Aihe: "kuuntelen vähän kaikkea.."
1 2 3 4 5
NORTON
01.08.2003 00:17:10

Mutta todelliset asiantuntiat kuuntelevat vain vanhempaa Klamydiaa ja Metallicaa. Uudemmilla levyillään kyseiset bändit ovat myyneet itsensä.
jPekka
01.08.2003 10:05:19

Mutta todelliset asiantuntiat kuuntelevat vain vanhempaa Klamydiaa ja Metallicaa. Uudemmilla levyillään kyseiset bändit ovat myyneet itsensä.

Klamydiahan onkin niitä ainoita bändejä jotka ovat todellakin myyneet itsensä. Useimmat muut antavat levy-yhtiön myydä, rahrah.

(No voihan nenä, mulla oli ollakseen joku järkeväkin asia sanottavana tähän säikeeseen, mutta en enää muistakaan. Sitä tämä helle teettää.)

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
larinparaske
01.08.2003 10:12:38

Jep tätähän useat sanoo kun ei kehtaa ja/tai jaksa sanoa mitä kuuntelee. Kerran kysyin eräältä kaverilta että mitäs musaa sä kuuntelet? Kaveri: No vähän kaikkea... Minä: No tiedätkö Jimi Hendrixin? Kaverin: En kuka sekin on? Tässä näitä tietämättömiä kavereita....

Joo, täytyy nyt muistaa, että tavallinen ihminen ei paljoa uhraa ajatuksia eri musiikkityyleille tai artisteille. Ja sehän on ihan ok.

-Mitä sä katsot telkkarista
-Mitä vaan sattuu tulemaan
-No, tiätsä Salkkareitten Jaskan ?
-...?
I want to be the king and queen of cheese
Jucciz
01.08.2003 11:39:00
Itseäkin on suunnattomasti ärsyttänyt nämä tyypit jotka kuuntelee "kaikkea" tai "laidasta laitaan" ja kysyttäessä hieman täsmällisempää, he eivät edes pysty nimeämään yhtään artistia.

mulla on laaja, mutta todella valikoiva musiikkimaku

Hyvin sanottu. Pätee aika lailla muhunkin. Melkein joka tyylilajista löytyy jotain hyvää, mutta toisista vaan paljon enemmän kuin toisista. Ihan äärimetalli, räppi ja listadance/trance/house/yms. paska on aina aiheuttanut yökkimisreaktioita, mutta muuten kyllä melkein mikä tahansa menee, riippuen tilanteesta. Hyvä kitararock, jazz, fuusio, ja vanha proge menee kyllä lähes poikkeuksetta aina.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Paperilyhty
01.08.2003 16:56:41
Jep tätähän useat sanoo kun ei kehtaa ja/tai jaksa sanoa mitä kuuntelee. Kerran kysyin eräältä kaverilta että mitäs musaa sä kuuntelet? Kaveri: No vähän kaikkea... Minä: No tiedätkö Jimi Hendrixin? Kaverin: En kuka sekin on? Tässä näitä tietämättömiä kavereita....

Juuri näin. Koeta siinä sitten saada keskustelua aikaan. Varsinkin jos ei muutenkaan ole näitä
"supliikkimiehiä" ( tai -naisia) niin on pikkaisen vaikeaa pitää puhetta yllä. Mutta toisaalta, mitäs turhia, vaikeneminenhan on kultaa.
That is the fucking buzz!
L.Ruoska
01.08.2003 17:03:57

Jos joku kysyy niin sanon että kuuntelen rokkia, "tavallisille ihmisille" käsite rock on kuitenkin kaikki missä huudetaan ja soitetaan kitaraa.

Oli kyllä ihan käsittämätöntä, vaihdettiin duunissa pariks päiväks autoja toissaviikolla ja tässä toisessa pakussa oli hakattu radio ihan paskaks. Volumesäätimet, display jne oli vähä falskina enkä jaksanu sitä ruveta säätämään.

Kolme päivää kuultuani aina ajomatkoilla Kiss FM:ää olin niinkun niin kurkkuani myöten täynnä sitä musaa...siis ihan hullua se touhu. Uskomatonta paskaa, miten sitä shaissea voi kuunnella eläinkään...

Onneks mulla on broidin MD lainassa, sen saa tohon Hiacen systeemiin kiinni. Voipi kuunnella sitä "rockia".
"Suljettu astia on tää olento, sen vakavuudessa on tahto paeta tyhjyyden pyörästä, ja pakko päästä pois!"
Pluto
02.08.2003 09:10:29
Joopa joo. Ihmiset on siis ihan tyhmiä kun kuuntelevät tyhmää musaa, ja sitten eivät edes tunnusta kuuntelevansa tyhmää musaa, vaan antavat toisten ymmärtää pitävänsä oikeaoppisesta, musadiggareiden hyväksymästä metelistä?

Suurimmalle osalle ihmisistä musiikki ei oikeasti ole niin kovin tärkeää, vaan heillä on ihka oikea elämäkin mitä elää, niin ettei tarvitse murehtia toisten musiikkimieltymyksistä. Tuollainen "kuuntelen vähän kaikkea.." vastaus viittaisi juuri siihen suuntaan. En minä ainakaan jaksa baarissa ruveta pohtimaan Lou Reedin ja Velvet Undergroundin eroavaisuuksia (hatusta vedetty juttu oli tuo), varsinkaan jos keskustelukumppania ei asia kiinnosta. Sitten puhutaan jostain muusta, kuten että "onpas sulla kivat...nyyttisäkit". Hehheh. Hii.
Kapis
02.08.2003 09:25:08
"kuuntelen vähän kaikkea" tarkoittaa, että kuuntelee vähäisessä määrin kaikenlaista musiikkia. Niiku humppaa, new kids on the block:a, nykyklassista, grindcorea, vanhan koulukunnan housea, pansonicin kulmaa, freejazzia, antiikin kreikan harppumusiikkia + 1800-luvun siirappisia aarioita..

oikeasti jo pelkästään tietämyksen vähäisyys jostain musiikintyyleistä estää esim. minun väittävän kuuntelevani kaikenlaista musiikkia. informatiivisuudeltaan parasta olisi kertoa mitä levyä tällä hetkellä kuuntelee eniten tai minkä levyn tahtoisi lähiaikoina ostaa/minkä tahtoisi omistaa..
Vilppu
02.08.2003 10:15:48
"What kind of music do you play?"
"We play both kinds: country and western."
"Sävelten välisissä parisuhteissa on pyritty suosimaan puhtaita ja nuhteettomia muotoja. Siis mieluummin avioliitto ja puhdas kvintti kuin satunnainen ryhmäseksi ja ylinouseva kvartti." -Minna Lindgren-
Jabbe
02.08.2003 12:15:33 (muokattu 02.08.2003 12:19:55)
YleX:n foorumilta lainattua:

"Mulla on melkolailla laaja musamaku, mutta parhaiten uppoaa esim. Eminem, Papa Roach, The Used sekä minulle uusi tuttavuus Aine."

"Melkein kaikkea: rockia, poppia, heviä... Esim. The Gathering, Kemopetrol, Metallica, YUP, Trio Niskalaukaus, Pink Floyd, Deep Purple, Ayreon, Björk jne."

Tosiaan muuten mielenkiintoinen keskustelu:
http://chat.yle.fi/ylex/ubbthreads/ … llapsed&sb=5&o=&fpart=1

Selatkaapas. Tuolta näkee vähän "tavallisten ihmisten" musiikkimakua. Kuten sen että esim. Quintessence voisi näköjään upota vähän laajempaankin yleisöön. Vaan missäs radiosoitto viipyy? Ihmisten musamaku näyttää olevan aika pitkälti sitä, mitä radioissa soitetaan, eli muualta ei jakseta musaa pahemmin etsiä. Mutta kuitenkin suurimmalle osalle näyttäisi kelpaavan melkeinpä kaikki mitä radiossa soitetaan, mutta muukin musiikki varmaan menisi, jos sitä vain kuulisi jossain..
Äh.
krushing
02.08.2003 12:18:57

Jotenkin tuntuu että tällaiset "tavalliset" musiikinkuluttajat saattavat olla tietyllä tavalla avarakatseisempia kuin totiset rokkarit, jotka pohtivat että mahtaako tämä bändi nyt olla sitä postmodernia funkmetalli grindcorea ja joilla on kristallinkirkas asiantuntuntijan mielipide siitä, että R'n'B, Tik Tak ja Las Ketsuppi ovat silkkaa paskaa. :-)

Well said. Oma musiikkimaku on aika laaja, semmoinen Cause for Effectin kautta Suzanne Vegaan ja toisaalta surinateknoräppiin á la Dälek ja Anthony Rotherin teknoanthemit ja Augustus Pablon dub-mestariteokset vielä päälle, mutta varmasti jää vielä paljon näkemistä/kuulemista, enkä edes viitsi yrittää väittää että olisin kaikkiruokainen. Olenkin viimeaikoina tietämättömille sanonut makua kyseltäessä että "hyvää musiikkia" :) Se saa luvan riittää.
Blue Moon
02.08.2003 12:31:54 (muokattu 02.08.2003 12:33:22)

YleX:n foorumilta lainattua:--- Selatkaapas. Tuolta näkee vähän "tavallisten ihmisten" musiikkimakua.

No joo. Aattelin ny "tavallisella ihmisellä" suppeasti lähinnä omaan ikäluokkaani kuuluvia (n. 30-40 v.) , joiden kanssa tulee oltua enemmän tekemisissä ja vaihdettua mielipiteitä musiikista. Ylexin kuuntelijoita en usko heihin liiemmälti kuuluvan. :-)
- It's been a long time coming -
Jabbe
02.08.2003 12:36:08
No joo. Aattelin ny "tavallisella ihmisellä" suppeasti lähinnä omaan ikäluokkaani kuuluvia (n. 30-40 v.) , joiden kanssa tulee oltua enemmän tekemisissä ja vaihdettua mielipiteitä musiikista. Ylexin kuuntelijoita en usko heihin liiemmälti kuuluvan. :-)

Humppaa ja iskelmää varmaan kuuntelevat? Tai 60-luvun rokkiklassikoita? ;)

Tavallisia ihmisiä ne ovat nuoretkin (YleX:n kuuntelijat?), ja suurin osa melko aktiivisia musiikinkuluttajia, tosin pääasiassa radion, mp3 ja piraatilevyjen muodossa. Valitettavasti.
Äh.
Blue Moon
02.08.2003 12:44:20 (muokattu 02.08.2003 12:44:51)

Humppaa ja iskelmää varmaan kuuntelevat? Tai 60-luvun rokkiklassikoita? ;)

No totta kai, mitäs muutakaan. Kun ihminen täyttää 30 vuotta, niin paukahtaa armoton humppa päälle, eikä mikään muu ole enää yhtään mitään. ;-)

Tavallisia ihmisiä ne ovat nuoretkin (YleX:n kuuntelijat?), ja suurin osa melko aktiivisia musiikinkuluttajia

Totta kai.
Jabbe
02.08.2003 12:46:06
No totta kai, mitäs muutakaan. Kun ihminen täyttää 30 vuotta, niin paukahtaa armoton humppa päälle, eikä mikään muu ole enää yhtään mitään. ;-)

Niin. Mutta oikeasti, mitä ne kuuntelee? :)

Totta kai.

Valitettavasti musamaku rajoittuu tuohon radio/MTV-linjaan. Ja nekin biisit hommaataan netistä tai virosta.
Äh.
Rattata
02.08.2003 12:48:19
Minä ainakin kuuntelen "vähän kaikkea". Ja itse todella tarkoitan sitä. Oma asenteeni musiikkia kohtaan on, että pyrin ajattelemaan että jokaisessa musatyylissä on huonoa ja hyvää musiikkia. Olen ainakin huomannut että näin on. Itseeni iskee niin metalli (thrash, black, death, prog, etc), pop (paitsi nämä radiosta tulevat teinipoppipaskat), rock (erityisesti proge rock nykyisin), konemusa (aika vähän kylläkin, mutta esim. hyvä drum'n bass iskee), rap/hip-hop (aika vähän tätäkin, mutta esim DJBB on loistava), jazz, funk, soul jne jne jne... Joskus tulee ajatelleeksi että kuunteleeko sitä aivan liikaa erilaista musiikkia, mutta mikäs siinä, jos musa on omasta mielestä hyvää. Kannattaa olla avoin kaikelle musalle.
Jabbe
02.08.2003 12:49:15
Kannattaa olla avoin kaikelle musalle.

Juuri näin!
Äh.
Blue Moon
02.08.2003 13:04:09

Niin. Mutta oikeasti, mitä ne kuuntelee? :)

Oisko "vähän kaikkea" hyvä vastaus? :-)

Joo. Siinä ekassa viestissäni oli oikeastaan se, minkä sanoa halusinkin.
Lennu
02.08.2003 13:15:41

Mä harvoin enää kuuntelemalla kuuntelen mitään musiikkia. Jos radiosta (töissä, kotona en kuuntele) tulee Jonna Tervomaan versio Rakkauden Haudalla biisistä, niin mä voin diggailla mukana ja vaipua horrokseen: Jonna ketkuttamassa lavalla ja siniset silmänsä huumaavat minut laulamaan mukana "pelasta mut". Joo, käy mun almanakkaan.

Eli niin joo, mä en kuuntele mitään. Mä soitan ite.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)