) Pelteinä Zildjiania A+K. Möin sitten kaikki pois, kun tajusin olevani silmittömän paska soittaja. Nyt mennään sitten noilla Yamahan Toureilla. Löytyy kuvauksesta. Ja sita kameraa ei pukki sitten tuonutkaan. Monta kertaa on muuten tullut mieleen, että missähän tuo eka setti mahtaa olla nykyään, vai onko päätynyt johonkin juhannuskokkoon. Erityisesti kiinnostais tietää, mitä merkkiä ne sitten loppujen lopuksi oli. Varsinkin virveli kaivaa mieltä usein. Metallia se oli ja muistaakseni varsin raskastekoinen. (eli ei tällainen peltipurkki, niinkuin nämä rockstarit nykyään) Se kyllä kyrsii, kun persettä kutittaa syvemmältä kuin mitä sormi yltää. | |
![]() 13.01.2006 00:24:18 | |
pari kuukautta oli himmeliumit, sitten tuli tamat tilalle :) perus rokkirumpali. | |
![]() 13.01.2006 00:50:21 | |
Kappas, olenkin miettinyt että missäspäin noi rummut nykyään majailee, onko maalipinta pysyny hyvänä? Juu, ei siinä ongelmia, pientä roudausnaarmua ja silleen. Oliko muuten noissa se taman alkuperäinen virveli alunperin, vai oliko se tuo pearl export minkä minä sain noihin mukaan? Incarnate deathrash. | |
![]() 13.01.2006 01:06:35 (muokattu 13.01.2006 01:10:03) | |
Ekaksi jotkut venäläiset vihreäpäälysteiset kammotukset. Kuulostivat hyvältä myyntihetkellä, kun kerrankin jaksoi virittää. Toinen setti Yamaha 8000 TTC, loistosatsi. Syvät pöntöt kuin mitkä. Tässä välissä sitten vielä 24" bd:llä Yamaha 7000: samaa sukua, matalammat pöntöt. Piti vain saada iso basari. Upea ruskea puusyykuvioinen pinta. Kauniit. 7000 vaihtui 9000 settiin, tässä välissä oli kuitekin kasitonnisia kerääntynyt nurkkiin kuorma-autollinen. Niitä siis myyntiin ja lisää ysitonnista sisään. Nyt pitäisi taas vähän järkeistää kokoelmaa, tuplakoot myyntiin. Mutta 24"bd tuplasetti on tullut jäädäkseen. Kesällä viimeisetkin kasitonniset myytiin. Virveleistä säätämään oppi sillä venäläisellä, karu vehje muuten. 8000 Yammujen mukana tuli 13"x3" Pearl steel piccolo (ah, olihan mulla jotain hyviä Pearl-muistoja sentään). Sitten ensimmäinen "oikea" virveli eli Tama SC maple 5"x14". 9000:n mukana tuli hieno 6,5"x14" teräsvirveli. Oikeastaan kaksikin, mutta toinen myytiin kasitonnisten kanssa. Sitten piti vielä hankkia Supra. Pirusti kamaa on kyllä kulkenut käsien läpi, kun ottaa huomioon varallisuuden (köyhyyden) ja soittotaidon. Haaveet ovat tulleet toteutettaviksi lopulta hetken mielijohteesta, kun on sattunut tarjous ja rahatilanne kohdilleen. Jos olisin taipuvainen miettimään pitkään, olisi mulla vieläkin se venäläinen setti. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti, Mackie SR32/4 VLZ mikseri sekä LP practice conga! | |
![]() 13.01.2006 01:16:15 | |
Premier vm. 68/69, (eka settini, edelleen mulla), Tama Swingstar, Tama Rockstar, Rockstar dx sekä Artstar II (Artut on käytössä), Ludwig (jenkkivehkeet, mallista ei havaintoa), Yamaha Stage Custom (yhteensä kolmet ollu) sekä Club Custom, Mapex Saturn Pro, Pearl Export. Jotain saatto unohtua. Ja tietty snareja ja peltejä kans jokunen. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." | |
![]() 13.01.2006 07:38:06 | |
7. luokan jälkeen oli pakko saada jotku rummut ja nämä sattui eteen: New Sound 20" bd 12", 13" & 16" tt 14"sn Tummansiniset tai melkein mustat väriltään Sabian B8 16" crash Paiste 1000 20" ride Joku Paisteen hihat 2000mk maksoivat ja 1600mk sain poismyydessä Tämän setin aikana ehdin hankkia muutaman A-custom crashin, Sabian AA hatut ja Taman perustuplat. Taisi olla jo kasi- tai ysiluokka kun piti saada nämä: Mapex Mars 22" bd 12", 13", 16" tt & 14"sn Väriltään mustat Mukana Zildjian ZBT symbaalisetti 6000mk Vaihdoin ZBT haikat, crashin ja Mapexin pedaalin joko 16" A-custom crashiin tai K mini chinaan, ei voi muistaa. Jossain välissä ostin Z-custom riden (joku Yyber-hevi-malli) kun halvalla sain Hankin sitten lukiossa parit splashit ja Paisteen 802 chinan Lukion jälkeen möin melkein kaikki pois. Taisin saada osissa myytynä setistä yli tuhat euroa. Nykyään on profiilissa tarkemmin kuvaillut PDP:t (hankittu 08/2005) ja kattaus ihan asiallisia peltejä. Yhtäkään setin mukana hankittua peltiä ei ole enää jäljellä, joten kamaa on vaihtunut aika paljon. Vuoden sisään olen omistanut myös kolme eri virveliä, joista kaksi edelleen tallella, sekä viide(t) eri pedaalit joista DW9000 tuplat ja Yammun sinkku jäljellä. Vähän aikaa sitten hankin kakkossetin kasaamista varten basarin ja hardwarea. Jos jotain pitäis nyt vielä vaihtaa/hankkia niin komppipellit, basari ja tomarit, vaikka nuo PDP:t riittää tällä hetkellä paremmin kuin hyvin. Tottakai joku pro setti himottais tyyliin Premier Genista/Signia, Sonor Hilite/Designer, DW:t tai Kumut. Mutta ei opiskelija pysty tuollaisia hankkimaan. | |
![]() 13.01.2006 08:57:48 | |
Aloittelin tossa nelisen vuotta sitten kauniilla mustalla Basix-setillä. Löysin tossa vähän aikaa sitten kuvan niistä, eikä voinut muuta kuin lainata pearlin amerniikkalaista foorumia ja sanoa että "Holy tom angles batman!!". Ja nyt kun Pearliin päästiin, niin ostin noin vuosi sitten oikeastaan käyttämättömän Pearl Export ex:n, Alchemy proart haikan, Paiste 802 10" splashin, 20" power riden, alpha 16" ja 18" power crashit sekä wuhanin 18" chinan. Siinä vaiheessa alkoi jo näyttämään hyvältä. Vielä yksi uusi lattiatomi teki setistäni sellaisen, kun halusin: yksi räkkitomi ja kaksi lattiaa. Tossa joulun aikoihin ostin pearlin eliminator tuplan ja Chad Smithin signature virpan. Seuraavaksi hakusessa luultavasti pearl SBX, Sonor force 2005 tai mapex m birch. eli koivurummut. Ja 2oo2 peltisetti. | |
![]() 13.01.2006 09:26:15 | |
Ensimmäiset oli naapurilta ilmaiseksi saadut remon mitkäliet(PTS?) yhdellä tomilla, joissa oli valmiiksi viritetyt kalvot, jotka sitten kiinnitettiin pikaklipeillä. Luonnollisesti puolet pikaklipeistä oli irronnut ja kalvot oli puolivillaisesti kiinni itse rummussa. Ja snaressa ei ollu alakalvoa, joten matto oli siinä lyöntikalvon päällä. Ja Hihattina oli jotku ympyränmuotoiset metallinpalaset ja setin ylpeys: 16" 101 "ride". Sitten tuli export exs:sät jotka palveli hyvinkin kauan ja nytten muutama päivä sitten saapui kotiin jättikooilla oleva Sonor Hilite-setti. Oli miten oli, mutta näin on. | |
![]() 13.01.2006 09:33:36 | |
Harrastus alkoi yläasteen musaluokan Asama-rummuilla ja jatkuin siitä Seurakunnan treenikäpän niin ikään Asama-merkkisillä laatupeleillä. Ensimmäinen oma hankinta oli 5x14 Broadway -virveli (50mk) jonka joku oli mennyt ja päällystänyt uudelleen palalla ohutta vaneria ja maalannut hopamaalilla. Myöhemmin alta paljastui aika jees Diamond Blue Pearl -pinnoite. Tämä mulla on vieläkin. Seuraavana ostoslistalla oli 15" Sabian HH Sound Edge Crash, joka soundas kyllä hyvältä, mutta se sound edge ei ollut kauheen ksetävä - tosin sen ajan tekniikalla tais olla enempi merkitystä ton asian suhteen. Sitten oli vuorossa ensimmäinen setti, joka huolellisten tutkailujen jälkeen tilattiin Sarapaltion puodista ja toimitusaika oli tuohon maailman aikaan 6kk: Pearl MLX -vaahterapöntöt 20"/10"/12"/14" värinä Liquid Amber ja siihen CustomZ 6½"x14" linnunsilmävaahteravirppa. Pellit Sabiania: 20" HH Medium Ride, 17" HH Medium Thin Crash, 13" Extra Thin Crash ja 13" Fusion Hats. Tällä kattaukella pärjäsikin sitten noin kymmenenn vuotta. Nykyinen Gretsch-setti sitten syrjäytti nuo Pearlit ja samalla vaihtui pellit vanhoihin Ziljinaeihin. Reilun vuoden verran mulla oli noi molemmat setit, mutta sit kun huomasin, että vuoteen en ole soittanut nuottiakaan Pearleilla, saivat ne lähteä - nykyään välillä vähän harmittaa että menin niistä luopumaan, sillä ne olivat kyllä todella mainiot rummut. Ehkäpä vielä jonain päivänä ostan samanlaiset uudelleen. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. | |
![]() 13.01.2006 09:43:24 | |
Ensimmäiset rumpuni maksoin itse, ja rahaa oli Centuryn perussettiin 22/12/13/16/14 Paisteen 302-setillä. Tähän hankin sitten lisäyksiä pikkuhiljaa: Vakiovirveli vaihtui aika nopsaa Taman Swingstarin käytettyyn, ja sitten löysin yllättävän halvalla Paisteen Signature-sarjaa 16" Power Crashin ja 22" Power Riden. Sillä sitten mentiinkin lukioikään asti. Lukioaikana sitten olin säästänyt aiempien kesien kesätyörahat pennilleen tavoitteena ostaa piakkoin uusi setti. Siinä vaiheessa rahat riittivät Taman Starclassic Maple-settiin 20/10/12/14/14 ja Zildjianin kattaukseen. Melkoinen harppaushan tuo oli, mutta oikeastaan lukioaikoina soittelin pelkästään Pearlin Export-setillä joka oli koululla - se kun oli hieman mukavampi soittaa kuin Centuryt. Noh, tulipahan pistettyä kaikki säästöt haisemaan... : ) Ja nyt olisi tarkoitus myydä sitten tuo Starkku-setti, ja ostaa Kumulta "vähempiroinainen" setti, koska esim. Starkuista en varmaan kahteen vuoteen ole käyttänyt 12" tomia ollenkaan... Turha pitää krääsää läjässä kartuttamassa vakuutusmaksuja. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." | |
![]() 13.01.2006 09:46:39 | |
Juu, ei siinä ongelmia, pientä roudausnaarmua ja silleen. Oliko muuten noissa se taman alkuperäinen virveli alunperin, vai oliko se tuo pearl export minkä minä sain noihin mukaan? Siinä oli mukana hmmmm, jos en väärin muista niin taman 14"x3½ puuvirppa. Tykkäsin kyllä aikoinani siitä setistä melko paljon. aina en tiedä, mistä minä pidän
mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan | |
![]() 13.01.2006 10:05:26 | |
ya:n jälkeen hommattin Maxtonen setti (22"/12"13"16"/14") se palveli pari vuotta. myin pois tilanpuutteen takia. viime vuonna löytyi Taman Imperialstar tuplasetti halvalla.(2*22"(10"12"13"14"16"/14") senkin kuitenkin hävitin edelleen tilanpuutteen vuoksi treeniksellä. nyt alkuviikosta tuli Premierin APK:t (20"/10"12"14") niillä nyt pitäisi pärjätä hetken. | |
![]() 13.01.2006 11:34:46 | |
Neljäs oli sitten Premierin Signia, jossa Sonorin Sonorlite-piccolovirveli. (Hyvä peli muuten!) Pelteinä Zildjiania A+K. Möin sitten kaikki pois, kun tajusin olevani silmittömän paska soittaja. No höh! Jos soittotaidoilla on merkitystä, ei minulla pitäisi olla settiä ollenkaan. Tai ehkä sentään jotkut loppuunpoljetut Linkot. Niin, eka settini on tämä nykyinen, Premier Genista, mies-kokoiset rummut. Joku saattaa muistaa myös ne Taman Swingstarit, joilla soittelin näitä ennen. Ne eivät olleet kuitenkaan omani, jos tarkkoja ollaan. Sain tosin käyttää niitä kuin omiani - jopa myydä pois. :) Hyvät rummut, huono soittaja! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)