Aihe: Behringer Eurorack MX1804x pilaa soundin?!
1 2
ch LL
27.12.2005 06:50:00 (muokattu 27.12.2005 06:52:11)

Ostin tuollaisen mikserin. (halvalla/käytettynä)

Ajattelin, että tuollainen halvempikin toimisi, kun tarkoitus oli käyttää sitä pelkästään kotona kuuntelussa.

Kuitenkin tuon läpi kuunneltuna ääni muuttuu kylmäksi ja "digitaaliseksi"kihinäksi.
Myös kaikki voima alapäästä katoaa.

Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Muokkaako mikserit kuuntelussa (myös kalliimmat) aina jonkinverran soundia?
Vai pitäisikö tulla täysin muuttumattomana?

kytkettynä:
Äänikortista --> pöydän Tape in -->CTRL room outista --> Monitorit

Taisi olla paska ostos!
aimotuska
27.12.2005 10:02:22 (muokattu 27.12.2005 10:11:57)
Taisi olla paska ostos!

Malliesimerkki Behringer-arpajaisista.

Kohtapuoliin tänne ilmestyy myös kirjoituksia, joissa ihmiset toteavat, että "on se mulla toiminu" ja "mä en tajua, miksi behringeriä mollataan, mulla on x ja y ja z, jotka toimii ihan OK".

Eli: behringerit on just tommosia. Jotkut toimii vuosia ja toiset taas tulee tehtaalta valmiiksi paskoina. Ja se, että behringerin vehje toimii, tarkoittaa vähän liian monta kertaa vain sitä, että soundia menee sisään ja soundia tulee ulos. Siinä välillä tahtoo sitten tapahtua kaikkea jännää ja arvoituksellista.

Muokkaako mikserit kuuntelussa (myös kalliimmat) aina jonkinverran soundia?
Vai pitäisikö tulla täysin muuttumattomana?

Kaikkihan sitä jonkin verran muokkaa, mutta behringerit tekee sitä niin räikeästi ja satunnaisesti, että ammatikseen äänen kanssa puuhaavat lähinnä nauraa niille. Noin yleensä ottaen se, että ääni reititetään jonkin mikserin kautta (säädöt "keskellä") ei pitäisi vaikuttaa soundiin juuri millään lailla.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
Puavali
27.12.2005 10:14:41
...Kaikkihan sitä jonkin verran muokkaa, mutta behringerit tekee sitä niin räikeästi ja satunnaisesti, että ammatikseen äänen kanssa puuhaavat lähinnä nauraa niille...

Behringer itkettää, ei naurata. :'o(
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
varakeef
27.12.2005 10:32:10
Ostin tuollaisen mikserin. (halvalla/käytettynä)...

Taisi olla paska ostos!

Itse asiassa aina ostaessasi käytetyn mikserin - varsinkin halvalla - otat riskin siitä, että se on rikki tai huono tai molempia. Merkistä riippumatta.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
axelsson
27.12.2005 11:58:22

Ajattelin, että tuollainen halvempikin toimisi, kun tarkoitus oli käyttää sitä pelkästään kotona kuuntelussa.

Kuitenkin tuon läpi kuunneltuna ääni muuttuu kylmäksi ja "digitaaliseksi"kihinäksi.

Minulla oli MX602 "kuulokevahvistimena" ja se teki soundista juurikin kuvailemasi kuuloisen.

Taisi olla paska ostos!

Kyllä.
jPekka
27.12.2005 14:03:52

Minulla oli MX602 "kuulokevahvistimena" ja se teki soundista juurikin kuvailemasi kuuloisen.

Nettihuhun mukaan Behringer muutti radikaalisti miksereidensä elektroniikkaa (etenkin mikkietusten osalta) tuossa vuoden 2000 alkupuolella, mallimerkintöjä kuitenkaan muuttamatta. Huhua tukee se, että ainakin minun seuraamillani foorumeilla tuota ajankohtaa varhaisempia B-miksereitä käyttäneet ovat valittaneet äänenlaatua, myöhempien versioiden omistajat olleet hinta/laatusuhteeseen kohtuutyytyväisiä. (Kuten minä omaan MX2004A:hani, jonka olen tosin sittemmin myynyt.)

Avainsanojahan tuossa ovat "nettihuhu" ja "hinta/laatusuhde". Behringer on halpamerkki, ja sitä hintaa on hilattu alaspäin tinkimällä esimerkiksi laaduntarkkailusta. Hyvällä onnella voi saada hyvää, huonolla onnella huonoa.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar
varakeef
27.12.2005 14:16:12

Muuttuu verrattuna mihin?

Ja onhan tasot säädetty kohdalleen: äänikortista tuutataan tavaraa ulos järkevällä tasolla, pöydässä et esimerkiksi ole unohtanut eq'ta järjettömiin asentoihin ja pöydästä signaali menee monitoreihin järkevällä tasolla?
JPQ
27.12.2005 14:25:08

Ja onhan tasot säädetty kohdalleen: äänikortista tuutataan tavaraa ulos järkevällä tasolla, pöydässä et esimerkiksi ole unohtanut eq'ta järjettömiin asentoihin ja pöydästä signaali menee monitoreihin järkevällä tasolla?

Hyvä kysymys tuo muuttuu mihin ? esim. läpikuuntelun soundiin
vaikuttaa moniraiturini talteen muutos ei mene ikävä kyllä...
(lämmittäisi kivasti tuota yamahaani...)
ch LL
27.12.2005 14:27:52 (muokattu 27.12.2005 14:35:58)

Siihen, että laitan aktiivimonitorit suoraan äänikortin line outtiin ja kuulosta hyvältä.
Behringerin kun lyö siihen väliin, niin soundi huononee.

unohtanut eq'ta järjettömiin asentoihin ja pöydästä signaali menee monitoreihin järkevällä tasolla?

Kyllähän noi nyt on tietenkin tarkistettu ja läpikäyty heti ensimmäisenä!
Ja vika ei ollut equn sun muiden asennoista.
PIM
27.12.2005 14:53:28
eikös noi MX:tä o niitä ekoja behringerin miksereitä kaukaa 90-luvun puolelta. Nykyisten berhingerien laatu on ihan jotain muuta kun niitten ekojen viritysten. Varsinkin se digimikseri on huippua ihan millä hintalaatusuhteella mitattuna eikä maksa tänäpänä juur mitään.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
aimotuska
28.12.2005 10:10:04
eikös noi MX:tä o niitä ekoja behringerin miksereitä kaukaa 90-luvun puolelta. Nykyisten berhingerien laatu on ihan jotain muuta kun niitten ekojen viritysten.

Höpön pöpön. Mulla on niin esihistoriallisia behringereitä kuin nykyajan "superlaadukkaitakin" ja ihan samaa roskaa ne on kaikki.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
hannu666
28.12.2005 10:33:56
Älkää nyt haukkuko Behringeriä, se on ihan hyvä soitin!!!

Behringerit valmistetaan useiten pintaliitoskomponenteillä joten kun tiputat sen pari kertaa hieman korkeammalta lattialle, saat siitä oivan helistimen studioosi kun pintaliitoskomponentit irtoilevat piirilevystä ja kolisevat kuoren alla.

Näin saat paremman hinta/laatu suhteen laitteellesi, pienellä ekvalisoinnilla saat kelpo shaker-soundin laitteestasi ja kaikkeen tähän on mennyt rahaa vain muutama kymppi, mahtavaa!!
varakeef
28.12.2005 10:41:43
Kohtapuoliin tänne ilmestyy myös kirjoituksia, joissa ihmiset toteavat, että "on se mulla toiminu"

Näin on. Behringer-keskusteluun ilmestyy pikapikaa juuri tuollaisia, täysin tuomittavia kirjoituksia.

Aivan vastaavalla, luonnonlainomaisella varmuudella ja hämmästyttävällä ripeydellä ilmestyy Behringer-aiheiseen keskusteluun myös tällaisia ajatelmia:

Eli: behringerit on just tommosia. Jotkut toimii vuosia ja toiset taas tulee tehtaalta valmiiksi paskoina. Ja se, että behringerin vehje toimii, tarkoittaa vähän liian monta kertaa vain sitä, että soundia menee sisään ja soundia tulee ulos.

Se on aina hienoa seurata, kummanlainen kirjoitus voittaa kulloisenkin nopeuskisan.

Hedelmällisyysasteeltaan nämä ajatustenvaihdot ovat samaa luokkaa Mav vs. PC -keskustelujen kanssa.
PIM
28.12.2005 10:48:03
Höpön pöpön. Mulla on niin esihistoriallisia behringereitä kuin nykyajan "superlaadukkaitakin" ja ihan samaa roskaa ne on kaikki.

No miks oot ostanut jos tiedät että on kaikki niin paskoja? Tyhmäkö oot?
mhelin
28.12.2005 11:06:56 (muokattu 28.12.2005 11:11:55)
MX sarjan (itselläni kaksikin kappaletta noita) Tape In tulot on jotenkin huonosti toteutettu, niitä ei kannata käyttää. Stereokanavien tuloista sen sijaan saa ihan kohtuuhyvät saundit äänikortilta tulevalle signaalille, bassot tulevat paljon paremmin. Monokanavat ovat taas tyypilliset alle 1000 EUR hintaluokassa, eli linjatasoinen signaali vaimennetaan vastuksilla mikrofonietuasteelle sopivaksi (Mackie, A&H ja kaikkien muidenkin valmistajien monokanavat on toteutettu samalla lailla, poikkeuksena Behringerin kallein analogimikseri MX9000 jossa erilliset Tape In tulot kanavakohtaisesti, siinä on selvästi ajatelu studiokäyttöä).
mhelin
28.12.2005 11:19:20

A
kytkettynä:
Äänikortista --> pöydän Tape in -->CTRL room outista --> Monitorit

Taisi olla paska ostos!

Äänikortti --> stereokanavan Line In -> Main out skulaa paremmin.
PIM
28.12.2005 11:22:23 (muokattu 28.12.2005 11:30:10)
Behringerin suurin vika on lievä epäluotettavuus, saundi ei oleihan huono, tosin käytetty opari (NJM4560/4580) voisi olla parempikin, esim. NJM2068 olisi huomattavasti paremmalta saundaava. Virtalähde ja erityisesti niissä käytetty halpa kiinalainen muuntaja on yksittäisistä komponenteista se heikoin lenkki.

Ja siis kaikissa Behringereissä on käytetty juuri näitä nimenomaisia komponentteja? Vai näissä MX:ssä?

Tuosta kestävyydestä, kyllähän paljon kalliimistakin ja arvostetummilta valmistajilta olevissa laitteissa on vikoja, mutta niistä ei olla niin halukkaita puhumaan vaan takuu yms. korjaukset hoidetaan vähin äänin yksityisesti toisin kuin behringerien kanssa, jolloin ekaks haukutaan laite mnetissä ja vasta sitten ihmetellää että mitä tuli tehtyä. Ja kalliimpia laitteita käsitellään varmasti varovaisemmin kuin satasen behringeriä. Itse muista hyvin vanhan Feedback distroyerin joka putos metrin korkeudesta lattialle ja ainoa vaurio oli rikkinäinen sulake, eikä siinäkään muistaakseni lukenut päällä että Behringer. Ainoa kerta mulla kun behringer on lakannut toimimasta.
aimotuska
28.12.2005 12:06:32 (muokattu 28.12.2005 12:17:04)
No miks oot ostanut jos tiedät että on kaikki niin paskoja? Tyhmäkö oot?

Sitä miekin välillä epäilen :D

Mutta sanotaanpa vaikka näin, että oppirahat ne on jokaisen maksettava.

Edit: Ja entisistä yritetään hankkiutua mahdollisimman pian eroon.
aimotuska
28.12.2005 12:15:50
Näin on. Behringer-keskusteluun ilmestyy pikapikaa juuri tuollaisia, täysin tuomittavia kirjoituksia.

Pah. Pointti oli siinä, että behringerin laatu vaihtelee hyllymetrin mukaan. Siihen on suhteellisen turhaa tulla kirjoitteleen, että "kyllä mulla on toiminu", kun se jo tiedetään, että jotkut toimii ja jotkut ei.

Hedelmällisyysasteeltaan nämä ajatustenvaihdot ovat samaa luokkaa Mav vs. PC -keskustelujen kanssa.

Siinä oot kyllä ihan oikeassa. Se on vaan hassua, että nää keskustelut käydään aina (tasaisin väliajoin) pelkästään behringeristä ja muista halpismerkeistä.

Jengi ostaa jotain helevatan halavalla ja pettyy kun ei saanutkaan superlaadukasta kamaa pilkkahintaan. Maailmassa on virhe. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)