noir 30.07.2003 15:13:48 | |
---|
Oma vastaukseni on pitkään ollut "aikalailla kaikkea klassisesta black metalliin, paitsi europoppiteknoa." Onhan noita genrejä enemmänkin, jotka eivät sillä tavalla iske, tai joista en pidä lainkaan, mutta kaiken eritteleminen on todellakin raskasta ja turhauttavaa. Itse en kyllä ole törmännyt ihmiseen, joka "vähän kaikella" tarkoittaa listahittipoppia. Pelottava jo ajatuksena. There have been mixes and dancetracks, put together in the past. But none can outrun or equal the power of Megablast! |
lxi 30.07.2003 15:19:16 | |
---|
"Kuuntelen vähän kaikkea"? Vähän? Siis tarkoittaa samaa kuin "en kuuntele paljon mitään"? Maailman ympäripyörein vastaus joka ei tosiaan kerro yhtään mitään. Yleensä jos kysytään, vastaan suunnilleen edellämainitusti "kuuntelen kaikkea hyvää musiikkia". Vastapuolesta sitten riippuu, viitsiikö keskustelua enää syventää ja tarkentaa -- keskimäärin radion taustakuuntelijoiden kanssa ei montaa yhteistä sanaa löydy vaihdettavaksi. Tuo musiikkimaun laajuuskin on aika hämäävä asia. Siihen pätee sama analogia kuin soittamiseen: mitä enemmän oppii, sitä vähemmän huomaa tietävänsä. Samalla tavalla vasta kun tosissaan alkaa laajentamaan musiikkimakuaan, huomaakin ettei tunne vielä pientäkään osaa musiikin äärettömästä kentästä. Speedy: Nyt ei voi olla kysymättä, kuinka moni tykkää klassisesta musiikista, ja kuinka moni ei voi sietää sitä..?? Sama kuin kysyisit "kuinka moni tykkää rokista?" tai "kuinka monen mielestä ruoka on hyvää?". Yritä siinä sitten vastata jotain eksaktia noin äärettömään kysymykseen. Mainostilaa vuokrattavana |
Speedy 30.07.2003 15:29:50 | |
---|
Speedy: Nyt ei voi olla kysymättä, kuinka moni tykkää klassisesta musiikista, ja kuinka moni ei voi sietää sitä..?? Sama kuin kysyisit "kuinka moni tykkää rokista?" tai "kuinka monen mielestä ruoka on hyvää?". Yritä siinä sitten vastata jotain eksaktia noin äärettömään kysymykseen. No joo, mut olen tavannut monta monituista ihmistä, jotak sanovat, että klassinen on karmeeta, sitä ei voi sietää, sít kun rupiaa kyselemään elokuvia, mistä tykkää, ja usein nämä monituiset ihmiset tykkää jännitys yms. kauhuleffoista, sit kun utelee, että mitä ois esim. Hitckockin levvat metalli musiikilla höystettynä, niin alkaa kummasti naamat venähtää, kun huomaavat, että hyvän elokuvan yks elementti on musiikki, joka aika monasti on klassista..=I Tästä syystä siis halusin kysäistä tätä, ja ottaa sen tässä esille.. Eli son vähä sama ilmiö, kun toi "vähä kaikkee" joka todellisuudessa on koko maailman musiikista "1%", eli se Kiss FM osasto..=) "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
jogo3000 30.07.2003 15:33:04 | |
---|
"Vähän kaikenlaista", tai "kuuntelen mitä vaan", tai "olen kaikkiruokainen" tarkoittaa kai kaikkea, mikä ei pääse häiritsemään millään tavalla, vaan kelpaa taustamusiikiksi. I'm a whiskey rock'n'roller. |
Aimo 30.07.2003 17:10:49 | |
---|
Jos oisi kaikkiruokainen, niin pitäisi kuunnella klassiset, räpit, deathmetallit, gospelit, bluesit, etnomusiikit, technot... En usko että on kaikkiruokaista, tai ainakaan semmoista joka OIKEASTI tykkäisi kaikenlaisesta musiikista. Sitä tulee vaan sanottua että "vähän kaikkea" kun kuuntelee rock/heavy/proge ja vähän jotain funk-juttuja. Kuitenkin oon ekana sanomassa että "vittumitäpaskaa, laita jotain. hei mulla ois yks levy!..." Pieru on perseestä ja homous on miesten juttu |
aleksi 30.07.2003 18:05:38 (muokattu 30.07.2003 23:43:49) | |
---|
Otsikon luettuani valmistauduin juuri kertomaan omia kokemuksiani näistä "kaikkiruokaisista" musiikin ystävistä. Todellakin useasti nämä henkilöt omistavat muutaman hassun levyn, jotka ovat saatu joulu- tai synttärilahjaksi ja ovat luultavasti jo kysymishetkellä kyllästyneet näihin, joten vastaavat "kuuntelen vähän kaikkea..", koska eivät oikeastaan edes muista artistien nimiä tai eivät välttämättä osaa yhdistää artistia oikeaan tuotantoon. Tällöin ainoa vaihtoehto vastata kysymykseeni musiikista on se Me&My, jonka levy on seitsemän vuotta sitten pukilta saatu ja näin ollen henkilö tekee järkevästi vastatessaan otsikon osoittamalla tavalla. Toisaalta myös riippuu henkilöstä, jolta asiaa kysytään. Esimerkiksi jos joku tämän foorumin aktiivikäyttäjistä sanoo kuuntelevansa "kaikennäköistä" musiikkia oletan, että hän todellakin kuuntelee laajalti musiikkia. EDIT: yritin selventää "-Har du en cigarett komppis?
-Not for you." |
MC Dirty Lady 30.07.2003 18:11:00 | |
---|
mistä johtuu, että useimmiten kun joku sanoo kuuntelevansa "vähän kaikkea" tai "kaikenlaista musiikkia", hän todellisuudessa tarkoittaa: "kuuntelen sitä mitä kiss fm soittaa, levyhyllyssäni on kolme levyä ja kaksi niistä on ostettu tallinnasta mustamäen torilta." ja miten minä nyt voin sanoa kuuntelevani kaikenlaista musiikkia aiheuttamatta väärinkäsityksiä? pitäisikö sanoa kuuntelevansa kaikkea mitä EI soiteta kiss fm:llä?
Mua ei ainakaan edes kiinnosta mitä muut ajattelevat / luulevat, jos sanon kuuntelevani (melkein) kaikkea. Pääasia että itse tiedän mistä pidän. Kieltämättä levyhyllyni sisältö silloin tällöin herättää suurta hämmennystä satunnaisemmissa vierailijoissa. Kaverit ovat tottuneet jo. |
Vimpo 30.07.2003 19:43:53 | |
---|
Minulla on aina tuo ongelma, kun joku kysyy millaista musiikkia kuuntelen. Ei pysty luettelemaan jokaista mielibändiä erikseen, eikä toisaalta laatimaan mitään "vihaan tätä genree"-listaa. Kuitenkin kuuntelen musiikkia hyvinkin aktiivisesti näihin useimpiin "vähän kaikkee" tyyppeihin verrattuna. |
Stein 31.07.2003 09:44:57 (muokattu 31.07.2003 09:50:24) | |
---|
Ekös se ole niin , että musiikki voi olla hyvää tai huonoa tyylistä riippumatta? Minä ainakin pidän vain hyvästä musiikista ;) Jokainen musiikkityyli pitää taatusti sisällään niitä biisejä, jotka ovat todella huippuja ja niitä, jotka ovat aivan surkeita. Ja tietenkin kaikkea siltä väliltä. Jos siis sanon, että kuuntelen kaiken tyylistä musiikkia, en tarkoita, että kuuntelen kaikkea. Sitäpaitsi; Jos ei tunne kuin kolme musiikkiityyliä (jotka ovat "hevi, räppi ja tekno"), ja kuuntelee niitä kaikkia, kuuntelee silloin "vähän kaikkea" (minkä tietää). Moniko meistäkään, jotka sanomme oikeasti kuuntelevamme kaikkea, kuuntelee esimerkiksi bhangraa tai venäläisiä kansanlauluja? EDIT: piti vielä mainita tuohon loppuun Länsi-Mongolialainen kurkkulaulu Vain olennainen on tärkeää |
jPekka 31.07.2003 10:23:03 | |
---|
Ekös se ole niin , että musiikki voi olla hyvää tai huonoa tyylistä riippumatta? ... ja ihmisestä riippuen. Minä ainakin pidän vain hyvästä musiikista ;) Kuin myös. Mutta se mikä on minun mielestäni hyvää, saattaa olla sinun mielestäni täyttä skeidaa. Moniko meistäkään, jotka sanomme oikeasti kuuntelevamme kaikkea, kuuntelee esimerkiksi bhangraa Hep! tai venäläisiä kansanlauluja? Hmmm... vähemmän. Kotona on kyllä jonninverran alan levyjä, koska vaimo on aikanaan opiskellut maassa. EDIT: piti vielä mainita tuohon loppuun Länsi-Mongolialainen kurkkulaulu Hep! Yat-Kha on parhaimmillaan loistava bändi. (Joskaan ei ihan perinteistä kurkkulaulua. Ja Tuvan puolelta.) - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
hörhö 31.07.2003 12:05:34 | |
---|
Miten pitäisi vastata, kun en ole törmännyt vielä yhteenkään kokonaan epäonnistuneeseen genree. Ja tultu kuunneltua avantgardesta keskiajan kansanmusiikkiin ja metallista europoppiin, jne. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
Peki 31.07.2003 12:23:01 | |
---|
itse olen ratkaissut asian niin, että sanon kuuntelevani aika monenlaista ;) se on sopivan ympäripyöreä vastaus ja lähellä totuutta. Eilenkin kuuntelin ajellessani autolla mm. Weather Reportia (Black Market -levy), Beyonce Knowlesia (se uus levy) ja kavereiden uutta emo metalli EP:tä. "Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann |
Vimpo 31.07.2003 12:44:41 | |
---|
Huonoa musiikkiakin on monenlaista. Jotkut ovat vain huonoja, kun taas jotkut ovat jalostaneet huonoutensa niin hienosti, että sitä kuuntelee innolla. Eli en voi sanoa kuuntelevani vain hyvää musiikkia. |
Iso-Jaakko 31.07.2003 13:04:48 | |
---|
Vähän sama homma on kun artistilta kysytään haastattelussa että minkälaista musiikkia uusin levy pitää sisällään niin ne aina sanoo ettei sitä hänen musiikkia voi oikeastaan lokeroida mihinkään genreen ja että ne rajat on keinotekoisia yms ja kuitenkin se musiikki on jotain ihan jonkun genren peruskamaa joka on helppo ihan tuosta vain sijoittaa lokeroonsa. Ronskisti ranttaliks vaan! |
Luku sinänsä on vielä tämä ylitsevuotava genremääritysten viidakko, josta ei oikein kukaan ota selvää; parhaimmillaan kun nämä postpseudogrindcoret tarkoittavat täsmälleen yhden artistin yhtä levyä, joka erottuu melko marginaalisesti jostain laveammasta määritelmästä. Kaipa näillä on joskus hauska päteä. |
Bassballs 31.07.2003 18:06:24 | |
---|
Kuuntelen vähän kaikkea, paitsi blackmetallia ja sen johdannaisia. En myöskään kuuntele "europoppia", enkä hiphoppia, punkkia, freejazzia, nu-metallia, paskoja covereita, Ynkkää, Avantgardistista musaa.....jne.jne... Ei sekuntiakaan liian aikaisin. |
jenni.rotten 31.07.2003 21:51:12 | |
---|
itse olen ratkaissut asian niin, että sanon kuuntelevani aika monenlaista ;) se on sopivan ympäripyöreä vastaus ja lähellä totuutta. Joo. Tästä lähtien miekin ratkaisen asian tuollalailla. Elikkäs kuuntelen "aika monenlaista musiikkia" tarkoittaen hc:a, punk rockia, oi!:ta, suomipunkkia, black metalia, death metalia, thrust metalia, thrust punkia, punkmetalia jne. :) Sekunda jo eläessään -
kusipää jo syntyessään |
Makuupussimies 31.07.2003 21:57:14 | |
---|
Jep tätähän useat sanoo kun ei kehtaa ja/tai jaksa sanoa mitä kuuntelee. Kerran kysyin eräältä kaverilta että mitäs musaa sä kuuntelet? Kaveri: No vähän kaikkea... Minä: No tiedätkö Jimi Hendrixin? Kaverin: En kuka sekin on? Tässä näitä tietämättömiä kavereita.... "It's better to burn out than to fade away" -Neill Young |
Jormaz 31.07.2003 22:54:42 | |
---|
"Vähän kaikkee paitsi Metallicaa." -Yläasteaikana eräs luokallani ollut tyttö Back to the 80's |
Aerodactev 31.07.2003 22:58:09 (muokattu 31.07.2003 23:00:13) | |
---|
"Vähän kaikkee paitsi Metallicaa." -Yläasteaikana eräs luokallani ollut tyttö ... ja yleensä tähän tulee lisä: "Kun se on vaan semmosta örinää." --- Itse voin sanoa olevani melko kaikkiruokainen sillä tavalla, että en vieroksu mitään genreä. Mutta sitten ite yksittäinen artisti/bändi/biisi voi olla niin paska, että se saattaa tahrata k.o. tyylilajin maineen. Silloin toki pitää katsoa jonkun eri saman tyylilajin bändin tuotantoa, ennenkuin antaa lopullisen tuomion. 90% tietämyksestäni on MUTUa ja loput 8% on kopioitu kaiken tiedon kirjasta.
Tsekkaa myös Kissapuhelin |