Aihe: LesPaul -kopiot?
1
jlaine
04.08.2003 20:20:41

Olisiko kellään kokemusta tai muuten vaan tietoa siitä, että minkä valmistajan LesPaul -kopio olisi laadukkain/hyvin/parhain päällä maan? Hinta/laatu -suhde?
Juzzu
05.08.2003 08:18:55
Käytettyjä käypäisiä Epejä voit saada siinä 300+ hintaan, lienee hinta/laatusuhteeltaan yksi parhaista. Tai no, voithan maksaa sen 600-1000 juuroa myös Tokaista, joka ei ole kuitenkaan LP sekään.

Hoho, tulipas provo. Heitelläänkö nenästä kaivetuilla herneillä. Kyllä kai se Tokaikin ihan hyvä on.... ;o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
phiit
05.08.2003 10:37:24
jos epiä ja tokaita vertaa keskenään on eroa kuin yöllä ja päivällä. tokihan epin customit ovat jo ihan kelvollisia pienen hienosäädön mutta korealaiset tokait ovat oikeasti hyviä kitaroita, mikit eivät lähde kiertämään samalla tavalla kuin epeissä eikä elektroniikassa ole moitetta

vaihtaisin kyllä kummasta tahansa mikit sekä muut elektroniikat heti kättelyssä niin nousee laatu täysin toiselle asteelle.
takamine
05.08.2003 12:40:25

Kaveri osti tollasen ja sitä tuli testailtua aika pitkään, enkä löytäny mitään moitittavaa!!
Eli Coxxin kopio Les Paulista, eikä hintakaan päätä huimaa: 285€!!!!
Taidan hankkia itellekkin.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-154488.html
Kyllä livenä lähtee!
LaXu
05.08.2003 14:01:41
Kaveri osti tollasen ja sitä tuli testailtua aika pitkään, enkä löytäny mitään moitittavaa!!

Kuten monet Epit, tuokin on vain LP:n näköinen kitara, eli leppärunko ja vaahterakaula, kumpaakaan ei perinteisesti Les Paulista löydy.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 hevikeppi, katso Tori.
phiit
05.08.2003 14:07:23

Coxxin keppejä on tullut kerran Hellas Pianossa testailtua enkä kyllä kovin vaikuttunut ollut.

kaipa niillekin aina käyttäjäkuntaa löytyy?
Hannu H.
05.08.2003 15:22:42

mutta korealaiset tokait ovat oikeasti hyviä kitaroita

Niin tarkoitit kai japanilaiset? Noissa korealaisissa kai kaikissa leppää rungossa?
outo_O
05.08.2003 16:07:45 (muokattu 05.08.2003 16:08:57)

Itekkin kattelin tota aikoinaan ja kaunishan se on (punainen sunbursti), hyvin viimeistelty LP:n muotoinen sähkökitara.

Moitittavaksi voidaan sanoa kai kitaran taipuvaisuus kaatuilla sylisoittelussa. Eli kaula painaa jonkin verran.
olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt.
Juzzu
06.08.2003 07:35:54
Moitittavaksi voidaan sanoa kai kitaran taipuvaisuus kaatuilla sylisoittelussa. Eli kaula painaa jonkin verran.

Jos LP on kaulapainoinen (!?!?!), niin lienee kyllä syytä ihmetellä mistä ja miten keppi on rakennettu. Kyllä nuo mieluummin (ainakin minun sylissä) kippaa toiseen suuntaa.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
booster
06.08.2003 07:39:03
Mulla on Tokain Les Paul -kopio (korealainen) ollut jo useamman vuoden, ja vaikka sitä on täällä haukuttukin niin kyllä se hyvä kitara on, ainakin oma yksilöni. Vire pysyy mainiosti, saundit on hyvät (joskaan ei vastaa aitoa LP:tä) ja mikit on mun mielestä hyvät - ei valittamista.
Ostetaan:
Mini-humbucker stratoon
PIM
06.08.2003 08:09:52
Kukaan ei minusta ole haukkunut noita korealaisia Tokaita, mutta jos kerran kysytään hyvää Les Paulia niin käytetyistä materiaaleista johtuen korealaista Tokaita ei silloin vaan kertakaikkiaan voi suositella, oli ne sitten kuinka huolella ja rakkaudella tehtyjä tahansa.
Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa
phiit
06.08.2003 08:26:59
Niin tarkoitit kai japanilaiset? Noissa korealaisissa kai kaikissa leppää rungossa?

tarkoitin tässä tämän päivän korealaisia, oletko itse kokeillut? onhan sielläkin yhtälailla huonoja seassa mutta hinta/laatusuhteeltaan täysin eri luokkaa epien kanssa.

japan tokait taas eivät paljoa häpeile gibsoneille muuta kuin elektroniikkansa/mikkiensä osalta.
Lilli
06.08.2003 08:36:29
Olisiko kellään kokemusta tai muuten vaan tietoa siitä, että minkä valmistajan LesPaul -kopio olisi laadukkain/hyvin/parhain päällä maan? Hinta/laatu -suhde?

Paras tapaamani on Fernandes Super Grade. Tai kyllä yksi 'parempikin' (ainakin yksi...) on, http://www.leviatech.fi/monsteramps/fi/vcg.html
- Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta.
samueld
06.08.2003 09:03:58

Kukaan ei minusta ole haukkunut noita korealaisia Tokaita, mutta jos kerran kysytään hyvää Les Paulia niin käytetyistä materiaaleista johtuen korealaista Tokaita ei silloin vaan kertakaikkiaan voi suositella, oli ne sitten kuinka huolella ja rakkaudella tehtyjä tahansa.

Näin on kyllä. Mielestäni epi kuulostaa kyllä enemmän paulilta, jos puhutaan näistä ~500 eugenia kepeistä.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
PIM
06.08.2003 09:27:06
Näin on kyllä. Mielestäni epi kuulostaa kyllä enemmän paulilta, jos puhutaan näistä ~500 eugenia kepeistä.

No minä en kyllä epin lespoistakaan viittä sataa maksaisi kun ei nekään ihan oikeaoppisia Les Pauleja ole. Kyllä minusta 500 euron hintaluokassa pitää perusasiat olla kohdallaan, ainakin jos käytetyistä puhutaan. Fenix Les Pauleihin ei enää niin usein törmää pilkkahinnalla (
Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa
samueld
06.08.2003 11:47:55

No minä en kyllä epin lespoistakaan viittä sataa maksaisi kun ei nekään ihan oikeaoppisia Les Pauleja ole. Kyllä minusta 500 euron hintaluokassa pitää perusasiat olla kohdallaan, ainakin jos käytetyistä puhutaan. Fenix Les Pauleihin ei enää niin usein törmää pilkkahinnalla (

Sanoinkin, että "mielestäni" ja "kuulostaa". Ja vertasin uusien hintoja, kun niitä tuossa kävin räpeltämässäkin.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
mikko1
06.08.2003 13:33:15
mieluummin (ainakin minun sylissä) kippaa toiseen suuntaa.

hehheh. päivän naurut sai ku kuvitteli kitaran lyö mään soittajaansa kaulalla päähän.
Mullon kans tele.
teemus
06.08.2003 17:41:05
Itselläni on ollut Epiphone Les Paul Standard vuodesta '98 asti. Todella paljon olen pitänyt, myös kaverini ovat yllättyneet sen soitettavuudesta ja äänestä. Kaverillani on Tokain Les Paul kopio, tarkkaa mallia en muista, mutta sen sointi on suoraan sanoen kauhea. Kaulakin on mahdottoman paksu ja vaikea soittoinen. Omani tosin on ollut 2-3 kertaa kitarakorjaajalla säädettävänä, joka hioi esim. nauhojen päät sileämmiksi ja muutenkin kävi läpi kitaran. Olen miettinyt omaan kitaraani mikkien vaihtoa, josko se toisi paremman soundit vahvistimen kautta soitettaessa.

Ei varmasti oma Epiphoneni ole täysin uskollinen kopio aidosta Gibsonista, mutta ainakin se on todella hyvä soittaa. Kuulin myös, että uudemmat Epiphonen kopiot on valmistettu lepästä ja muutenkin huonolaatuisempia, noi vanhemmat tietääkseni on kokonaan valmistettu mahongista. Ainakin brittiläinen Total Guitar valkkasi kyseisen Epiphone parhaimmaksi Les Paul kopioksi, vaikka ei ihan tarkalleen ole kopio Gibsonin Les Paulista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)