drum-monkey 01.01.2006 20:44:54 | |
---|
en ymmärrä mihin joku voi tarvita nylontippejä? Mulla ainakaan ei tipeissä ole yleensä ees naarmuja, kapula saattaa olla muuten kuin koiran syömä, mutta tipit on lähes aina ehjänä. Mulla nimenomaan toisinpäin. Kapulat menee vaihtoon, kun tipit ei kestä. Kyllä niillä nysillä voi hissutella. Nylontippejä en käytä, kun puiset on kivamman tuntuset ja soundaa paremmalta. Munletti on mulletti |
Jaska 01.01.2006 20:49:34 | |
---|
Mulla riippuu se kuluminen kapulasta. Joskus halkee tippi, joskus (yleensä) kanttilyönnit syö kapulan keskeltä. Joskus useimmiten kapula oli ensimmäiseks rispaantunut ihan siitä tipin alapuolelta, mutta sittemmin oon vähän tarkistanu millä kohdalla haikkaa taon. |
grind 01.01.2006 20:56:29 | |
---|
Juuri joku promarkin tavallinen hikkori-5b on siitä tympeä keppi, että tipit ovat hajonneet vaikka muu kapula on vielä täysin soittokunnossa. Nailontipit eivät pysy paikallaan, mutta onneksin on Taman Japanese Oak kepukat jotka kestävät. |
Jaska 01.01.2006 20:57:46 | |
---|
Joskus ostin Vaterin 5At ja niistä oli viidessä minuutissa toinen tippi halki. |
Kärsänpuolikas 01.01.2006 21:03:04 | |
---|
paitsi milleniumin kepit 2.60€ Hoh! Yliarvioit nämä kepit. Ainakin T-kaupassa ne maksavat 2.30€ : ) "Vain aito filosofi pystyy käsittämään tällaisia asioita" |
Eukka 01.01.2006 21:43:11 (muokattu 01.01.2006 21:43:55) | |
---|
Juu, kyllähän ne kalliimmat ihan toimivia on, mutta nyt puhuttiin niistä reilut kaks euroa/pari maksavista.. nää on noin 3€/pari maksavia...Kaverilta ostin kun oli sillä varastossa, Soitin-Laineelta muistaakseni alunperin... Akatax for you! |
en ymmärrä mihin joku voi tarvita nylontippejä? Mulla ainakaan ei tipeissä ole yleensä ees naarmuja, kapula saattaa olla muuten kuin koiran syömä, mutta tipit on lähes aina ehjänä. Minulle ei ole tainnut koskaan käydä niin, että kapula olisi ruvennut rispautumaan ennen tipin halkeilua. Pro Markissa, Zildjianissa, Tamassa ja Vic Firthissä aina sama vika. Nylonin soundi nyt on mitä on, joten tositoiminassa valintani osuu puutippeihin, mutta omassa treenissä kestävät nylonpäiset ovat hyvinkin käypää tavaraa. En tiedä mistä puhun. |
aarnikotka 02.01.2006 00:31:50 | |
---|
Kyllä kepin kun kepin saa poikki, jos lyonti lähtee täysillä olkavarresta alkaen ja vielä kanttiin. Jospa käyttäisit siihen kapulan heiluttamiseen enempi sormia ja ranteita semmosella otteella, että se kapula pomppaa siitä kalvosta takasin ja on sitten taas valmiina seuraavaan iskuun. (tulee nopeuttakin enemmin) Lisäksi, jos se keppi jää siihen kalvoon kiinni, niin sehän demppaa sen kalvon, eli soundi paranee, kun se kalvo soi vapaasti. Käsivarsia käytetään lähinnä sen kapulan siirtämiseen rummulta toiselle. Suosittelisin sormi- ja rannetekniikka treeniä (myös itselleni jos en olisi niin laiska) Ranteet ja käsivarret rentona, ja sormet tekee suurimman työn, sitten ranteet, ja kyynärvarsi liikkuu vaan kevyesti mukana ja olkavartta liikutellaan pääsäntöisesti vaan silloin kun ohjataan lyöntiä eri paikkaan. Kanttilyönneissä kannattaa tarjota sitä kapulaa tarpeeksi pitkälle, niin, että tippi osuu varmasti loppuvaiheessa sinne kalvoon ja siten vähentää rasitusta. Kun kyynärpää pysyy paikallaan, niin se lyöntikulmakin pysyy paremmin samana, eikä katko keppiä vanteen reunaan ja lyönti kuulostaa samalta. (tarkoituksellinen vanteeseen naputtelu onkin sitten eri juttu.) (joku saa tietysti olla vapaasti erimieltä, mutta näin se ainakin mulla menee, ja Vic virtheistäkin kuluu eniten se kaula haikan ja pellin reunoissa n. 5-10cm:n päästä tipistä) Varo päätäsi! |
Keppikeksi 02.01.2006 00:44:41 | |
---|
Varmaan tuo paska tekniikka on syy. Tai sitten vain väärä lyöntikulma jonka ansiosta kapula naksahti poikki. Onko tuo ihan yleistä vai vaan tuo yksi tapaus? Jos se on yleistä niin silloin kannattaa sitä tekniikkaa seurata. Itsellä meni joskus noin puoli vuotta sitten parit kapulat noin 3 vkn aikana. Nykyään ei oikeastaan kapuloita katkea ollenkaan - ne vain kuluvat niin pirusti kanttilyöntien takia, että niistä tulee keskenään eri painoiset ja lopuksi minä itse katkaisen sen. "I will die for the love of the mermaid
Her seduction beauty and scorn
Welcome to the end of your life
- Hail the Oceanborn!" |
Muovinen 02.01.2006 15:22:22 | |
---|
Minäkään en saa tippejä rikki mutta Vicit halkeaa useimmiten tipin alta, jonka jälkeen kapulan yläosa on puolet ohuempi ja keveempi. Jos noin ei käy niin sitten kanttikohta kuluu niin ohueksi että kapula rupeaa huojumaan soittaessa. |
Ar1 02.01.2006 16:50:17 | |
---|
yritä soittaa vaa hiljempaa ja keskity soittoon, ettei osu kapulat vanteisiin, ja osta halvempia ja paksumpia kapuloita esim. Nova No pain, No gain, No way" |
Ratloz 02.01.2006 17:14:47 | |
---|
Itse olen soittanut nyt n. 7 vuotta rumpuja enkä ole katkaissut ainuttakaan kapulaa. Varmaan joskus jossain threadissa hehkuttanut aikasemmin. Tällä hetkellä Vic Firthin Gaddit käytössä, piti vaihtaa kun edellisillä kerkesin soitella reilun vuoden ja niistä kulu tipit poikkeen ja rupesivat muutenkin vähän rispaantumaan mutta en oo niitä poikki saanut. Ja en myöskään ole mikään hissuttelija soittaessani - päinvastoin muut valittaa että soitan liian lujaa. Vasaralla naamaan! |
joravuo 02.01.2006 20:40:20 | |
---|
en ymmärrä mihin joku voi tarvita nylontippejä? Mulla ainakaan ei tipeissä ole yleensä ees naarmuja, kapula saattaa olla muuten kuin koiran syömä, mutta tipit on lähes aina ehjänä. sama vika... taas päivää vanhempana... |
Nolte 02.01.2006 20:53:04 | |
---|
sama vika... Erikoista kyllä, miten joillain kestää ne tipit. Minulla mennyt kaikista VF-malleista. 3-4 eri mallia ollut kokeilussa. Sama Zildjianin Trilok Gurtuissa ja muutamassa muussakin. Nyt nämä Taman Ka Shi:t tammikepit tuntuisivat kestävän. Vielä kun tuntuma olisi yhtä hyvä, kuin esim. Vic Firth Steve Gaddeissa. Hyvät rummut, huono soittaja! |
Migo 02.01.2006 20:58:31 | |
---|
Erikoista kyllä, miten joillain kestää ne tipit. Minulla mennyt kaikista VF-malleista. 3-4 eri mallia ollut kokeilussa. Sama Zildjianin Trilok Gurtuissa ja muutamassa muussakin. Nyt nämä Taman Ka Shi:t tammikepit tuntuisivat kestävän. Vielä kun tuntuma olisi yhtä hyvä, kuin esim. Vic Firth Steve Gaddeissa. Minulla on kyllä kanssa nuo tipitkin säilyneet ehjänä, eikä muutenkaan ole kapulat katkeilleet. Mitä nyt tänään katkes yksi milleenium, kun astuin päälle :D. Täysin romuja nuo kepit. I feel you glaring, WHY WON'T YOU STOP STARING? |