Aihe: kotisumppia
1 2
Mikael
30.12.2005 11:21:23

Rumpalin tehtävä on saada musiikkki lentoon ja tuoda sessioon production valueta.

Hoho!!! Hyvä!
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Limbus
30.12.2005 11:23:07

Ei juma! Luin ton otsikon että "sutikomppia". Aloin ihmetellä kun ei tekstistä löytynyt mitään suteihin liittyvää...

Hehheh, ensimmäinen asia tänään joka sai hymyilemään... :) +
En ole muusikko,koska olen rumpali,koska rummuttaminen ei ole musiikkia,vaan hirveää räiskettä ja paisketta.
Mikko/DE
30.12.2005 21:14:17

Mä muistan ringon siitä että se on ihan käsittämättömän näköinen ja Charlie wattsin siitä, että se on vanha ja soittaa kuin eläkeläinen.
wavelength
30.12.2005 22:09:27

Mä muistan Wattsin siitä, ettei se osaa lyödä haikkaa ja snarea yhtä aikaa. :)
En tiedä mistä puhun.
Jaska
30.12.2005 22:41:25 (muokattu 30.12.2005 22:42:15)
Mä en ota selvää tästä aiheesta. Mun mielestä ykskään tähän asti kirjotetuista vastauksista ei jatka tota alotusta, niinku kukaan ei tajuais mistä tässä nyt keskustellaan. Toiset kertoo kuka on heijän mielestä hyviä rumpaleita ja toiset yrittää saada tästä juupas-eipäs-väittelyä vaatimalla lukkoa koska tämä on juupas-eipäs-väittely vaikka tämä ei oikeesti ole sitä, ja kolmas miettii rumpaleiden arvomaailmaa.

En kyllä itekkään tiedä mitä tässä aiheessa haetaan. Koko juttu on kuitenkin off-topiccia heti alotusviestistä alkaen.

"Mun mielestä puuro on hyvää aamulla"
"No joo, mut ei se voita pitkiä kalsareita kesähelteillä."
"No totta turiset, mutta mun mielestä se on enemmänkin sellanen naapurin jamppa joka aina lainaa muttei palauta."

Mutta nehän ne on aina parhaita, eli jatkakaa.
vapauskauppias
30.12.2005 23:20:53
En kyllä itekkään tiedä mitä tässä aiheessa haetaan. Koko juttu on kuitenkin off-topiccia heti alotusviestistä alkaen.

Aivan. Siksi tälle lukkoa pitäisikin laittaa. Väittely FAQ on olemassa.
Jaska
30.12.2005 23:35:54
Aivan. Siksi tälle lukkoa pitäisikin laittaa. Väittely FAQ on olemassa.

ei offtopicessa mitään vikaa oo, muuten sais pistää lukkoon koko rumpaleitten palstan

alkais juttu käymään aika tylsäks jos kaikki kertois vaan oman mielipiteensä, kiitos ja moi

ja tälläset ylimääräset paskanjauhamistopikit on joskus paikallaan, puhdistaa ja raitistaa ilmapiiriä, tuskin se pilaa kenenkään järjestelmällisyyttä ja kuvaa täydellisistä rumpaleista ihmisinä

ja tuo väittely-faq on täysin tekopyhä juttu, ei siellä kukaan enää edes väittele
vapauskauppias
31.12.2005 02:18:09 (muokattu 31.12.2005 02:19:10)
ei offtopicessa mitään vikaa oo, muuten sais pistää lukkoon koko rumpaleitten palstan

alkais juttu käymään aika tylsäks jos kaikki kertois vaan oman mielipiteensä, kiitos ja moi

ja tälläset ylimääräset paskanjauhamistopikit on joskus paikallaan, puhdistaa ja raitistaa ilmapiiriä, tuskin se pilaa kenenkään järjestelmällisyyttä ja kuvaa täydellisistä rumpaleista ihmisinä

ja tuo väittely-faq on täysin tekopyhä juttu, ei siellä kukaan enää edes väittele

Off-topikkia tulee mielestäni tarpeeksi jo ihan luonnostaan. Tälläisiä keskusteluita ei siten mielestäni tarvita. Aloitusviestissä mennään jo pahasti mönkään. Eihän siinä mitään, jos joku asiallisempi keskustelu tulee off-topicin valtaamaksi. :)

Mielipideasioita (paitsi se, että Mikaelilla on pirun hienot kannut). Aloitusviesti otsikkoineen on vain mitä on.
markkuliini
31.12.2005 09:56:49

Mielestäni aloituskysymys oli erittäin aiheellinen joskin hieman raflaava. Jos tämä menee lukkoon niin sitten saisi mennä moni muukin.

Copelandhan on todella arvostettu rumpali. Ei siitä kylläkään enää nykyään kirjoitella. Yksi omia suosikkejani. Harvoja tyyppejä jotka osaavat kiilata kauniisti. :) Ja miten niin ei hyvä säveltäjä!? Meitis digaa Miss Grandenkosta ihan kybällä. Mutta eipä se mikään hittikyä tosiaan ole. Ja se virvelivire tosiaan oli AIKAKAUTEEN ja GENREEN nähden tosi kireä, mutta olihan noita ollut jo aiemmin jazz ja fuusiopuolella. Joskin se soittovolyymi antoi soundiin omaa kirpeyttä. :)

Niin ja tuo sovitus-näkökulma on ihan totta. Jengi tsekkailee ihan liikaa tusinatilutusta. Mutta esim.Charlie Watts sai "peruskompillaan" biiseihin sellasta jänskää, monille ehkä tuntematonta ainesosaa, kuin SIELUA!

Niin ja aloituskysymykseen oma vastaus. Minneman ja Donati eivät ole olleet kosketuksissa ns.klassikkoaineksen kanssa, eli eivät ole sellaista päässeet soittamaan. (tuskin tulevat MINUN mielestä olemaankaan.) Ringo, Vinnie, Gadd ja Philly Joe sun muut ovat olleet sellaista tekemässä, mm.siksi koska ovat/olivat musikaalisia, sovituskykyisiä ja luultavasti vieläpä vittumaisen mukavia tyyppejä.
www.vasamayhtye.com
markkuliini
31.12.2005 09:57:33

No, ihan niinkuin arkkitehtien pitää tietää alvar aalto, kokkien bocuse ja pappien jeesus, niin rumpaleidenkin pitää tietää peruskallio, vaikkkei juuri sitä musaa soittaisikaan. Kilpailu kovenee, hönöt tippuu kyydistä.

Plus!
www.vasamayhtye.com
nomadz
31.12.2005 11:23:51

Niin ja aloituskysymykseen oma vastaus. Minneman ja Donati eivät ole olleet kosketuksissa ns.klassikkoaineksen kanssa, eli eivät ole sellaista päässeet soittamaan. (tuskin tulevat MINUN mielestä olemaankaan.) Ringo, Vinnie, Gadd ja Philly Joe sun muut ovat olleet sellaista tekemässä, mm.siksi koska ovat/olivat musikaalisia, sovituskykyisiä ja luultavasti vieläpä vittumaisen mukavia tyyppejä.

Ja sattuivat vielä olemaan tuohon aikaan ns. "soittokunnossa", eli siis yli 10v. Vaikka tätähän varmaan tarkoititkin. ;)

Tuo legendaarisuus on kuitenkin aina "jälkipolvien" päätettävissä. Tällä tarkoitan sitä, että edellä mainittujen herrasmiesten aikana tuo taito ja innovatiivisuus tuskin on rajoittunut tuohon "pieneen" ryhmään, ja vielä suurimmaksi osaksi Amerikan mantereelle. Kuinka paljon tunnetaan Eurooppalaisia, Aasialaisia tai vaikka Ugandalaisia osaajia nimeltä?

Tulipas sekavaa tekstiä... Pääpointtini oli kai se, että ensin pitää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan (eli siis oikeassa studiossa :), niin katsotaan sitten sitä legendaarisuutta myöhemmin.
Jaska
31.12.2005 12:32:07
Tulipas sekavaa tekstiä... Pääpointtini oli kai se, että ensin pitää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan (eli siis oikeassa studiossa :), niin katsotaan sitten sitä legendaarisuutta myöhemmin.

Niin ja sillon ei edes tarvi osata paljon soittaa

at-Remu-shii
markkuliini
31.12.2005 12:42:47

On se noinkin. Toisaalta jos on joka päivä esim. kolmessa studiossa, niin kyllä niitä osumia alkaa tulemaan.
Oikeastaan kaikki rumpalien mittapuulla "legendaariset" levytykset ovat legendaarisia myös sen hyvän musiikin takia (50 ways to leave your lover, Seven days, The Beatles, Steely dan, Led Zeppelin, Miles Davis jne.jne) eli siis ne levyt ovat saaneet suuren suosion muidenkin kuin rumpaleiden keskuudessa. Eli biisintekijät haluavat ennenkaikkea sitä sovitustaitoa kun palkkaavat rumpalia...?
Voiko joku tosissaan sanoa että esim. Donatin yksikään levytys sisältään sellaista musiikkia jota kukaan muu kuin muusikko voi kuunnella, ja niistäkin aika harva.
Onneksi rumpujen soittaminen ja musiikki ei ole ihan sama asia.

Oliko tässä nyt mitään pointtia, en tiiä...
www.vasamayhtye.com
markkuliini
31.12.2005 12:43:53

Niin ja sillon ei edes tarvi osata paljon soittaa

at-Remu-shii

Tietyissä genreissä asenne on jo puoli ruokaa. Hurriganes tuli Suomessa juuri oikeaan aikaan.
www.vasamayhtye.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)