MasK oF SaNiTY 29.12.2005 11:40:39 | |
---|
Abban "Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)" on hyvä biisi reenailla sweep-tekniikkaa. Muistaakseni se p*ska Sinergy-niminen bändi teki tuosta coverin. Sinergy = ok.. aka hyvä.. onko sinergy tehnyt siitä coverin?.. Madonna ainakin Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä! |
Epämuusikko 29.12.2005 11:47:49 | |
---|
Sinergy = ok.. aka hyvä.. onko sinergy tehnyt siitä coverin?.. Madonna ainakin Rippasi sen sointukierron. *Soittakaa Yngwie Malmsteenin Gimme Gimme Gimme ja Sakari Kuosmasen Paratiisi" "It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know....
or a bunch of average ones". -Bill Hicks |
blackorwhite 30.12.2005 01:58:11 | |
---|
Hmmm... Luin näitä juttuja täällä mut miten se voi olla mahdollista, että minusta sweepit on paljon paljon helpompia kuin yhden kielen tiluttelut? Samoin sitten nää asteikot mitä on missä lähdetään e-kieleltä ja mennään E-kielelle asti, ja siin on vaikka jotain 15 säveltä. En tiedä ymmärsikö kukaan tuota asteikko juttua mutta toivotaan. En ymmärrä itsekään tuota juttua alkuunkaan kun kaveri sanoo, että yhden kielen tilut on paljon helpompia ku kumpikaan noista :D |
hylsy 31.12.2005 14:40:18 | |
---|
Kyllä siinä ajassa, missä sweeppaustaidon hioo todella huippuunsa, kerkeää oppia aika paljon ihan oikeasti hyödyllisiä asioita kitaransoitosta. Valinta on silti jokaisen oma. Mikä ihme sulla on hätänä! Aliarvioit ja nälvit joka käänteessä, etkä vaivaudu edes virittämään kitaraasi. Sen kun vetelet rempseesti improvisoiden ja jakelet siinä sivussa karmeita latteuksia oman itsetuntosi kohottamiseksi. Luulisi moisen riidankylväjän roolin sopivan mainostamaasi maailmankuvaan vähintäänkin huonosti. Suosittelisinkin sinulle hyvää ruokaa ja kivoja kavereita, joiden kanssa voisit sitten käydä välillä vaikka jätskillä tuuleentumassa. Sosiaalisten taitojen hiominen saattaisi heijastua myönteisesti myös esittämääsi musiikkiin. |
blackorwhite 03.01.2006 21:54:41 | |
---|
Hmmm... Luin näitä juttuja täällä mut miten se voi olla mahdollista, että minusta sweepit on paljon paljon helpompia kuin yhden kielen tiluttelut? Samoin sitten nää asteikot mitä on missä lähdetään e-kieleltä ja mennään E-kielelle asti, ja siin on vaikka jotain 15 säveltä. En tiedä ymmärsikö kukaan tuota asteikko juttua mutta toivotaan. En ymmärrä itsekään tuota juttua alkuunkaan kun kaveri sanoo, että yhden kielen tilut on paljon helpompia ku kumpikaan noista Lainaten omaa tekstiäni eniten tässä jutussani minua v*tuttaa se ku tykkään komppaila ja haluan kompata ja haluan vaan kompata hyvin ni jotkut sweepit lähtee menemään jostain syystä älyttömän hyvin ku taas sit ihan perussointujen kompit kusee pahemman kerran. Unelma komppaamista mitä minäkin haluisin joskus kaukana tulevaisuudessa soittaa on Hendrixin woodstockin fire vaikkapa, siinä on kyllä sitä jotain. Mut eihän tästä tuu mitään ku sweeppailu vaan lähtee onnistumaan mut se mitä haluan tehä ni ei, ni mikä mahtaa maksaa? |
Ville81 03.01.2006 21:56:56 | |
---|
Lainaten omaa tekstiäni eniten tässä jutussani minua v*tuttaa se ku tykkään komppaila ja haluan kompata ja haluan vaan kompata hyvin ni jotkut sweepit lähtee menemään jostain syystä älyttömän hyvin ku taas sit ihan perussointujen kompit kusee pahemman kerran. Unelma komppaamista mitä minäkin haluisin joskus kaukana tulevaisuudessa soittaa on Hendrixin woodstockin fire vaikkapa, siinä on kyllä sitä jotain. Mut eihän tästä tuu mitään ku sweeppailu vaan lähtee onnistumaan mut se mitä haluan tehä ni ei, ni mikä mahtaa maksaa? Kuka sut pakottaa sweeppaamaan? |
blackorwhite 04.01.2006 00:23:53 | |
---|
Kuka sut pakottaa sweeppaamaan? Jaahah, no ei kukaan mut ei tässä nyt siitä tainnut puhe ollakaan. |
Nääppä 04.01.2006 03:29:01 | |
---|
oon soitellu 1,5 vuotta ja sweeppailu on hullun nopeaa ja puhdas :D ajjjaaaa |
Montte 04.01.2006 08:13:30 | |
---|
oon soitellu 1,5 vuotta ja sweeppailu on hullun nopeaa ja puhdas :D Ei muuta kuin äänipätkää kehiin. Signature: Montte |
oon soitellu 1,5 vuotta ja sweeppailu on hullun nopeaa ja puhdas :D Voi vittu jätkä, mä olen sun soittoas kuullu, ja siitä on kyllä puhtaus ja tarkkuus kaukana. Ja sä tajuat sen varmaan itse vasta ~5 vuoden päästä. Ei se mitään, noin se meni mullakin aikanaan. Nykyään olen sitte ihan paska. Ostetaan Charvel Journeyman
>-)))> #20 |
kilkka 04.01.2006 13:57:38 | |
---|
Sweeppailu on näille bodom-pimputtajille vaan sellanen "munanjatkekeino", ainakin useimmille: Jeah vedetään a-molli viidenkielen arpeggioo ylös alas niin nopeeta kun lähtee. Mut kyl mä oon tullu siihen tulokseen että lyhyemmät esim. kolmen kielen pienet pyrähdykset niin heavy kuin jazz-sooloissa ovat käytännöllisempiä, kun niitä käyttää vaan sopivan hillitysti. Rock |
JS 04.01.2006 14:02:27 | |
---|
Sweeppailu on näille bodom-pimputtajille vaan sellanen "munanjatkekeino", ainakin useimmille: Jeah vedetään a-molli viidenkielen arpeggioo ylös alas niin nopeeta kun lähtee. Mut kyl mä oon tullu siihen tulokseen että lyhyemmät esim. kolmen kielen pienet pyrähdykset niin heavy kuin jazz-sooloissa ovat käytännöllisempiä, kun niitä käyttää vaan sopivan hillitysti. Tuota.. *köh* makuasia... Ostetaan Charvel Journeyman
>-)))> #20 |
kilkka 04.01.2006 14:04:44 | |
---|
Tuota.. *köh* makuasia... Totta... pyydän anteeksi, tarkoituksenani ei ollut provosoida ketään vaan ilmaista oma näkökulmani asiasta. Ja toki sitä itsekin joskus tulee laajempia sweeppejä käytettyä :) Rock |
LordWinter 05.01.2006 14:47:54 | |
---|
Olen soittanut 1,5 vuotta eikä swiipit lähde vieläkään. Olen keskittynyt aina mieluummin oleellisiin asioihin. Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk. |
Boomboy 05.01.2006 14:56:32 | |
---|
Oon soittanu vuoden ja 5 päivää päälle.Hetki sitte sain tietää mitä on sweeppaus ja kun noita videoita katteli niin tuli vaan sellanen "Ei s****na voi olla totta.Mitähän ne seuraavaksi keksii" olo. |
kid ego 05.01.2006 15:03:26 | |
---|
Minkä takia ollaan sweeppailun puolesta tai vastaan? Sweeppaaminenhan on vain arpeggioiden soittamista tekniikalla jolla plektran turha liike minimoidaan. Oon soittanu vuoden ja 5 päivää päälle.Hetki sitte sain tietää mitä on sweeppaus ja kun noita videoita katteli niin tuli vaan sellanen "Ei s****na voi olla totta.Mitähän ne seuraavaksi keksii" olo. Seuraavaksi? Sweepattu on jo kymmenet vuodet, olisiko Ynkkä ollut ensimmäisiä sweep mastereita..? Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. |
Jackson Dinky 05.01.2006 16:44:04 | |
---|
Seuraavaksi? Sweepattu on jo kymmenet vuodet, olisiko Ynkkä ollut ensimmäisiä sweep mastereita..? Mun mielestä Frank Gambale.. Tai mistäs sen tietää. Ei kyllä ynkkä ainakaan. Korjatkaa yhdys sananne! |
Sir Härö 05.01.2006 16:53:47 | |
---|
Olen soittanut 92 vuotta eikä swiipit lähde vieläkään. Olen keskittynyt aina mieluummin oleellisiin asioihin kuten toisten morkkaamiseen ja oman tekniikkani kehumiseen Tää on dadaa parhaimmillaan. Pillun maku, tahtooko panna, viina.
|
Axeplayer 05.01.2006 17:13:23 (muokattu 05.01.2006 21:36:16) | |
---|
Mielestäni sweeppaaminen on ehdottomasti yksi hienoipia keinoja saada kitarasta 'kauniita ääniä aikaan' :D. Omasta mielestäni osaan varsin hyvin tietynlaisia sweeppejä. Laitan huomenna tai ylihuomenna ääninäytettä jos vain saan nauhotettua ja osaan laittaa tänne. Ite oon treeanannu noita joko omilla harjoituksilla tai sitten pätkiä jostain kappaleista. hyvä harjoitus on ainakin vaikka bodomin deadnight warriorin soolo. Nyt olis nauhotettu näyte koneella (mp3-soittimella nauhotettu) mutta empä osaa sitä tänne laittaa. Neuvoja? Huumorilla vaan ja uutta paskaa housuun. |
blackorwhite 06.01.2006 19:49:32 | |
---|
Tuota ajattelin kysyä muilta tästä että miten muut sweeppailee? Että laittaako muut suoraan ne sormet kiinni otelautaan ja sit pyyhkäsee alaspäin ja nostelee sormia sitä mukaan kieliltä ylös ja sit ku lähetään alhaalta ylös päin niin kääntäävät äkkiä ne sormet taas kiinni otelautaan ja pyyhkäseevät ylöspäin ja nosteleevat kieliltä sitä mukaan niitä sormia ku nuotti soi? Itse en tee tuolleen. Toivottavasti kaikki ymmärsi mitä tarkoitan :) |