Aihe: Hyvä meininki Tunnelin levyssä..
1 2
L.Ruoska
28.07.2003 21:37:12

Kävin kysäisemässä ottaako äijä muutaman kipaleen meidän tuoretta levyä myyntiin, keskustelu meni jotakuinkin seuraavasti:

-Moi, otatsä demobändien levyi myyntii?
-No onksulla semmonen paperi?
-Mikä paperi?
-Sellane mistä näkyy et sä oot jättäny niit tänne meille!
-Mist mä saan sen?
-No teet ite semmosen lapun!
-Ok ei mul nyt oo, mä duunaan.
-Tietkö kun tänne on roudattu näitä än-äs "omakustannelabelien" levyjä selkävääränä ja ne vie tuolta hyllytilaa ja niitä ei osta neekerikään ja mua ei tietsä kiinnosta yhtää vittu kattella niitä!! (äijä näyttää helvatan vihaselta!)
-Sori emmä ilkeyttäni tässä ole enkä tullu vittuilemaan, kysyin vaan kiinnostaako..?
-Näitä on tänne roudattu vittu pidempää kun sä olet eläny! Ne vaa lojuu tuolla kun niitä ei vittu kukaan osta!! (äijä rupee pauhaan ja hilluu mulle ihan totaalisesti, mä sanon kiittimoi ja toivotan päivänjatkoo)

..et silleen, on varmaan tosi guruu olla jonkun kirjaimellisesti underground levykaupan myyjä mutta haloo, ton meiningin kanssa sais koko #€!€$ lafka mennä konkkaan. Vois vaik sanoo et ei kiinnosta mutta ei sitä nyt ruveta räyhäämään asiakkaille.
"Suljettu astia on tää olento, sen vakavuudessa on tahto paeta tyhjyyden pyörästä, ja pakko päästä pois!"
Angie
29.07.2003 01:18:24
-Tietkö kun tänne on roudattu näitä än-äs "omakustannelabelien" levyjä selkävääränä ja ne vie tuolta hyllytilaa ja niitä ei osta neekerikään ja mua ei tietsä kiinnosta yhtää vittu kattella niitä!! (äijä näyttää helvatan vihaselta!)
-Sori emmä ilkeyttäni tässä ole enkä tullu vittuilemaan, kysyin vaan kiinnostaako..?
-Näitä on tänne roudattu vittu pidempää kun sä olet eläny! Ne vaa lojuu tuolla kun niitä ei vittu kukaan osta!! (äijä rupee pauhaan ja hilluu mulle ihan totaalisesti, mä sanon kiittimoi ja toivotan päivänjatkoo)

Äh, siellä oli joku v*ttupää tiskin takana.
Ja mitäs ovat ottaneet niitä sinne myytäväksi, jos ottaa aivoon se hyllytilan vieminen ja varsinkin jos tietää, että niitä ei kukaaan osta. Voi mikä ääliö, olisit näyttänyt sille kohteliaasti persettä, niin olisi varmaan hiljentynyt hetkeksi.
Ottaa päähän, kun asiakaspalveluammatteihin päästetään tuollaisia aivokääpiöitä, joilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja. Asiakaspalveluammattiin ryhtyessään pitäisi ymmärtää, että vaikka asiakkaalla olisi kuinka kummaa kysyttävää, niin pitää osata siitä huolimatta vastata asiallisesti ja ystävällisesti. Ja jokaista asiakasta pitää miellyttää, vaikka ne olisi omasta mielestään minkälaisia ääliöitä tahansa. Jestas, miten ällöttävää.

Pitäisi mennä ihan piruuttaan sinne tuollaisen paasauksen jälkeen naama mustalla kenkäplakilla sotkettuna ja ostaa joka v*tun omakustanne sieltä hyllystä tilaa viemästä.
"Mä kuulin, että näitä ei neekerikään ostas?"
J*malauta, noita ääliömäisiä asiakaspalveluammatin harjoittajia. Huhhuh.
You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard.
lissu
29.07.2003 02:05:22

Jahas, olin pitkään kuvitellut, että niillä Tunnelin levyn äijänköriläillä on jotain henkilökohtaista minua vastaan. Vaikka pyrin suosimaan pieniä, ei-ylikansallisia ja siten asialleen omistautuneita levykauppoja, ovat toistuvat kokemukset k.o. putiikin nihkeästä vastaanotosta saaneet minut usein kääntymään läheisen Anttilan puoleen (ja nykyisin myös Freen), kun on ollut musiikkiin liittyvää tiedusteltavaa. Vastaukset kun on yleensä annettu "vähänkö sulla on huono musiikkimaku, mua ei ainakaan kiinnostaisi" -äänensävyllä. (Ei, en ole udellut Westlifestä tai J. Timberlakesta - vaikka noissakin tapauksissa ammattimaisen levymyyjän tulisi tietenkin olla avulias.)
Nykyisin kun olen ajautunut asioimaan Tunnelin levyssä olen vetänyt naamalleni Marco Bjurström -virneen ja käyttäytynyt äärimmäisen kohteliaasti, "kiitos" joka väliin ja niin edespäin, ja katsonut ilkeitä myyjiä silmiin - viime aikoina olen saanut jopa vaivautuneita hymyjä vastaukseksi! Tosiaan luulin loukanneeni myyjiä joskus, mikä olisi selittänyt minuun kohdistuvan epäkäytöksen. Mutta Leon viestin ansiosta 1) lopetan itsesyyttelyn ja 2) aloitan virallisen Tunnelin levy -ostoboikotin.
Levykauppiaan ammatti ei tosiaan ole epäsuosituimmasta päästä; ne vanhat jäbät voisi korvata joillain ammatistaan ja asiakkaistaan pitävillä yksilöillä. (Vaikka joku niistä on epäilemättä liikkeen omistaja itse.)
Niin ja onnea äänitteellenne - myyjä lienee itse ollut katkera, kun vuosikymmeniä sitten romuttuneet rocktähteyshaaveet tulvivat hänen mieleensä tiheämmin kuin omakustanteet levykauppaansa konsanaan.
P.S. Aurinkoista kesänjatkoa kaikille hyville asiakaspalvelijoille! Työllänne on eettinen funktio. Pus!
mono
29.07.2003 02:30:45
Joo, aika paskaa palvelua oon saanu niinä parina kertana kun oon sinne raahautunu. Nykysin keskitän kaikki ostokseni niihin paikkoihin, joista saa hyvää palvelua (Stupido, Jäänsärkijä ja Forumin FRS).
Nixxx
29.07.2003 03:52:23

Mulkku kauppa kaikin puolin.
Ihan päin vittua
PekkaRii
29.07.2003 08:21:34
Samanlaisia kokemuksia........joskus aikoinaan Tunnelin Levyllä oli semmonen maine hyvähkönä levykauppana, mutta kyllä Free Record on sen paikan vieny. Siis jos ei puhuta demolevyistä.

Kesäkuun alussa kun kuumotin St.Angerin odotus tunnelmissa, niin kuulin Manskun Freestä, että tunnelin levykauppa aukeaa 07:00, eli sieltä sitä saa ekana stadista. Aattelin hakee sen ennen duuniin menoa. Menin sitten Tunnelin Levyyn ja kysyin, että millonka tulee levy myytniin. Se lyhyt parrakas kaveri jotain mumisi, että huomenna, ei yhtään aikaisemmin. "Aha", hymyilin siinä. "Te sitten avaatte seiskalta"? Äijä: "Mä avaan klo 11:00" Minä "???, mutta tänne mut opastettiin..." Sitten se katto mua pitkään ja vihasesti, mä oon sitä pidempi niin sitten se latas, että tarkotat varmaan tota tunnelin Freetä. Sitten lähdin käveleen. Joo, siellä on se yks aika kiree äijä.
Pitää olla maha tai selkäranka näkyy
Love Gun
29.07.2003 08:38:38
Törkeätä toimintaa sanon minä.

Itsekin olen tukenut pieniä ja riippumattomia levykauppoja suurten ketjujen sijasta. Olen jopa ollut valmis maksamaan muutaman euron enemmän samasta tuotteesta! Tunnelin levyn asiakaspalvelun(?) olen tähän asti kuitannut myyjien krapulalla, huonolla päivällä tms. Tuo krapula on kuitenkin aika pysyvää sorttia, sillä se on vaivannut kavereita jo useita vuosia.

Ymmärrän tosin myös Tunnelin levyn kantaa asiassa. Demojen ja omakustanteiden myyntiin ottamisessa piilee aina riski. Kysyntä on varsin pientä ja vuokrat yms. pitää maksaa. Tosin asiassa on myös valoisampi puoli. Pienen hyllyrivin omistaminen demoille tuo kauppaan asiakkaiksi varmasti ainakin demojen tekijät ja heidän kaverinsa. Ja tuskin he omia levyjään ostavat, vaan kenties jotain "oikeitakin" levyjä.

Itse äänestän jaloillani ja siirryn kohti palvelevia levykauppoja!

Kunpa Tunnelin levyn henkilökunta seuraisi tätäkin keskustelua ja antaisi vastineensa tapahtuneeseen täällä!
Baby I know what your problem is, The first step of the cure is a KISS! -G. Simmons 1976
S1mppa
29.07.2003 09:02:10

Vastaavasta syystä siirsin kaiken vähäisten rahavarojeni tuhlailun Jäänsärkijään. Sieltä saa todella hyvää palvelua ja äijät jopa moikkailevat kadulla vastaan tullessaan :)
- original S1mppa -
Fortune
29.07.2003 09:15:32
Vastaavasta syystä siirsin kaiken vähäisten rahavarojeni tuhlailun Jäänsärkijään. Sieltä saa todella hyvää palvelua ja äijät jopa moikkailevat kadulla vastaan tullessaan :)

Jep, muuten hyvä kauppa, mutta näkevät olemattomia naarmuja myytäväksi viedyissä cd-levyissä ;)

Hakaniemeen kelpasivat kerran soitetut rokkilevyt, Jäänsärkijän ihmevaloissa niihin oli ilmestynyt mystisiä naarmuja, hoho.
"Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
piiska
29.07.2003 09:20:21

Täytyy kyllä myöntää, että en ole minäkään mitään parasta mahdollista palvelua kyseisessä liikkeessä saanut. Tosin en mitään tylyä avautumistakaan, mutta ehkä jokseenkin välinpitämätöntä kohtelua. Eihän se liike minunkaan varassani elä, joten liiityn rintamaan ja ostan levyni muualta.
PL
29.07.2003 09:39:06 (muokattu 10.12.2003 11:24:22)
..................
larinparaske
29.07.2003 09:40:55

Tunnelin levyyn tuli vietyä pieni erä noita viime keväänä ulos tulleita omakustanteita. Kävin sitten kysymässä onko niitä montaa jäljellä sanoivat, että loppuunmyyty (mitkä lie neekerit sitten käyneet ostamassa). Kysyin, että otatteko lisää, vastaus oli: 'Kun me ei tiedetä kuinka äkkiä ne meni, niin ei me taideta ottaa.'

Mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että siellä oon saanut kyllä hyvääkin palvelua (eikä toi esimerkkikään nyt suoranaisesti huonoa ollut), tuntuu olevan henkilösidonnaista.
I want to be the king and queen of cheese
L.Ruoska
29.07.2003 15:32:11

Joop, osallistun tohon TL-boikottiin myös, itseasiassa Anttilasta ja Free Recordilta mä kyllä haen mun levyt muutenkin. Ihan sama millanen kauppa niin emmä nyt oleta että palvelu on kun hotellissa mutta voisin odottaa silti jotain parempaa kun "Näitä on tänne tuotu pidempää kun sä olet eläny!!". Uskoisin että siellä on joka kerta ollu sama myyjä kun olen käyny, koskaan ei ainakaan ole noilla palvelualoilla paljon puhuttua palvelualttiutta tai hyväntuulisuutta Tunnelista löytyny. Onneksipa kaupunki on täynnä muitakin levykauppoja.
"Suljettu astia on tää olento, sen vakavuudessa on tahto paeta tyhjyyden pyörästä, ja pakko päästä pois!"
Conrad Lant
29.07.2003 16:04:21

Itse äänestän jaloillani ja siirryn kohti palvelevia levykauppoja!

Kaikki vain Oskun Divariin (Runeberginkadulla). Vuodesta 88 on tullut liikkeessä asioitua, ensin postin välityksellä ja myöhemmin paikan päällä eikä koskaan ole tullut huonoa palvelua. Kokemukseni mukaan Osku ottaa myös omakustanteet, demot yms. myyntiin hymyssä suin.

Kyllä, Osku ns. hallitsee.
No one prayed for Sodom
aleksi
29.07.2003 22:09:26
Kerran olen käynyt Tunnelin Levyssä, jolloin aikani katselin, että mitäköhän löytyy ja hipsin sitten pois. Myyjä ei pukahtanut sanaakaan. Siinä mun kokemukseni ja oikeestaan aika ok-fiilis jäi reissusta..., mutta nyt kun keskustelua seurasin, niin se myyjä tais vähän alta kulmain katsoa, että: "Mikäs toikin on... Varmaan tuo jotain s**tanan demoa tänne. Täytyy vaan olla hiljaa ja toivoo, ettei se kato tänne." ;)

Niin kyllähän helsingistä parempiakin löytyy: Stupido, Jäänsärkijä...
"-Har du en cigarett komppis?
-Not for you."
jPekka
29.07.2003 22:43:04

Itselläni on ollut pääsääntöisesti hyviä kokemuksia Tunnelin Levystä. Toisaalta en ole koskaan yrittänyt saada omia levyjäni sinne myyntiin, enkä pysty näyttämään parikymppiseltä pojankoltiaiselta vaikka jostakin kumman syystä sattuisin haluamaankin... toisaalta silloin, kun OLIN parikymppinen koltiainen kauppa tuntui asialliselta ostopaikalta. Mutta siitä on parikymmentä vuotta.

Totta kyllä, seurallisempia myyjiä löytää paremmin muualta, TL:ssä ollaan aika karuja ja yrmeitä (toisaalta voisin kuvitella että tuossa paikassa kauppaan tunkee kaiken maailman hörhöä ja selittäjää ns. yhtä mittaa, joten pinna voi olla siitäkin syystä kireällä). Käytettyjen puoli on asiaa, ja ovat muistaakseni maksaneet kohtuullisesti kun olen itse vienyt ylimääräisiä levyjä sinne.

Mutta totta on, että edellisten kirjoittajien kuvaaman kaltaista kohtelua ei kenenkään tarvitse sietää, joten kannattaa tuollaisen tapauksen jälkeen totisesti kantaa rahansa muualle.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Artu Pupunuss
30.07.2003 13:27:15
Käykö siellä oikeasti joku? Siellähän on jo hinnatkin niin infernaaliset että tuskin missään joutuu maksamaan enempää.
Kormis
30.07.2003 14:25:24
Ehdottomasti stadin paskin levykauppa. Mäkin liityn boikottiin!
http://limetree.rocks.it Tanakkaa cover-poljentoa jo vuodesta 2003!
JKantonen
30.07.2003 14:43:37
Hyvää palvelua siellä on aina meikäläinen saanut. Ja löytyy hyvin Depechen sinkkuja yms.

Sinänsä ymmärrettävää omakustanteisiin suhtautuminen, siellä on aika paljon niitä myynnissä ja tilat on muutenkin pienet. Mitä olen käynyt, niin siellä on muutama levy ollut varmaan vuoden hyllyssä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)