wavelength 02.01.2006 16:59:58 | |
---|
-- kumpi olisi helpompi oppia ilman opetusta? Tähän pitää vielä sanoa, että molempia on yhtä helppo oppia soittamaan väärin. :) En tiedä mistä puhun. |
ehdottomasti basso (hieno soitin ja vähemmän soitettu) koska kitaristeja on 50% -... näin karkeasti |
jjylli 03.01.2006 07:27:04 | |
---|
sanon vain sen että koskaan ei kannata ostaa soitinta vaan sen takia että se olis helpompi soittaa ku joku toinen miksei ? |
-Prokitaristi- 04.01.2006 19:13:14 | |
---|
Kitara=näppäryyttä Basso=kestävyyttä (varsinkin jos soitat sormilla yhtä nopeaa kuin Harris) |
Crew 07.01.2006 23:15:59 | |
---|
kitaraa tietenki... sitä on kivempi soittaa ku bassoa. ''Prkle. Kirves tänne ja vähä äkkiä!''
To a blind person, it makes no difference.
whether the lights are burning or not. |
Carpenter 07.01.2006 23:29:58 | |
---|
kitaraa tietenki... sitä on kivempi soittaa ku bassoa. Riippuu tyylistä. Heviä on kivempi soittaa kitaralla, mutta bassolla on kivempi soittaa monia muita tyylejä esim. funkia (jos osais). Paitsi kyllä sitä on ihan mukava kitarallakin soittaa. |
Hohhoijaa 08.01.2006 10:04:52 | |
---|
Kyllä nää on ihan kuulkaas mielipideasioita. Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
derble 08.01.2006 21:25:10 | |
---|
Kuten jo sanottu, kokeile molempia ja eihän molempien soittaminen jonkin aikaa mahdotontakaan ole. Paitsi kukkarolle. |
jjylli 09.01.2006 17:01:33 | |
---|
Kyllä nää on ihan kuulkaas mielipideasioita. ei voi olla |
SuoYlimys 11.01.2006 13:28:36 | |
---|
Kitara=näppäryyttä Basso=kestävyyttä (varsinkin jos soitat sormilla yhtä nopeaa kuin Harris) Harris? Entäs joku Trujillo, Burton tai Vortex? Että oliko tuo Harris nyt välttämättä mitenkään mainitsemisen arvoinen edes.. (On muuten jännä tekniikka Harrisilla, tai sitten se vaan näyttää siltä.) |
Steve Harris 11.01.2006 20:33:38 | |
---|
No kitara on helpompi ainaki mun mielestä, oppii soittaa nopeemmi vaikeita biisejä. Mutta basso kannattaa valita basso ehdottomasti |
Sir Härö 11.01.2006 22:40:01 (muokattu 11.01.2006 22:41:04) | |
---|
Että oliko tuo Harris nyt välttämättä mitenkään mainitsemisen arvoinen edes.. Oletko ikinä kuunnellut bändiä nimeltä Iron maiden? ;) Kyllä Harris on hyvä mainita jos hyvistä basisteista puhutaan. Miehen bassosoundi on uskomaton. Mutta parhaat basistit löytyvät kaiketi reggae- ja funkympyröistä. (korjatkaa jos mielipiteeni on virheellinen.) Kyllä nää on ihan kuulkaas mielipideasioita. Tämän asian sisäistäminen vaatii joskus kokemusta m.netistä kuomaseni :) "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
-Kirjailija, filosofi H. Hakala |
Kampela77 12.01.2006 09:15:26 | |
---|
No kitara on helpompi ainaki mun mielestä, oppii soittaa nopeemmi vaikeita biisejä. Mutta basso kannattaa valita basso ehdottomasti Voiko biisiä sanoa vaikeaksi, jos sen oppii nopeasti? Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Feggy 13.01.2006 10:05:35 | |
---|
Basso. Pääsee bändiin paljon varmemmin. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
Mrezzye 14.01.2006 14:19:43 | |
---|
Koita vaikka selloa. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
IommI 18.01.2006 13:00:34 | |
---|
Oon soittanut kitaraa kohta kaks vuotta ja kokeilin soittaa bassoa niin eihän se jumalauta istu käteen millään.. sormet pitäisi olla 20cm että kerkeet yhtään mihinkään.. kyllä ne basson soittajatkin jotain skilliä tarvii.. Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
Sir Härö 18.01.2006 14:48:24 | |
---|
Oon soittanut kitaraa kohta kaks vuotta ja kokeilin soittaa bassoa niin eihän se jumalauta istu käteen millään.. sormet pitäisi olla 20cm että kerkeet yhtään mihinkään.. kyllä ne basson soittajatkin jotain skilliä tarvii.. Sen jälkeen kun pääsin bändiin basistiksi, olen hetki hetkeltä tullut varmemmaksi että basso se vasta hieno soitin onkin. 'Jos haluat kysytyksi bändisoittajaksi, valitse basso ja opettele soittamaan sitä hyvin. "Hyviä" kitaristeja on pilvin pimein. En tunne henkilökohtaisesti kuin yhden oikeasti hyvän basistin kun taas "hyviä" kitaristeja tunnen paljon. "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
-Ajattelija, filosofi H. Hakala |
lokki 17.03.2006 16:05:46 | |
---|
Ilman muuta basso: 1. Basistit vie kaikki naiset 2. ... Mistäs ton keksit? Kaikki ketkä tuntevat minut, Anteeksi. |