Aihe: Bändiaiheiset kirjat
1 2 3
rheinone
08.01.2006 10:28:55
Run to the hills on tylsä, ainakin jos on lukenut Törkytehtaan. Pitäisköhän myydä pois...

Olen täysin päinvastaista mieltä. Run To The Hills on taitavasti kirjoitettua, mielenkiintoista tarinaa pikkubändin noususta menestykseen. Törkytehdas taas on täynnä hörhöilyllä pullistelua, josta väkisinkin pukkaa mieleen että vähintään puolet jutuista on keksittyä.

Lainasin Run To The Hillsin aikoinaan kirjastosta, joten vaihdettaisiinko päittäin? Mulla olis Dirt alkuperäiskielellä kirjoitettuna, josta haluaisin päästä eroon.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Bobana
09.01.2006 09:13:19
Lainasin tuon lemmyn muistelmat. Ai juma että on hyvä kirja. Ihan armotonta huumesekoilua. Paras kirja, mitä olen vähään aikaan lukenut.

Luin myös saman kirjan eikä kyllä juuri päräyttänyt. Joitain hauskoja sessioita siinä oli kuvailtu mutta siinäpä se sitten melkein kaikki. Oli, kuinka se nyt sanotaan, aika mustavalkoista. Ei vastannut suuria opukselle asettamiani odotuksia vaikka olisi näin luullut käyvän sillä onhan kyseessä sentään Lemmy Killmister!
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Artist
09.01.2006 09:22:28
Pat Gilbertin The Clash-kirja on kyllä aivan loistava. Koko tarina bändin ja sen lähipiirin itsensä kertomana ja asiantuntevaasti kerrottuna.

Ihan hyvähän tuo. En vaan tajua, miten olennaista stoorin kannalta on niissä spekuloinneissa, että kuka Clashin jäsen voidaan laskea työväenluokkaan kuuluvaksi ja kuka ei.

Paras musiikkiaiheinen kirja on minunkin mielestäni Please Kill Me. Hyvin kirjoitettu, ja suomennos toimii loistavasti!
jPekka
09.01.2006 09:33:19

En vaan tajua, miten olennaista stoorin kannalta on niissä spekuloinneissa, että kuka Clashin jäsen voidaan laskea työväenluokkaan kuuluvaksi ja kuka ei.

Englannissahan tuo on _erittäin_ olennaista. Luokkayhteiskunta, yhä edelleenkin, ja vahvasti.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar
Artist
09.01.2006 09:33:56
Englannissahan tuo on _erittäin_ olennaista. Luokkayhteiskunta, yhä edelleenkin, ja vahvasti.

Sen toki tiedän, mutta eri asia kiinnostaako tuo siinä kirjassa hirveästi.
Feggy
09.01.2006 09:38:22

Aivan. Ja pitää muistaa, että Strummerin taustasta revittiin aika lailla juttua Clashin alkuaikoina. Totta kai se kuuluu aiheeseen. En ole lukenut Please Kill Me:n suomennosta, mutta alkukielinen toimii +1000 000!
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
tigrushka
09.01.2006 10:22:12
En ole lukenut Please Kill Me:n suomennosta, mutta alkukielinen toimii +1000 000!

Samat sanat! Ylivoimaisesti paras koskaan lukemani rock-kirja.
I got stripes ^..^
salmivaara
09.01.2006 12:11:51

Kandeisko toi Please Kill Me sit hommata alkup.kielelläkin. Kotomaan versio on jo hyllyssä. Näytti Suomalaisessa olevan alennushyllyssä.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
-J
09.01.2006 12:35:15
Tein aiheesta "Hyllysi rockkirjallisuus" joskus ketjun tuonne Media -palstalle.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=26&t=38755
Ransu -koira on suomalaisen viihdebusineksen rautaisin ammattilainen - 25 vuotta käsi perseessä ja pää on kestänyt!
Tympee Huttunen
09.01.2006 13:14:31
Led Zeppelin - Jumalten Vasaraa olen nyt lukenut. Perhanan hyvää ja mielenkiintoista tekstiä. Suuri kiitos myös Mika Järviselle, joka kyseisen teoksen on suomentanut ja lisännyt ja oikonut tietoja. Kannattaa ehdottomasti lukea. Pakko alkaa hankkia myös enemmän Led Zeppelin-levyjä.

Cdonissa on myynnissä LZ-Vinyl Replica-levyjä. Ovatko nämä siis vinyylejä vai cd-levyjä?
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Raksu89
09.01.2006 15:49:50
Suurena Megadeth fanina minun on kysyttävä, onko kyseisestä bändistä tehty kirjaa? Enklanniksi tai suomeksi.
salmivaara
09.01.2006 18:43:51

Cdonissa on myynnissä LZ-Vinyl Replica-levyjä. Ovatko nämä siis vinyylejä vai cd-levyjä?

Cd vinyyliä imitoivissa pahvikuorissa. Levypussit ja kaikki :)
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
meiju
09.01.2006 20:07:49
mä oon lukenu mötley crue - the dirt, hurriganes kirjan ja janis joplinin paratiisin arvet
Ja Piina Jatkuu...
kk80
10.01.2006 08:28:44
Cd vinyyliä imitoivissa pahvikuorissa. Levypussit ja kaikki :)

Ei liity kirjallisuuteen, mutta eikös noi Vinyl Replicat ole japanilaista alkuperää? Myydäänkö japanissa kaikki levyt noissa pahvikoteloissa vai ovatko noi jotain special-edition kamaa? Replicat voittaa ulkoasussa muovikuoriset cd-levyt 6-0, mitenköhän Zeppelinin physical graffiti on siirtynyt replicaksi -onko ikkunat rei'itetty?
Pro Helminen. Raipe Torinoon 2006!
nenä
10.01.2006 08:58:41
On muuten hauska vertailla eri kirjojen välisiä väittämiä ja ajatuksia samoista asioista. Varsinkin tuossa Johnny Rottenin kirjassa (no irish, no blacks, no dogs) oli paikoitellen varsin erilaiset näkökannat verrattuna Please kill me:hen vaikkapa Sex Pistolsien merkityksen suhteen.
salmivaara
10.01.2006 11:52:41

On muuten hauska vertailla eri kirjojen välisiä väittämiä ja ajatuksia samoista asioista. Varsinkin tuossa Johnny Rottenin kirjassa (no irish, no blacks, no dogs) oli paikoitellen varsin erilaiset näkökannat verrattuna Please kill me:hen vaikkapa Sex Pistolsien merkityksen suhteen.

"Ylläri".
Tympee Huttunen
10.01.2006 12:04:11 (muokattu 10.01.2006 12:05:23)
Ei liity kirjallisuuteen, mutta eikös noi Vinyl Replicat ole japanilaista alkuperää? Myydäänkö japanissa kaikki levyt noissa pahvikoteloissa vai ovatko noi jotain special-edition kamaa? Replicat voittaa ulkoasussa muovikuoriset cd-levyt 6-0, mitenköhän Zeppelinin physical graffiti on siirtynyt replicaksi -onko ikkunat rei'itetty?

Huuto.netissä on melko kalliilla koko paketti: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25650737

Tämän mukaan kannet on tehty Japanissa ja levyt prässätty Saksassa. Nuo on kai ihan cd-kotelon kokoisia?

Tilasin cdonista nyt viisi noita vinyl replicoita (11,95e/kpl)

e:

Otsikkoon liittyen: Myös Aerosmithistä kertova kirja on huikeaa luettavaa. En tiedä, onko kirjaa suomennettu.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Jzzka
10.01.2006 12:39:58

Tuli luettua tuo Mötleyn poikien stoori ja viimeksi ei varsinaisesti bändiaiheinen, mutta läheltä liippaava Neil Youngin elämänkerta "Shakey". Voi suositella miehen faneille, mutta muuten jätti aika kylmäksi. Mielenkiintoisia juttuja, mutta jotenkin sellainen hehkutus-hehkutus-hehkutus -fiilis jäi, kun kaikki mitä mies teki oli kirjan mukaan jotenkin hienoa ja erinomaisen yksilöllistä.

Mutta toisaalta ei tuo Dirttikään paljon innostanut. Nyt täytynee seuraavaksi käydä Anttilasta katselemassa tuota Zeppelin-kirjaa.
Ei elämä ole yhtä juhlaa, välillä pitää käydä toisissakin kekkereissä. -AVS
Artist
10.01.2006 13:30:07

Totta. Johnny Rottenin kirjakin on kyllä hyvä, herra Lydon antaa itsestään huomattavasti terävämmän kuvan itsestään kuin odotin.

Mitä tulee näkökantoihin vakkapa Sex Pistolsin merkityksestä (riippuu toki, että merkityksestä mihin), niin uskoisin totuuden (jos semmoista onkaan) olevan jotain tuon Please Kill Me:n ja Lydonin kirjan välistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)