Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Washburn
1 2 3 4
Thunderace77
04.01.2006 16:01:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä liike Suomessa mahtaa myydä washburnin kitaroita?
 
oiva tumpeloinen
04.01.2006 16:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Washburnin maahantuoja:
 
Country: Finland
Company:
Address: STUDIOTEC
 
KUUSINIEMI 2
 
ESPOO
02710
Finland
Contact: Peter Strahman
Phone: +358 (9) 5123-5311
Fax: +358 (9) 51235355
Email: peter.strahlman@studiotec.fi
Website:
Distribution for Washburn,Randall and Oscar Schmidt
 
Kysy sieltä...
 
Black Liquid
04.01.2006 17:11:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

studiotec ei tuo enää washburnia
 
oiva tumpeloinen
04.01.2006 17:13:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

studiotec ei tuo enää washburnia
 
Sitten ei sitä varmaan tuo kukaan. Toi on kuitenkin Washburnin sivuilta.
 
Kannattaa lähettää sähköpostia suoraan Washburnille ja kysästä.
 
Pnctocn
04.01.2006 18:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Washburnin maahantuoja:
 
Country: Finland
Company:
Address: STUDIOTEC
 
KUUSINIEMI 2
 
ESPOO
02710
Finland
Contact: Peter Strahman
Phone: +358 (9) 5123-5311
Fax: +358 (9) 51235355
Email: peter.strahlman@studiotec.fi
Website:
Distribution for Washburn,Randall and Oscar Schmidt
 
Kysy sieltä...
tuovatko vielä ja jos eivät niin kuka tuo. Saman ongelman kanssa painin joskus aikoinaan. Onnea matkaan.
 
Mitä olet hakemassa?
 
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Thunderace77
04.01.2006 20:25:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen etsimässä N4 tai N2:sta...
 
Pnctocn
05.01.2006 00:14:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen etsimässä N4 tai N2:sta...
 
N4 oli torilla myynnissä pari kk. sitten (liekkö mennyt). N2:sia voisi käytettynä myös löytyä useampiakin.
 
Maahantuojan(?) kautta noiden hankkiminen on hankalaa. Suosittelisin melkein ostosmatkaa Saksaan/Englantiin (päivän lentoreissusta ei tule kohtuuttomia lisäkuluja) ...tai ostamista sikaa säkissä Jenkeistä/Japanista.
 
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
SiwamieS
05.01.2006 03:20:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://search.ebay.de/washburn-n2_W0QQfkrZ1QQfromZR8
Siitä kattelemaan..
 
You are sleeping - You do not want to believe
rosberg
05.01.2006 09:23:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heihei!
käytettynä musamaailmassa on se N2. oli aika kivassa iskussa eilen viiden aikaan. varmaan nytkin. kokeilemaan siitä!
 
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Thunderace77
09.01.2006 22:32:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Justiinsa sain kuulla,että Washburnin maahantuonti on lopetettu...
No ei se mitään,löysin vielä yhden uuden N4:n...Ja edullisesti,joten nou hätä.
 
Markley
11.01.2006 09:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin mun Washburn x-12 kitaran Keravan intromusicista. Jos asut lähimailla kandee käydä vilkaseen..
 
Mitä vain
Dreg
27.01.2006 11:46:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei.
 
Tuleekohan Washburnille tulevaisuudessa maahantuojaa Suomeen? Itse kiinostaisi nuo N5 & N6 mallit.
Pitää varmaan ottaa yhteyttä itse valmistajaan..
 
Thunderace77
27.01.2006 18:42:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ainakaan kuulemma lähiaikoina ole tulossa maahantuojaa...näin ymmärsin.
On kyllä ollut N4 ihan älyttömän hyvä skeba soittaa...Täytyy olla tyytyväinen ostokseen.Sain niin edullisesti,että oli pakko tarttua syöttiin...
 
Osteri
21.03.2015 12:45:16 (muokattu 21.03.2015 12:50:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

--Huom! Olet kirjoittamassa yli 3339 päivää vanhaan aiheeseen!--
 
Nostoa tälle aiheelle, on varmaan ihan ok että kymmenen vuoden välein tulee jotain päivitystä myös marginaalisille merkeille :)
 
Hyvä kitaramerkki painuu jatkuvasti unholaan jo ihan sen takia mikä tässäkin ketjussa käy ilmi: ei ole pitkäjänteistä edustajaa ja markkinointia. Soitin Lainekin tuossa pari vuotta sitten lopetti edustuksen. Olen ymmärtänyt että Suomessa myytävät määrät ovat olleet niin pieniä että edustusta ei saanut pitää. Esimerkiksi Ranskassa Washburn näyttää myyvän hyvin.
 
Toistetaan tuo alussa ollut kysymys: Mikä liike Suomessa mahtaa myydä washburnin kitaroita? Vai onko ainoa mahdollisuus tilata ulkomailta? Vai ovatko ainoita onnekkaita ne, jotka ovat saaneet käsiinsä nuita vanhempia soittimia?
 
Itsellä on neljä sellaista Washburnia joista en ole luopumassakaan ja olen niihin niin tyytyväinen että muita soittimia on enemmän käsistä lähtenyt. Yhteenvetona voisi sanoa että työn laatu näissä on hyvää, mutta aika monessa saa kyllä alkuperäiset tehdasmikit vaihtaa merkkimikkeihin. Uudemmissa tosin alkaakin olla jo Duncania paikallaan ja huomioitavaa vielä se, että noissa paksummissa Idol-sarjan kitaroissakin Randallin mikit on ihan perkuleenmoista jyrinää.
 
Washburnin omistajilta tähän jatkoksi kommentteja ja kokemuksia vuosien varrelta, olkaa hyvät.
 

 
Uusista malleista kiinnostuneille tietoaa täältä http://www.washburn.com/products/electric/
 
Krice
21.03.2015 17:46:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut noista uusista malleista on ihan mielenkiintoisia, mutta Washburnin ongelma tuntuu tosiaan olevan siinä, että kitaroita ei ole (yleisesti) myynnissä Euroopan alueella. Se on Washburnin oma vika, kitaroita pitää kaupitella ja markkinoida raivokkaasti muillakin markkina-alueilla kuin USAssa.
 
Humppa-Pappa
22.03.2015 01:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jotkut noista uusista malleista on ihan mielenkiintoisia, mutta Washburnin ongelma tuntuu tosiaan olevan siinä, että kitaroita ei ole (yleisesti) myynnissä Euroopan alueella. Se on Washburnin oma vika, kitaroita pitää kaupitella ja markkinoida raivokkaasti muillakin markkina-alueilla kuin USAssa.
 
Näyttäspä noita olevan ihan kiva valikoima GAK.UK kaupan sivuilla... Sieltä saa ainakin tänne tilattua. Ite harkitsin seiskaa hommatessa tollasta Ola Englund mallia mutta enpä hommannu ku kenelläkään ei ollut hirveenä kokemuksia kyseisetä kilistimestä ja kun Ibanezkin on ihan menevä peli...
 
Osteri
22.03.2015 10:51:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän homma näiden soittovehkeiden kanssa tosiaan niin toimii, että se mistä puhutaan ja kokemukset ovat positiivisia, kannustaa lumipallo-efektin lailla seuraavia potentiaalisia ostajia.
Miksi Washburn kitaroista ei sitten puhuta vaikka niitä kuitenkin porukoilla on?
Olettaisin että Washburn on täytteenä siellä muiden seassa ja satunnaisella soitolla, gas on saanut aikaan jonkin muun merkin hankinnan joka sitten toimiikin pääasiallisena soittimena. Ei niitä niin usein torillakaan liiku, ainakaan noita vanhempia kappaleita eli jossain piileksivät.....
 
vottonen
23.03.2015 02:26:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon muusikoiden.netin torilta lunastanu kaks Washburn X40 Pro:ta, ekan hopeisen sain törkeen halvalla reeniskitaraks, tuli ilman mikkejä, asensin Teslan aktiivit, helvetin hyvä soittaa, Groverin virittimet ja Schallerin floikka. Kaula omaan makuun parempi/helpompi soittaa ku miun keikkaskitan kaula (Ibanez RG2550), kapeempi, ni sopii lyhyille sormille paremmin.
 
Toisen (mustan) X40 Pron ostin himaan ku halvalla sai tuas (199€), lähinnä ns. kännikitaraks, siinä alkup. SD:n mikit ja potikat, tosin jostain syystä ton säätämisessä omaan tatsiin sopivaks on ollu enempi työtä, mutta hintaan nähden helekutin mainio skeba sekkiin :D.
 
Nihkeesti löytyy tietoo kyseisestä mallista, mut tuolla jottain posmitusta http://www.ultimate-guitar.com/revi … ws/electric_guitars/washburn/x40pro
 
http://caughtinthebetween.com
mpekkanen
23.03.2015 11:35:57 (muokattu 23.03.2015 16:32:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Washburn on merkiltään todella vanha ja monelle Suomessa outo tai edullisen kitaran merkki. Kitaramerkki on perustettu jo vuonna 1883 Chicagossa.
Osittain johtuu, ettei tänne ole kauheasti tuotu USA malleja ja maahantuonti on vaihdellut tai sitä ei ole ollenkaan.
MS Music Shop kun aikanaan toi 80 ja 90-luvulla Washburnia maahan, niin silloin taisi tulla suurin osa tämän merkin kitaroista Suomeen. Silloin oli Charvel/Jackson ja Ibanez kovassa huudossa metallikitaristien keskuudessa ja Washburn jäi täällä meillä näiden jalkoihin. Osittain mainostuksen vähäisyydestä ja siitä ettei tällä merkillä ollut oikein soittajia metallipiireissä. Ei oikein Suomessa, eikä ulkomaillakaan. Myöskin silloiset Washburnit olivat aasian tuotantoa, ainakin ne sähkökitarat mitä itse silloin näin täällä Suomessa.
Grover Jackson oli myös itse Washburnilla töissä jonkun aikaa kun hän lopetti Jackson merkin kanssa. Samainen kaveri teki monelle muullekkin merkille töitä, esimerkiksi B.C. Rich, Rickenbacker ja nykyään hänellä on oma GJ2 merkki. Hänenkään suunnittelemat mallit eivät tainneet euroopassa käydä sen paremmin kaupaksi.
Anthrax kitaristi Scott Ian taisi nostaa hieman joidenkin kitaristien silmissä merkkiä korkeammalle. Tosin Tämä kitaristi on tainnut palata takaisin Jackson kitaroiden pariin.
Washburn tekee kyllä ihan hyviä sähkökitaroita blues ja jazz kitaristeille, mutta täällä meillä kotomaassa monetkaan amerikan nimet eivät kauhean paljon kaikille kerro. Myöskin suuremmat markkinat ovat monesti hieman edullisemmissa soittimissa ja varsinkin rock ja metallikitaristien osuus on soittimien myynnissä huomattava.
 
Akustiset menivät melko hyvin kaupaksi ja olivat varsin laadukkaita soittimia. Ovat varmaan edelleen ihan hyviä soittimia. Taitaapa Mikko Alatalo soittaa vieläkin omallaan aika paljon. Tämä henkilö ei varmaankaan kyllä ihan kaikille ole positiivista mainosta, vaikka se ei merkkiä sen huonommaksi teekkään. Washburn tekee myös akustisten lisäksi resonaattoreita, banjoja ja mandoliinejakin.
 
Se mikä on joskus ihmetyttänyt on tämä Nuno malli. Silloin kun se ilmestyi niin eipä se tuntunut juuri ketään kiinnostavan. Olin silloin musaliikkeessä töissä ja hyllystä löytyi yksi sellainen kitara. Ei sitä monikaan edes kokeillut ja nykyään näitä tuntuisi menevän hyvinkin paljon kaupaksi.
Silloin näitä Washburn sähkökitaroita myytiin lähes kaikkia malleja jopa alle puoleen hintaan listahinnasta ja ei niitä silläkään hinnalla ihan kaikkia myyty.
 
Muutamia vuosia sitten kokeilin Soitin Laineella jotain USA mallia ja sekin oli puoleen hintaan kun lopettivat merkin maahantuonnin.
Ehkä tämän merkin pitäisi panostaa tänne eurooppaan ja toisaalta myös täällä Suomen päädyssä maahantuojien tehdä sponssisopimuksia bändien kanssa niin merkki tulisi paremmin esille.
 
Ihan hyviä kitaroita tämä merkki silti tekee ja akustisissa on myös todella hyviä soittimia ihan siellä keskihintaisissakin kitaroissa.
 
Moniko muistaa vielä kun Dr.Pepperiä mainostettiin ja siinä oli tyyppi Washburn A-5 kitaran(muistaakseni) kanssa?
 
E:Täytynee korjata, etten kyllä muista itsekkään kunnolla oliko se mainos DR.Pepper vai mikä? Siinä oli kuitenkin sellainen mies joka piti pinkkiä/magentan väristä Washburn A-5 kitaraa sylissään. Miehellä oli zorron naamio ja musta hattu.
Eipä tällä taida mitään väliä olla :)
 
Osteri
23.03.2015 15:12:51 (muokattu 23.03.2015 15:15:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos mpekkanen hyvästä yhteenvedosta ja näkökulmasta!
Washburn-tehtaan historian olen itsekin lukenut, kun silloin joskus kiinnostuin ko merkistä. Mun ensimmäinen kitara oli mallia RS10-V ja sain sen penkoa esiin ihan siellä MS audiotronin varastossa. Sen jälkeen noita on ollut muutamia ja edelleen täällä majailee jokunen.
 
Kirjoitit: "Silloin näitä Washburn sähkökitaroita myytiin lähes kaikkia malleja jopa alle puoleen hintaan listahinnasta ja ei niitä silläkään hinnalla ihan kaikkia myy"
Tätä samaa olen aina ihmetellyt, mutta toisaalta se markkinointi ja tunnetut esikuvat olisivat tärkeitä, jotta tuote voisi menestyä sille tarkoitetulla hintatasolla.
Näin ei Suomessa ole kunnolla koskaan ollutkaan. Kiinnostuksen ja myös tiedon puutteen määrä on vaikuttanut hintatasoon alentavasti. Ne "markkinat". Ihan varmasti jäivät aikanaan Charvel/Jackson jalkoihin. Washburnin osalla voi vaan kehottaa porukoita tarkkailemaan sitä työn jälkeä ja oikeasti tutustumaan soittotuntumaan, joka on hyvin sujuva.
 
Olen jossain aikaisemminkin maininnut että alkuperäiset 600-sarjan mikit ja jokunen sähkön osa saattavat olla heikoimpia lenkkejä, mutta ne vaihtamalla saa loistavan soittimen. Esim mullakin on näissä 90-luvun vehkeissä Duncania ja yhdessä uudemmassa jopa Gibsonin 400-sarjan mikit. Toimivaa viimeistelyä, hyviä kitaroita keskitason budjetilla :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «