Heh... joo... nää on kieltämättä näitä ikuisuustaisteluita... :) "Mun styrkkari on parempi ku sun!11!1!11" Mistä lähtien monipuolisuus on tarkoittanut sitä, että samassa vahvistimessa pitäisi olla kymmenen täysin erilaista soundia? Minä kun olen käsittänyt monipuolisuuden enemmänkin siten, että vahvistimella pystyy soittamaan monia erilaisia musiikkityylejä ilman suurempia hankaluuksia. Ja siihen esim. Screamer toimii varsin hienosti, vaikka sen ominaissoundi paistaakin läpi soitossa (samoin suunnilleen kaikkien muidenkin styrkkarien, niin Marsujen, Orangen, Fenkkujen, jokumuumikä, kanada...). Eri asia on jos kitara tai vahvistin on tehty siten, ettei siitä esim. saa millään irti oikein muuta kuin sirkeliheviä tai vaihtoehtoisesti sitä bluesvaikerrusta. Monipuolisuutta voisi melkeinpä kuvata sanalla "asiallinen kompromissi." Ei täydellinen joka asiassa, mutta riittävän hyvä suurimmalle osalle. Jos taas haluaa olla oikein puristi ja dissata kaikkia hevimiehiä True Kitaristin(tm) vimmalla, niin sitten vain hommaa jotain muuta. Mutta esim. Screamerin dissaus pelkästään siksi, että sen soundimaailma sopii hyvin myös siihen hevanderiin olematta kuitenkaan puhdasverinen hevistyrkkari on mielestäni lähinnä lapsellista. Samoin kuin se, että joku hevimies dissaisi niitä Oikeiden Soittajien Fendereitä vain siksi ettei niistä löydy itselle "sitä juttua." Mutta kun ei, sen pitää aina olla "w*ttu paras!" ennen kuin puristeille kelpaa. Ja siihenhän on vain yksi vaihtoehto: hommata 20 vahvistinta ja 40 erilaista kitaraa, parhaista vuosikerroista. Kompromissejahan ei itseäänkunnioittava suurpuritaani voi hyväksyä... :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Hughes&Kettnerin Triamp kuudella kanavallaan? En o kokeillut, mutta Trilogyssakin oli jo eroa kanavien luonteella. Mun mielestä on aivan täyttä skeidaa kun H&K mainostaa Triampia tosiaan kuusi kanavaisena. Kun vahvarin osto oli edessä testasin sitä. Odotukse olivat korkealla joten pettymys oli sen mukainen. Mun mielestä kanavat 3 - 6 oli niin saman kuuloisia, säröä vaan tuli lisää. Ehkä kanavien luonteet olisi tulleet paremmin esille jos nuppia olisi huudattanut aivan älyttömän lujalla, 100w siitäkin tehoa lähti. Säröä tuntui olevan korkeimmilla taajuuksilla aivan helkutisti. Kolme kanavainen se mun mielestä on, jokainen omalla gain boostilla. En ole Trilogya testannut, käsittääkseni se on vaan Triampin pikkuveli. Triampissa on fx loop sun muut toteutettu putkilla, Trilogyssa ei. Edit: Niin tässähän tämä käytännössä (ainakin mun mielestä) toteutui mitä yllä olevassa kirjoituksessa sanottiin: Monipuolisuus ei ole yhtä kuin kanavien määrä. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |